Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 februari 2021, 22:28   #41
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Egbert Lachaert (Open VLD) vraagt zich af of avondklok nog te verantwoorden is.

Zoals te verwachten wordt de avondklok ook bij ons in vraag gesteld.
Ik geef Lachaert gelijk. Weg met zo'n overbodige maatregel.

Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert vraagt zich af of de avondklok vandaag nog efficiënt is als maatregel om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hij vindt dat elke vrijheidsbeperkende maatregel noodzakelijk, proportioneel en tijdelijk moet zijn en pleit voor een debat over de kwestie met politici en experts.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...lok-nog-te-ve/

Dit zal niet de laatste maatregel zijn die in vraag wordt gesteld.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 23:10   #42
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Onze avondklok is dan nog eens een nachtklok ook, amper merkbaar. Beter afschaffen inderdaad.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 23:20   #43
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Onze avondklok is dan nog eens een nachtklok ook, amper merkbaar. Beter afschaffen inderdaad.
Juist. Zinloos in alle opzichten.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 23:28   #44
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.270
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Juist. Zinloos in alle opzichten.
Het zou misschien beter zijn om de avondklok te houden maar café's en restaurants terug te openen. De avondklok moet dan zatte feestjes verhinderen.
Eerst horeca, dan avondklok is -- denk ik -- een meer logische volgorde.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2021, 23:41   #45
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.421
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het zou misschien beter zijn om de avondklok te houden maar café's en restaurants terug te openen. De avondklok moet dan zatte feestjes verhinderen.
Eerst horeca, dan avondklok is -- denk ik -- een meer logische volgorde.
Prima voor mij. Onze nachtklok is echt amper merkbaar vergeleken met die van de buurlanden.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 05:40   #46
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Het zou misschien beter zijn om de avondklok te houden maar café's en restaurants terug te openen. De avondklok moet dan zatte feestjes verhinderen.
Eerst horeca, dan avondklok is -- denk ik -- een meer logische volgorde.
Na een jaar van bidden en "meer bidden" en "langer bidden" geloof jij dus nog altijd dat bidden werkelijk invloed heeft.

Tjah.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 februari 2021, 06:30   #47
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Na een jaar van bidden en "meer bidden" en "langer bidden" geloof jij dus nog altijd dat bidden werkelijk invloed heeft.

Tjah.
Ongelofelijk he. De ziekenhuizen staan leeg. Men kan dus niet zeggen dat men het doet omdat de zorg het niet zou aankunnen (en zoals je zegt, er is zelfs geen enkele aanwijzing dat het iets doet).

Het is natuurlijk zo dat eens men op de zeephelling "jamaar, het zou wel eens kunnen dat, als we niet gaan bidden, de ziekenhuizen zich terug gaan vullen" terechtgekomen is, er geen begrenzing meer is aan de zottigheden. Want alles zou wel eens kunnen. Het zou wel eens kunnen dat de Nederlanders ons binnenvallen, dus moeten we die NU afmaken.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2021, 02:13   #48
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Prima voor mij. Onze nachtklok is echt amper merkbaar vergeleken met die van de buurlanden.
Eens. Mocht onze Nederlandse avondklok op 24:00 staan, dan was de weerstand, op een kleine groep na, enkel principieel geweest. Namelijk dat de overheid een onacceptabel groot deel van onze vrijheid afpakt. Met een avondklok van 21:00 merken een stuk meer mensen hier wat van. Laat staan zoals in Frankrijk 18:00.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2021, 23:15   #49
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard Avondklok na 1 mei

Zo te lezen blijft de avondklok ook na 1 mei van toepassing als de horeca de deuren opent.
Het verbaast mij. Daar gaat het voorstel van Lachaert.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 5 maart 2021 om 23:18.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 01:17   #50
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo te lezen blijft de avondklok ook na 1 mei van toepassing als de horeca de deuren opent.
Het verbaast mij. Daar gaat het voorstel van Lachaert.
Het is complete waanzin. Gaan we hier ooit nog vanaf geraken?

Ik heb daarstraks bijna mijn TV buitengegooid toen FVDB probeerde uit te leggen waarom de avondklok gehandhaafd wordt. Het kwam er eigenlijk op neer dat die avondklok "gewoon" veel gemakkelijker is om bepaalde maatregelen te handhaven. Dat is toch compleet geschift!

Wat is het volgende: iedereen executeren op zijn 2 jaar: op die manier is het ook gemakkelijker om er voor te zorgen dat niemand nog misdaden begaat.

Had iemand 2 jaar geleden verteld dat je niet meer zou mogen buiten komen na middernacht: niemand had het geloofd. Vandaag zitten we ermee, en iedereen slikt dit als brave lammetjes. Onbegrijpelijk.

Laatst gewijzigd door alpina : 6 maart 2021 om 01:18.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 02:12   #51
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Egbert Lachaert (Open VLD) vraagt zich af of avondklok nog te verantwoorden is.

Zoals te verwachten wordt de avondklok ook bij ons in vraag gesteld.
Ik geef Lachaert gelijk. Weg met zo'n overbodige maatregel.

Open VLD-voorzitter Egbert Lachaert vraagt zich af of de avondklok vandaag nog efficiënt is als maatregel om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Hij vindt dat elke vrijheidsbeperkende maatregel noodzakelijk, proportioneel en tijdelijk moet zijn en pleit voor een debat over de kwestie met politici en experts.

Bron: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02...lok-nog-te-ve/

Dit zal niet de laatste maatregel zijn die in vraag wordt gesteld.
Dit voorstel is natuurlijk voor het goedgelovig klapvee dat nog is overgebleven na de verkiezingen. Als hij er toch gewichtig over wil doen, kan hij z'n ervaren stekkertrekker in de regering de nodige instructies geven.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 02:40   #52
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Bestaat er eigenlijk een niet-strenge avondklok?
Een avondklok is op zich gewoon een strenge maatregel. Streng in de zin, is een overbodige toevoeging aan het geheel, daar avondklok al de gehele lading dekt.

Het toont m.i. louter en alleen aan dat een overheid weet dat voor de argumenten die ze geven, geen draagvlak (meer) bestaat.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:08   #53
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zo te lezen blijft de avondklok ook na 1 mei van toepassing als de horeca de deuren opent.
Het verbaast mij. Daar gaat het voorstel van Lachaert.
Jij hebt het nog altijd niet door he. Die maatregelen gaan nooit meer weg. Die gaan wat "aangepast" worden, maar die zijn hier nu voorgoed. Je wil het maar niet snappen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:35   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Het is complete waanzin. Gaan we hier ooit nog vanaf geraken?

Ik heb daarstraks bijna mijn TV buitengegooid toen FVDB probeerde uit te leggen waarom de avondklok gehandhaafd wordt. Het kwam er eigenlijk op neer dat die avondklok "gewoon" veel gemakkelijker is om bepaalde maatregelen te handhaven. Dat is toch compleet geschift!

Wat is het volgende: iedereen executeren op zijn 2 jaar: op die manier is het ook gemakkelijker om er voor te zorgen dat niemand nog misdaden begaat.

Had iemand 2 jaar geleden verteld dat je niet meer zou mogen buiten komen na middernacht: niemand had het geloofd. Vandaag zitten we ermee, en iedereen slikt dit als brave lammetjes. Onbegrijpelijk.
Inderdaad, ik vind dat afglijden onvoorstelbaar. Ik kon mij niet indenken dat mijn medemensen zo een ongelofelijke brave oenen zijn die achter de eerste de beste bende fascisten met gestrekt armpje gaan meelopen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 maart 2021 om 06:36.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 06:50   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Jij hebt het nog altijd niet door he. Die maatregelen gaan nooit meer weg. Die gaan wat "aangepast" worden, maar die zijn hier nu voorgoed. Je wil het maar niet snappen.
Het is geen kwestie van snappen.
Er is toch al genoeg gezegd dat als er wordt versoepeld het niet de bedoeling is dat de versoepelingen ooit zouden worden teruggeschroefd. Daarom ook dat het allemaal zo lang duurt. Als er dan toch moet worden teruggeschroefd dan wordt dat een regelrechte ramp, op alle vlakken, en worden de eerstvolgende verkiezingen een complete afrekening.

Die avondklok. Als die gehandhaafd blijft dan zie ik maar één reden. Dat cafés om 24 uur het licht uit doen.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 07:06   #56
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Bestaat er eigenlijk een niet-strenge avondklok?
Een avondklok is op zich gewoon een strenge maatregel. Streng in de zin, is een overbodige toevoeging aan het geheel, daar avondklok al de gehele lading dekt.

Het toont m.i. louter en alleen aan dat een overheid weet dat voor de argumenten die ze geven, geen draagvlak (meer) bestaat.
Avondklok op zich klinkt al negatief.
Hier, met onze avondklok om 24 uur valt het minder op omdat er geen café open is, en er na 24 uur niets te beleven is.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 07:32   #57
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Avondklok op zich klinkt al negatief.
Hier, met onze avondklok om 24 uur valt het minder op omdat er geen café open is, en er na 24 uur niets te beleven is.
Het ontgaat jou dat je wel je vrijheid wordt ontnomen om wanneer jij dat wenst buiten te komen.
Afspreken met vrienden, is door die avondklok al meteen aan beperkingen onderworpen. We zijn allemaal assepoester. Dat er in bepaalde streken na 24 uur niets te beleven valt, minimaliseert op geen enkele manier de waanzin van een avondklok. Wij zijn niet vrij. punt.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 07:42   #58
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het is geen kwestie van snappen.
Er is toch al genoeg gezegd dat als er wordt versoepeld het niet de bedoeling is dat de versoepelingen ooit zouden worden teruggeschroefd.
Niemand gelooft dat. Als men zich daaraan houdt, dan zal er enkel maar symbolisch versoepeld worden.

En als men dat toch doet, is het dan ABSOLUUT ZEKER dat zelfs bij een enorme epidemische piek in november, men GEEN maatregelen zal nemen ?

Wie gelooft zoiets ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 07:43   #59
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er dan toch moet worden teruggeschroefd dan wordt dat een regelrechte ramp, op alle vlakken, en worden de eerstvolgende verkiezingen een complete afrekening.
Ha, ja ? Voor wie zou je stemmen ? Ze staan er uniform achter. Zelfs het VB dat hier een buitenkansje had, is gewoon mee gaan lopen met gestrekt armpje achter de virodespoten.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2021, 08:42   #60
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
(...)
Die avondklok. Als die gehandhaafd blijft dan zie ik maar één reden. Dat cafés om 24 uur het licht uit doen.
Wat voor een redenering is dat?
Om te voorkomen dat je je voet zou verzwikken, amputeren we je been ?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 6 maart 2021 om 08:43.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be