Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Tommelein (Open VLD) - 12 tot 18 maart °1962 Oostende. Liberaal volksvertegenwoordiger (VLD) voor de kieskring West-Vlaanderen sedert 18 mei 2003. - Lid van de VLD-fractie. - Gegradueerde in de toegepaste communicatie. - Gemeenteraadslid van Oostende. - Lid van de Raadgevende interparlementaire Beneluxraad.

 
 
Discussietools
Oud 13 maart 2007, 19:44   #1
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard Houding tegenover een referendum over de Vlaamse onafhankelijkheid

Beste meneer Tommelein,

wat zou u denken over een referendum in het Vlaamse Gewest over de onafhankelijkheid? Zou u willen meewerken aan het mogelijk maken van zo een referendum
u bent waarschijnlijk tegen het separatisme. Maar u bent ook nog bij de Volksunie geweest. Bovendien hoeft u geen separatist te zijn om in te stemmen met een referendum hierover. Zo zouden we eindelijk eens weten welk percentage van de Vlamingen nu werkelijk de onafhankelijkheid wil. Het is toch niet normaal dat dit moet gebeuren door te stemmen op partijen zoals Vlaams Belang, die dan opzwellen en de politiek ontwrichten door hun massa?

Ik hoop dat u de tijd vindt om te antwoorden,
Bedankt,

evilbu
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline  
Oud 14 maart 2007, 22:32   #2
Bart Tommelein
 
 
Bart Tommelein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 101
Standaard

Momenteel is het in België enkel mogelijk om referenda te organiseren op gemeentelijk- en provinciaal vlak. Als overtuigd liberaal ben ik uiteraard voorstander van het houden van referenda.
__________________
http://www.tommelein.be
Bart Tommelein is offline  
Oud 15 maart 2007, 06:36   #3
Twigmuntus
Burgemeester
 
Twigmuntus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2007
Berichten: 504
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart Tommelein Bekijk bericht
Als overtuigd liberaal ben ik uiteraard voorstander van het houden van referenda.
Jammer, maar zoiets hoorden we eerder mbt de goedkeuring van de Europese grondwet. Tot het erop aan kwam, dan werd de staart ingestrokken. Ik heb de indruk dat men eerst zeker moet zijn van de uitslag vooraleer men er zou durven aan te beginnen.

Ik denk dat de meeste mensen hier willen weten hoe je tegenover een referendum over Vlaamse onafhankelijkheid staat, en niet zozeer over wat je denkt over het referendum in het algemeen want daar lijkt iedere politicus voorstander van te zijn indien het onderwerp hen bevalt.

Bedankt voor je tijd op dit forum trouwens.
__________________
Fashion is a form of ugliness so intolerable that we have to alter it every six months. (Oscar Wilde)

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 15 maart 2007 om 06:39.
Twigmuntus is offline  
Oud 16 maart 2007, 08:03   #4
Bart Tommelein
 
 
Bart Tommelein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2004
Berichten: 101
Standaard

Vooraleer een referendum te kunnen houden over bijvoorbeeld de Europese grondwet is een grondwetswijziging nodig. Een grondwetswijziging vereist een specifieke procedure, er dient een lijst te worden opgesteld van artikels die in de komende legislatuur voor herziening vatbaar zullen zijn. Gezien de federale kamer weldra ontbonden zal worden staat hier de deur vandaag open.

Ik zou, wanneer de grondwet het zou toelaten, niet weigerachtig staan tegenover een referendum met dit onderwerp.
__________________
http://www.tommelein.be
Bart Tommelein is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be