Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 september 2019, 00:45   #11941
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Ik zou wel willen maar 'n wederhelft pruttelt tegen.
Als't een schone is, dan wil ik ze wel overnemen.
Maar ik betaal wel in Ponden hé, als ze nog wat verder gedaald zijn natuurlijk.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 04:59   #11942
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Tekort aan medicijnen los je niet op in een paar decennia, die moet je onmiddellijk oplossen.
Wel, ik zou zeggen dat als je zekere medicijnen "een paar decennia" moet missen, dan heb je ze, na die decennia, niet meer nodig he
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 05:10   #11943
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Een land in goede banen leiden kan je het best vergelijken met een bedrijf in goede banen leiden.
Als je een verandering doorvoert, moet je niet alleen kijken naar morgen, maar ook naar overmorgen.
Welja, en dat sluit trouwens aan bij wat ik over Trump stelde (dat hij de perfecte president is, een breinloze aap zonder "plan"). Geen enkele menselijke "bestuurder" heeft als bedoeling het land in goeie banen te leiden, omdat hij daar geen enkel voordeel aan heeft op zich. Elke bestuurder is een sjoemelaar die natuurlijk - zoals iedereen - zijn eigen voordelen uitwerkt. En dan is het gevaarlijker om een intelligente kwiebus aan het stuur te hebben dan een chimpansee. Cameron was zo een "intelligente" bestuurder.

Die had een "plannetje". Hij ging zeggen "hou mij tegen of ik bega een ongeluk als ik niet krijg wat ik wil".

Wel, men heeft hem gezegd: "bega dan maar een ongeluk want wij gaan U niet nog wat geven wat gij wilt". En elke normale chimpansee zou dan gewoon vergeten wat hij gezegd had, en een banaan gaan eten, en wat zever op Twitter schrijven, zoals Trump. Maar nee, Cameron was een intelligente bestuurder. Dus beging hij een ongeluk, zoals hij "gepland" had.

De reden waarom Brexit een ramp is, is omdat Brexit nooit een plan was. Het was een dreigement, meer niet. Van een intelligente bestuurder-plannenmaker.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 september 2019 om 05:12.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 13:36   #11944
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

De altijd spitante en nagel-op-de-kop-slaande Joris Luyenbroek over Brexit en de Nasty Nation :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190927_04633558

Citaat:
Sinds het Verenigd Koninkrijk drie en een half jaar geleden op basis van leugens en loze beloftes besloot de EU te verlaten, hebben miljoenen anglofiele Europeanen gezocht naar aanwijzingen dat het land zijn oude, pragmatische en koelbloedige zelf aan het hervinden was. Die houding is de anglofiele versie van wat in het Verenigd Koninkrijk cakeism heet, naar de volkswijsheid dat je niet tegelijk je cake kunt bewaren en opeten. Het woord wordt vaak gebruikt om de Brexit-onderhandelingen te duiden: je kunt de EU niet verlaten zonder ook de privileges te verliezen die bij dat lidmaatschap horen. De Britten moeten dus kiezen, maar dat ontkennen Britse politici nog altijd. ‘Mijn standpunt over cake is dat we die gaan opeten en ook bewaren’, aldus de altijd guitige Boris Johnson.

Op eenzelfde manier zijn anglofiele Europeanen nu cakeist: ze willen van de Britten houden, maar ze willen ook eerlijk naar hen kijken. Die twee gaan niet langer samen. Het Verenigd Koninkrijk is nu het land waarvan de regering liegt over niet-bestaande onderhandelingen met de EU, terwijl ze dreigt om haar finan?*ciële verplichtingen niet na te komen. Het is het land waarvan het machtigste parlementslid, Jacob Rees-Mogg, de EU van binnenuit wil saboteren als zijn regering uitstel van de Brexit zou aanvragen. Het is het land waarvan de vorige premier, Theresa May, dreigde de samenwerking rond terreurbestrijding stop te zetten. Waarvan een minister de EU gelijkstelde aan de Sovjet-Unie en waarvan de huidige premier eerder een gelijkenis ziet met de nazi’s. Fransen zijn voor hem turds, drollen.
Citaat:
De EU moet dit krachtenveld even verstandig blijven doorkruisen als ze de afgelopen vier jaar deed: gedisciplineerd, nuchter, rationeel en zakelijk. Er komen verkiezingen aan, en daarin gaat Johnson campagne voeren met de belofte van een no-deal-Brexit. Als hij dat waarmaakt, wordt dat wordt zeer schadelijk, voor de Britten zelf, maar ook voor Ierland en nabijgelegen landen als België en Nederland. Het is essentieel dat de rest van de wereld doorheeft dat de EU een akkoord had onderhandeld en dat de Brexit al in maart een feit had kunnen zijn. Maar de Britten verwierpen dat akkoord. Een Brexit in deze vorm is iets wat de Britten hun Europese buren aandoen, niet andersom.

Het is niet anders. De afgelopen jaren heeft een goed georganiseerde, agressieve en diep akelige minderheid van de Britse media en het politieke establishment het eigen electoraat vergiftigd met leugens en waandenkbeelden. Intussen wordt iedereen met een andere mening over uittreding uit de EU geïntimideerd en gedemoniseerd – met als dieptepunt de moord op pro-EU parlementslid Jo Cox, door een man die extreemrechtse teksten brulde die zo uit een populaire krant of de mond van een brexiteer in de parlement hadden kunnen komen.

Die goed georganiseerde, agressieve en akelige minderheid wil zichzelf met een no-deal-Brexit in het ravijn storten – en het land meenemen. Voor iedereen die houdt van de Britse cultuur, is dat uiterst pijnlijk om gade te slaan. Zeker als je weet dat er ook een ander Verenigd Koninkrijk bestaat – een dat maar niet de energie, kracht, discipline en overtuiging kan opbrengen om de strijd aan te gaan met de clowns, charlatans en griezels. Het is niet anders: wij kunnen een land niet redden dat zichzelf niet wil redden.

Laatst gewijzigd door parcifal : 29 september 2019 om 13:37.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 14:05   #11945
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De altijd spitante en nagel-op-de-kop-slaande Joris Luyenbroek over Brexit en de Nasty Nation :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190927_04633558
Gelukkig schreef hij een neutrale geproportioneerde tekst die de groepen niet tegen elkaar opzet zonder leugens en overdrijvingen.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 14:38   #11946
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gelukkig schreef hij een neutrale geproportioneerde tekst die de groepen niet tegen elkaar opzet zonder leugens en overdrijvingen.
Waar zie jij leugens en overdrijvingen?

Hij zegt het zoals het is, niet meer, niet minder.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 15:13   #11947
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De altijd spitante en nagel-op-de-kop-slaande Joris Luyenbroek over Brexit en de Nasty Nation :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190927_04633558
Nagelder op de kop kan niet volgens mij.
Kort samengevat maar bevat wel alle feiten zoals ze zijn.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 15:14   #11948
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Gelukkig schreef hij een neutrale geproportioneerde tekst die de groepen niet tegen elkaar opzet zonder leugens en overdrijvingen.
Moest ik u zijn, doe je schoenen eens uit.
Dan kan je, zoals het spreekwoord zegt, beter met je beide voeten eens op de grond staan.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 16:04   #11949
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Eerlijk gezegd na al dat eindeloos gepalaver : laat de no deal Halloween Brexit nu maar komen.

T'is zo goed als zeker dat dat economisch en logistiek een nachtmerrie is, maar ik ben zo stilaan gewoon curieus of de voorspellingen ook gaan uitkomen.
Ik wil het nu wel eens gaan zien.

Bring it on.
Neen, de politieke malaise is bijlange na nog niet uitgerijpt.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 17:35   #11950
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
De altijd spitante en nagel-op-de-kop-slaande Joris Luyenbroek over Brexit en de Nasty Nation :

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190927_04633558
Sterk artikel... de nagel op de kop.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:16   #11951
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar zie jij leugens en overdrijvingen?

Hij zegt het zoals het is, niet meer, niet minder.
"op basis van leugens en loze beloftes besloot de EU te verlaten"
Ze waren goed geïnformeerd door de regering en tegenstanders die de EU als een sprookje voorstellen en loze beloftes betreffende de Euro, politieke onafhankelijkheid en het Europees leger. Erg eenzijdige tekst dus.

Volgens een EU Brexit onderhandelaar:
Weyand also said she did not see much prospect of a successful second referendum campaign in the U.K. unless the Remain camp “presented Europe as it is and not as a fantasy.”
https://www.politico.eu/article/eu-d...n-eu-security/

"je kunt de EU niet verlaten zonder ook de privileges te verliezen die bij dat lidmaatschap horen."
Dat kan wel, maar de EU wil daar begrijpelijk niet aan meewerken.
Je kunt eveneens niet de Britten laten vertrekken en tegelijk tegen hun zin aan de EU vastklampen, dat kan wel maar de UK wil daar begrijpelijk niet aan meewerken.

terwijl ze dreigt om haar financiële verplichtingen niet na te komen.
Dat willen ze wel, de UK zal al haar financiële verplichtingen na komen. Zonder deal kunnen ze echter aan een heel deel niet voldoen, het is een vaststelling, geen dreigement.

"Het is het land waarvan de vorige premier, Theresa May, dreigde de samenwerking rond terreurbestrijding stop te zetten."
Zonder deal zal dat inderdaad wegvallen. Dat is geen dreigement maar opnieuw een vaststelling. Dit zijn May's letterlijke woorden.
“If, however, we leave the European Union without an agreement, the default position is that we would have to trade on World Trade Organisation terms. In security terms, a failure to reach agreement would mean our cooperation in the fight against crime and terrorism would be weakened,”

"Waarvan een minister de EU gelijkstelde aan de Sovjet-Unie"
Hij waarschuwde om geen Sovjet-Unie te worden(!) en landen tegen hun wil binnen te willen houden. Hunt was trouwens een remainer die door de EU onderhandelingen een harde Brexeteer is geworden.
"Describing the EU’s approach to Brexit as an attempt to “keep the club together" by punishing "a member who leaves,” Hunt asked: “What happened to the confidence and ideals of the European dream? The EU was set up to protect freedom. It was the Soviet Union that stopped people leaving.
“The lesson from history is clear: If you turn the EU club into a prison, the desire to get out won’t diminish. It will grow and we won’t be the only prisoner that will want to escape.”"

"de huidige premier eerder een gelijkenis ziet met de nazi’s."
Pure leugen, dit is wat Boris zei:
the past 2,000 years of European history have been characterised by repeated attempts to unify Europe under a single government in order to recover the continent’s lost “golden age” under the Romans.
“Napoleon, Hitler, various people tried this out, and it ends tragically,” he says.
“The EU is an attempt to do this by different methods."

En dit is nog maar het eerste deel van het citaat, het 2de deel is voor mij dus even geloofwaardig.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:26   #11952
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
...
"je kunt de EU niet verlaten zonder ook de privileges te verliezen die bij dat lidmaatschap horen."
Dat kan wel, maar de EU wil daar begrijpelijk niet aan meewerken....
Ik ben lid van een zwemclub en betaal daarvoor elk jaar lidgeld.
Vanaf vandaag schors ik mijn lidmaatschap, betaal niks meer, maar ik wil wel elke zondag nog altijd gratis blijven zwemmen...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:30   #11953
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ik ben lid van een zwemclub en betaal daarvoor elk jaar lidgeld.
Vanaf vandaag schors ik mijn lidmaatschap, betaal niks meer, maar ik wil wel elke zondag nog altijd gratis blijven zwemmen...
Dat kan, maar de club moet willen meewerken.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:31   #11954
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat kan, maar de club moet willen meewerken.
Beetje ernstig blijven hé.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:33   #11955
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Beetje ernstig blijven hé.
Welja, het is ook ingewikkelder dan een zwemclub hé.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:37   #11956
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar zie jij leugens en overdrijvingen?

Hij zegt het zoals het is, niet meer, niet minder.
Dit is erover:
Citaat:
met als dieptepunt de moord op pro-EU parlementslid Jo Cox, door een man die extreemrechtse teksten brulde die zo uit een populaire krant of de mond van een brexiteer in de parlement hadden kunnen komen.
"hadden kunnen komen"

Pure associatieve propaganda.

Neo-nazi's zijn niet voor Brexit. Immers, Farage zegt zelf, de EU is de nieuwe vorm van het Derde Rijk. Je denkt toch niet dat een goed-geaarde nazi het nieuwe Derde Rijk wil verlaten he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:42   #11957
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Ahum.... de EU vergelijken met nazis en het derde rijk ???
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:44   #11958
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 september 2019 om 19:44.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:46   #11959
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Ahum.... de EU vergelijken met nazis en het derde rijk ???
Welja, dat is toch wat Farage altijd zegde in het Europees parlement ? Dat de Duitsers met de EU Europa uiteindelijk veroverd hebben, wat hen niet gelukt was ten tijde van het Derde Rijk. Dat het een schande was dat de UK zo heldhaftig de nazi's had kunnen buitenhouden, en dan, door lafheid, uiteindelijk zich overgegeven had door de EU te integreren ? En zo voort ? Nooit die speeches gezien ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2019, 19:52   #11960
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Waar zie jij leugens en overdrijvingen?

Hij zegt het zoals het is, niet meer, niet minder.
Nu het 2de deel eens onder handen nemen

Er komen verkiezingen aan, en daarin gaat Johnson campagne voeren met de belofte van een no-deal-Brexit. Als hij dat waarmaakt, wordt dat wordt zeer schadelijk, voor de Britten zelf
Hier zegt hij dat BoJo en Farage de verkiezingen kunnen winnen met een no-deal-Brexit campagne. 2 zinnen later is het een:
goed georganiseerde, agressieve en akelige minderheid
Wat is het nu?

Intussen wordt iedereen met een andere mening over uittreding uit de EU geïntimideerd en gedemoniseerd – met als dieptepunt de moord op pro-EU parlementslid Jo Cox
Ze werd vermoord door haar pro-islam campagne, niet vanwege de Brexit waar ze eerder neutraal in was, dat zegt ook haar man.

extreemrechtse teksten brulde die zo uit een populaire krant of de mond van een brexiteer in de parlement hadden kunnen komen.
Extreem rechtse teksten in kranten? In het Parlement? Komaan zeg.

Het is essentieel dat de rest van de wereld doorheeft dat de EU een akkoord had onderhandeld
Het is geen akkoord, het is een afspraak om verder te onderhandelen. Het is wel vermomd als akkoord dus dit zie ik nog door de vingers.

Het is niet anders: wij kunnen een land niet redden dat zichzelf niet wil redden.
Hier kan ik me wel in vinden, de UK wil inderdaad niet 'gered' worden.


Die Joris Luyenbroek vertelt gewoon wat je graag wil horen en dan klinkt het als 'nagel op de kop' maar het is net zo vervuild als de rest van de media.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 29 september 2019 om 19:58.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:25.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be