Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Elke Volvo vanaf nu begrensd op 180 km/u. Dat is een goede zaak.
Neen. De bestuurder dient zelf verantwoord om te gaan met zijn wagen. 9 50,00%
Ja. Het is veiliger om een max. snelheid in te bouwen. 9 50,00%
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 mei 2020, 11:57   #21
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Als je in Duitsland rijdt zijn de echte 'rasers' niet vaak de Volvo's.
Volvo wil zich vooral profileren als veilige wagens. Of ze in hun eigen voet zullen schieten valt nog te bezien. Ook in Duitsland gaan meer en meer stemmen op voor een vaste maximumsnelheid. In de praktijk bestaat die al op een groot gedeelte van hun 'autobahnen'.
Ik denk dat je fout zit, de tijd dat Volvo’s tractoren voor op de weg waren (240 en zo) is voorbij. Volvo zit bij het links rijvak clubje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 12:19   #22
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik denk dat je fout zit, de tijd dat Volvo’s tractoren voor op de weg waren (240 en zo) is voorbij. Volvo zit bij het links rijvak clubje.
Tuurlijk zitten daar ook Volvo's tussen. Ook andere merken, naast de vaste waarden BMW, Audi, Mercedes.
Maar de 'kleine pietjes' is het merk belangrijkst, en daar is Volvo minder symbool van.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 21 mei 2020 om 12:21.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 15:03   #23
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Tuurlijk zitten daar ook Volvo's tussen. Ook andere merken, naast de vaste waarden BMW, Audi, Mercedes.
Maar de 'kleine pietjes' is het merk belangrijkst, en daar is Volvo minder symbool van.
Je vergeet Porsche.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 16:39   #24
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Een muis en nen muilezel wandelden door de woestijn.
Plot viel de muis in een gat.
"Niet erg", zei de muilezel, "ik ga boven dat gat staan, laat mijn geval zakken, jij grijpt het vast en ik trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan en ze wandelden verder, tot de muilezel plots in een gat viel. Hij kon er niet alleen uit.

"Niet erg", zei de muis, ik ga hier even verder mijne Volvo halen en trek je dan zo uit dat gat."

Zo gezegd, zo gedaan, de muis kwam met zijne Volvo, maakte een koord aan den trekhaak en trok zo de muilezel uit het gat.



Moraal van het verhaal: "Iemand met ne ferme piet heeft gene Volvo nodig".


PS: Dit grapje werkt ook met Mercedes, BMW, ...
Hoe? Die ezel had ne ferme piet, maar zonder volvo was hij niet uit de put geraakt. Dus had hij wel een volvo nodig ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 16:41   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.254
Standaard

Is dat nu nog altijd zo dat het aspect snelheid een belangrijk element is in het surrogaat-penis-gevoel om deze of gene auto te kiezen?
Ik denk dat tegenwoordig de look van de auto wel meer op de voorgrond gekomen is.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 16:48   #26
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

De keuze auto vs penis; is gewoon een zoveelste variant op 'geld maakt niet gelukkig' voor iemand die het niet heeft; of 'deelnemen is belangrijker dan winnen', voor iemand die steeds verliest ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 17:51   #27
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat nu nog altijd zo dat het aspect snelheid een belangrijk element is in het surrogaat-penis-gevoel om deze of gene auto te kiezen?
Ik denk dat tegenwoordig de look van de auto wel meer op de voorgrond gekomen is.
Och, ik weet het niet. Koop jij een versterker van 200 Watt en dan mag je er maar 100 van gebruiken.

Ik denk ook niet dat er een hoog percentage van de ongevallen aan meer dan 180 per uur gebeuren.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 17:58   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

De max snelheid is begrenst niet het max vermogen...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 18:03   #29
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De max snelheid is begrenst niet het max vermogen...
Bij 180 km/u is het vermogen wel begrensd.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 18:08   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bij 180 km/u is het vermogen wel begrensd.
Maar niet bij alle lagere snelheden... (uw vergelijking van 100W gaat niet echt op)

Citaat:
Och, ik weet het niet. Koop jij een versterker van 200 Watt en dan mag je er maar 100 van gebruiken.

Laatst gewijzigd door Micele : 21 mei 2020 om 18:09.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 18:12   #31
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maar niet bij alle lagere snelheden... (uw vergelijking van 100W gaat niet echt op)
Zeg we gaan niet de Jan toer op he.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:07   #32
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Ik suggereer helemaal niets, en ik geef ook geen sneer.

Mijn punt is dat de Duitser snel mag rijden, legaal.

Daar worden de auto's nog gebruikt waarvoor ze gemaakt worden.
Tegelijk is de hele Duitse markt een testveld voor de constructeurs. Die kunnen zich immers niet permitteren dat hun wagen het niet zouden volhouden of niet veilig zouden zijn bij hoge snelheden.

De dag dat er daar een snelheidsbeperking komt zal de kwaliteit van de grote Duitse merken achteruitboeren.

Dat was mijn punt.
Mag, maar het niet constant doet.
Ik ook niet, zeker niet op werkdage, ben niet gek om een dubbel zo hoog verbruik te hebben terwijl de tijdswinst minimaal is en de inkomsten en aftrek gelijk blijven.

Laatst gewijzigd door dpg : 21 mei 2020 om 19:07.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:21   #33
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Een stap in de goede richting.
Men zou mensen die met zo'n afgestelde voertuigen rijden kunnen belonen door extra kortingen op verzekeringspremies.
Dat is nu al het geval met rijhulpsystemen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:29   #34
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een stap in de goede richting.
Men zou mensen die met zo'n afgestelde voertuigen rijden kunnen belonen door extra kortingen op verzekeringspremies.
Dat is nu al het geval met rijhulpsystemen.
Hoewel mijn antwoord zelf, 'Neen' was, valt hier wat mij betreft wel een lans voor te breken.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:44   #35
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Een stap in de goede richting.
Men zou mensen die met zo'n afgestelde voertuigen rijden kunnen belonen door extra kortingen op verzekeringspremies.
Dat is nu al het geval met rijhulpsystemen.
Ik zou die premie enkel als het op 130 afgesteld wordt.

En als je een ongeval hebt met meer dan 180 in België, geen tussenkomst van de verzekering.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 21 mei 2020 om 19:45.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:53   #36
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou die premie enkel als het op 130 afgesteld wordt.

En als je een ongeval hebt met meer dan 180 in België, geen tussenkomst van de verzekering.
Niet akkoord. En ik spreek uit ervaring.
Hoewel wat ik ga zeggen anekdotisch is, is de waarde ervan wel een mensenleven. Mijn leven; en dat van mijn gezin om precies te zijn.

We waren aan om en bij 110 km/u op de autostrade. Achter ons zien we in volle vaart een idioot naderen, die mogelijk dacht dat 170 (of meer zelfs) de snelheidslimiet was. Op dat moment, moet je snel handelen. We reden zelfs helemaal rechts; toch kwam die idoot achter ons aan. Geen enkele indicatie dat hij vaart zou minderen. Uitwijken naar links, had een accident veroorzaakt. Ik had dus (op dat moment) geen andere keuze, dan ook maar het gaspedaal induwen, en zodra ik kon naar links uit te wijken. Ik heb toen 140 gedaan. Moeten doen ...
Was ik op dat moment begrenst geweest tot 130, dan weet ik niet, of ik dit nu nog had kunnen vertellen ...
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:55   #37
Travis Bickle
Minister-President
 
Travis Bickle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2018
Berichten: 4.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Niet akkoord. En ik spreek uit ervaring.
Hoewel wat ik ga zeggen anekdotisch is, is de waarde ervan wel een mensenleven. Mijn leven; en dat van mijn gezin om precies te zijn.

We waren aan om en bij 110 km/u op de autostrade. Achter ons zien we in volle vaart een idioot naderen, die mogelijk dacht dat 170 (of meer zelfs) de snelheidslimiet was. Op dat moment, moet je snel handelen. We reden zelfs helemaal rechts; toch kwam die idoot achter ons aan. Geen enkele indicatie dat hij vaart zou minderen. Uitwijken naar links, had een accident veroorzaakt. Ik had dus (op dat moment) geen andere keuze, dan ook maar het gaspedaal induwen, en zodra ik kon naar links uit te wijken. Ik heb toen 140 gedaan. Moeten doen ...
Was ik op dat moment begrenst geweest tot 130, dan weet ik niet, of ik dit nu nog had kunnen vertellen ...
Dat wagens begrenst worden, lijkt mij dan enkel een goede zaak, als elk van hen aan diezelfde limieten onderworpen worden. Maar dan trek je een geheel andere discussie op gang natuurlijk. Dan komt economie en keuzevrijheid op de voorgrond. En (zelfs met wat ik heb meegemaakt) als het er dan toe doet, dan denk ik, dat economie en keuzevrijheid, het met de vingers in de neus zal halen.
__________________
“I don’t understand bus lanes. Why do poor people have to get to places quicker than I do?”

— Jeremy Clarkson
Travis Bickle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 19:58   #38
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.002
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis Bickle Bekijk bericht
Niet akkoord. En ik spreek uit ervaring.
Hoewel wat ik ga zeggen anekdotisch is, is de waarde ervan wel een mensenleven. Mijn leven; en dat van mijn gezin om precies te zijn.

We waren aan om en bij 110 km/u op de autostrade. Achter ons zien we in volle vaart een idioot naderen, die mogelijk dacht dat 170 (of meer zelfs) de snelheidslimiet was. Op dat moment, moet je snel handelen. We reden zelfs helemaal rechts; toch kwam die idoot achter ons aan. Geen enkele indicatie dat hij vaart zou minderen. Uitwijken naar links, had een accident veroorzaakt. Ik had dus (op dat moment) geen andere keuze, dan ook maar het gaspedaal induwen, en zodra ik kon naar links uit te wijken. Ik heb toen 140 gedaan. Moeten doen ...
Was ik op dat moment begrenst geweest tot 130, dan weet ik niet, of ik dit nu nog had kunnen vertellen ...
Gewoon de premie Travis. Als je denkt dat het je leven kan redden dan neem je de premie toch gewoon niet.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 20:01   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik zou die premie enkel als het op 130 afgesteld wordt.

En als je een ongeval hebt met meer dan 180 in België, geen tussenkomst van de verzekering.
Inderdaad, in die richting zouden we moeten nadenken.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2020, 21:57   #40
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is wel een verkoopsargument daar. Wie wil er dan nog een snelle, dure BMW, Mercedes of Porsche kopen?

En die topsnelheid? De meeste mensen buiten Duitsland rijden nooit 180 of meer, maar als je een auto koopt met 200 pk dan verwacht je toch dat hij een stuk boven de 200 gaat.
Ik heb 110 pk en ik haal ook 200 op mijn teller op de autobahn.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be