Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Guy D'Haeseleer (Vlaams Belang) - 16 tot 22 april (Ninove, 12 maart 1969) is sinds 18 mei 2003 een volksvertegenwoordiger van het Vlaams Belang voor de kieskring Oost-Vlaanderen. Als voormalig sociaal adviseur is hij lid van de commissies Volksgezondheid en Sociale Zaken.

 
 
Discussietools
Oud 21 april 2007, 16:14   #121
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Nee, ik vraag een uitleg. Een verantwoording is iets anders. dat heeft met rekenschap te maken en met aansprakelijkheid. Daar doel ik niet op. Ik tracht te begrijpen waarom het nodig is waarom sommigen drugs wensen te gebruiken.

Paulus.
Dat moet je aan een druggebruiker vragen eh.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 21 april 2007 om 16:14.
lombas is offline  
Oud 22 april 2007, 10:56   #122
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik tracht te begrijpen waarom het nodig is waarom sommigen drugs wensen te gebruiken.
Heel wat mensen gebruiken een product als marihuana om dezelfde redenen dat ze alcohol drinken : ze genieten van de roes of van het sociale gebeuren errond. Marihuana wordt tenslotte vaak gebruikt in groepjes van gelijkgestemden.

Andere mensen gebruiken datzelfde product om hun ervaringen meer intens te maken. Zoals ikzelf en anderen al hebben opgemerkt, kan een jointje vb. het kijken naar een film of het luisteren naar muziek 10x tot 100x intenser maken. Dat is een speciaal gevoel dat niet valt te beschrijven. Iemand merkte trouwens ook op dat een jointje kan helpen om langer zonder krampen gitaar te spelen, al kan ik daar niet over meespreken.

Psychedelische middelen worden in de eerste plaats gebruikt om je beleving van de realiteit te veranderen. Dit kan uit ontspanning zijn of om diepere inzichten te verkrijgen, naar het voorbeeld van sjamanen.

Amfitamines worden dan weer gebruikt om het lichaam zijn eigen fysieke grenzen te laten overstijgen. Mensen kunnen langer dansen, sporten of sexuele activiteiten uitvoeren met deze producten dan wat hun lichaam normaal aankan.

etc. etc. etc.

Ik ben zelf geen voorstander van het gebruik van amfitamines, omwille van het tegennatuurlijke doorbreken van fysieke grenzen, wat erg slecht moet zijn voor het lichaam. Psychedelica en iets als marihuana daarentegen, hebben effecten die er bevorderlijk zijn voor de menselijke geest. Niet alleen ben ik geen tegenstander van het gebruik hiervan, ik moedig het zelfs aan bij mensen die mentaal sterk genoeg zijn om van deze ervaringen te leren en niet verslaafd te worden.
IlluSionS667 is offline  
Oud 22 april 2007, 11:06   #123
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IlluSionS667 Bekijk bericht
Heel wat mensen gebruiken een product als marihuana om dezelfde redenen dat ze alcohol drinken : ze genieten van de roes of van het sociale gebeuren errond. Marihuana wordt tenslotte vaak gebruikt in groepjes van gelijkgestemden.

Andere mensen gebruiken datzelfde product om hun ervaringen meer intens te maken. Zoals ikzelf en anderen al hebben opgemerkt, kan een jointje vb. het kijken naar een film of het luisteren naar muziek 10x tot 100x intenser maken. Dat is een speciaal gevoel dat niet valt te beschrijven. Iemand merkte trouwens ook op dat een jointje kan helpen om langer zonder krampen gitaar te spelen, al kan ik daar niet over meespreken.

Psychedelische middelen worden in de eerste plaats gebruikt om je beleving van de realiteit te veranderen. Dit kan uit ontspanning zijn of om diepere inzichten te verkrijgen, naar het voorbeeld van sjamanen.

Amfitamines worden dan weer gebruikt om het lichaam zijn eigen fysieke grenzen te laten overstijgen. Mensen kunnen langer dansen, sporten of sexuele activiteiten uitvoeren met deze producten dan wat hun lichaam normaal aankan.

etc. etc. etc.

Ik ben zelf geen voorstander van het gebruik van amfitamines, omwille van het tegennatuurlijke doorbreken van fysieke grenzen, wat erg slecht moet zijn voor het lichaam. Psychedelica en iets als marihuana daarentegen, hebben effecten die er bevorderlijk zijn voor de menselijke geest. Niet alleen ben ik geen tegenstander van het gebruik hiervan, ik moedig het zelfs aan bij mensen die mentaal sterk genoeg zijn om van deze ervaringen te leren en niet verslaafd te worden.
.. het is inderdaad een illusie. Beleeft men dan zelf een toestand van schizofrenie, paranoia, betreedt men dan de wereld van "de autist" ?
Geheel ongewild mag ik tegenwoordig de "zegeningen" van drugs beleven:
minstens 2 van de 6 medikamenten die ik moet slikken hebben een verhoogde droomactiviteit tot gevolg. Op zich misschien aangenaam, maar voor mij ook heel verontrustend. Een boodschap voor de op drugs beluste jongeren : mits wat geduld krijg je heus je portie nog als je wat ouder wordt.

Dat er een verband is tussen de onsamenhangende en zelfs gevaarlijke ideeën die hier door sommigen geschreven worden en de drugs die deze mensen slikke is al lang duidelijk.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 22 april 2007, 11:12   #124
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat er een verband is tussen de onsamenhangende en zelfs gevaarlijke ideeën die hier door sommigen geschreven worden en de drugs die deze mensen slikke is al lang duidelijk.
Ambiorix is offline  
Oud 22 april 2007, 12:05   #125
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
Als het niet om te huilen is, is het inderdaad om te lachen !
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 22 april 2007, 17:04   #126
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Dat er een verband is tussen de onsamenhangende en zelfs gevaarlijke ideeën die hier door sommigen geschreven worden en de drugs die deze mensen slikke is al lang duidelijk.
Misschien helpen bepaalde middelen gewoon om de samenhang te zien tussen complexe gegevens waar de meeste mensen geen samenhang of zelfs een contradictie zien, maar waar wel degelijk een samenhang is.

Zoals ik al eerder zei, werden en worden psychedelische middelen in tal van culturen gebruikt om dieper inzicht te krijgen.

Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 22 april 2007 om 17:23.
IlluSionS667 is offline  
Oud 22 april 2007, 20:59   #127
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guy D'Haeseleer Bekijk bericht
Ik wil alleen duidelijk stellen dat niet iedere jointjesroker in de cel moet. Wel mag er op geen enkel moment de indruk gegeven worden dat drugs kunnen en gedoogd worden.
Regelen is niet hetzelfde als goedkeuren. Een gedoogbeleid sluit niet uit dat je het gebruik van roesmiddelen moreel afkeurt. Mij zul je niet horen zeggen dat drugs goed zijn voor je. Die boodschap moet dan ook zoveel mogelijk meegegeven worden aan jongeren. Maar doe het zonder de betutteling die er nu bij is. Koppel ook maatregelen aan je gedoogbeleid, zoals dat het geval is bij alcohol. Dat je geen roesmiddelen verkoopt aan jongeren, dat roesmiddelen niet thuishoren in het verkeer, dat je geen cannabis moet gebruiken op je werk net zoals je niet dronken moet toekomen op je werk. Wijs ook op de gevaren. Mensen met aanleg tot psychische aandoeningen kunnen door een groot gebruik van cannabis dik in de problemen komen. Mensen die menen te moeten vluchten in roesmiddelen al evenzeer. In elk geval maak je op die manier het probleem van het gebruik van roesmiddelen zichtbaarder. Probleemgevallen zal je dan ook efficiënter kunnen aanpakken.

Roesmiddelen komen in alle samenlevingen voor, in alle culturen en op alle momenten van de geschiedenis. Een aantal middelen zijn wel cultureel ingebed in een samenleving. Ze zijn omgeven door rituelen en er bestaan informele afspraken rond over hoe je ze moet gebruiken. Alcohol kennen we hier al minstens 2.000 jaar. Onze cultuur heeft daar een savoir-vivre rond gecreëerd. Van kindsbeen af leren wij om te gaan met alcohol. Natuurlijk zijn daar probleemgevallen bij, alcoholisten die wij moreel afkeuren, of die verzorgd en behandeld worden. Maar ook dat zit in het leerproces. Cannabis daarentegen is veel recenter bij ons, laat ons zeggen: 30 jaar. Maar of je het nu wil of niet: cannabis is een onderdeel van onze cultuur geworden. Stap voor stap, generatie per generatie. Er ontwikkelen zich ook informele regels rond die cannabis, net zoals rond alcohol. We zijn nu al zover dat een generatie ouders zijn kinderen zal opvoeden over cannabis.
Veel jongeren zijn dus ontgoocheld in het drugsdossier van het Vlaams Belang.
Ze beweren dat de joint van vandaag straffer is maar dat is niet zo, tientallen jaren geleden bestond er ook al evenzeer straffe Hash uit het Marokaanse Rif gebergte. Bovendien word de roes of de 'strafheid' niet enkel bepaald door het THC gehalte, typisch conservatieve onwetendheid.
Er spelen vele andere stoffen ook mee zoals CBD (Cannabinol), CBN (Cannabigerol) enz. Het is de kwaliteit van de zaden en de kweekervaring die een goed product maken, het kweekmateriaal is ook fel verbeterd in de loop der jaren.
Internaut is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be