Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 19 juni 2004, 13:09   #41
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Bij mijn weten wacht er nog steeds een procedure bij cassatie, en zal daar pas de veroordeling al dan niet bevestigd worden. Bovendien zijn het de 3 VZW's en niet het Blok zelf die veroordeeld zijn (hoewel het mooi van u is om nog maar eens in de verf te zetten dat d�*t maar een schaamlapje was om een politiek proces te kunnen voeren). Mijnheer de advocaat heeft tijdens zijn studies in de aula geslapen?
Cassatieberoep is niet opschortend, Distel.

Dat argument van die Blok-VZW's is wel héél zwak, hoor. Het Blok heeft geen rechtspersoonlijkheid, dus kon niet zelf worden veroordeeld.

Wat de Belgische Unie betreft, die heeft dan ook geen eerlijke kans gekregen in de media vóór de verkiezingen. Ons resultaat is dus niet onderworpen aan echte democratische controle.

Het is altijd blijkbaar de schuld van de media. Ik geloof daar niet in. Uw belgicistische concurrent Front National werd reeds de 3de grootste partij in de regio Charleroi met iets méér als 14% van de stemmen, 16,5% voor de stad Charleroi voor Ecolo en de CDH. U moet weten dat op de franstalige zenders RTBF en RTL nog nooit 1 keer een intervieuw laat staan een min of meer positieve berichtgeving over het FN of het Vlaams Blok aan bod is gekomen. Een totale boycot door de media, weinig campagne en toch zo'n goede score voor het FN. Men moet het maar kunnen. Wat de BUB betreft weinig mensen voelen de behoefte om voor een centrumpartij als de BUB te stemmen als men dan ook weet dat de BUb eerder naar Links overhelt als naar Rechts. Linkse partijen zijn er immers genoeg (VLD, SP.A, GROEN...) Rechtse daarintegen????
Sinistra is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:12   #42
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Bij mijn weten wacht er nog steeds een procedure bij cassatie, en zal daar pas de veroordeling al dan niet bevestigd worden. Bovendien zijn het de 3 VZW's en niet het Blok zelf die veroordeeld zijn (hoewel het mooi van u is om nog maar eens in de verf te zetten dat d�*t maar een schaamlapje was om een politiek proces te kunnen voeren). Mijnheer de advocaat heeft tijdens zijn studies in de aula geslapen?

astublieft, leer nu eens uw belgisch rechtsysteem is. En leer eens de functie van cassatie.
Ge zegt dat buitenlanders ons rechtsysteem moeten kennen, maar bijna geen enkel vlaams blokker kent het zelf. Hoe ironisch.
Citaat:
Tegen een vonnis in beroep is enkel een voorziening bij het Hof van Cassatie mogelijk. Indien het Hof van Cassatie het vonnis bevestigt, eindigt de procedure. Wordt het vonnis verbroken, zal het Hof de zaak naar een andere rechtbank in beroep verzenden om de procedure in beroep over te doen.
Bron: http://www.advocaat.be/publiek/recht...itie/r0009.htm

En waar zeg ik trouwens dat buitenlanders ons rechtsysteem moeten kennen?
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:16   #43
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard


astublieft, leer nu eens uw belgisch rechtsysteem is. En leer eens de functie van cassatie.
Ge zegt dat buitenlanders ons rechtsysteem moeten kennen, maar bijna geen enkel vlaams blokker kent het zelf. Hoe ironisch.
Citaat:
Tegen een vonnis in beroep is enkel een voorziening bij het Hof van Cassatie mogelijk. Indien het Hof van Cassatie het vonnis bevestigt, eindigt de procedure. Wordt het vonnis verbroken, zal het Hof de zaak naar een andere rechtbank in beroep verzenden om de procedure in beroep over te doen.
Bron: http://www.advocaat.be/publiek/recht...itie/r0009.htm

En waar zeg ik trouwens dat buitenlanders ons rechtsysteem moeten kennen?
Iedereen die op het vlaams blok stemt, zegt dat. Op wie u stemt, weet ik niet. Maar algemeen gezien: weinig vlaams blokkers weten zelf hoe het belgisch rechtsysteem in elkaar zit, terwijl ze zelf zeggen dat allochtonen het moeten kennen: vandaar ironisch.
En ja, veel vlaams blokkers zeggen dat want ik heb het hier al vroeger een paar keer gelezen en ik heb oren en hoor wat de mensen zeggen.
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:20   #44
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel



Bron: http://www.advocaat.be/publiek/recht...itie/r0009.htm

En waar zeg ik trouwens dat buitenlanders ons rechtsysteem moeten kennen?
Iedereen die op het vlaams blok stemt, zegt dat. Op wie u stemt, weet ik niet. Maar algemeen gezien: weinig vlaams blokkers weten zelf hoe het belgisch rechtsysteem in elkaar zit, terwijl ze zelf zeggen dat allochtonen het moeten kennen: vandaar ironisch.
En ja, veel vlaams blokkers zeggen dat want ik heb het hier al vroeger een paar keer gelezen en ik heb oren en hoor wat de mensen zeggen.
Heeft u daar cijfers over? Studies? Want blijkbaar is er op een of andere wijze vastgesteld dat alle Vlaams Blok-stemmers zeggen dat vreemdelingen ons rechtssysteem moeten kennen.

Newsflash: Ik zeg dat niet, en ik heb ook Vlaams Blok gestemd.

Daar gaan je veralgemenende nonsens.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:22   #45
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Cassatieberoep is niet opschortend, Distel.

Dat argument van die Blok-VZW's is wel héél zwak, hoor. Het Blok heeft geen rechtspersoonlijkheid, dus kon niet zelf worden veroordeeld.

Wat de Belgische Unie betreft, die heeft dan ook geen eerlijke kans gekregen in de media vóór de verkiezingen. Ons resultaat is dus niet onderworpen aan echte democratische controle.

Het is altijd blijkbaar de schuld van de media. Ik geloof daar niet in. Uw belgicistische concurrent Front National werd reeds de 3de grootste partij in de regio Charleroi met iets méér als 14% van de stemmen, 16,5% voor de stad Charleroi voor Ecolo en de CDH. U moet weten dat op de franstalige zenders RTBF en RTL nog nooit 1 keer een intervieuw laat staan een min of meer positieve berichtgeving over het FN of het Vlaams Blok aan bod is gekomen. Een totale boycot door de media, weinig campagne en toch zo'n goede score voor het FN. Men moet het maar kunnen. Wat de BUB betreft weinig mensen voelen de behoefte om voor een centrumpartij als de BUB te stemmen als men dan ook weet dat de BUb eerder naar Links overhelt als naar Rechts. Linkse partijen zijn er immers genoeg (VLD, SP.A, GROEN...) Rechtse daarintegen????
Het is gewoon de schuld van de media. Zo simpel is het. Waarom haalt Groen! niet zoveel stemmen? Oke ons milieu is belangrijk maar voor veel mensen is het een ver van-ons-bed-show. Veiligheid op straat, daar is iedereen elke dag mee bezig, en het vlaams blok speelt daar dan ook op in. En ze moeten de onveiligheid op iemand steken, dus pakken ze maar de allochtonen (ze kunnen het zelf moeilijk op de vlamingen steken e). Hitler stak het nota bene op de joden e.
Moest de media morgen zeggen dat dutroux eigenlijk niks gedaan had, en ze blijven dat maar zeggen, dan gaan veel mensen zeggen: ohh Dutroux, zo nen brave mens zit in de gevangenis voor niks. Hoe erg.
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:24   #46
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1

Cassatieberoep is niet opschortend, Distel.

Dat argument van die Blok-VZW's is wel héél zwak, hoor. Het Blok heeft geen rechtspersoonlijkheid, dus kon niet zelf worden veroordeeld.

Wat de Belgische Unie betreft, die heeft dan ook geen eerlijke kans gekregen in de media vóór de verkiezingen. Ons resultaat is dus niet onderworpen aan echte democratische controle.

Het is altijd blijkbaar de schuld van de media. Ik geloof daar niet in. Uw belgicistische concurrent Front National werd reeds de 3de grootste partij in de regio Charleroi met iets méér als 14% van de stemmen, 16,5% voor de stad Charleroi voor Ecolo en de CDH. U moet weten dat op de franstalige zenders RTBF en RTL nog nooit 1 keer een intervieuw laat staan een min of meer positieve berichtgeving over het FN of het Vlaams Blok aan bod is gekomen. Een totale boycot door de media, weinig campagne en toch zo'n goede score voor het FN. Men moet het maar kunnen. Wat de BUB betreft weinig mensen voelen de behoefte om voor een centrumpartij als de BUB te stemmen als men dan ook weet dat de BUb eerder naar Links overhelt als naar Rechts. Linkse partijen zijn er immers genoeg (VLD, SP.A, GROEN...) Rechtse daarintegen????

100 procent mee akkoord, en ik blijf herhalen dat het verbod op het Blok in geen geval een partijstandpunt is.
Patriot! is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:26   #47
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke


Het is altijd blijkbaar de schuld van de media. Ik geloof daar niet in. Uw belgicistische concurrent Front National werd reeds de 3de grootste partij in de regio Charleroi met iets méér als 14% van de stemmen, 16,5% voor de stad Charleroi voor Ecolo en de CDH. U moet weten dat op de franstalige zenders RTBF en RTL nog nooit 1 keer een intervieuw laat staan een min of meer positieve berichtgeving over het FN of het Vlaams Blok aan bod is gekomen. Een totale boycot door de media, weinig campagne en toch zo'n goede score voor het FN. Men moet het maar kunnen. Wat de BUB betreft weinig mensen voelen de behoefte om voor een centrumpartij als de BUB te stemmen als men dan ook weet dat de BUb eerder naar Links overhelt als naar Rechts. Linkse partijen zijn er immers genoeg (VLD, SP.A, GROEN...) Rechtse daarintegen????

100 procent mee akkoord, en ik blijf herhalen dat het verbod op het Blok in geen geval een partijstandpunt is.
altijd grappig om te zien wanneer een partijvoorzitter het partijstandpunt niet verkondigt
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:26   #48
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ook partijvoorzitters mogen een mening hebben
Patriot! is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:35   #49
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke


Het is altijd blijkbaar de schuld van de media. Ik geloof daar niet in. Uw belgicistische concurrent Front National werd reeds de 3de grootste partij in de regio Charleroi met iets méér als 14% van de stemmen, 16,5% voor de stad Charleroi voor Ecolo en de CDH. U moet weten dat op de franstalige zenders RTBF en RTL nog nooit 1 keer een intervieuw laat staan een min of meer positieve berichtgeving over het FN of het Vlaams Blok aan bod is gekomen. Een totale boycot door de media, weinig campagne en toch zo'n goede score voor het FN. Men moet het maar kunnen. Wat de BUB betreft weinig mensen voelen de behoefte om voor een centrumpartij als de BUB te stemmen als men dan ook weet dat de BUb eerder naar Links overhelt als naar Rechts. Linkse partijen zijn er immers genoeg (VLD, SP.A, GROEN...) Rechtse daarintegen????
Het is gewoon de schuld van de media. Zo simpel is het. Waarom haalt Groen! niet zoveel stemmen? Oke ons milieu is belangrijk maar voor veel mensen is het een ver van-ons-bed-show. Veiligheid op straat, daar is iedereen elke dag mee bezig, en het vlaams blok speelt daar dan ook op in. En ze moeten de onveiligheid op iemand steken, dus pakken ze maar de allochtonen (ze kunnen het zelf moeilijk op de vlamingen steken e). Hitler stak het nota bene op de joden e.
Moest de media morgen zeggen dat dutroux eigenlijk niks gedaan had, en ze blijven dat maar zeggen, dan gaan veel mensen zeggen: ohh Dutroux, zo nen brave mens zit in de gevangenis voor niks. Hoe erg.
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
De media is links dus als linkse partijen géén stemmen halen dan is dat niet de schuld van de media maar omdat links gewoon niet aanslaat in een verstandig conservatieve regio als Vlaanderen.
Sinistra is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:41   #50
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakkebaard

Het is gewoon de schuld van de media. Zo simpel is het. Waarom haalt Groen! niet zoveel stemmen? Oke ons milieu is belangrijk maar voor veel mensen is het een ver van-ons-bed-show. Veiligheid op straat, daar is iedereen elke dag mee bezig, en het vlaams blok speelt daar dan ook op in. En ze moeten de onveiligheid op iemand steken, dus pakken ze maar de allochtonen (ze kunnen het zelf moeilijk op de vlamingen steken e). Hitler stak het nota bene op de joden e.
Moest de media morgen zeggen dat dutroux eigenlijk niks gedaan had, en ze blijven dat maar zeggen, dan gaan veel mensen zeggen: ohh Dutroux, zo nen brave mens zit in de gevangenis voor niks. Hoe erg.
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
De media is links dus als linkse partijen géén stemmen halen dan is dat niet de schuld van de media maar omdat links gewoon niet aanslaat in een verstandig conservatieve regio als Vlaanderen.
Links? Nochtans, ik heb de afgelopen weken veel leden en militanten van het vlaams blok aan het werk gezien. Dus zeg nu niet dat ze niet de kans krijgen.
En verstandig conservatief?
Beetje hypocriet en racistisch is beter dacht ik.
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:50   #51
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

1/4 van uw familie is racist, loser.

Waarom die veralgemening? Beetje verzuurd?
Trajanus is offline  
Oud 19 juni 2004, 14:36   #52
Phrea|K
Parlementslid
 
Phrea|K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2004
Locatie: West Flanders Ideology: Moderate Libertarianism
Berichten: 1.760
Stuur een bericht via MSN naar Phrea|K
Standaard

OMFG!
Typisch een (s)links ideetje: het Vlaams Blok verbieden. Je moet wel een erg overtuigde aanhanger zijn vd 'maakbare samenleving'. Denk je werkelijk dat het gedachtengoed achter het Vlaams Blok zal verdwijnen als de partij verboden is? Of beginnen ze een nieuwe partij? Of misschien gaan ze wel underground, wie weet

Wat mij betreft mag er geen enkele beperking staan op de vrijheid van meningsuiting. De wet tegen racisme of tegen negationisme zijn gewoon pure schendingen van een basisrecht zoals de vrijheid van meningsuiting. Tegenwoordig mag een mening niet 'kwetsend' zijn voor een persoon of bevolkingsgroep, wat dus wil zeggen dat kritiek (die door sommige mensen altijd als kwetsend ervaren wordt) niet langer getolereerd wordt. Ook de taboe-onderwerpen zoals rassengelijkheid of joden moeten bespreekbaar zijn. Op basis van welk moreel recht zou ik iemand kunnen verbieden om een racistische of anti-semitische mening te hebben?

Hetzelfde geldt dus ook voor een partij, het Vlaams Blok zou niet verboden mogen worden, wat ze ook zeggen. Als ik trouwens hun site even overloop, vind ik hen allesbehalve radicaal. Gezinswaarden, tegen drugs, meer veiligheid, tegen migrantenstemrecht,... Het had evengoed het programma vd CD&V of de NVA kunnen zijn. Een volkspartij als een ander, zou ik haast zeggen.

De linkse paranoia steekt nu waarschijnlijk de kop op en met opgeheven vingertje krijg je dan de preek over het zogenaamde 'verborgen programma van het Blok'. Het 'werkelijke agenda' is enkel gekend door de partijtop, en vanaf ze de macht hebben zal Filip Dewinter een klein snorretje laten groeien en 'Deutschland uber alles' beginnen zingen :rolleyes: Als we de conspiracy-tour opgaan, haak ik meestal af, omdat we dan op het terrein vd ongeremde fantasten en wolkenfietsers komen. The truth is out there, nietwaar...

Natuurlijk zal het VB meer dan gelijk welke andere partij een percentage leden hebben die White Pride hoog in het vaandel dragen. So what? Is dat klein percentage een groter gevaar dan de antifa-aanhangers bij de linkse partijen? Ik betwijfel het.

Uiteindelijk vind het Vlaams Blok het natuurlijk niet slecht dat men zoveel heisa maakt rond haar bestaan: het imago van 'rebel' tegen het 'establishment' willen ze graag behouden, want het volk identificeert zich altijd met de underdog. Dat het Blok in werkelijkheid allang deel uitmaakt vh 'establishment' & ze even 'radicaal' is als kabouter Plop, klinkt al heel wat minder.


__________________
The ultimate decision about what is accepted as right and wrong
will be made not by individual human wisdom
but by the disappearance of the groups that have adhered to the "wrong" beliefs. (F.a. Hayek)
Phrea|K is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:16   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
Wat een zever! De media maken enkel negatieve reclame voor het Vlaams Blok. Zo te zien gelooft de media dus meer in zichzelf dan dat het volk erin gelooft. Of waarom werden als die persoonlijke schandalen nog rap in de media gegooid pal voor de verkiezingen? Toch omdat de media dachten dat ze er het volk mee konden beïnvloeden? Maar wat heeft het opgebracht?

Wat jouw testje betreft. Je maakt dezelfde fout als de media én de reclamejongens. Een deel van de mensen laat zich daardoor beïnvloeden maar een ander deel allesbehalve.

Ik heb coca-cola gedronken, omdat er gewoon nauwelijks een ander merk te krijgen is in de horeca. Ik heb ook river-cola en andere merken uitgeprobeerd en ik weet welke de beste is. De 'freeway' cola van de LIDL. Minstens zo lekker als coca-cola maar de 'prik' blijft er veel langer op. Wel stukken goedkoper dan coca-cola.

Dit om maar te zeggen dat lang niet iedereen gevoelig is voor reclame. Hopen mensen maken hun eigen, weldoordachte keuze en trekken zich geen bal aan van de doelbewuste beïnvloeding door de media.
Feit is trouwens dat ook de veelvuldige verkiezingsreclame niet het beoogde doel heeft kunnen bereiken.
Mensen denken dus nog altijd voor het grootste stuk voor zichzelf en laten zich niet alleen leiden door de media.
Gelukkig maar.

Of ga je dat ontkennen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 juni 2004, 19:44   #54
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Neen. Verbied die partij en laat ook de kleine partijen aan het woord, op voorwaarde dat ze het Europees Verdrag op de Rechten van de Mens respecteren en geen haat tegen bevolkingsgroepen opwekken. Maak van België terug een democratie die zichzelf respecteert.

Ook de vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar de reputatie van onschuldige burgers geschonden wordt.
Van de Cauter, als ge niet tegen de alcohol kunt, blijft ge er best ook vanaf.

Guderian is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:11   #55
Bakkebaard
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bakkebaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 december 2003
Locatie: België en niet het stomme Vlaanderen
Berichten: 845
Stuur een bericht via MSN naar Bakkebaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
De mensen die al die onzin geloven, ook van het vlaams blok, kijken gewoon niet door de media door. Ze geloven alles wat ze lezen en zien. En geloof mij, er bestaan zo veel mensen, die dat doen. Het is het zelfde effect als reclame. Het heeft effect op veel mensen. Simpel testje: ALs u gratis zou mogen kiezen: coca cola of river cola. Uw keuze zal ook rap gemaakt zijn denk ik?
Wat een zever! De media maken enkel negatieve reclame voor het Vlaams Blok. Zo te zien gelooft de media dus meer in zichzelf dan dat het volk erin gelooft. Of waarom werden als die persoonlijke schandalen nog rap in de media gegooid pal voor de verkiezingen? Toch omdat de media dachten dat ze er het volk mee konden beïnvloeden? Maar wat heeft het opgebracht?

Wat jouw testje betreft. Je maakt dezelfde fout als de media én de reclamejongens. Een deel van de mensen laat zich daardoor beïnvloeden maar een ander deel allesbehalve.

Ik heb coca-cola gedronken, omdat er gewoon nauwelijks een ander merk te krijgen is in de horeca. Ik heb ook river-cola en andere merken uitgeprobeerd en ik weet welke de beste is. De 'freeway' cola van de LIDL. Minstens zo lekker als coca-cola maar de 'prik' blijft er veel langer op. Wel stukken goedkoper dan coca-cola.

Dit om maar te zeggen dat lang niet iedereen gevoelig is voor reclame. Hopen mensen maken hun eigen, weldoordachte keuze en trekken zich geen bal aan van de doelbewuste beïnvloeding door de media.
Feit is trouwens dat ook de veelvuldige verkiezingsreclame niet het beoogde doel heeft kunnen bereiken.
Mensen denken dus nog altijd voor het grootste stuk voor zichzelf en laten zich niet alleen leiden door de media.
Gelukkig maar.

Of ga je dat ontkennen?
Ik ontken dat ja. Mensen worden geleid door de media, onrechtstreeks en/of rechtstreeks. (media moet ge hier wel bekijken in heel de context: dus alles above,trough en below the line e)
Alles wat in de media komt, dat krijgt aandacht van de mensen. Coca cola, is daar een voorbeeld van. Ge zegt het zelf, ge hebt coca cola gedronken, waarom? Omdat ge het kent van op tv of vanop reclameborden. Waarom denkte dat een grote doelstelling van reclame is : het nieuwsgierig maken van de mensen? Onbewust of bewust. En er zijn wel veel meer merken dan coca cola alleen te verkrijgen in de horeca. Alleen al in vlaanderen zijn er een stuk of 9.

Bij het vlaams blok is het net hetzelfde, door al de negatieve reclame van andere partijen krijgen ze meer stemmen. waarom? omdat het vlaams blok wordt afgeschildert als iets wat niet goed is, als iets ondeugends. En dat is net iets wat mensen aantrekt. Iets wat niet mag, toch willen hebben.
Reclame en propaganda leunt dicht tegen elkaar en u zou echt wel kunnen verschieten van hoe groot het effect is van media en reclame.
__________________
"1 op de 4 vlamingen is racist. Je mag fier zijn op uw vlaanderen"

Filip de Winter schreef :" de mensenrechten zijn valse schijnwaarden".
Er is geen enkele dictator in de wereld die dat mag zeggen. Niet in Azië,niet in Afrika,... nergens te wereld of hij zou veroordeeld worden. Hier stemt 1/4 van de mensen daarvoor, een echte schande.
Bakkebaard is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:41   #56
rosita
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Locatie: voorkempen
Berichten: 85
Standaard

wat wordt hier toch veel gezeverd,
en wat wordt er nog altijd gedacht dat de mensen dom zijn.
de meeste mensen kiezen bewust, neem het van mij aan.

wie geloofd nog in de gratis toestand van Steve stunt

wie geloofd de belasting avonturen van Verhofstadt, als hij zijn aanslag biljet krijgt ?
opslag van kabelabonnement, milieutaks, enz.
wie geloofd nog dat men BHV zal splitsen ? de sociale zekerheid, enz.
de 200.000 banen van Verhofstadt, als je firma juist een groot deel kaderleden heeft afgedankt en je daarbij bent.
de doordrukking van het vreemdelingenstemrecht,
de mensen, die zien hoe dat voor vreemdelingen de rode loper wordt uitgelegd. en zijzelf in de kou blijven staan,

en de mensen hebben al zo dikwijls voor al die zogenaamd democratische partijen gestemd en het was altijd hetzelfde liedje.
waarom zouden ze dan ook eens niet anders mogen stemmen, al beseffen de meesten dat het blok toch geen kans zal krijgen.
de meesten hopen dat de partijen wakker zullen worden, maar dat
geloof ik niet, te meer daar de walen het hier voor het zeggen hebben,
en dat weten de mensen ook verdomd goed,
en wat mij het meeste opvalt, vroeger verzweeg men als men voor het blok stemde, nu zegt alleman het vlakaf.
en niet van de minsten, hoor.
__________________
geen geruzie en geen scheldpartijen, ieder zijn zeg laten doen, en geen persoonlijke opmerkingen.
rosita is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:44   #57
Ive De Beckker
Gouverneur
 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: Kalmthout
Berichten: 1.344
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ugur
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?
Luister eens even, wat je nu zegt is fout, begrijp me niet verkeerd, ik ben tegen Het Vlaams Blok, maar eerlijk is eerlijk, Het Blok heeft deze misdaden niet begaan partijleden hebben het begaan en ik ben er ook van overtuigd dat ze zullen gestraft worden....

Iedereen heeft het recht een eigen partij te beginnen, bij Het Vlaams Blok zitten er dus zo te zien een paar zwarte schapen tussen .....

Proficiat, dit is een antwoord waarvoor ik respect heb.
De BUB is absoluut een partij waarvan ik niks moet hebben.
Maar ik ga er ook niet tegen beginnen schelden.

Ook SP.a heeft mensen die zware misdaden begaan hebben.
Een gemeenteraadslid van de VLD heeft met stoelen in een cafe rond gegooid.

Moeten we daarom die partijen verbieden?
Nee! Elke partij vertegenwoordigd mensen en dat moeten we respecteren.
Ive De Beckker is offline  
Oud 20 juni 2004, 16:49   #58
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Kan een gezonde democratie een partij verdragen die racistisch is, die liegt, die moordt, die drugs dealt, die vrouwen molesteert, die brult zonder oplossingen aan te bieden?

Neen. Verbied die partij en laat ook de kleine partijen aan het woord, op voorwaarde dat ze het Europees Verdrag op de Rechten van de Mens respecteren en geen haat tegen bevolkingsgroepen opwekken. Maak van België terug een democratie die zichzelf respecteert.

Ook de vrijheid van meningsuiting houdt op daar waar de reputatie van onschuldige burgers geschonden wordt.
Ik vind ook dat het VB moet verboden worden.

Want dan halen ze 50% bij de volgende verkiezingen in plaats van nog een paar verkiezingen te moeten wachten.

Elio di Rupo is een grote bondgenoot van het VB,
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 20 juni 2004, 17:03   #59
100% VLAMING
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 799
Standaard

Volgens mij is het te laat om het Blok te verbieden. In Nederland en Duitsland hebben ze het gedaan toen de extreem-rechtse partijen nog heel klein waren. Ik ben er ook tegen om het te verbieden. Dan komt er toch een nieuwe partij en gaat ge die weer verbieden, zo kunt ge bezig blijve he. Trouwens in andere landen zit extreem-rechts in de regering: Oostenrijk, Zwitserland, Israël,... Tegen de Israelische partijen zeggen ze wel Ultra-rechtse partijen, ma das toch t zelfde of nie.
__________________
Racism is a weapon of mass destruction
100% VLAMING is offline  
Oud 20 juni 2004, 20:30   #60
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wat een zever! De media maken enkel negatieve reclame voor het Vlaams Blok. Zo te zien gelooft de media dus meer in zichzelf dan dat het volk erin gelooft. Of waarom werden als die persoonlijke schandalen nog rap in de media gegooid pal voor de verkiezingen? Toch omdat de media dachten dat ze er het volk mee konden beïnvloeden? Maar wat heeft het opgebracht?
2 a 3% minder stemmen voor het VB. Enfin zo stond het toch in knack, zonder die schandalen zat het VB volgens die onderzoeker op 27 �* 28% van de stemmen.
Rr00ttt is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be