Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Hugo Coveliers (VLOTT) - 29 januari tot 4 februari Senator, Antwerpenaar, liberaal. Behaalde de diploma’s van doctor in de rechten en licentiaat criminologie aan de Rijksuniversiteit te Gent. Is advocaat aan de Antwerpse balie.

 
 
Discussietools
Oud 27 januari 2007, 17:55   #1
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard Antwerpen

Geachte,

-Wat vindt u van het akkoord in Hoboken, waardoor men steun nodig heeft van het communistische PvdA om een meerderheid te vormen, is dit geen slag in het gezicht van de democratie?
-Wat vindt u van het Antwerps bestuursakkoord en het feit dat er geen schepen van veiligheid is maar wel 1 van dierenwelzijn?
-Verwacht u dat er een goed bestuur zal zijn de volgende zes jaar?
-Bent u teleurgesteld over de resultaten van VLOTT/VB in Antwerpen?
-Wat vindt u persoonlijk van Patrick Janssens?

mvg
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 28 januari 2007, 13:50   #2
leeuwke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 6 juli 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 7
Standaard Antwerpen

Hugo,

De huidige coalitie in Antwerpen gaat geen gemakkelijke 6 jaar tegemoet. Kan ook moeilijk anders gezien de samenstelling ervan.
1. Hoe ga je tijdens die periode, ondanks de oppositie, kunnen wegen op het beleid.
2. Hoe zie je het om aan het einde van de rit voor de kiezer klaar te staan met een alternatief.

groetjes
__________________
zet Vlaanderen meer op de kaart...
leeuwke is offline  
Oud 31 januari 2007, 07:33   #3
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
-Bent u teleurgesteld over de resultaten van VLOTT/VB in Antwerpen?
Beste, als vb-er ben ik geen voorstander vh kartel met vlott , niet omdat ik vind dat het vb geen liberalen zou mogen aantrekken, maar omdat de kartelformule het politieke debat vertroebelt en de noodzakelijke eensgezindheid bij de komende polarisatie in de weg staat.
Ik denk/vermoed dat de bevolking bij de komende verkiezingen klare wijn wil geschonken worden.
Cru gesteld : het VB moet rechts kannabiliseren en niet de traditionele partijen gaan na-apen met hun kartelcombines.
Zeker moet het vb verruimen, maar dat gebeurt dan best door de lakmoesproef van een toetreding tot de partij zoals JV , VanGaever et alii.
Neem me dus niet kwalijk dat ik volgende m.i. stekelige vraag stel:
Waar kwamen de stemmen voor Vlott en uzelf vandaan bij de gemeenteraadsverkiezingen in Antwerpen?
Van ontgoochelde liberalen?
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 31 januari 2007 om 07:35.
stab is offline  
Oud 1 februari 2007, 17:43   #4
Hugo Coveliers
 
 
Hugo Coveliers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2007
Berichten: 18
Standaard

De samenwerking met de Maoïstische PVDA in Hoboken toont vooral de hypocrisie van de Antwerpse coalitiepartijen aan. Het cordon sanitaire wordt immers gerechtvaardigd onder het mom van het beschermen van de democratie. Communisme en dus ook Maoïsme, zijn duidelijk antidemocratische ideologieën. Partijen en personen die zich tot doel stellen dergelijk systeem in te voeren zijn dan ook per definitie antidemocraten. De situatie in Hoboken toont dan ook aan dat het vermeende antidemocratische karakter van het Vlaams Belang een drogreden is die wordt gebruikt om de machtsgeilheid van de Antwerpse coalitiepartijen te verbergen.

Het vervangen van de schepen van veiligheid door een schepen voor dierenwelzijn toont m.i. het gebrek aan visie van de huidige coalitie op integrale veiligheidszorg pijnlijk aan.

Op uw vraag of Antwerpen goed zal worden bestuurd: ik verwacht dat de coalitiepartijen Antwerpen zullen trachten te besturen zoals ze dit de vorige legislatuur deden. Dus meer van hetzelfde.

Ik ben niet echt teleurgesteld over het resultaat van het kartel in Antwerpen. Hoezeer de pers het ook wil voorstellen als een verlies Natuurlijk had ik graag gezien dat de monstercoalitie werd gebroken, zodat er een andere en beter bestuur voor Antwerpen kon worden gerealiseerd.

We gaan in ieder geval trachten te wegen op het beleid in Antwerpen door een harde oppositie te voeren.


De vraag waar de stemmen van VLOTT of van mijzelf vandaan kwamen is een vraag waar ik U niet met een empirische zekerheid op kan antwoorden. Ik ga me er dan ook niet aan wagen. Misschien zullen in de toekomst enkele professoren hierop een antwoord kunnen geven.

Laatst gewijzigd door Hugo Coveliers : 1 februari 2007 om 17:44.
Hugo Coveliers is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be