Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 15 juni 2004, 15:47   #41
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Ik vind dat ook het niveau gaat hier zienderogen naar beneden. Mijn broek zakt daar van af.. zou dat nog mogen ?
Even de Standaard kopen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:49   #42
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

Ge zijt een hardnekkige.
Op de een of andere manier zijn de voorstanders van het Vlaams Blok dubbelgoed in het ALTIJD MAAR WEER VERDRAAIEN VAN DE DINGEN WAAR HET WERKELIJK OMGAAT.
Neen, er zijn geen campings voor hoofddoekdragers.
En je weet dondersgoed waarom niet.
Hou op met zo kinderachtig doen, dat maakt dit forum echt tot een belabberd zooitje niks.

Niveau graag.
Ik denk dat je intelligent genoeg bent om het punt dat ik wil maken te begrijpen...
en omgedraaid heb je het weer.
Nee, leg t maar eens uit en dat heeft nada met intelligentie te maken.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:49   #43
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Het was op geen nekle manier een van beledigende aard, geloof me. Ik dacht, maar daarom was mijn vraag er een waar ik eigenlijk gewoon een antwoord op wilde, dat ik u in eerdere fora als voorstander van het Blok hoorde spreken. Maar mijn excuses als dat niet het geval is. Ik bedoelde er oprecht niets mee.

even goede vrienden? vond het met u nl nog het best discussieren tot nu toe...
Hey hey hey... absoluut no hard feelings...
En dank u voor het compliment; ik vind uw bijdragen ook heel waardevol.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:52   #44
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Ik denk dat je intelligent genoeg bent om het punt dat ik wil maken te begrijpen...
en omgedraaid heb je het weer.
Nee, leg t maar eens uit en dat heeft nada met intelligentie te maken.
Als het twee keer 180% graden omgedraaid is, zal het nu wel zijn zoals het oorspronkelijk ook al was zeker.
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:55   #45
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
yep, de Winter verklaart hier dus zwart op wit dat hij z�*l discrimineren, los van al zijn vorige verklaringen. Hoofdoeken zullen nergens mogen, keppels mogen wel omwille van "de gemeenschappelijke wortels". Arabische opschriften zullen erboden worden, Chinese, Bulgaarse etc. etc. niet? Deze uitspraken doen mij toch soms terugdeinzen van mijn eerste gedacht na deze verkiezingen om het Blok met alle middelen mee in zee te nemen...
Ik kan enkel hopen dat FDW nog meer inzicht geeft in zijn "constructieve" voorstellen. Benieuwd wanneer het onderwerp "onderwijs" aan bod komt. Of de zorgsector, of het woonbeleid, of cultuur....
Ik hoop ergens dat ze een fatale fout maken in hun overwinningseuforie. Ik zie het hier op het forum al: veel blok-sympatisanten zijn wat roekelozer geworden omdat het blijkbaar publiekelijk aanvaard is nu.
Ik heb het gezien bij het CD in Nederland: 1 grote fout waardoor meeregeren absoluut ondenkbaar en die partij is een trieste dood gestorven.
Er zal een mildere vorm van het Vlaams Blok komen, so be it. Als die extremistische rand er maar vanaf rot.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:55   #46
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

en omgedraaid heb je het weer.
Nee, leg t maar eens uit en dat heeft nada met intelligentie te maken.
Als het twee keer 180% graden omgedraaid is, zal het nu wel zijn zoals het oorspronkelijk ook al was zeker.
Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:56   #47
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Al dat gedraai van 360 graden en ik zijnder al duizelig van geworden.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:57   #48
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Als het twee keer 180% graden omgedraaid is, zal het nu wel zijn zoals het oorspronkelijk ook al was zeker.
Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
Islam en het Westen zijn onverzoenbaar.
Ongecontrolleerde invoer van Islamieten heeft ervoor gezorgd dat inwijkelingen zich dienen aan te passen om conflicten in de kiem te smoren.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:58   #49
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Al eens iemand gezien die met zijn hoofddoek tussen de tramdeuren bleef hangen .... ?
Kunt ge beter naakt lopen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 15:59   #50
Thinker
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 347
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker

Als het twee keer 180% graden omgedraaid is, zal het nu wel zijn zoals het oorspronkelijk ook al was zeker.
Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
En antwoord gij op mijn vraag als je durft: wat maakt naakt lopen tot een gevaar in de samenleving?
Thinker is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:00   #51
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

ség Tegendradigaard, gij zit hier nu wel weer grapjes te maken, maar ik dacht dat jij toch één van die nieuwe "overtuigde" Blok-stemmers waart? Wat vind jij nu van deze uitspraken van FDW?
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:00   #52
Dies
Europees Commissaris
 
Dies's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 6.621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Ik dacht dat deze uitspraak duidelijk en heel redelijk is.
De overheid die (publieke) kledingsvoorschriften oplegt, dat vindt u redelijk? Mij lijkt dat eerder een vrijheidsbeperking. Zich enerzijds proberen te profileren als de principiële verdediger van het recht op vrije meningsuiting, en de Westerse verworvenheden en vrijheden in het algemeen, maar anderzijds ageren tegen het dragen van bepaalde kledij; een consequente houding aannemen ook wanneer het u niet uitkomt, blijft voor bepaalde personen blijkbaar een penibele zaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circe
Stel je voor dat hij had gezegd: Voor moslima's is de hoofddoek VERPLICHT te dragen op straat en zeker op de pasfoto! ...
Het kot zou te klein geweest zijn!
En met rede, ik begrijp echter niet waarom u dit aanhaalt aangezien ik mij zowel tegen het ene als tegen het andere zou verzetten en dat lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend. Mensen verplichten om zich in bepaalde kledij te hullen is even verwerpelijk als mensen verbieden om zich in bepaalde kledij te hullen. De kern van het debat is vrijheid en in beide gevallen zou die beknot worden en ik begrijp de relevantie van uw opmerking dan ook niet helemaal.

Alvorens u, of anderen, trouwens op de proppen zouden komen met de drogreden dat 'de hoofddoek' een uiting is van minachting tegenover het Westen of dergelijks wil ik dit reeds counteren. Er was een tijd, en veel minder lang geleden dan u zou denken, dat het vrouwen nog verboden was - in Frankrijk zelfs bij wet - om een pantalon te dragen en wel omwille van het feit dat de pantalon de mannelijke autoriteit verpersoonlijkte en indien een vrouw een pantalon zou dragen dan zou dit een uiting van minachting zijn voor die mannelijke autoriteit en de man in het algemeen.
Sofismen om het ene of het andere te verbieden zullen ten allen tijden op de proppen komen, ons hier consequent tegen verzetten, is de enige optie die ons rest indien we onze vrijheid niet ingeperkt wensen te zien!
__________________
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:02   #53
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Jawadde, Dewinter zal niet goed zijn in wiskunde, he.

Maar da's eigen aan politiekers, denk ik, want de cijfers van Paars kloppen ook nooit. :-) LOL

13 Juni 2003 heeft Dewinter geantwoord op een vraag van SS (Robert Stevaert, fvoor de kenners) dat het Vlaams Blok het 70 puntenplan al 5 jaar geleden heeft afgeschreven.

Bon, maar ge kunt natuurlijk - zoals de Walen - ook Hittler en de Nazi's er weer bij gaan halen, he.
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:03   #54
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Waar heb ik ooit gezegd dat ik een overtuigde Blok stemmer was ?

Maar ik zie liever meisjes zonder hoofddoek dan met hoofddoek.

Maar het mag niet verboden worden.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:05   #55
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
Islam en het Westen zijn onverzoenbaar.
Ongecontrolleerde invoer van Islamieten heeft ervoor gezorgd dat inwijkelingen zich dienen aan te passen om conflicten in de kiem te smoren.
Sorry maar dat is niet waar. Belgie is niet in oorlog met 'de Islam.' De enige oorlog waar het westen bij betrokkken is, is er eentje tussen de VS en Irak. Dat is al oorlog genoeg.
JIJ (en zo blijkbaar nog heel wat) VINDt dat het westen en de Islam onverzoenbaar zijn.
Dat er conflicten zijn, dat geloof ik best. Integratie, ben ik voor. Maar integratie door middel van het verboieden van een hoofddoek? Zovan als het maar op een Belg lijkt is het niet erg? Ik heb t al eens geopperd maar wellicht moeten we een potje blanke verf bij de grens zetten zodat alle negers zich blank kunnen verven.
Een hoofddoek verbieden wil zeggen: we accepteren niet wie je bent. Het is een machtmiddel. En van machtsmiddelen krijgt het Vlaams Blok maar weinig genoeg!
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:07   #56
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
Islam en het Westen zijn onverzoenbaar.
Ongecontrolleerde invoer van Islamieten heeft ervoor gezorgd dat inwijkelingen zich dienen aan te passen om conflicten in de kiem te smoren.
in welke zin moesten autochtonen zich aanpassen.
en ik ben de laatste om me in te houden over allochtonen en de islam.
lievendr is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:09   #57
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Ik dacht dat deze uitspraak duidelijk en heel redelijk is.
De overheid die (publieke) kledingsvoorschriften oplegt, dat vindt u redelijk? Mij lijkt dat eerder een vrijheidsbeperking. Zich enerzijds proberen te profileren als de principiële verdediger van het recht op vrije meningsuiting, en de Westerse verworvenheden en vrijheden in het algemeen, maar anderzijds ageren tegen het dragen van bepaalde kledij; een consequente houding aannemen ook wanneer het u niet uitkomt, blijft voor bepaalde personen blijkbaar een penibele zaak.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Circe
Stel je voor dat hij had gezegd: Voor moslima's is de hoofddoek VERPLICHT te dragen op straat en zeker op de pasfoto! ...
Het kot zou te klein geweest zijn!
En met rede, ik begrijp echter niet waarom u dit aanhaalt aangezien ik mij zowel tegen het ene als tegen het andere zou verzetten en dat lijkt mij niet meer dan vanzelfsprekend. Mensen verplichten om zich in bepaalde kledij te hullen is even verwerpelijk als mensen verbieden om zich in bepaalde kledij te hullen. De kern van het debat is vrijheid en in beide gevallen zou die beknot worden en ik begrijp de relevantie van uw opmerking dan ook niet helemaal.

Alvorens u, of anderen, trouwens op de proppen zouden komen met de drogreden dat 'de hoofddoek' een uiting is van minachting tegenover het Westen of dergelijks wil ik dit reeds counteren. Er was een tijd, en veel minder lang geleden dan u zou denken, dat het vrouwen nog verboden was - in Frankrijk zelfs bij wet - om een pantalon te dragen en wel omwille van het feit dat de pantalon de mannelijke autoriteit verpersoonlijkte en indien een vrouw een pantalon zou dragen dan zou dit een uiting van minachting zijn voor die mannelijke autoriteit en de man in het algemeen.
Sofismen om het ene of het andere te verbieden zullen ten allen tijden op de proppen komen, ons hier consequent tegen verzetten, is de enige optie die ons rest indien we onze vrijheid niet ingeperkt wensen te zien!
inderdaad Dies, en normaal gezien zouden alle rationele en gezond nadenkende mensen dat moeten beamen, dat er een vreemdelingenprobleem is staat daar helemaal los van
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:10   #58
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Ha neen? Ik mag ook geen pet opzetten op't werk. In't school moest ik ook niet met een kruisje te koop lopen.

Waarom dan wel een hoofddoek?

Twee maten en twee gewichten!
__________________
-------------------------------------------------------
Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel.
-------------------------------------------------------
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:10   #59
Astenblieft mensen
Minister
 
Astenblieft mensen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 3.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thinker
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Astenblieft mensen

Antwoord op mijn vraag als je durft: wat maakt een hoofddoek tot een gevaar in de samenleving?
En antwoord gij op mijn vraag als je durft: wat maakt naakt lopen tot een gevaar in de samenleving?
Hoe vaak zie jij iemand naakt rondlopen eigenlijk?
Je verdraait de zaak. Ik zal het nog 1 keer uitleggen dan hou ik ermee op en heb ik alweer een reden om jou in iedere geval erg dom te vinden:
Een naaktloper is geen nudist. Een naaktloper kan aanstoot geven. waarom?Omdat deze zeer hoogstwaarschijnlijk naakt rond loopt om te provoceren. Exibitionisme heet dat. Dat wil zeggen dat iemand erg geil wordt van het feit dat iemand zich beschaamd voelt en sexueel geintimideerd door het feit dat hij rond loopt zonder kleren. Dit heeft jiks met nudisme te maken.

Een hoofddoekdrager is geen aanstootgevend persoon door het dragen van een hoofddoek. Deze draagt geen hoofddoek omdat hij er geil van wordt jou ervan te zien balen.
De redenen zijn er een waarvan jij ze niet wilt zien. Dat is jouw probleem.
Astenblieft mensen is offline  
Oud 15 juni 2004, 16:13   #60
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Ha neen? Ik mag ook geen pet opzetten op't werk. In't school moest ik ook niet met een kruisje te koop lopen.

Waarom dan wel een hoofddoek?

Twee maten en twee gewichten!
dart is een schoolreglement.
er zijn ook scholen waar je geen hoofddoek mag dragen.
maar op straat ???

de kromme redeneringen komen hier weer boven..
lievendr is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be