Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 mei 2008, 20:58   #21
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Doe ik allemaal al jaren...
Wat mensen op het persoonlijke vlak doen vind ik zo belangrijk niet.
We zijn niet zo "vrij" als we zelf denken.

Citaat:
En toch boeit het continu gezaag over de mogelijke opwarming van de aarde en het mogelijk broeikaseffect, over de biodiesel me absoluut niet.
1. De zekere opwarming
2. Heel het Midden-Oosten conflict draait rond olie
Als het misloopt in Soedan is dat ten gevolge van de olie
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 08:43   #22
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Het blijft een feit dat de politici de mensen niet durven zeggen: "Ofwel consumeren we véél minder en recycleren we veel meer, ofwel verstikken we onzelf."
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 08:46   #23
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Politici moeten dat niet zeggen, want de meesten onder ons weten dit maar al te goed. Het hele klimaatdebat is zelfs niet nodig om tot de wijsheid te komen dat verspilling zinloos is en vele vormen van consumptie overbodig zijn.

Maar een typische hedendaagse houding is verwijzen naar de slechtheid van anderen en de eigen daden daaraan ondergeschikt maken. Zo kan ik met een zuiverder geweten gaan shoppen. Het zijn uiteindelijk de anderen die mij hun consumptie opdringen. En voor de rest moet de Staat het maar oplossen, diezelfde Staat die in elke andere draad op dit forum meestal wordt uitgebraakt.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2008, 16:59   #24
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morduk Bekijk bericht
Politici moeten dat niet zeggen, want de meesten onder ons weten dit maar al te goed. Het hele klimaatdebat is zelfs niet nodig om tot de wijsheid te komen dat verspilling zinloos is en vele vormen van consumptie overbodig zijn.

Maar een typische hedendaagse houding is verwijzen naar de slechtheid van anderen en de eigen daden daaraan ondergeschikt maken. Zo kan ik met een zuiverder geweten gaan shoppen. Het zijn uiteindelijk de anderen die mij hun consumptie opdringen. En voor de rest moet de Staat het maar oplossen, diezelfde Staat die in elke andere draad op dit forum meestal wordt uitgebraakt.
Juist, maar ook dat is hypocriet gedrag...
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2008, 23:32   #25
Sjaax
Europees Commissaris
 
Sjaax's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2006
Locatie: tussen het stemvee
Berichten: 7.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Het blijft een feit dat de politici de mensen niet durven zeggen: "Ofwel consumeren we véél minder en recycleren we veel meer, ofwel verstikken we onzelf."
Uiteindelijk kiezen wij onze politiekers. Als die niet 'de waarheid' zeggen, dan houden we eigenlijk onszelf voor de gek.
Er zijn wel politiekers die een pessimistische boodschap brengen, maar die zijn in de minderheid, net zoals er een minderheid onder de burgers is die een dergelijke boodschap aanhangt.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 07:45   #26
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.375
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Enquêtes tonen aan dat de mensen NIET bereid zijn hun consumptiepatroon aan te passen.
Wat kunnen we schrappen uit onze consumpie?
Of moeten we het anders bekijken, wat is het minimum wat we nodig hebben?

1 ding is wel een feit. De doorgedreven hygiëne regels zorgen ervoor dat elk snoepje in een steriel plastic zakje in een plastic hoesje op een karton plaat in een kartonnen doos op een pallet in 50m plastiek gewikkeld zit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 09:33   #27
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Prachtig, Maddox, met je milieuvriendelijke levenswijze.
Maar... ik vrees dat jij als TV-loos wezen, goed gekend bij de schroothandelaar, niet echt representatief bent voor de bevolking. (Ik ken touwens niemand anders die naar de schroothandelaar gaat. Mijn straat daarentegen ligt vol lege blikjes en plastiek zakken.
Maar de consumptie van alles, alle materiële rommel die we ons hele leven blijven kopen, moet naar beneden.
Ik heb zelf een wagen, een groot huis, koop met het gezin wekelijks een wansmakelijke hoeveelheid voedsel in het grootwarenhuis, enz.
Ik ben zelf zeker niet beter dan de rest, maar ik besef het probleem maar al te goed, en ik zou het niet erg vinden als de overheid hier veel drastischer zou ingrijpen.
Niet zo "negatief" zijn Queensbury.....
Doordat we met zovelen zijn helpt ieder beetje....
"patronen" veranderen gaat langzaan,eigenlijk krijgen we momenteel enorm veel hulp van de olie-speculanten,JA er zijn belachelijk veel SUV's te zien,maar nee die rijden niet zoveel kilometers meer als verleden jaar

Dat is eigenlijk de politiek van onze overheden,middels regels de "patronen" veranderen.
Bemerk hoe Belgie bijvoorbeeld,op het gebied van gescheiden afvalcircuits mee aan de wereldtop staat,maar merk,inderdaad op,dat er altijd op korte termijn een kostenplaatje tegen staat dat acceptabel moet zijn...

Ja,momenteel worden onze winkels overspoeld met Chinese spullen,waarvan ongeveer de helft gewoon rotzooi is,maar ook dit is een tijdelijk gegeven,een ouder wordende bevolking heeft niks aan rotzooi,en de recyclagebijdrage is een machtig wapen om dit een beetje in de hand te houden...

Wat uw "rommelige straat" betreft,moest U eens proberen na te gaan wie dat veroorzaakt zou u versteld staan over hoe weinig "smeerpoetsen" het eigenlijk gaat,het ziet er essentieel uit dat de politie en/of gemeente bij U maar laat aanmodderen dan?
DAT is erger,want milieu is ook de kwaliteit van de woonomgeving...inderdaad...




.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 18:33   #28
Queensburry
Gouverneur
 
Queensburry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2005
Berichten: 1.107
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Niet zo "negatief" zijn Queensbury.....
Doordat we met zovelen zijn helpt ieder beetje....
"patronen" veranderen gaat langzaan,eigenlijk krijgen we momenteel enorm veel hulp van de olie-speculanten,JA er zijn belachelijk veel SUV's te zien,maar nee die rijden niet zoveel kilometers meer als verleden jaar

Dat is eigenlijk de politiek van onze overheden,middels regels de "patronen" veranderen.
Bemerk hoe Belgie bijvoorbeeld,op het gebied van gescheiden afvalcircuits mee aan de wereldtop staat,maar merk,inderdaad op,dat er altijd op korte termijn een kostenplaatje tegen staat dat acceptabel moet zijn...

Ja,momenteel worden onze winkels overspoeld met Chinese spullen,waarvan ongeveer de helft gewoon rotzooi is,maar ook dit is een tijdelijk gegeven,een ouder wordende bevolking heeft niks aan rotzooi,en de recyclagebijdrage is een machtig wapen om dit een beetje in de hand te houden...

Wat uw "rommelige straat" betreft,moest U eens proberen na te gaan wie dat veroorzaakt zou u versteld staan over hoe weinig "smeerpoetsen" het eigenlijk gaat,het ziet er essentieel uit dat de politie en/of gemeente bij U maar laat aanmodderen dan?
DAT is erger,want milieu is ook de kwaliteit van de woonomgeving...inderdaad...

.
Voor mijn part mag de auto worden verboden. Iets wat de hypocrieten van Groen nooit gevraagd hebben. Ik rijd zelf ook van hier naar daar, maar als alle auto's verboden zullen zijn, zal niemand nog van mij verwachten dat ik van hier naar daar ga.
Trouwens, het verdwijnen van de wagen heeft meer voordelen dat het milieu.
Zo maar even 1.500 gezonde, vaak jonge mensen zullen jaarlijks niet meer moeten sterven. Om over de verwoeste levens van familie en de gewonden nog te zwijgen. Denk ook aan de sociale voordelen: mensen zullen weer te voet gaan, dicht bij hun werk wonen, met de buren contact hebben, niet meer afgelegen wonen maar in centra, mekaar op het openbaar vervoer zien, kortom: er ontstaat terug een gemeenschap!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ja,momenteel worden onze winkels overspoeld met Chinese spullen,waarvan ongeveer de helft gewoon rotzooi is,maar ook dit is een tijdelijk gegeven,een ouder wordende bevolking heeft niks aan rotzooi,en de recyclagebijdrage is een machtig wapen om dit een beetje in de hand te houden...
.
Mijn zoontje van 4 heeft op een verjaardagsfeest een hoop geschenken gekregen. Ik heb het nagekeken: maar één van de negen geschenken was niet in China gemaakt. Zo had hij een brandweerwagen van 97 cm lang gekregen, made in China, waarvan de electronica welgeteld 12 minuten werkte en na 2 uur vielen de wielen eraf. En neen, hij heeft het ding gebruikt zoals het moest.
En dan... dan moet je dat ding in een vuilniszak zien te krijgen. Ik vond het zo'n schande, zo'n verspilling én zo'n vervuiling. Dat ding kost bijna niks, maar er worden hier containers vol van gedumpt. Al die rommel, ook kleding die na drie keer wassen de vuilbak in moet, is voor mij gewoon vervuiling en zou ook als dusdanig moeten worden belast.
Queensburry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be