Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 17:22   #41
Jo23
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 8 juni 2004
Berichten: 98
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Zero-tolerantie: Naar analogie van het New Yorks model geïmplementeerd door burgemeester Giulliani. Dit model heeft zichzelf in deze stad bewezen en de door u aangekondigde verschuivingen hebben zich daar kwasie niet voorgedaan. Zijn daarmee de kernproblemen weg, nee, tuurlijk niet, maar de inwoners van New York hebben wel een gevoel van veiligheid gekregen. Is dit gevoel maar schijn, nee, ook niet want de grootste oorzaak van het onveiligheidsgevoel is niet de grote criminaliteit, maar de kleine, het vandalisme, de rondhangende jongeren die de voorbijgangers uitschelden, bestelen, bespuwen, etc. En dat soort criminaliteit heeft men met zero-tolerantie kunnen terugdringen. Dus zo een model werkt wel!

Vlaamse onafhakelijkheid: Of er daadwerkelijk een splitsing moet komen laat ik in deze in het midden. Wat er wel moet komen is een grotere autonomie voor Vlaanderen, een eigen beheer van de financiële middelen, stopzetting van de miljarden 'donatie' aan Wallonië. En dat brengt wel degelijk economisch op voor Vlaanderen. Neem als voorbeeld de splitsing van Tsjechoslovakije. Was deze splitsing nefast voor beide helfen, nee tuurlijk niet. Zowel Tsjechië alsook Slovakije zijn er beter door geworden. De ene omdat het per definitie economisch rendabeler was, de andere omdat zij door deze onafhankelijkheid zelf moesten innoveren wat dan weer hun autonome staat ten goede kwam.

En waarom Brussel dwingen? Brussel ligt reeds integraal in Vlaanderen, wat is dan het probleem? En trouwens, wij aanvaarden ook het tweetalig statuut van Brussel, dus voor de franstalige Brusselaars is er überhaupt geen probleem.
En waarom zou Europa Vlaanderen niet herkennen? Denk je nu werkelijk dat Europa Vlaanderen zou buiten smijten omdat ze autonoom gaan? Don't think so!
Ik dacht al dat u het voorbeeld van New York ging aanhalen. Ik denk niet dat u van een onverdeeld succes kunt spreken hoor. Inderdaad de misdaad is gedaald in New York, maar zo ook in Boston en Boston heeft de zero-tolerantie niet ingevoerd omdat men van mening was dat men de misdaad kon aanpakken op andere manieren. In New York blijkt het echter ook dat de zero-tolerantie misbruikt wordt door de politie. Zo is er een stijging van het gebruik van buitensporig geweld tegen onze zwarte medemens door de politie. Er zijn ook onschuldige slachtoffers gevallen door het hardhandig optreden. Ik denk dat de voor-en nadelen eens goed moeten afgewogen worden voor men zoiets invoerd. En eerst op zoek gaan naar andere manieren om die kleine criminaliteit aan te pakken. Ik zou het trouwens moeilijk hebben om in een stad te leven waar er zero-tolerantie ingevoerd is.
Brussel is wel degelijk een probleem hoor. Ik vind het erg dat u ontkent dat Brussel een probleem zou zijn. Natuurlijk ligt Brussel in Vlaanderen, maar de situatie is complexer hoor. Denkt u dat de franstaligen in Brussel tevreden zullen zijn om ineens een minderheid te worden? Ik denk zelfs dat deze franstaligen liever voor Wallonië zouden kiezen dan voor Vlaanderen hoor. En ik ben er zeker van dat Europa problemen zou hebben met een nationalistische extreem rechtse partij aan de macht. Europa heeft veel te zeggen en zou zich zeker niet inhouden om dat ook te doen tegen een onafhankelijk Vlaanderen. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich koest zullen houden als 1 van hun lidstaten de grenzen hertekend. U gaat er veel te licht over vind ik.
Jo23 is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:47   #42
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
geen dank !

aLs ik moet kiezen tussen mijn principes of plat gaan voor jullie continue stijging en daar mee achteraan lopen, kies ik ronduit voor mijn principes.

Als ik daarmee jullie nog extra help anderen te overtuigen , het zij zo. BETER DAN TE ZWIJGEN en nadien te moeten zeggen : Had ik maar ..
Ge kunt er dan alleen maar heel blij mee zijn ! Ik blijf namelijk tgen het blok zoals het nu bestaat en al zijn racistische en gewelddadige uitspattingen.
Vandaag ben je juist niet mainstream als je geen blokker bent of één van de andere die zeggen ja maar ze zijn wel aan het beteren....

GEEN VERDRAAGZAAMHEID VOOR DE ONVERDRAAGZAMEN ....

als ge uw stal uitkuist van types �* la Verreyken en het racisme EFFECTIEF bant , kunnen we nog es spreken...
Enkel een nieuw naampje en en wettelijk in orde programma volstaan NIET als ge nog bezig zijt over blank europa etc. ..
"Bruut Geweld"...het goorste racistische en antisemietische varken van dit forum na Guderian en Zuiveraar gaat anders eens les geven in verdraagzaamheid. Neem jij jezelf nog ernstig of zo???
Sinistra is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:49   #43
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Via deze weg wens ik al onze kiezers te bedanken voor dit ongelooflijk resultaat!

Nationaal: 24,1%
Vilvoorde (mijn kanton): 26,3% (Grootste partij - thuishaven Jean-Luc Dehaene!!! CD&V slechts een 20%)

Nogmaals, bedank!
Zeer graag gedaan !!
Laudi is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:27   #44
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Citaat:
Via deze weg wens ik al onze kiezers te bedanken voor dit ongelooflijk resultaat!

Nationaal: 24,1%
Vilvoorde (mijn kanton): 26,3% (Grootste partij - thuishaven Jean-Luc Dehaene!!! CD&V slechts een 20%)

Nogmaals, bedank!
Mij moet je niet bedanken, hoor. Ik woon in Vilvoorde, heb niet op jou gestemd, en ik vond het zelfs heel erg dat ik in een Vlaams Blok-gemeente woon.
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:30   #45
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Zero-tolerantie: Naar analogie van het New Yorks model geïmplementeerd door burgemeester Giulliani. Dit model heeft zichzelf in deze stad bewezen en de door u aangekondigde verschuivingen hebben zich daar kwasie niet voorgedaan. Zijn daarmee de kernproblemen weg, nee, tuurlijk niet, maar de inwoners van New York hebben wel een gevoel van veiligheid gekregen. Is dit gevoel maar schijn, nee, ook niet want de grootste oorzaak van het onveiligheidsgevoel is niet de grote criminaliteit, maar de kleine, het vandalisme, de rondhangende jongeren die de voorbijgangers uitschelden, bestelen, bespuwen, etc. En dat soort criminaliteit heeft men met zero-tolerantie kunnen terugdringen. Dus zo een model werkt wel!

Vlaamse onafhakelijkheid: Of er daadwerkelijk een splitsing moet komen laat ik in deze in het midden. Wat er wel moet komen is een grotere autonomie voor Vlaanderen, een eigen beheer van de financiële middelen, stopzetting van de miljarden 'donatie' aan Wallonië. En dat brengt wel degelijk economisch op voor Vlaanderen. Neem als voorbeeld de splitsing van Tsjechoslovakije. Was deze splitsing nefast voor beide helfen, nee tuurlijk niet. Zowel Tsjechië alsook Slovakije zijn er beter door geworden. De ene omdat het per definitie economisch rendabeler was, de andere omdat zij door deze onafhankelijkheid zelf moesten innoveren wat dan weer hun autonome staat ten goede kwam.

En waarom Brussel dwingen? Brussel ligt reeds integraal in Vlaanderen, wat is dan het probleem? En trouwens, wij aanvaarden ook het tweetalig statuut van Brussel, dus voor de franstalige Brusselaars is er überhaupt geen probleem.
En waarom zou Europa Vlaanderen niet herkennen? Denk je nu werkelijk dat Europa Vlaanderen zou buiten smijten omdat ze autonoom gaan? Don't think so!

Wat lees ik hier! Geen onafhankelijkheid.

Dat is het eerste en voornaamste programmapunt van het VB.

Alleen maar grotere autonomie voor Vlaanderen?

Dat is een verloochening van uw programma en ik denk dat het partijbestuur u hier flink over de kolen zal halen.

Indien ze dit niet doen zouden ze bewijzen dat het met hun programma niet gemeend is.

Ik hoop dat ANCAPA of Frank Van Hecke eventjes de puntjes op de i zal
moeten zetten.

Wat is het nu : Onafhankelijkheid of meer autonomie??


Wat Brussel betreft heeft het Vlaams Blok altijd gezegd dat de Brusselaars zelf over hun toekomst zullen besluiten.

Brussel komt zonder Vlaamse financiele steun niet de mast op. En daarvan
moeten wij de Brusselaars kunnen overtuigen. Indien ze anders willen
besluiten moeten wij maar onderhandelen en het beste uit het slechtste proberen te halen. Wij willen Brussel niet opgeven maar zoals het nu in Belgie gaat zullen wij op een zeker ogenblik moeten besluiten:Met of zonder Brussel.

Maar met dwang komen we nergens.

Indien ge enkel meer autonomie wilt dan zou het beter zijn adt ge aansluit
by de CD & V,

Die willen een confederale staat en dat betekent meer autonomie.

Indien het Blok nu al begint te twijfelen over volledige onafhankelijkheid - en gij beweert hun woordvoerder te zijn in Vilvoorde - welk standpunt zullen ze dan innemen als ze werkelijk aan de onderhandelingstafel zitten.

Wordt dit dan een nieuw Egmontpakt?
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:33   #46
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Ram
Heb enkele maanden terug een documentaire gezien op BBC dacht ik over uitwijzing van vreemdelingen door Amerika.

In Amerika, als je tot de 'niet genationaliseerde tot Amerikaan'-groep behoort, dan vlieg je na het plegen van een crimineel feit (dat onder de bevoegdheid valt van de correctionele rechtbanken) buiten, zo werkt het toch in Californie. (daar toonden ze de voorbeelden)

Ze toonden voorbeelden van bv Cambodjanen: woonden al 20 jaar in Amerika, maar hadden het nooit nodig gevonden zich te naturaliseren want ze bleven liever cambodjaan. Een paar van die mannen plegen criminele feiten: autodiefstal, overval, drugs dealen, een ervan had een kind met zijn zatte botten dood gereden. pas op die gasten waren geen
recidivisten he. 1 misstap in Amerika en je ligt er levenslang uit.
Ze volgden die misdadigers op in de documentaire in de gevangenis tijdens voorarrest, hun proces, hun gevangenisstraf, hun deportatie en hun aanpassen aan Cambodja. Er waren zelfs criminelen bij die niet eens de taal ginder niet meer spraken.

Zo zie je maar, elders in de wereld doen ze het al, geen haan die ernaar kraait. Helaas zitten we hier opgescheept met bange linkse kwezels die als schijtluizen alles doen wat de vreemdelingen vragen. Ze zijn niet eens Belg maar ze mogen wel al stemmen als een Belg.

Het beleid dat FDW voorstelt om criminelen te deporteren is zo nieuw niet hoor.
Vertel mij eens wat je zoal moet doen als Cambodjaan om de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen. Welke simpele procedure die Cambodjanen blijkbaar 'niet nodig' vonden.

Hier heb je de info site om u een beetje te helpen in uw quest naar realiteitszin over migratie naar de VS: http://uscis.gov/graphics/index.htm
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:29   #47
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond


Wat lees ik hier! Geen onafhankelijkheid.

Dat is het eerste en voornaamste programmapunt van het VB.

Alleen maar grotere autonomie voor Vlaanderen?

Dat is een verloochening van uw programma en ik denk dat het partijbestuur u hier flink over de kolen zal halen.

Indien ze dit niet doen zouden ze bewijzen dat het met hun programma niet gemeend is.

Ik hoop dat ANCAPA of Frank Van Hecke eventjes de puntjes op de i zal
moeten zetten.

Wat is het nu : Onafhankelijkheid of meer autonomie??


Wat Brussel betreft heeft het Vlaams Blok altijd gezegd dat de Brusselaars zelf over hun toekomst zullen besluiten.

Brussel komt zonder Vlaamse financiele steun niet de mast op. En daarvan
moeten wij de Brusselaars kunnen overtuigen. Indien ze anders willen
besluiten moeten wij maar onderhandelen en het beste uit het slechtste proberen te halen. Wij willen Brussel niet opgeven maar zoals het nu in Belgie gaat zullen wij op een zeker ogenblik moeten besluiten:Met of zonder Brussel.

Maar met dwang komen we nergens.

Indien ge enkel meer autonomie wilt dan zou het beter zijn adt ge aansluit
by de CD & V,

Die willen een confederale staat en dat betekent meer autonomie.

Indien het Blok nu al begint te twijfelen over volledige onafhankelijkheid - en gij beweert hun woordvoerder te zijn in Vilvoorde - welk standpunt zullen ze dan innemen als ze werkelijk aan de onderhandelingstafel zitten.

Wordt dit dan een nieuw Egmontpakt?
Wie zegt dat ik twijfel over de Vlaamse Onafhankelijkheid, wie zegt dat ik dat niet wil???
Ik heb geschreven (lees boven) dat ik dat even in het midden laat, in mijn antwoord aan de vrager wel te verstaan.
Natuurlijk ben ik voor de Vlaamse Onafhankelijkheid, zoals ook in ons programma geschreven staat!

Probeer in het vervolg geen woorden in mijn mond te leggen, als deze woorden zwart op wit staan!
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:30   #48
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Trouwens 'meer autonomie' is een tussenstap naar de Vlaamse Onafhankelijkheid.

En waar haalt gij het lef om te insinueren dat ik beweer de woordvoerder te zijn van het Vlaams Blok in Vilvoorde?
Waar staat zoiets geschreven, waar heb ik zoiets gezegd???

Voor u enige repliek geeft, staaf eerst uw feiten!!!!!

Dergelijke ONZIN kan en zal ik niet tolereren!! Als je wil discussiëren, doe dat dan op een eerlijke en constructieve manier, maar niet onder de gordel!
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 17 juni 2004, 12:18   #49
Iskander
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 26 april 2004
Berichten: 15
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)

Dergelijke ONZIN kan en zal ik niet tolereren!! Als je wil discussiëren, doe dat dan op een eerlijke en constructieve manier, maar niet onder de gordel!
Ach kom, als ge iets hebt tegen onzin dan zit ge wel dik verkeerd hé, is er één partij die meer onzin, halve waarheden en (hele) leugens verkoopt dan het Vlaams Blok?

En ik denk ook niet dat het Vlaams Blok een voorbeeld is van "eerlijk en constructief", en van onder de gordel (campagne voeren) is 't blok ook niet vies dacht ik zo..
Iskander is offline  
Oud 17 juni 2004, 12:31   #50
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Ram
Heb enkele maanden terug een documentaire gezien op BBC dacht ik over uitwijzing van vreemdelingen door Amerika.

In Amerika, als je tot de 'niet genationaliseerde tot Amerikaan'-groep behoort, dan vlieg je na het plegen van een crimineel feit (dat onder de bevoegdheid valt van de correctionele rechtbanken) buiten, zo werkt het toch in Californie. (daar toonden ze de voorbeelden)

Ze toonden voorbeelden van bv Cambodjanen: woonden al 20 jaar in Amerika, maar hadden het nooit nodig gevonden zich te naturaliseren want ze bleven liever cambodjaan. Een paar van die mannen plegen criminele feiten: autodiefstal, overval, drugs dealen, een ervan had een kind met zijn zatte botten dood gereden. pas op die gasten waren geen
recidivisten he. 1 misstap in Amerika en je ligt er levenslang uit.
Ze volgden die misdadigers op in de documentaire in de gevangenis tijdens voorarrest, hun proces, hun gevangenisstraf, hun deportatie en hun aanpassen aan Cambodja. Er waren zelfs criminelen bij die niet eens de taal ginder niet meer spraken.

Zo zie je maar, elders in de wereld doen ze het al, geen haan die ernaar kraait. Helaas zitten we hier opgescheept met bange linkse kwezels die als schijtluizen alles doen wat de vreemdelingen vragen. Ze zijn niet eens Belg maar ze mogen wel al stemmen als een Belg.

Het beleid dat FDW voorstelt om criminelen te deporteren is zo nieuw niet hoor.
Vertel mij eens wat je zoal moet doen als Cambodjaan om de Amerikaanse nationaliteit aan te nemen. Welke simpele procedure die Cambodjanen blijkbaar 'niet nodig' vonden.

Hier heb je de info site om u een beetje te helpen in uw quest naar realiteitszin over migratie naar de VS: http://uscis.gov/graphics/index.htm
Kinderen van Vreemdelingen die langer dan 5 jaar in Amerika wonen krijgen als ze 18 jaar zijn de keus: een Amerikaans paspoort krijgen of het weigeren. Als ze het aanvaarden moeten ze op een aantal vragen antwoorden, en hun allegiance to the flag zweren.

En ik heb dit niet van op een website.
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:39   #51
caspar
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 17 juni 2004
Berichten: 1
Standaard

Ik ga hier niet staan ropen en tieren dat het VLB slecht is. Ik heb naar aanleiding van de verkiezingen elk programma gelezen en ik moet toegeven dat ik op bepaalde punten eens ben met het VLB. Maar mijn grootste probleem is dat ik begin meer en meer ontdek dat bepaalde lagen in jullie partij WEL racistisch is. U mag zoveel zeggen dat die uitspraken uit het verleden zijn maar ik heb persoonlijke ervaringen met mensen uit jullie partijen die mij op andere zaken wijzen. Ik ken persoonlijk veel mensen die sympathisanten, medewerkers zijn, zelf de voorzitter van de jongerenafdeling van onze streek. En als ik die mannnen hoor praten zijn die zuiver rasistisch. En die lagen maken u partij. Die mensen stemmen op jullie omdat zij u punten op hun manier interpreteren. en u kan gewoon geen opkuis doen, want geloof mij u zal veel mensen verliezen die u al dan niet verkeerd interpreteren.
caspar is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:09   #52
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Iskander
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)

Dergelijke ONZIN kan en zal ik niet tolereren!! Als je wil discussiëren, doe dat dan op een eerlijke en constructieve manier, maar niet onder de gordel!
Ach kom, als ge iets hebt tegen onzin dan zit ge wel dik verkeerd hé, is er één partij die meer onzin, halve waarheden en (hele) leugens verkoopt dan het Vlaams Blok?

En ik denk ook niet dat het Vlaams Blok een voorbeeld is van "eerlijk en constructief", en van onder de gordel (campagne voeren) is 't blok ook niet vies dacht ik zo..
Links evenmin hé
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 17 juni 2004, 16:18   #53
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Het VB zegt de waarheid,natuurlijk is het voor jullie onzin.
Maar bijna 1milioen kiezers vinden het geen onzin.
De grootste partij van vlaanderren het VB
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:28   #54
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Welke waarheid, Beer?
Ik moet Caspar gelijk geven. Net als hij heb ik alle blaadjes in mijn bus gelezen ( sommige items klopten niet helemaal met wat er op hun website stond, maar kom, das voor een andere discussie) en ken ik een aantal leden en sympathisanten van het Vl B.
En eerlijkgezegd, ze hebben allemaal iets anders te vertellen. De ene al wat racistischer als de andere.
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:28   #55
Fishie
Partijlid
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 208
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stijn Ram
Heb enkele maanden terug een documentaire gezien op BBC dacht ik over uitwijzing van vreemdelingen door Amerika.

In Amerika, als je tot de 'niet genationaliseerde tot Amerikaan'-groep behoort, dan vlieg je na het plegen van een crimineel feit (dat onder de bevoegdheid valt van de correctionele rechtbanken) buiten, zo werkt het toch in Californie. (daar toonden ze de voorbeelden)

Ze toonden voorbeelden van bv Cambodjanen: woonden al 20 jaar in Amerika, maar hadden het nooit nodig gevonden zich te naturaliseren want ze bleven liever cambodjaan. Een paar van die mannen plegen criminele feiten: autodiefstal, overval, drugs dealen, een ervan had een kind met zijn zatte botten dood gereden. pas op die gasten waren geen
recidivisten he. 1 misstap in Amerika en je ligt er levenslang uit.
Ze volgden die misdadigers op in de documentaire in de gevangenis tijdens voorarrest, hun proces, hun gevangenisstraf, hun deportatie en hun aanpassen aan Cambodja. Er waren zelfs criminelen bij die niet eens de taal ginder niet meer spraken.

Zo zie je maar, elders in de wereld doen ze het al, geen haan die ernaar kraait. Helaas zitten we hier opgescheept met bange linkse kwezels die als schijtluizen alles doen wat de vreemdelingen vragen. Ze zijn niet eens Belg maar ze mogen wel al stemmen als een Belg.

Het beleid dat FDW voorstelt om criminelen te deporteren is zo nieuw niet hoor.
Leuk dat u de VS even aanhaalt.
Belgie is een van de weinige landen in de wereld waar een vreemdeling ongeacht hoe lang ie hier woont nog GEEN stemrecht had op gemeentelijk vlak.
De landen die ons omringen hebben ze dat wel, de Verenigde staten hebben ze dat wel.
In de VS wil Bush(die zo bewondert wordt door het blok aangezien ze vinden dat ie GELIJK HEEFT)meer dan 1 millioen illegalen legaliseren, iemand die legaal in de VS verblijft heeft in de VS stemrecht.
Los daarvan hebben ILLEGALEN in Californie en vele andere staten in de VS dezelfde sociale rechten als genaturaliseerde of geboren Amerikanen.
Gigantisch verschil met hier waar men een enorm drama maakt van stemRECHT voor een handvol mensen op GEMEENTELIJK vlak.
__________________
My tombstone will read GAME OVER
Fishie is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:37   #56
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Reno Mechant,

Ik wil met u praten.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:41   #57
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

onveilighied
De vloed golf van vreemdelinggen
De transvers naar de walen
Ik woon in een buurt meerderheid allochtonen,oudjes die in de zomer niet meer aan hun duerke durven zitten.4 vzw zo gezegd maar cafe die tot stuk in de nacht lawaai maken.Iets voor bert de bletter,wij moeten op straat lopen om dat die vreemdellingen gans de stoep inpalmen.Dat is maar een deeltje hoor.
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:02   #58
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Wel, mijn verhaal is anders.
Ik ben altijd naar Brussel naar tschool geweest, en ik werk er nu in een multiculturele school. Ik woon in Vilvoorde.
Ik ben, o wonder boven wonder, geen racist. Ik begin me hier stilaan abnormaal te voelen...
Het enige wat mij stoort is het taalprobleem bij ons op school. Heel ambetant.
Kwestie overvallen worden... Geloof het of niet: Toen ik een tijdje in Mechelen (Zuid) woonde, ben ik op een avond met in elke hand een boodschappentas in een buurt waar op elke hoek jongeren (ja, vooral allochtone) stonden overvallen... door een blanke vrouw!! Yep...
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:06   #59
Beer
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 1 maart 2004
Locatie: Gent
Berichten: 909
Standaard

Messhien had ze een allochtone vriend
__________________
eigen volk eerst men wordt niet als racist geboren maar wel gemaakt
HELL WAS FULL ,SO I CAME BACK
Beer is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:14   #60
Starlight
Burgemeester
 
Starlight's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 559
Standaard

Das toch als grapje bedoeld, hè.
Anders ist wreed met u gesteld.
__________________
[SIZE=1]De figuranten zijn gemaakt voor de grote massascènes.
Geen van hen wou ooit een oorlog maar zij betaalden wel de prijs.

En aan het einde van de film zie je alleen de grote namen.
Dat zijn de helden van het jaar die de geschiedenis bepalen. (Stef Bos)[/SIZE]
Starlight is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be