Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 mei 2010, 10:13   #41
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Linkjes naar beelden?
Het was rechtstreeks. Ik weet niet of die beelden opgenomen zijn. Maar Al Jazeera had beelden, en vooral hier: http://www.livestream.com/insaniyardim.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:18   #42
ShoshannaKimberley
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 647
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Humanitaire helpers met geweren, en wij moeten dat geloven?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139542

Hier heb je de lijst met goederen die Gaza binnengebracht werden sinds januari 2009.

Hebben ze dan nog die paar bootjes nodig?

Die boten daar zaten vooral mensen op, met kleine kinderen en babies.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:23   #43
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139542

Hier heb je de lijst met goederen die Gaza binnengebracht werden sinds januari 2009.

Hebben ze dan nog die paar bootjes nodig?

Die boten daar zaten vooral mensen op, met kleine kinderen en babies.
Leugens, Zion propaganda, véél te weinig(25%), dan nodig voor basisbehoeften, vrije waters, vrije mensen.

En toch gewapende triggerhappy moordende militairen op afsturen?

Heb je ook een lijst van wat er, 1 NODIG is, 2 wordt TEGENGEHOUDEN en ROT?

Laatst gewijzigd door Cdude : 31 mei 2010 om 10:27.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:26   #44
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Als ik uit uw commentaar de essentie behoud, dan staat er:



In die zin doet u me zeer sterk denken aan Mejuffer PollyCorrect die zichzelf ook nauwelijks kon inhouden telkens er Palestijnse slachtoffers op televisie te bekijken waren.

Inhoudelijk hebt u het over Turken, maar dat enige feitelijke element dat u aanhaalt, slaat de bal mis. Het initiatief komt van verschillende landen, er waren meer dan 30 nationaliteiten aan boord waaronder een bejaarde overlevende van de Holocaust, Europarlementariërs, Joodse vredesmilitanten, enz.



1) Ik ben de hele nacht opgebleven om te volgen wat er gebeurde. Ik heb dus geen fragmentje gezien maar het hele gebeuren, vanuit verschillende hoeken en op verschillende websites van verschillende journalisten.
2) Nog voor er soldaten aan touwen bengelden, werd er door hen geschoten. Dat was hoorbaar, de slachtoffers waren zichtbaar, de mensen riepen om hulp.
3) Als je op weerloze mensen schiet en doden en gewonden veroorzaakt en je dan aan een touw op dat schip laat zakken, word je niet echt hertalijk verwelkomt. Dat is normaal.



Hoe draai ik een bijzonder felle agressieve, moorddadige actie tegen vredesmilitanten om in een zelfverdedigingsoperatie?
1) het ging niet om 'een tiental' soldaten maar om honderden, minimum drie schepen, tientallen rubberbootjes, drie �* vier grote helicopters.

2) de verdesactivisten waren vreedzaam tot er op hen geschoten werd en ze een tiental doden en gewonden te betreuren hadden.

3) U schrijft: 'ik ben zeker als de soldaten niet gevochten hadden ze zouden vermoord zijn'...
Dat is gewoon pervers. De realiteit is omgekeerd: de soldaten hebben gevochten met ongewapende mensen en die zijn dus vermoord. U draait de realiteit gewoon om.


Ofwel is Gaza bezet gebied ofwel is het dat niet. Als het geen bezet gebied is, dan heeft Israël helemaal geen autoriteit over dat gebied en heeft het dus niets te willen. Als het allerlei te willen heeft, dan is Gaza dus bezet gebied.
heb het zelf nog niet gezien, maar zou me niet verbazen.

Over het gebruik van fosforwapens hebben die Israelische slachters ook gelogen todat het té absurd werd.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:28   #45
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

Hier heb je de lijst met goederen die Gaza binnengebracht werden sinds januari 2009.

Hebben ze dan nog die paar bootjes nodig?

Die boten daar zaten vooral mensen op, met kleine kinderen en babies.
Haaretz

Gideon Levy

Citaat:
The Israeli propaganda machine has reached new highs its hopeless frenzy. It has distributed menus from Gaza restaurants, along with false information. It embarrassed itself by entering a futile public relations battle, which it might have been better off never starting. They want to maintain the ineffective, illegal and unethical siege on Gaza and not let the "peace flotilla" dock off the Gaza coast? There is nothing to explain, certainly not to a world that will never buy the web of explanations, lies and tactics.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:31   #46
Bottenskrapet
Provinciaal Statenlid
 
Bottenskrapet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 september 2009
Locatie: TAZ
Berichten: 792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Get a life zou ik aan die bemoeials willen zeggen. Of neem zelf de Hamas in je achtertuin - kijken hoe succesvol d�*t wordt.
Een Israëli in uw "achtertuin" zou gij anders wel appreciëren he?
Waar blijft dat rode driehoekje trouwens, grote mond?
__________________
"Throw a stone in any direction, and you will hit Kali Yuga"

Laatst gewijzigd door Bottenskrapet : 31 mei 2010 om 10:31.
Bottenskrapet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:37   #47
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bottenskrapet Bekijk bericht
Een Israëli in uw "achtertuin" zou gij anders wel appreciëren he?Waar blijft dat rode driehoekje trouwens, grote mond?
Die achtertuin (of één daarvan) zal zowieso wel in Israel liggen.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:37   #48
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

Ik schaar me achter Johan en Longhorn. In politieke zin zal hier niets opgelost worden. Netanyahu blokkeerde destijds ook al de vredesbesprekingen met de Feddahin en zijn huidige status quo is die van de havik: hij zal het erop aan laten komen. Op een regerecht conflict in zoverre dat nu al niet het geval is.
Hamas heeft in feite niets te winnen noch gewonnen. Die spelen ook hun eigen politieke va-banque spelletje ten koste van de gewone burger in Gaza - zo die er al/nog zijn. Eind '70 en begin '80 ben ik meerdere malen in Gaza geweest en kan ik nu alleen maar vaststellen dat de zaken flink uit de hand zijn gelopen. Met Hamas aan het roer heeft Gaza weinig vooruitgang geboekt, behalve misschien in politiek-propagandistische zin.
Maar daar kun je niet van eten. Momenteel parasiteert Gaza op de giften en steun van derden.

Dwangmaatregelen. Zowel Gaza als Israel moeten tot de orde worden geroepen en dat kan. Die mogelijkheden zijn er. Zonder militaire interventie kunnen beide tot rede worden gebracht. Het vereist alleen een bikkelharde opstelling van de EU naar de twee strijdende partijen. Dan kun je ook meteen de invloed van de Yanken uitschakelen, al zal dat laatste een enorme gilpartij veroorzaken aan de kant van Israël.
Het politieke spel van de Yanken vereist een politieke destabilisatiefactor in het M-O. Een eventuele vrede tussenJood en Arabier zou het politieke geo-spel van de Yanken op dood spoor zetten dus zullen zij alles in het werk stellen de politieke instabiliteit in het M-O te behouden. Zie ook hun politiek t/o van Iran.
Door een eigen koers te varen kan de EU hier een stokje voor steken en de Yanken-politiek een flinke slag toebrengen.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 31 mei 2010 om 10:43.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:43   #49
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Dwangmaatregelen. Zowel Gaza als Israel moeten tot de orde worden geroepen en dat kan. Die mogelijkheden zijn er. Zonder militaire interventie kunnen beide tot rede worden gebracht. Het vereist alleen een bikkelharde opstelling van de EU naar de twee strijdende partijen. Dan kun je ook meteen de invloed van de Yanken uitschakelen, al zal dat laatste een enorme gilpartij veroorzaken aan de kant van Israël.
Hier ben ik het mee eens. Maar die bikkelharde opstelling zal er alleen komen onder druk van de bevolking. Daarom is het van belang dat we die manifesteren.

Er werd opgeroepen vanmiddag

- om 16u00 voor het Ministerie van Buitenlandse Zaken, Karmelietenstraat 15 te 1000 Brussel.

- om 18u voor de Israëlische ambassade.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •


Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 31 mei 2010 om 11:10.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 10:57   #50
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139542

Hier heb je de lijst met goederen die Gaza binnengebracht werden sinds januari 2009.

Hebben ze dan nog die paar bootjes nodig?

Die boten daar zaten vooral mensen op, met kleine kinderen en babies.
Je hebt gelijk, ze hadden die humanitaire hulp niet zo hard nodig, dus vermoord die mensen op die boten maar!
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:07   #51
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

ShoshannaKimberley... welke zot met te veel geld betaald er u eigenlijk om hier dagelijks goedgelovige spam te zetten over Israel's oorlogsmisdaden?

"vredesactivisten gebruikten babies als schild"? ik wacht op een goede bron die dit soort quatsch bevestigd.. ik laat het woord aan u over.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:09   #52
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
ShoshannaKimberley... welke zot met te veel geld betaald er u eigenlijk om hier dagelijks goedgelovige spam te zetten over Israel's oorlogsmisdaden?

"vredesactivisten gebruikten babies als schild"? ik wacht op een goede bron die dit soort quatsch bevestigd.. ik laat het woord aan u over.
De gebande PollyCorrect aka ShoshannaKimberley moet zowat de meest rampzalige PR-manager zijn die Israël zich kan bedenken.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:11   #53
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
D'ARTOIS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 januari 2006
Berichten: 11.569
Standaard

@ MvA

Dat is zeker. Alleen een eigen lobby vanuit de EU kan de EU-politici dwingen (eigener beweging zullen ze dit zeker niet doen) tot de harde lijn over te gaan.
Alle actiegroepen van de EU die het Joods-Arabische geschil beëindigd willen zien zouden een eensluidend manifest moeten opstellen en de heren EU-commissarissen laten merken dat de tijd van praten voorbij is en die van handelen gekomen is.
Bij voorbaat kan ik de reactie van zowel Hamas als Israël voorspellen: NEE.
Dus is mijn visie om eerst de dwangmaatregelen in te roepen, het aloude gezegde luidt "blaffende honden bijten niet" - dus gaan we eerst bijten alvorens er geblaft kan worden.
Zonder dat er een patroon verschoten wordt kan op deze manier het geschil worden bijgelegd.
Hierbij zou Turkije een zeer waardevolle rol kunnen spelen.

Het enige struikelblok zal de VS blijken te zijn. Die zullen alles in het werk stellen om hun grip op Israël te behouden door een blijvende wig in het conflict te drijven en Israël te voorzien van geld en wapens. Voornamelijk wapens alsmede de grondstoffen daarvoor. Fabriceren kan en doet Israël voor een groot deel zelf.
Het spel wat de Yanken met Iran spelen kunnen wij ook. Nog beter zelfs.
__________________
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert.
Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:14   #54
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
De gebande PollyCorrect aka ShoshannaKimberley moet zowat de meest rampzalige PR-manager zijn die Israël zich kan bedenken.
Die walgelijk ziekelijke en zich verheugende uitspraken over palestijnse slachtoffers...

Dat kan je met de beste wil niet meer als "menselijk" omschrijven... wat die dan wel is, weet ik niet juist, maar allezins geen medemens.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 31 mei 2010 om 11:15.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:15   #55
ShoshannaKimberley
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 647
Standaard

Vraagje : waarom wilden de 'vredesactivisten' (lees : gewapende Hamas vriendjes) absoluut niet dat Israel de inhoud het 'humanitaire hulpconvooi' zou controleren?

Misschien lagen er een paar kisten met 'vredesarsenaal' verborgen ?
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:22   #56
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
ShoshannaKimberley... welke zot met te veel geld betaald er u eigenlijk om hier dagelijks goedgelovige spam te zetten over Israel's oorlogsmisdaden?

"vredesactivisten gebruikten babies als schild"? ik wacht op een goede bron die dit soort quatsch bevestigd.. ik laat het woord aan u over.
Je negeert m'n vraag. Belachelijke stellingen maken en dan zwijgen. Laf...
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:23   #57
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
Vraagje : waarom wilden de 'vredesactivisten' (lees : gewapende Hamas vriendjes) absoluut niet dat Israel de inhoud het 'humanitaire hulpconvooi' zou controleren?

Misschien lagen er een paar kisten met 'vredesarsenaal' verborgen ?
Je bent net een papagaai? Net als die andere andere leugens die overal verspreid worden.
Als jij in mijn ijskast wil kijken krijg je ook een njet. Het was een Turks schip NIET bestemd voor Israel = GEEN zaken mee.
Citaat:
srael claims that we refused to deliver a letter and package from POW Gilad Shalit’s father. This is a blatant lie. We were first contacted by lawyers representing Shalit’s family Wednesday evening, just hours before we were set to depart from Greece. Irish Senator Mark Daly (Kerry), one of 35 parliamentarians joining our flotilla, agreed to carry any letter and to attempt to deliver it to Shalit or, if that request was denied, deliver it to officials in the Hamas government. As of this writing, the lawyers have not responded to Sen. Daly, electing instead to attempt to smear us in the Israeli press.[5] We have always called for the release of all political prisoners in this conflict, including the 11,000 Palestinian political prisoners languishing in Israeli jails, among them hundreds of child prisoners.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:23   #58
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

het is ook de zoveelste indicatie wat de zionstaat eigenlijk is, een barbaarse, volksverdrijvende,oorlogszoekende,geschiedenisverv alsende, leugenachtige terreurstaat voor en ten behoeve van joodse fundamentalisten.

Onlangs nog een joods moordcommando in dubai met vervalste europese paspoorten en nu deze walgelijke slachting weer...
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 31 mei 2010 om 11:24.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:24   #59
ShoshannaKimberley
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 647
Standaard

Ik ga niet in op persoonlijke provocaties.

Ik ben hier om

1) informatie te lezen
2) informatie te posten

Persoonlijke aanvallen en provocaties laat ik aan anderen over, heb daar geen tijd voor.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2010, 11:24   #60
Cdude
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 april 2010
Berichten: 14.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
Die walgelijk ziekelijke en zich verheugende uitspraken over palestijnse slachtoffers...

Dat kan je met de beste wil niet meer als "menselijk" omschrijven... wat die dan wel is, weet ik niet juist, maar allezins geen medemens.
Shhht, je mag de vijand niet demoniseren anders verlaag je je tot Israeliet.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be