Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2020, 16:04   #241
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Wat ik me al van het begin van de Corona crisis afvraag? Waarom zou bv Israel geen grote kuis gehouden hebben in de Gaza strook? Zo goed als niemand zou er ook maar enige aandacht aan geschonken hebben... Mocht het idd zo zijn dat er geen Palestijnen meer waren, zou er nog iemand van wakker liggen?
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:42   #242
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Wat ik me al van het begin van de Corona crisis afvraag? Waarom zou bv Israel geen grote kuis gehouden hebben in de Gaza strook? Zo goed als niemand zou er ook maar enige aandacht aan geschonken hebben... Mocht het idd zo zijn dat er geen Palestijnen meer waren, zou er nog iemand van wakker liggen?

Belachelijk intentieproces...
Israël verwacht maar 1 ding vanuit Gaza en dat is dat ze achter hun kant van de grens blijven, en geen terroristische aanvallen meer uitvoeren. Al de rest is niet alleen van secundair maar eigenlijk van onbestaand belang. Er is geen enkele reden waarom Israël genocidaire plannen of desnoods maar plannen tot invasie zou hebben die niet het direct gevolg/antwoord zijn van een aanval.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:44   #243
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Heel simpel. Als Israël een "goed georganiseerde" opkuis zou houden in de Gaza strook, gaat de media de aandacht verleggen van een verkoudheid met grootheidswaanzin naar de nieuwe Hutu's van't Midden Oosten.

Het zou misschien de lockdown hier een stuk korter gemaakt kunnen hebben.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:47   #244
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Belachelijk intentieproces...
Israël verwacht maar 1 ding vanuit Gaza en dat is dat ze achter hun kant van de grens blijven, en geen terroristische aanvallen meer uitvoeren. Al de rest is niet alleen van secundair maar eigenlijk van onbestaand belang. Er is geen enkele reden waarom Israël genocidaire plannen of desnoods maar plannen tot invasie zou hebben die niet het direct gevolg/antwoord zijn van een aanval.
ik zei bijvoorbeeld Israël, maar de ganse wereld is zeer rustig... mocht ik één of andere veroveraar zijn, ik had 1 maand geleden keihard toegeslaan naar mijn vijanden. Ofwel ligt het weer aan onze media.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:47   #245
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Heel simpel. Als Israël een "goed georganiseerde" opkuis zou houden in de Gaza strook, gaat de media de aandacht verleggen van een verkoudheid met grootheidswaanzin naar de nieuwe Hutu's van't Midden Oosten.

Het zou misschien de lockdown hier een stuk korter gemaakt kunnen hebben.
Verdomme. Dat we daar niet aan gedacht hebben ! Het zijn de smeerlappen van Zionisten weer die ons opgezadeld hebben met die lockdown, door weeral - als sluwe leperds - NIET over te gaan op een grote exterminatie campagne. Dat hebt ge met die jodenstreken he !

Laatst gewijzigd door patrickve : 4 juni 2020 om 17:51.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:50   #246
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het hele idee dat uitroeing een goed idee is vind ik om heel veel redenen idioot.
Dat is heel heel heel erg afhankelijk van aan welke kant van de scheidingslijn je staat he. Maar eerlijk gezegd, behalve mensen die nuttige dingen voor U doen, of mensen die ge graag ziet, al die anderen, die zijn toch storend, nee ? En als ge weet dat zij hetzelfde denken...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2020, 17:51   #247
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
ik zei bijvoorbeeld Israël, maar de ganse wereld is zeer rustig... mocht ik één of andere veroveraar zijn, ik had 1 maand geleden keihard toegeslaan naar mijn vijanden. Ofwel ligt het weer aan onze media.
Ik denk niet dat het leven voor de Tibetanen of de Rohingya er zoveel beter is op geworden.

Maar het is allemaal waar het meeste heisa rond gemaakt wordt he. In de VS branden nu halve steden af omdat er ergens een nietwitmens is gestorven door een politieactie.

Nu moet ik toegeven, daar is die verkoudheid met klein borstelsnorreke en/of megalomane oranjekleurige toupet zijdelings bij betrokken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:13   #248
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Belachelijk intentieproces...
Israël verwacht maar 1 ding vanuit Gaza en dat is dat ze achter hun kant van de grens blijven, en geen terroristische aanvallen meer uitvoeren.
Hetgeen per definitie flauwekul is , want Gaza is geen staat. Als men geen terroristische aanvallen meer wil dan moeten ze die zelf ook niet ondernemen.
Het probleem van de 'aanvallen' vanuit gaza valt in het niets bij het veel grotere probleem van de blokkade/bezetting.


Citaat:
Al de rest is niet alleen van secundair maar eigenlijk van onbestaand belang. Er is geen enkele reden waarom Israël genocidaire plannen of desnoods maar plannen tot invasie zou hebben die niet het direct gevolg/antwoord zijn van een aanval.
Israel heeft zeer zeker geen genocidaire plannen , het heeft annexatie plannen van een gebied waar gazanen heel veel mee te maken hebben. Gazanen moeten braaf in hun hok blijven en dan is er niets aan de hand voor Israel.
Dan kunnen zij ongestoord annexeren. U mag samen met Israel net doen of er in Gaza niets aan de hand is dat om een reactie vraagt, maar dat is simpelweg niet de realiteit. Maar daar hoort of leest u nooit iets over in de verhalen van Israel geile intellectuelen.

"The blockade has to stop , immediately and unconditionally " Dat is het standpunt van de internationale gemeenschap . Dacht u dat men dit helemaal nergens op baseert? of dat het pesterijen zijn voor de grap.
En of de VN invloed kan uitoefenen op wat Israel wel of niet doet, veranderd niets aan het feit dat het goedkeuren van de blokkade, of het bewust negeren ervan een zeer zeldzaam extremistisch standpunt is.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:16   #249
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het probleem van de 'aanvallen' vanuit gaza valt in het niets bij het veel grotere probleem van de blokkade/bezetting.
Ik heb U dat al gezegd, ik denk hetzelfde van de zware onderdrukking van de Vlamingen in Belgie. Er zou dus volgens U meer terrorisme moeten komen van achter de Ring waar ze zelfgemaakte raketten afschieten op de Wetstraat.
Dat zou volgens U ook in het niet vallen in vergelijking met die eeuwenlange onderdrukking en blokkade/bezetting.

Kijk, ik zie wel dat je het niet beseft, maar uw argumenten zijn nergens op principes gebaseerd. Je moet ad hoc vanalle "condities" uitvinden om uw troeteldieren "goed" en uw vijanden "slecht" te maken, op een manier dat dat niet transponeerbaar is naar situaties die absurd zijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2020 om 20:17.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:19   #250
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Israel heeft zeer zeker geen genocidaire plannen , het heeft annexatie plannen van een gebied waar gazanen heel veel mee te maken hebben. Gazanen moeten braaf in hun hok blijven en dan is er niets aan de hand voor Israel.
Israel zal wel zijn redenen hebben, maar anexatie zonder exterminatie is een slecht plan, ik zal het zo zeggen. Ge moogt geen zachte heelmeester zijn, dat geeft altijd stinkende wonden.

Maar ja, zolang de Vlamingen braaf achter hun ring liggen, is er niks aan de hand voor Belgie, he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:42   #251
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Hetgeen per definitie flauwekul is , want Gaza is geen staat.
Waarom is Gaza geen Staat? Israël maakt er geen claim op, Egypte wil het gebied ook niet.
Citaat:
Als men geen terroristische aanvallen meer wil dan moeten ze die zelf ook niet ondernemen.
Kip en ei .
Citaat:
Het probleem van de 'aanvallen' vanuit Gaza valt in het niets bij het veel grotere probleem van de blokkade/bezetting.
Ook weer kip en ei, en de enorme geldstroom die gebruikt wordt om militaire oplossingen voor irritante terreurdaden te verwezelijken.
Citaat:
Israël heeft zeer zeker geen genocidaire plannen , het heeft annexatie plannen van een gebied waar gazanen heel veel mee te maken hebben.
Citaat:
Gazanen moeten braaf in hun hok blijven en dan is er niets aan de hand voor Israël.
Klopt als een bus. En als "de Gazoen" (niet te verwarren met het kanonnenvoer) wel buiten zijn hok komt, awel, dat doet pijn voor de Gazoen en Gazaan.
Citaat:
Dan kunnen zij ongestoord annexeren.
Jordanië en Egypte hebben toestemming gegeven.
Citaat:
U mag samen met Israël net doen of er in Gaza niets aan de hand is dat om een reactie vraagt, maar dat is simpelweg niet de realiteit. Maar daar hoort of leest u nooit iets over in de verhalen van Israel geile intellectuelen.
Maar Israël weet dat er ferme shit is in Gaza, maar Israël zegt dat ze er niets mee te maken willen hebben, en dat het gedeeltelijk open houden van de grens "een gunst" is.
Citaat:
"The blockade has to stop , immediately and unconditionally " Dat is het standpunt van de internationale gemeenschap . Dacht u dat men dit helemaal nergens op baseert? of dat het pesterijen zijn voor de grap.
En of de VN invloed kan uitoefenen op wat Israel wel of niet doet, veranderd niets aan het feit dat het goedkeuren van de blokkade, of het bewust negeren ervan een zeer zeldzaam extremistisch standpunt is.
Ik kan morgen een campagne gaan voeren " Meer Tchernobyls nu". maar zolang ik niet de macht heb om dat te verwezelijken, zal het maar bij een vettig spandoekje blijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 11:53   #252
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom is Gaza geen Staat? Israël maakt er geen claim op, Egypte wil het gebied ook niet.
Maar dat betekent niet dat het om die reden een staat is. Het heeft een andere status zoals u weet.

Citaat:
Kip en ei .
Dat suggereert een balans , het is meer 20 kippen en 1 eitje
Citaat:
Ook weer kip en ei, en de enorme geldstroom die gebruikt wordt om militaire oplossingen voor irritante terreurdaden te verwezelijken.
zelfde als hier boven. En wie er eerst was doet er niet toe. Israel begaat de grote misdaad. U gaat gewoon door met het idee dat Israel alleen maar aangevallen word.



Citaat:
Jordanië en Egypte hebben toestemming gegeven.
Dan nog steeds

Maar Israël weet dat er ferme shit is in Gaza, maar Israël zegt dat ze er niets mee te maken willen hebben, en dat het gedeeltelijk open houden van de grens "een gunst" is. [quote] Ze zeggen zoveel rare dingen. Er spelen belangen, helemaal dichtgooien strookt niet met hun eigen beleid "keeping gaza's economy on the brink of collapse , just enough to avoid a humanitary crisis"
Citaat:
Ik kan morgen een campagne gaan voeren " Meer Tchernobyls nu". maar zolang ik niet de macht heb om dat te verwezelijken, zal het maar bij een vettig spandoekje blijven.
Gelukig is dat een heel andere situatie
Opinie is ook macht . Israel werkt zich altijd te pletter om deze wereldwijd te beinvloeden en heeft overheidsonderdelen die zich daar specifiek mee bezig houden
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 12:17   #253
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Maar dat betekent niet dat het om die reden een staat is. Het heeft een andere status zoals u weet.
Dan is mijn vraag nog steeds dezelfde hoor. Waarom is het dan nog geen staat? Och ja, de PA ligt dwars, omdat Hamas beweert de baas te zijn.
Citaat:
Dat suggereert een balans , het is meer 20 kippen en 1 eitje
Neen, u suggereert een balans. Iets wat wel eigen is aan mensen die "het is niet eerlijk" willen verbieden.
Het leven is niet eerlijk, leer ermee leven.
Citaat:
Zelfde als hier boven. En wie er eerst was doet er niet toe. Israël begaat de grote misdaad. U gaat gewoon door met het idee dat Israël alleen maar aangevallen word.
Wie de eerste was, ik vermoed Ug, die zijn schoonbroer Gu -van een andere stam ten andere- doodsloeg met een vuistbijl, waarna Gu's neven hetzelfde deden met Ug. Enkele millennia later is het niets veranderd.


Citaat:
Ze zeggen zoveel rare dingen. Er spelen belangen, helemaal dichtgooien strookt niet met hun eigen beleid "keeping gaza's economy on the brink of collapse , just enough to avoid a humanitary crisis"
Stel dat Israël de grens wel helemaal dichtgooit, wat dan?
Citaat:
Gelukig is dat een heel andere situatie.
Opinie is ook macht . Israel werkt zich altijd te pletter om deze wereldwijd te beinvloeden en heeft overheidsonderdelen die zich daar specifiek mee bezig houden
"Meer Tchernobyls" is een voorbeeld, een hypothese om de realiteit mee te benadrukken.
Ik heb niet de macht om dat geniaal idee door te drukken.
Awel, zo hebben de Palestijnen niet de macht om hun idee door te drukken. Nu is de vraag welk uniform idee hebben de Palestijnen, uitgezonderd: "Israël moet betalen"?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 13:31   #254
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Killing Gaza. Documentaire film over de 2014 Israëlische oorlog tegen Gaza

https://killinggaza.com/
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 13:40   #255
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Killing Gaza. Documentaire film over de 2014 Israëlische oorlog tegen Gaza
Dat is inderdaad een heel goede omschrijving: "de oorlog tegen de Palestijnen". En dan is Israël verwonderd dat de Palestijnen zich met de weinig middelen die ze hebben toch zich een beetje proberen te verdedigen. Het is van dezelfde orde als de pogingen van de Ieren om zich los te worstelen van het almachtige Britse Rijk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 13:56   #256
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad een heel goede omschrijving: "de oorlog tegen de Palestijnen". En dan is Israël verwonderd dat de Palestijnen zich met de weinig middelen die ze hebben toch zich een beetje proberen te verdedigen. Het is van dezelfde orde als de pogingen van de Ieren om zich los te worstelen van het almachtige Britse Rijk.
Ik denk niet dat Israël daarover zo verwonderd is. Ze willen gewoon niet teveel negatieve publiciteit. Ze hebben een vrij goede greep op het main stream media discours in het Westen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2020, 23:55   #257
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad een heel goede omschrijving: "de oorlog tegen de Palestijnen". En dan is Israël verwonderd dat de Palestijnen zich met de weinig middelen die ze hebben toch zich een beetje proberen te verdedigen. Het is van dezelfde orde als de pogingen van de Ieren om zich los te worstelen van het almachtige Britse Rijk.
De Ieren hadden/hebben hetzelfde probleem. Hun "vrienden" waren/zijn niet machtig genoeg.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 06:58   #258
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat is inderdaad een heel goede omschrijving: "de oorlog tegen de Palestijnen". En dan is Israël verwonderd dat de Palestijnen zich met de weinig middelen die ze hebben toch zich een beetje proberen te verdedigen. Het is van dezelfde orde als de pogingen van de Ieren om zich los te worstelen van het almachtige Britse Rijk.
Dat is het mooie eraan. Moge de sterkste winnen he !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 09:20   #259
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is het mooie eraan. Moge de sterkste winnen he !
En zijn er regels in die 'strijd'?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2020, 11:25   #260
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.344
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
En zijn er regels in die 'strijd'?
De regels van de winnaar gelden, want de regels van de verliezer waren niet goed genoeg om te helpen in de strijd.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be