Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 juli 2018, 08:49   #41
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wij gaan steeds met de trein naar Antwerpen. Nog nooit problemen gehad. Snel en heel gemakkelijk. Rechtstreekse trein vanuit Waregem trouwens.
Kostprijs?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2018, 14:57   #42
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.261
Standaard

Ge gaat de Schoof niet rap zien in de grotere steden.

(uitzonderingen bevestigen de regel: om al eens mee te doen met een betoging in Brussel vb., en dan ga ik inderdaad met de trein.
Bestel ik mijn tiket via hun website, op basis van mijn IK. Ik moet dan zelfs niet sleuren met een outprint.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 02:19   #43
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Maar wat met de parkeerschijf? Deze bewaart ten alle tijde zijn wettelijke waarde, en mag worden gebruikt ingeval het automaat niet kan worden gebruikt.
Het parkeerbedrijf zegt doodleuk om op zoek te gaan naar een ander automaat, hetgeen voor oudere personen een werkelijke uitdaging is, en dit zonder garantie dat het andere automaat muntgeld aanvaardt.

Het parkeerbedrijf negeert de wettelijke waarde van de parkeerschijf



@ Micele

Wat is de wetgeving betreffende de parkeerschijf?
Kan u de wettekst erbij halen zodat ik dit aan het parkeerbedrijf kan overmaken?
Thanks
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 08:22   #44
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Maar wat met de parkeerschijf? Deze bewaart ten alle tijde zijn wettelijke waarde, en mag worden gebruikt ingeval het automaat niet kan worden gebruikt.
Het parkeerbedrijf zegt doodleuk om op zoek te gaan naar een ander automaat, hetgeen voor oudere personen een werkelijke uitdaging is, en dit zonder garantie dat het andere automaat muntgeld aanvaardt.

Het parkeerbedrijf negeert de wettelijke waarde van de parkeerschijf



@ Micele

Wat is de wetgeving betreffende de parkeerschijf?
Kan u de wettekst erbij halen zodat ik dit aan het parkeerbedrijf kan overmaken?
Thanks
.
Indien de parkeermeter defect is of buiten gebruik, geldt idd artikel 27.3.1.2° en 27.3.1.3° over de parkeerschijf, ttz de parkeerschijf is dan verplicht volgens zijn regels art 27.1:

Citaat:
https://wegcode.be/wetteksten/sectie...code/192-art27

27.3. BETALEND PARKEREN

27.3.1.

1° Op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld.

Wanneer meer dan één motorfiets binnen een afgebakend parkeervak bedoeld voor één auto wordt geparkeerd, dan moet voor dat parkeervak slechts één maal betaald worden.

2° Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik, dan moet de parkeerschijf worden gebruikt volgens de nadere regels van 27.1.

Het gebruik van de parkeerschijf is niet verplicht bij het parkeren op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten, wanneer zij in een zone met beperkte parkeertijd liggen, behalve in het geval bedoeld in 27.3.1.2°.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2018 om 08:30.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2018, 13:03   #45
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Maar wat met de parkeerschijf? Deze bewaart ten alle tijde zijn wettelijke waarde, en mag worden gebruikt ingeval het automaat niet kan worden gebruikt.
.
Na het nog eens lezen van je vorige post 39 is die automaat niet buiten gebruik, maar wil/kun jij ze persoonlijk niet gebruiken wegens bepaalde redenen.

Ik vrees dat je met dat wetsartikel dus niets mee kunt doen. Dat is alleen bij defecte parkeermeters.

Maar ergens heb je wel een punt, maar de parkeerbeheerder natuurlijk ook.
Bovendien kan die zich wel op de wet beroepen:
Citaat:
27.3. BETALEND PARKEREN
27.3.1.
1° Op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld.

Laatst gewijzigd door Micele : 27 juli 2018 om 13:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 17:52   #46
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Thanks Micele

2° Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik...
Dit is zeer handig, doch beperkt opgesteld in de wetgeving. Beschouw dit iets ruimer, en lees dat een meter niet kan worden gebruikt, in dit geval wegens het feit dat er een oudere persoon is betrokken, en dat men geen muntstukken kan gebruiken.

Misschien heeft het parkeerbedrijf een punt, misschien heb ik ook een punt. Er is alleszins geen slechte wil van mijn kant uit.
Maar ik stel vast dat het parkeerbedrijf zijn brutale, agressieve en onbegrijpende houding doordrukt voor een boete. Niet te verwonderen dat men hen de maffia noemt. En omdat zij zich steunen op de wetgeving, vind ik hen een ergere soort dan de echte maffia.

Wat is uiteindelijk nog de maatschappelijke (meer)waarde van een parkeerbedrijf?
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 29 juli 2018 om 17:53.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 18:08   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Thanks Micele

2° Is de parkeermeter of parkeerautomaat buiten gebruik...
Dit is zeer handig, doch beperkt opgesteld in de wetgeving. Beschouw dit iets ruimer, en lees dat een meter niet kan worden gebruikt, in dit geval wegens het feit dat er een oudere persoon is betrokken, en dat men geen muntstukken kan gebruiken.

Misschien heeft het parkeerbedrijf een punt, misschien heb ik ook een punt. Er is alleszins geen slechte wil van mijn kant uit.
Maar ik stel vast dat het parkeerbedrijf zijn brutale, agressieve en onbegrijpende houding doordrukt voor een boete. Niet te verwonderen dat men hen de maffia noemt. En omdat zij zich steunen op de wetgeving, vind ik hen een ergere soort dan de echte maffia.

Wat is uiteindelijk nog de maatschappelijke (meer)waarde van een parkeerbedrijf?
.
Niet veel, maar het is de wet betalend parkeren waar het parkeerbedrijf zich achter versteekt. Met een blauwe parkeerschijf betaal je niet... zoals je best weet.

Dus op een andere manier betalen? Bankkaart?

Ik heb dus echt geen idee over welke cashless-parkeerautomaten het gaat:

https://www.antwerpen.be/nl/info/548...-parkeersessie

Laatst gewijzigd door Micele : 29 juli 2018 om 18:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2018, 22:59   #48
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Niet veel, maar het is de wet betalend parkeren waar het parkeerbedrijf zich achter versteekt. Met een blauwe parkeerschijf betaal je niet... zoals je best weet.
Correct, men betaalt niet met een parkeerschijf.
En het parkeerbedrijf verschuilt zich inderdaad achter de wet 'betalend parkeren'.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus op een andere manier betalen? Bankkaart?

Ik heb dus echt geen idee over welke cashless-parkeerautomaten het gaat:
Hieronder foto's van het oude en nieuw toestel.

Zelfs het oude toestel, met muntgeld, was soms moeilijk te gebruiken. Slechts weinigen lazen de tekst, waarbij voor langdurig parkeren veel meer werd betaald dan nodig was.

onlangs gebruikte ik zo'n nieuw toestel, met bankkaart. Ik verkreeg een ticket met een andere nummerplaat. Het proberen opnieuw afdrukken van mijn eigen ticket, lukte niet. Weg geld.

Deze soort parkeerbedrijven die controle uitvoert op het openbaar parkeren, zonder enig maatschappelijk nut, zijn er enkel om de kas te spijzen.

Nog meegemaakt: foutief geparkeerd -> enkel voor de politie om vast te stellen. In dit geval: tegen de rijrichting in.
Of in het verlengde van het voetpad (zie X), op de hoek van een straat waar men ook kan staan. Men, kan op de plaats X staan, doch niet wettelijk -> parkeerboete = niet toegestaan voor een parkeerbedrijf

Te zwijgen over de incassobureaus die ze inzetten, die volgens mijn info, geen enkele wettelijke basis hebben om te kunnen functioneren.

In Gent zijn de parkeerbedrijven op de openbare weg ronduit verwerpelijk

[img=http://img18055.imagevenue.com/loc632/th_84362_20090110_parkeertarieven1_122_632lo.jpg]

[img=http://img18056.imagevenue.com/loc178/th_85191_parkeerautomaat_122_178lo.jpg]

[img=http://img18057.imagevenue.com/loc584/th_85192_parkeer_122_584lo.jpg]
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 29 juli 2018 om 23:05.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2018, 05:18   #49
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Om de hoek heeft De Wever weer gezorgd voor bijkomende 'gratis' parking. 10 plaatsen. Heil Bart Gratis Parking De Wever. 't Is wel nogal gevaarlijk als er een camionette geparkeerd wordt zo net naast een zebrapad maar wie kan dat wat schelen. Gratis Parking! En de garages vol brol voor als de burgeroorlog komt.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 00:08   #50
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Nog een bedenking betreffende de parkeerautomaten - in Gent: deze aanvaarden geen muntstukken meer, tenminste niet allemaal.

Ik meende dat muntstukken nog steeds een wettig betaalmiddel zijn. O.w.v. het feit dat men niet meer aan alle automaten kan betalen met muntstukken, kan men dus stellen dat het parkeerbedrijf muntstukken als wettig betaalmiddel uitsluit, toch op z'n minst belemmert.
-> Is de wettige waarde van contant geld niet vastgelegd in een (grond)wet? Is hiervan een wettekst te verkrijgen.
.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 1 augustus 2018 om 00:08.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 05:10   #51
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
http://www.parkeerbeheer.be/faq/#f21

2.9 Ik heb geen ticket genomen omdat mijn voertuig defect is. Wat moest ik doen?

Wanneer uw voertuig defect is moet u dit kenbaar maken door de gevarendriehoek in de wagen te plaatsen. Wanneer de parkeerwachter aan een voertuig komt met een zichtbaar geplaatste gevarendriehoek mag hij geen retributiebon uitschrijven. Let op! Uw defect voertuig mag max. 24 uur op de openbare weg geparkeerd staan.

Dit is toch wel een goei, parkeren en de driehoek der in, gratis voor 24 uur.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2018, 09:18   #52
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.235
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Nog een bedenking betreffende de parkeerautomaten - in Gent: deze aanvaarden geen muntstukken meer, tenminste niet allemaal.

Ik meende dat muntstukken nog steeds een wettig betaalmiddel zijn. O.w.v. het feit dat men niet meer aan alle automaten kan betalen met muntstukken, kan men dus stellen dat het parkeerbedrijf muntstukken als wettig betaalmiddel uitsluit, toch op z'n minst belemmert.
-> Is de wettige waarde van contant geld niet vastgelegd in een (grond)wet? Is hiervan een wettekst te verkrijgen.
.
Nog eens, het parkeerbedrijf heeft het voornaamste geldig wetsartikel betreft betalend parkeren (want parkeren => verkeerswetten) :

Citaat:
27.3. BETALEND PARKEREN
27.3.1.
1° Op plaatsen met parkeermeters of parkeerautomaten geschiedt het parkeren op de wijze en onder de voorwaarden die op deze toestellen zijn vermeld
Daar gaat geen andere wet boven, tenzij de grondwet.
Maar aangezien het artikel in de wegcode (KB) staat kan het niet strijdig zijn met de grondwet. Ik neem toch wel aan dat alle wetten getoetst zijn met de grondwet.

De grondwettelijke tekst kan je gewoon hier vinden:

DE BELGISCHE GRONDWET

Laatst gewijzigd door Micele : 1 augustus 2018 om 09:28.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be