Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

 
 
Discussietools
Oud 18 februari 2007, 10:39   #41
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Waarover we dan wel duidelijke antwoorden geven.
Amuseer u rot op de Nationale webstek van het VLAAMS BELANG of stel de vraag via de speciale dienst die je voor al je vragen daar kan vinden.

Het verschil met SPIRIT en co zijnde dat onze mening voor, tijdens en na de verkiezing dezelfde zal zijn...
Niet zeveren Joris, heb dit probleem al 2 weken geleden aangekaart via de studiedienst van het Vlaams Belang en wacht tot op heden nog altijd op antwoord.
jurgen79 is offline  
Oud 18 februari 2007, 23:32   #42
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Ik kan daar dus niet op antwoorden hé, op wat de NVA zal doen
Geert Lambert is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:05   #43
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Geachte Lambert,

Waarom mag de taalgrens niet meer veranderen?

Ik stel die vraag gewoon als democraat. Voor mij hoeft ze niet per se te veranderen.

Mvg,
Hans1 is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:11   #44
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Omdat de taalwet wijzigen alle evenwichten op het spel zet. Voor mij kan alles wijzigen, maar weet dan dat daartegenover ook alle andere verworvenheden en evenwichten ter tafel zullen liggen. En weet ook dat ik echt wel zal (politiek) vechten voor het behoudt van het Nederlands en de bescherming ervan. En daarvoor heb je dus best wel een gebiedsomschrijving nodig. Dus daarom!

OK?

Geert
Geert Lambert is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:15   #45
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Dat is toch niet juist. U kan ook het Nederlands verdedigen in tweetalige gebieden. In Brussel bijvoorbeeld.

Voor de rest weet ik wel dat het gevoelig ligt bij bepaalde mensen, maar ten eerste is dat een kleine minderheid en ten tweede stelde ik de vraag louter als democraat.

Wat voor mij telt, is er actief voor zorgen dat zoveel mogelijk Belgen tweetalig zijn of worden.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 februari 2007 om 00:16.
Hans1 is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:20   #46
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Omdat de taalwet wijzigen alle evenwichten op het spel zet. Voor mij kan alles wijzigen, maar weet dan dat daartegenover ook alle andere verworvenheden en evenwichten ter tafel zullen liggen. En weet ook dat ik echt wel zal (politiek) vechten voor het behoudt van het Nederlands en de bescherming ervan. En daarvoor heb je dus best wel een gebiedsomschrijving nodig. Dus daarom!

OK?

Geert
Snap niet waarom Vlaanderen schrik moet hebben van Wallonie?
Zij hangen van Vlaanderen af...dus welk landsgedeelte zou zich eigenlijk wat meer moeten schikken naar zijn rol in dit land?
Het beleid is hypocriet op dit gebied, indien je dit beleid wil vollhouden moet je het Vlaams en het Waals parlement afschaffen en alles puur federaal verwezenlijken.
Nu is de situatie politiek onhoudbaar aan het worden, mede aan te tonen door de uitzending op RTBF.
jurgen79 is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:22   #47
Catalyst
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 januari 2007
Locatie: Brussel, België
Berichten: 324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Omdat de taalwet wijzigen alle evenwichten op het spel zet. Voor mij kan alles wijzigen, maar weet dan dat daartegenover ook alle andere verworvenheden en evenwichten ter tafel zullen liggen. En weet ook dat ik echt wel zal (politiek) vechten voor het behoudt van het Nederlands en de bescherming ervan. En daarvoor heb je dus best wel een gebiedsomschrijving nodig. Dus daarom!

OK?

Geert
Mijnheer Lambert, ik wil niet vervelend doen, maar...
het behoudt van het Nederlands
(ironie)
Catalyst is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:24   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Dat is toch niet juist. U kan ook het Nederlands verdedigen in tweetalige gebieden. In Brussel bijvoorbeeld.

Voor de rest weet ik wel dat het gevoelig ligt bij bepaalde mensen, maar ten eerste is dat een kleine minderheid en ten tweede stelde ik de vraag louter als democraat.

Wat voor mij telt, is er actief voor zorgen dat zoveel mogelijk Belgen tweetalig zijn of worden.

Waarom dan taalfaciliteiten ?
Bobke is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:25   #49
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Catalyst, je hebt gelijk, maar 't is ook al laat en alles gaat nogal vlug, zonder nalezen.

Maar ge gept helijk (ben een west-vlaming hé)
Geert Lambert is offline  
Oud 19 februari 2007, 00:27   #50
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Ah, een echte Vlaming dus.

Aangenaam, ik ben een Brabander, maar bovenal een Belg uiteraard.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 19 februari 2007 om 00:28.
Hans1 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be