Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 17:24   #41
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel

Jij vindt voor mijn part een zak goud. 8)

Het cordon sanitaire heeft zijn werk gedaan en het heeft dat goed gedaan. Het Vlaams Blok doet intussen nog meer goed door aan de kant te blijven staan waar ze tot nu toe hebben MOETEN staan. Als Het Vlaams Blok er NU bij gewild 'zou zijn', dan is dat NIET omdat er naar geluisterd wordt maar om ervoor te zorgen dat het zich kapot regeert. (Zie groen!)

Het Vlaams Blok heeft zijn doel bijna bereikt omd�*t het nooit mee mocht regeren.
Intussen weet IK dat de 'betere stuurlui' zichzelf zo vastgevaren hebben als een schuit op een zandbank in de stille oceaan. Dat ze er nu maar op eigen kracht weer uit losgeraken.
Het Vlaams Blok kan het zich vanaf nu permiteren rustig toe te kijken hoe de 'goei' doen wat zijn partij toch nooit zou toegelaten worden.
Het cordon is dan een lompe zet (ik heb niet anders beweerd), dat betekend nog niet dat het blok zich daar als het hen goed uitkomt telkens maar achter moet verschuilen!

Hoe je het draait of keert het blok wil enkel de successen toeëigenen maar durft zijn nek niet uitsteken als het begrip verantwoordelijkheid om de hoek komt kijken.

Het blijft en zielige vaststelling.

Je vergelijking met Groen toont dit uitstekend aan. Ik kan er in ieder geval uit afleiden dat het blok geen haar beter zou kunnen regeren dan Groen gedaan had.
Ik begrijp dan ook maar al te goed dat ze ZELF nog niet eens durven deel te nemen.
Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze alleen in de laatste (federale) regering wou zetelen om de boedelscheiding te regelen.
Het Vlaams Blok is geen partij als de andere (separatistisch) en als dusdanig heeft zij het recht om te doen en laten wat ze willen om hun doel te bereiken (onafhankelijkheid).
Eigenlijk zou ze er het best toe doen om stil te blijven zitten en de rest weer laten (proberen) regeren. Maar dat doet ze niet, kijk Filip Dewinter wil wel een minderheidsregering steunen vanuit de oppositie mits aanvaarding van enkele breekpunten.
Trajanus is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:31   #42
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze alleen in de laatste (federale) regering wou zetelen om de boedelscheiding te regelen.
Het Vlaams Blok is geen partij als de andere (separatistisch) en als dusdanig heeft zij het recht om te doen en laten wat ze willen om hun doel te bereiken (onafhankelijkheid).
Eigenlijk zou ze er het best toe doen om stil te blijven zitten en de rest weer laten (proberen) regeren. Maar dat doet ze niet, kijk Filip Dewinter wil wel een minderheidsregering steunen vanuit de oppositie mits aanvaarding van enkele breekpunten.
Als men te lang blijft zitten, zou je wortel kunnen schieten! [size=1](Wie weet sluit Verhofstadt zich dan aan bij het blok!)[/size]

Praat dan over die breekpunten!
Ik wil alles horen over die ,,modaliteiten'' en ,,details'' !
Ik wil weten wat dat ,,realistisch, concreet en opbouwend'' voorstel nu inhoudt !!!


Wees zo vrij om dat te uiten.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:31   #43
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Starlight
Citaat:
Het Vlaams Blok heeft zijn doel bijna bereikt omd�*t het nooit mee mocht regeren.
En welk doel mag dat dan zijn, Knuppel?

Citaat:
Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze alleen in de laatste (federale) regering wou zetelen om de boedelscheiding te regelen.
Na de volgende verkiezingen dus. 8)
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:34   #44
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Na de volgende verkiezingen dus. 8)
Ga je verstoppertje blijven spelen tot de gemeenteraadsverkiezingen?

Of wil je jezelf cordoniseren tot de federale verkiezingen?
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:42   #45
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.088
Standaard

Er komen vervroegde federale verkiezingen, Chill.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:43   #46
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Skill Effect
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Het Vlaams Blok heeft altijd gezegd dat ze alleen in de laatste (federale) regering wou zetelen om de boedelscheiding te regelen.
Het Vlaams Blok is geen partij als de andere (separatistisch) en als dusdanig heeft zij het recht om te doen en laten wat ze willen om hun doel te bereiken (onafhankelijkheid).
Eigenlijk zou ze er het best toe doen om stil te blijven zitten en de rest weer laten (proberen) regeren. Maar dat doet ze niet, kijk Filip Dewinter wil wel een minderheidsregering steunen vanuit de oppositie mits aanvaarding van enkele breekpunten.
Als men te lang blijft zitten, zou je wortel kunnen schieten! [size=1](Wie weet sluit Verhofstadt zich dan aan bij het blok!)[/size]

Praat dan over die breekpunten!
Ik wil alles horen over die ,,modaliteiten'' en ,,details'' !
Ik wil weten wat dat ,,realistisch, concreet en opbouwend'' voorstel nu inhoudt !!!


Wees zo vrij om dat te uiten.
Beste vriend, hoe kan ik nu weten wat FDW morgen gaat zeggen tegen mhr. Leterme? Ik maak toch geen deel uit van de Vlaams Blok-fractie zekers?
Trajanus is offline  
Oud 17 juni 2004, 17:46   #47
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trajanus
Beste vriend, hoe kan ik nu weten wat FDW morgen gaat zeggen tegen mhr. Leterme?
Dat is een eerlijk antwoord.

Ik zou op de vraag of het cordon doorbroken moet worden ook geen antwoord kunnen geven, aangezien ik met dezelfde vraag zit.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:55   #48
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Op welke vraag wil je precies een antwoord?
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 17 juni 2004, 19:59   #49
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Op welke vraag wil je precies een antwoord?
Ik heb inderdaad meerdere vragen. Misschien dat ik me nogal straf uitdruk, maar hoe langer ik wacht hoe ruwer ik word.
Ben alvast blij dat je mee wil discusiëren.

Het blok zegt in de oppositie te willen blijven en van daaruit enkele breekpunten aanhalen.
Ik stel me daar al vragen bij (namelijk op die manier kan je gemakkelijk de eer opstrijken en de verantwoordelijkheid ontlopen). Ik wil er echter op voorhand niet vanuit gaan, maar ik wil wel deze bedenking maken.

Maar vooral: Dewinter zegt iets over ,,modaliteiten'' en ,,details'' !
Ik wil weten wat dat ,,realistisch, concreet en opbouwend'' voorstel nu inhoudt.

Je mag bij een thema beginnen dat je het meest ligt.
Het Skill Effect is offline  
Oud 17 juni 2004, 20:19   #50
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Zeg jij maar met welk thema je wil beginnen, waar je het liefst een antwoord op wil hebben.
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 17 juni 2004, 20:31   #51
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Zeg jij maar met welk thema je wil beginnen, waar je het liefst een antwoord op wil hebben.
Ik zit zoals ik zei met verschillende vragen. Ik wil echter geen verbale tennis spelen, dus laat me meteen met een duidelijke vraag uit de hoek komen.

Laten we het bijvoorbeeld even over die inburgeringscursus hebben.
Wat houdt dat eigenlijk in, hoe organiseer je die (zonder wachtlijsten), wat zijn mogelijke examenvragen, hoe zeer zo ik slagen moest ik die test cursus volgen, gaan minder geschoolden benadeeld worden,...?

Ik vraag niet zozeer naar een visie of iets dergelijks. Ik ben net nieuwsgierig naar de ,,modaliteiten'' en ,,details'' die Dewinter vermeldde.

Je hoeft niet meteen te antwoorden.
Het Skill Effect is offline  
Oud 18 juni 2004, 07:18   #52
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

weet je skill,

en ik wil hier niet in de plaats van Reno antwoorden, ...maar in Nederland wordt daar allemaal niet zoveel poespas over gemaakt.
Hier hebben we een discussie over hoeveel gratis cursuspakketten we moeten aanbieden, en in Nederland discusiëren ze over hoeveel een inburgeringscursus wel moet kosten voor de kandidaat immigrant.
Wel een wezelijk verschil dacht ik zo.

Iemand die zijn/haar toekomst wil verbeteren, en wil emmigreren naar een land dat in tegenstelling tot het zijne/hare enorme inspanningen heeft geleverd om tot de huidige democratische en sociale status te geraken,....wel zulke personen zouden moeten beseffen dat dit niet zonder enige moeite kan gaan.

Wat is er teveel gevraagd om aan allochtonen die bij hun immigratie in ons land een gegarandeerd een beter bestaan kunnen en zullen opbouwen dan in hun land van herkomst,....wel, wat is er teveel gevraagd om zelf een (financiële) inspanning te leveren om de taal, gewoonten en cultuur van het gastland over te nemen.

Zoals ik het tegenwoordig begrijp, geven onze progressieven (lees linkiewinkies) de indruk dat we maar al te best gelukkig mogen zijn met de instroom van al die nieuwe belgen, en dat positieve discriminatie de normaalste zaak van de wereld is.
Niets is minder waar natuurlijk, minstens 1.000.000 Belgen denken daar anders over, en vele honderden duizenden die niet op het Vlaams Blok stemden denken alvast hetzelfde, maar hebben (voorlopig) wegens drempelvrees de keuze voor die partij nog niet gemaakt.

Ik herhaal tot in den treure dat werk moet worden gemaakt van een volledige immigratiestop, een eind stellen aan de (voornamelijk) Marokkaanse uithuwelijkingen die tegenwoordig meer regel dan uitzondering zijn, en dat gezinsherrenigingen niet kunnen.
Wie beslist zijn land te verlaten voor een beter bestaan, moet de consequentie van de familiebreuk er maar bij nemen.
Eens die laatste 2 genoemde immigratie-instrumenten zijn weggenomen, zal de nood tot inburgeringsverplichting vanzelf afnemen.
In het geval van ' echte ' asielzoekers ben ik overtuigd dat de meeste van die mensen maar al te graag willen opgenomen worden in onze samenleving, al was het alleen maar uit dankbaarheid om uit de handen van hun vorig dictatoriaal regime te worden genomen.

Helaas is en blijft ons grootste probleem vanuit de islamitische hoek te komen, waarbij via allerlei kanalen en methodes sterk gelovige familieleden en echtgenotes(n) vanuit de Marokkaanse uithoeken en bergen naar hier worden geimporteerd.
Hun opvang in ons land gebeurt dan door hun gemeenschap die helemaal niet de accenten op integratie in het westers model legt.
En zo kom je in een vicieze cirkel terecht waarbij niet integratiebewuste nieuwkomers, de hun reeds aanwezige landgenoten ' contamineren 'in de noodzaak van de culturele eigenheid die in het geval van de islam bijna steevast resulteert in fanatisme.

DE OPLOSSING>>>>>>>>>> volledig stoppen met import van islamitisch georiënteerde nieuwkomers, en verteren en integreren waar we op dit ogenblik mee zitten.
Dan,.... pas dan kan van stabilisatie en acceptatie sprake zijn.
Geef ons aub de tijd om op een redelijke tijd te wennen aan het ons opgedrongen multicultureel concept.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 18 juni 2004, 08:44   #53
bob.
Provinciaal Statenlid
 
bob.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2004
Berichten: 790
Standaard

en nu maar hopen dat Reno zijn inzichten bekend maakt.

Groetjes
bob. is offline  
Oud 18 juni 2004, 15:24   #54
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Uit het programma:
Burgerschapsproef
Of vreemdelingen voldoen aan de assimilatievoorwaarde kan getest worden in een burgerschapsproef.
Daarbij moet in de eerste plaats nagegaan worden of de betrokkene onze taal beheerst. Die taalkennis
wordt vandaag overigens al vereist in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Noord-Ierland en
Portugal. Ook de kennis van onze geschiedenis, onze gewoonten en gebruiken moet in de proef aangetoond
worden.
Minderjarige vreemdelingen van de derde generatie die na 1991 automatisch onze nationaliteit kregen,
kunnen eveneens onderworpen worden aan de burgerschapsproef. Het staatsburgerschap kan altijd worden
ingetrokken na bewezen fraude of een veroordeling voor zware criminele feiten.
Bijkomende informatie (eigen inbreng):
- De kosten van een burgerschapsproef worden gedragen door de immigrant. Het is ook de immigrant (politieke vluchtelingen buiten beschouwing gelaten, deze hebben immers niet de intentie om hier te blijven en hebben hiervoor ook niet gekozen) die er zelf heeft voor gekozen om zich hier te vestigen.
- Vragen over onze geschiedenis, gewoonten en gebruiken zullen natuurlijk in die mate zijn dat het ook door iedere Vlaming kan beantwoordt worden. Bijv. niet iedere Vlaming weet wanneer de Guldensporenslag heeft plaatsgevonden.
- Taalbeheersing dient men ook in perspectief te plaatsen, niet iedere Vlaming 'kendt' de -dt regels (ik ook niet altijd )
- De cursussen om de immigrant klaar te stomen voor deze proef kunnen op vraag van de immigrant bekomen worden. Het is echter wel de immigrant die moet instaan voor de bekostiging van deze cursus. Deze cursus mag volgens mij ook geen verplichting zijn, je hebt altijd autodidacten die het kunnen stellen zonder cursus.

Persoonlijke inbreng:
- Persoonlijk zou ik het ook opportuun vinden, mocht er naast de burgerschapsproef een controle 'on the field' zijn. Deze controle moet enkel dienen om daadwerkelijk vast te stellen of de immigrant in het openbaar leven (niet in de persoonlijke sfeer) zich heeft aangepast aan onze manier van leven en onze taal spreekt.

LET WEL: bovenstaande uitleg is mijn eigen interpretatie van het programma en ook mijn eigen mening hierover. In grote lijnen stemt dit echter overeen met de bedoeling van het programma. Het spreekt ook voor zich dat de precieze uitwerking van dit voorstel pas gedaan wordt op het moment dat men het in praktijk wil brengen.
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 18 juni 2004, 15:57   #55
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Skill als je wilt weten wat de breekpunten van het Vlaams Blok zijn moet je anders een een email sturen naar het Vlaams Blok.

Ik den kniet dat hier veel mensen zitten die de lijnen uitzetten van het Vlaams Blok. Die zullen wel beter dingen te doen hebben dan hier te zitten lullen.

Ik kan wel zeggen wat ik zou doen moest ik Frank Van Hecke zijn, maar ik ben het niet dus ben je daar ook niks mee he.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 18 juni 2004, 16:54   #56
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Zeg jij maar met welk thema je wil beginnen, waar je het liefst een antwoord op wil hebben.
Een look-a-like van Dewinter! De man begint zowaar Saddameske trekjes te krijgen blijkbaar...
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:01   #57
TC
Provinciaal Gedeputeerde
 
TC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 808
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Zeg jij maar met welk thema je wil beginnen, waar je het liefst een antwoord op wil hebben.
Een look-a-like van Dewinter! De man begint zowaar Saddameske trekjes te krijgen blijkbaar...
grappig..ooooh.. ik kom nie meer bij... *proest*... help..... *kuch*...

zorroaster, gij moet stand-up comedian worden jong, niet te doen gewoon !
__________________
In tijden van universeel bedrog is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.
TC is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:52   #58
Reno Mechant (VlaamsBlok)
Vreemdeling
 
Reno Mechant (VlaamsBlok)'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Skill als je wilt weten wat de breekpunten van het Vlaams Blok zijn moet je anders een een email sturen naar het Vlaams Blok.

Ik den kniet dat hier veel mensen zitten die de lijnen uitzetten van het Vlaams Blok. Die zullen wel beter dingen te doen hebben dan hier te zitten lullen.

Ik kan wel zeggen wat ik zou doen moest ik Frank Van Hecke zijn, maar ik ben het niet dus ben je daar ook niks mee he.
Ik kan me hier eigenlijk volledig bij aansluiten, zoals ik ook boven al had gezegd, eigen mening en interpretatie van het programma.
__________________
=======================
Reno Mechant
Reno Mechant (VlaamsBlok) is offline  
Oud 18 juni 2004, 18:52   #59
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Citaat:
Uit het programma:
Burgerschapsproef
Of vreemdelingen voldoen aan de assimilatievoorwaarde kan getest worden in een burgerschapsproef.
Daarbij moet in de eerste plaats nagegaan worden of de betrokkene onze taal beheerst. Die taalkennis
wordt vandaag overigens al vereist in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Groot-Brittannië, Noord-Ierland en
Portugal. Ook de kennis van onze geschiedenis, onze gewoonten en gebruiken moet in de proef aangetoond
worden.
Minderjarige vreemdelingen van de derde generatie die na 1991 automatisch onze nationaliteit kregen,
kunnen eveneens onderworpen worden aan de burgerschapsproef. Het staatsburgerschap kan altijd worden
ingetrokken na bewezen fraude of een veroordeling voor zware criminele feiten.
Bijkomende informatie (eigen inbreng):
- De kosten van een burgerschapsproef worden gedragen door de immigrant. Het is ook de immigrant (politieke vluchtelingen buiten beschouwing gelaten, deze hebben immers niet de intentie om hier te blijven en hebben hiervoor ook niet gekozen) die er zelf heeft voor gekozen om zich hier te vestigen.
- Vragen over onze geschiedenis, gewoonten en gebruiken zullen natuurlijk in die mate zijn dat het ook door iedere Vlaming kan beantwoordt worden. Bijv. niet iedere Vlaming weet wanneer de Guldensporenslag heeft plaatsgevonden.
- Taalbeheersing dient men ook in perspectief te plaatsen, niet iedere Vlaming 'kendt' de -dt regels (ik ook niet altijd )
- De cursussen om de immigrant klaar te stomen voor deze proef kunnen op vraag van de immigrant bekomen worden. Het is echter wel de immigrant die moet instaan voor de bekostiging van deze cursus. Deze cursus mag volgens mij ook geen verplichting zijn, je hebt altijd autodidacten die het kunnen stellen zonder cursus.

Persoonlijke inbreng:
- Persoonlijk zou ik het ook opportuun vinden, mocht er naast de burgerschapsproef een controle 'on the field' zijn. Deze controle moet enkel dienen om daadwerkelijk vast te stellen of de immigrant in het openbaar leven (niet in de persoonlijke sfeer) zich heeft aangepast aan onze manier van leven en onze taal spreekt.

LET WEL: bovenstaande uitleg is mijn eigen interpretatie van het programma en ook mijn eigen mening hierover. In grote lijnen stemt dit echter overeen met de bedoeling van het programma. Het spreekt ook voor zich dat de precieze uitwerking van dit voorstel pas gedaan wordt op het moment dat men het in praktijk wil brengen.
Ok, dat is een goed begin.

Ik zal eerst reageren op het stukje uit het programma.
Taallessen zijn inderdaad belangrijk. Ook voor de migrant zelf.
Waar leg je echter de lat? Moet de migrant in die burgerschapsproef meteen artikels uit de Standaard leren lezen/schrijven of blijft het bij oefeningetjes zoals bij de bakker, op straat,...? Is het gebaseerd op praktijk of een ideologie?
Wat trouwens met een migrant die in Wallonië aankomt, een proef aflegt en naderhand een job in een fabriek krijgt in Vlaanderen bijvoorbeeld? ik zeg maar wat, maar het zal wel eens voorkomen.
Moeten we dan meteen een tweetalige burgerschapsproef invoeren of doen we nog steeds alles dubbel?
In ieder geval heb ik over de taallessen enkel concrete vragen zoals je ziet.

Hebben minderjarige vreemdelingen van de derde generatie dan geen onderwijs gevolg? Misschien moeten we eerder eens nadenken hoe we ons onderwijs degelijk verbeteren, ook voor de migranten.

Zijn er aandachtspunten als je burgerschapsproef met justitie linkt?
Moeten criminele Belgen eigenlijk naast een gevangenisstraf ook niet een herexamen maatschappijbewustzijn of zoiets krijgen? Vind ik eigenlijk van wel.

Een proef leidt meestal ook tot een certificaat of ander manier van bewijs. Wordt het nog zo'n papier dat je bij de gemeente moet afhalen tijdens onmogelijke openingsuren?

Veel van deze bedenkingen heb jij ook gemaakt.
Moest dit de oplossing zijn, moeten deze zaken wel duidelijk afgebakend zijn.

Een cursus moet gelukkig op zich niet veel kosten. Misschien kunnen zij die slagen de cursussen ondersteunen. Ik zeg maar iets.

Ik zie wel een gat in de mazen van het net als je een afbakening wil maken voor die zogenaamde autodidacten. Ga je dan rekening houden met diploma's uit het buitenland en zoja welke wel en welke niet?
Of kan een financieel sterk ondernemend wonder zich de taallessen aan zijn laars lappen?
Ik begrijp wel dat je de ruimte vrij wilt laten, maar dat lijkt me niet evident in toch een redelijk strak voorstel.

Die controle 'on the field' heeft voor mij iets teveel weg van Big Brother.
Je begeeft je ook op glad ijs als je hiervoor ijkpunten wil hebben.

Indien je zo'n voorstel in de praktijk wil loslaten, zal je het toch grondig moeten voorbereiden.
Ik wil dan ook hier deze denkoefening doen.

Gelukkig kunnen we praten.
Het Skill Effect is offline  
Oud 18 juni 2004, 18:56   #60
Het Skill Effect
Banneling
 
 
Het Skill Effect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2003
Berichten: 7.917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reno Mechant (VlaamsBlok)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Skill als je wilt weten wat de breekpunten van het Vlaams Blok zijn moet je anders een een email sturen naar het Vlaams Blok.

Ik den kniet dat hier veel mensen zitten die de lijnen uitzetten van het Vlaams Blok. Die zullen wel beter dingen te doen hebben dan hier te zitten lullen.

Ik kan wel zeggen wat ik zou doen moest ik Frank Van Hecke zijn, maar ik ben het niet dus ben je daar ook niks mee he.
Ik kan me hier eigenlijk volledig bij aansluiten, zoals ik ook boven al had gezegd, eigen mening en interpretatie van het programma.
Ik was nieuwsgierig in hoeverre de leden inzicht hebben in de plannen van het blok.
Het is niet zo evident om te weten bij welke blokker je moet zijn over een bepaald onderwerp.

Een overzichtje van onderwerpen en bevoegde persoon is interessant.

Een eigen interpretatie is zeker belangrijk. We kunnen er zols gezegd toch over praten.
Het Skill Effect is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be