Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 20 juni 2004, 21:35   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Dit is ten minste duidelijk. Maar er rest nog de prangende vraag: NVA wil ook Vlaamse onafhankelijkheid. Waarom is samenwerking en zelfs een kartel CD&V-NVA dan wèl mogelijk?
ik ga in grote letters zeten wat ik 2 pagina's eerder al vermeldde.
deze keer graag wel reactie. dank.
Ik ben geen economist en wel lid maar geen woordevoerder van het VB. Ik maak dus een veronderstelling.
Als Vlaanderen en Wallonië zelf beslissen en zelfbestuur hebben kunnen beide de nodige specifieke maatregelen treffen waardoor de bedrijven beter zullen functionneren. Door het verminderen van de transfers kunnen ook belastingsverminderingen toegestaan worden enz.
Tot slot: Leterme zei wel dat de voornaamste reden van onmogelijheid tot samenwerking Vlaamse onafhankelijkheid is. Alhoewel zijn eigen partij zelf confederalisme wil en NVA ook die onafhankelijkheid nastreeft. Dus wel een beetje eigenaardig.
Graag gedaan!
luc broes is offline  
Oud 20 juni 2004, 21:53   #62
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
"Tijdens het gesprek met de top van het Vlaams Blok bleek opnieuw dat samenwerking niet mogelijk is. De partij gaat uit van het conflictmodel en herleidt alle problemen al te simpel tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Yves Leterme stelde ook vast dat het Vlaams Blok geen prioriteit maakt van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen en daarvoor geen financiële middelen voorziet."
Als ik hoor dat Annemans de bevolking niet durft te zeggen dat we langer zullen moeten werken (tv1-debat) kan ik me dit voorstellen.
Er moet grondig worden nagedacht over de economie. daarover heb ik niets gelezen bij de Blok-speerpunten! (behalve de geldstroom stoppen, waar ik ook voor ben)
Lievendr, ik merk dit pas nu op.
Als de transfers afgebouwd worden, en Vlaanderen kan zelf de nodige maatregelen nemen voor goed bestuur om de economie in goede banen te leiden zonder inmenging van de PS zal dat op zichzelf voor een krachtige stimulans zorgen.
Meer vindt je in "Een Toekomstproject voor Vlaanderen" op p 223 waar ondermeer vermeld wordt:"De activiteitsgraad moet absoluut drastisch worden opgetrokken." Info verkrijgbaar www.vlaamsblok.be
luc broes is offline  
Oud 20 juni 2004, 22:18   #63
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
"Tijdens het gesprek met de top van het Vlaams Blok bleek opnieuw dat samenwerking niet mogelijk is. De partij gaat uit van het conflictmodel en herleidt alle problemen al te simpel tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Yves Leterme stelde ook vast dat het Vlaams Blok geen prioriteit maakt van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen en daarvoor geen financiële middelen voorziet."
Als ik hoor dat Annemans de bevolking niet durft te zeggen dat we langer zullen moeten werken (tv1-debat) kan ik me dit voorstellen.
Er moet grondig worden nagedacht over de economie. daarover heb ik niets gelezen bij de Blok-speerpunten! (behalve de geldstroom stoppen, waar ik ook voor ben)
Lievendr, ik merk dit pas nu op.
Als de transfers afgebouwd worden, en Vlaanderen kan zelf de nodige maatregelen nemen voor goed bestuur om de economie in goede banen te leiden zonder inmenging van de PS zal dat op zichzelf voor een krachtige stimulans zorgen.
Meer vindt je in "Een Toekomstproject voor Vlaanderen" op p 223 waar ondermeer vermeld wordt:"De activiteitsgraad moet absoluut drastisch worden opgetrokken." Info verkrijgbaar www.vlaamsblok.be
1)ik ben n-va'er en dus ook voor het stopzetten van die transfers of p korte termijn een deel ervan
2)ik denk ook dat de econpomische visie anders is in vlaanderen dan in wallonië (dus niet enkel een kwestie van centen maar ook van 'politieke cultuur')
3) ik heb de indruk dat het Blok echter geen econ. visie heeft na de splitsing... of ze toch niet communiceert/belangrijk vindt. Bij hun 'breekpunten' nauwelijks econ. thema's
4) idd we zullen langer moeten werken. alleen durft annemans dat niet zeggen op TV. de kiezer naar de mond praten heet dat... ik dacht dat enkel stevaert dat deed.
lievendr is offline  
Oud 20 juni 2004, 22:37   #64
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Lievendr, ik merk dit pas nu op.
Als de transfers afgebouwd worden, en Vlaanderen kan zelf de nodige maatregelen nemen voor goed bestuur om de economie in goede banen te leiden zonder inmenging van de PS zal dat op zichzelf voor een krachtige stimulans zorgen.
Meer vindt je in "Een Toekomstproject voor Vlaanderen" op p 223 waar ondermeer vermeld wordt:"De activiteitsgraad moet absoluut drastisch worden opgetrokken." Info verkrijgbaar www.vlaamsblok.be
1)ik ben n-va'er en dus ook voor het stopzetten van die transfers of p korte termijn een deel ervan
2)ik denk ook dat de econpomische visie anders is in vlaanderen dan in wallonië (dus niet enkel een kwestie van centen maar ook van 'politieke cultuur')
3) ik heb de indruk dat het Blok echter geen econ. visie heeft na de splitsing... of ze toch niet communiceert/belangrijk vindt. Bij hun 'breekpunten' nauwelijks econ. thema's
4) idd we zullen langer moeten werken. alleen durft annemans dat niet zeggen op TV. de kiezer naar de mond praten heet dat... ik dacht dat enkel stevaert dat deed.
activiteitsgraad drastisch optrekken, is dat niet hetzelfde als langer werken?
luc broes is offline  
Oud 20 juni 2004, 23:48   #65
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
1)ik ben n-va'er en dus ook voor het stopzetten van die transfers of p korte termijn een deel ervan
2)ik denk ook dat de econpomische visie anders is in vlaanderen dan in wallonië (dus niet enkel een kwestie van centen maar ook van 'politieke cultuur')
3) ik heb de indruk dat het Blok echter geen econ. visie heeft na de splitsing... of ze toch niet communiceert/belangrijk vindt. Bij hun 'breekpunten' nauwelijks econ. thema's
4) idd we zullen langer moeten werken. alleen durft annemans dat niet zeggen op TV. de kiezer naar de mond praten heet dat... ik dacht dat enkel stevaert dat deed.
activiteitsgraad drastisch optrekken, is dat niet hetzelfde als langer werken?
Da's inderdaad ongeveer hetzelfde. Het zou niet gek zijn als je hetzelfde op televisie verkondigde als je in je programma schrijft natuurlijk. Anders ga je teveel lijken op VRHFSTDT en da's niet al te best.
zorroaster is offline  
Oud 21 juni 2004, 01:41   #66
Hingis
Schepen
 
Hingis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2004
Locatie: Schaerbeek
Berichten: 405
Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Ik kan niet inzien waarom wij rekening moeten houden met de Walen!
Wij zijn jarenlang en worden nog altijd veracht door hen. Al ooit een discussie meegemaakt tussen Walen over de Vlamingen?

Scheldwoorden zijn niet van de lucht en het woord "flamins" en"sales
flamins" valt links en rechts en overal.

Ik heb dat meegemaakt op de groentemarkt in Luik.

Omdat ik een pintje op had ben ik dan voor een keer moedig (roekeloos
eerder!) geweest en ben ik letterlijk op een stoel gaan staan en heb ik
in het Frans gevraagd wat er wel verkeerd was met de "sales Flamins" aangezien ik er een was. Er is een stilte van jewelste gevallen en dat ik geen pak slaag gekregen heb is een wonder.

Bij vele gelegenheden heb ik in Wallonie kunnen vaststellen dat er werkelijke haat is tegenover alles wat Vlaams is.

Hebben zij bv op een zeker ogenblik niet gedreigd om de haven van Duinkerken te gebruiken voor hun staaluitvoeren ipv Antwerpen. Ik herinner mij dat zeer goed.

De economische werkelijkheid heeft hen dat verhinderd maar ze wilden
ons hiermee voor de zoveelste keer afpersen.

Wij moeten ons dringend verzetten tegen elke transfer van onze rijkdom naar Wallonie.

Dan houdt Belgie op te bestaan binnen de kortst mogelijke tijd en vragen de Walen zelf het einde van de Belgische federatie.
In Wallonië werkelijk haat tov alles wat Vlaams is ? Ge moet toch niet veralgemenen hé. Als Waal heb ik respect voor Vlaanderen en het Vlaams bevolking. Da's een feit dat er Walen zijn dat geen respect hebben voor Vlaanderen en het Vlaams Bevolking maar ze maken niet het regel, heel ver van dat.
__________________
http://www.unie.be
Hingis is offline  
Oud 21 juni 2004, 01:58   #67
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Eigenlijk is bijna iedereen, ook de politieke partijen het eens met de 10 punten van het VB. ALLEEN DURVEN ZE NU NOG NIET ZEGGEN.
In uw natter dromen waarschijnlijk wel.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline  
Oud 21 juni 2004, 06:34   #68
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Eigenlijk is bijna iedereen, ook de politieke partijen het eens met de 10 punten van het VB. ALLEEN DURVEN ZE NU NOG NIET ZEGGEN.
In uw natter dromen waarschijnlijk wel.
hoe meer je met mensen gaat praten hoe minder slecht ze overkomen, hoe meer je ze gaat begrijpen, hoe meer ze stilaan gelijk krijgen en het uiteindelijk bij het rechte eind hebben.
De 1.000.000 kiezers hebben het al begrepen... nu nog de politici.
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:01   #69
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
activiteitsgraad drastisch optrekken, is dat niet hetzelfde als langer werken?
Da's inderdaad ongeveer hetzelfde. Het zou niet gek zijn als je hetzelfde op televisie verkondigde als je in je programma schrijft natuurlijk. Anders ga je teveel lijken op VRHFSTDT en da's niet al te best.
"Een Toekomstproject Voor Vlaanderen" waarin het VB zijn programma voorstelt kan moeilijk in een TV debat verwoord worden. Andere partijen slagen daar ook niet in.
Leterme kiest natuurlijk regeringspartners zoals hij wil. Maar hij zegt dat VB onmogelijk is om wille van Vlaamse onafhankelijkheid, alhoewel hij een kartel vormt met NVA die ook voor Vlaamse onafhankelijkheid kiest. Dat is op zijn minst zeer tegenstrijdig.
Maar laat ons nu maar een beetje wachten om te zien wat CD&V-NVA en anderen ervan terecht brengen vooraleer te oordelen.
luc broes is offline  
Oud 21 juni 2004, 09:05   #70
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

SP.a/Spirit is ongeveer hetzelfde bij mijn weten.

N-VA is nog altijd een minderheid ten opzichte van de CD&V, het Blok is dat niet.
Kim is offline  
Oud 21 juni 2004, 21:41   #71
Avan
Burgemeester
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 512
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Wij zijn jarenlang en worden nog altijd veracht door hen. Al ooit een discussie meegemaakt tussen Walen over de Vlamingen?

Scheldwoorden zijn niet van de lucht en het woord "flamins" en"sales
flamins" valt links en rechts en overal.
Heb je al de teksten van dit forum ooit gelezen met het oog van een Waal? Over verachting en scheldwoorden gesproken...

Citaat:
Ik heb dat meegemaakt op de groentemarkt in Luik.

Omdat ik een pintje op had ben ik dan voor een keer moedig (roekeloos
eerder!) geweest en ben ik letterlijk op een stoel gaan staan en heb ik
in het Frans gevraagd wat er wel verkeerd was met de "sales Flamins" aangezien ik er een was. Er is een stilte van jewelste gevallen en dat ik geen pak slaag gekregen heb is een wonder.
Hoogstwaarschijnlijk waren die mensen gewoon beschaamd...

Citaat:
Bij vele gelegenheden heb ik in Wallonie kunnen vaststellen dat er werkelijke haat is tegenover alles wat Vlaams is.
Kom nou, lees de teksten alhier eens met een nuchter oog...

Citaat:
Hebben zij bv op een zeker ogenblik niet gedreigd om de haven van Duinkerken te gebruiken voor hun staaluitvoeren ipv Antwerpen. Ik herinner mij dat zeer goed.
Willen we het eens hebben over de dreigingen die sinds jaren tegenover de Walen worden uitgesproken?

Citaat:
Wij moeten ons dringend verzetten tegen elke transfer van onze rijkdom naar Wallonie.
Dit is geen dreiging zeker? Al jaren aan gang.


Korte inhoud: de nationalisten aan weerszijden van de taalgrens zijn bezig met een dom mimetisch gevecht waarin ze de andere verwijten naar het hoofd sleuren die ze het best op zichzelf zouden toepassen.
De intelligentste politici weten niet meer wat te doen. Daarmee worden ze gestraft voor hun decennialang meehuilen met de wolven (om toch maar stemmen te halen? uit gebrek aan intellectuele moed?). Iedereen in Vlaanderen heeft racisme meegekregen met de pap. In het begin ging het alleen over de Walen, niemand of bijna niemand vond de moed om daarmee te stoppen en nu dat die Walen toch wat te ver zijn om efficiënt genoeg voor zondebokje te spelen moeten de vreemdelingen de plaats innemen.
En lang leve het Vlaams Blok!
O ja!... nu weten Van Pee en Schiltz bij wie de schuld ligt. Drie keer raden... bij de Waalse politici!

Vlaanderen is een apenland.
Avan is offline  
Oud 21 juni 2004, 22:06   #72
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis
In Wallonië werkelijk haat tov alles wat Vlaams is ? Ge moet toch niet veralgemenen hé. Als Waal heb ik respect voor Vlaanderen en het Vlaams bevolking. Da's een feit dat er Walen zijn dat geen respect hebben voor Vlaanderen en het Vlaams Bevolking maar ze maken niet het regel, heel ver van dat.
Beste Hingis, blij om eens een ander geluid te horen uit rechtstreekse bron. En bedankt voor het respect. Wees maar zeker dat in Vlaanderen zekergeen haat bestaat tegenover Walen.
Wel jammer dat men in Wallonië het Nederlands niet kiest als verplichte tweede taal. In Vlaanderen kiest men wel Frans.
Wij verwachten van Franstaligen toch op zijn minst enige dankbaarheid voor de transfers van Vlaanderen naar Wallonië.
Wij hebben geen probleem om echte problemen te helpen oplossen, maar door de talrijke misbruiken en het zeer hoge % staatsbedienden in Wallonië groeit de wrevel in Vlaanderen tegen de politiek die daar gevoerd wordt. Niet tegen de mensen.
luc broes is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be