Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 februari 2019, 20:33   #20761
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Ze zullen wel moeten toegeven aan de Catalanen

of ze kunnen geen federale regering meer vormen

na de volgende verkiezing.
Volgens mij vliegt PDM en zijn trawanten de bak in.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:14   #20762
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ze hebben tijdens die onderzoekingen niets anders gedaan dan de wetten overtreden, de verdediging heeft een hele zitting aan die vuile truken gewijd.
Eén voorbeeldje van de partijdigheid van het Spaanse gerecht : in de documenten wordt vaak in de "wij" vorm geschreven.
De onderzoeksrehter rekent zich dus bij de "slachtoffers".
Dit is gewoon een totale schending van de rechtsprincipes.

De dag dat de zaak voor Straatsburg komt, krijgt het Spaanse gerecht een ferme juridische schop voor hun kont.
Spaanse politiekers moeten van hun land een FEDERALE staat maken.
Dat is voor de Spanjaarden de enige concrete oplossing.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:26   #20763
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Herhaling: die Spanjolen leven in een tijdsperk dat in het West-Europees deel van de EU al lang verleden tijd is.

Illustratie om eens diep over na te denken:

Citaat:
Bij de Franse revolutie dienden kranten zogezegd ook alleen maar om oproer te zaaien en lynchpartijen uit te lokken.
Economiefilosoof Rogier De Langhe in HLN 11-2-2019
Het is gewoon een miskenning van de politieke vrijheden.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:40   #20764
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.921
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Helaas is de doodstraf afgeschaft. Het zou anders een ideale city trip naar Madrid zijn. De 12 landverraders die publiek op het Plaza Mayor aan de garrote gewurgd worden.
Hopla, dit is wel duidelijk hoe sommige "democraten" hier denken. En dan maar afgeven op het VB.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:40   #20765
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Het idee alleen al dat een fascistische partij als VOX zich burgerlijke partij kan stellen, en dus zelf aanklager mag spelen, is genoeg om heel dat proces de prullenbak in te gooien, als het in Straatsburg komt.
En maar beweren dat het geen politiek proces is.
Geen spaander gaan ze heel laten van heel dit schijnproces.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 21:54   #20766
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.897
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het idee alleen al dat een fascistische partij als VOX zich burgerlijke partij kan stellen, en dus zelf aanklager mag spelen, is genoeg om heel dat proces de prullenbak in te gooien, als het in Straatsburg komt.
En maar beweren dat het geen politiek proces is.
Geen spaander gaan ze heel laten van heel dit schijnproces.
Daar ben ik nog niet zo zeker van !
Wait & see . Zegt Theresa Mie.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 22:36   #20767
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Hopla, dit is wel duidelijk hoe sommige "democraten" hier denken. En dan maar afgeven op het VB.
Wanneer heb ik afgegeven op het VB? Ze interesseren me feitelijk niet erg. Ik heb ook nooit beweerd een democraat te zijn. Ik vind het om zich een breuk te lachen hoe sommigen zich hier titels toekennen.

Verder moet ge iets doen om humor te begrijpen. Ik ben al content als die 12 voor 25 jaar in de doos vliegen, zo erg ben ik nu ook niet.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 februari 2019, 23:42   #20768
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Ik heb nog eens een hele tijd gekeken naar de procesdag van vandaag.
Hallucinant om te zien.
Het Duitse gerecht krijgt een veeg uit de pan, en krijgt te horen dat ze hun werk niet goed gedaan hebben.
Om toch maar bij rebellie te kunnen uitkomen moet de openbare aanklager veel verzinnen.
De Mossos de Esquadra stonden zogezegd als één blok ten dienste van het onafhankelijkheidsproces, alsof het een of andere soort agressieve militie was, terwijl zij op andere momenten net passiviteit verweten worden...
En dan zijn er de mensenmassa's, dat moet wel tot geweld leiden.
Alsof het die mensenmassa's zijn die geweld gepleegd hebben.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 06:49   #20769
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Het eerste wat die partijpolitieker van het extreem-rechtse VOX wilde, is verbieden dat er gele lintjes gedragen worden door de beschuldigden.
Hij krijgt ongelijk.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 19:52   #20770
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar zijn maar twee oplossingen mogelijk:
- ofwel versmoren ze het regionalisme, door repressie en nog van dat
- ofwel lossen ze het politiek-democratisch op.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
La ley es la ley. Rechters gaan de wet niet overtreden om criminelen ter wille te zijn.
Wat is volgens jou een goed plan om de Catalaanse zaak op te lossen?
Ik zeg dat er maar twee mogelijkheden zijn (zie boven).

Denk jij dat repressie een oplossing zal blijken?
Gaat repressie de Catalanen "bekeren" tot onderwerping aan Madrid?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 februari 2019 om 19:53.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 20:38   #20771
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat is volgens jou een goed plan om de Catalaanse zaak op te lossen?
Ik zeg dat er maar twee mogelijkheden zijn (zie boven).

Denk jij dat repressie een oplossing zal blijken?
Gaat repressie de Catalanen "bekeren" tot onderwerping aan Madrid?
Er is geen onderwerping er moeten alleen maar wetten gerespecteerd worden. In Spanje zijn er nog meer dan 40 miljoen mensen die ook nog iets te zeggen hebben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2019, 22:10   #20772
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Er is geen onderwerping er moeten alleen maar wetten gerespecteerd worden. In Spanje zijn er nog meer dan 40 miljoen mensen die ook nog iets te zeggen hebben.
Verstaat gij geen Nederlands?
Ik peil naar een oplossing voor het probleem.
Is repressie de oplossing? Gaan de Catalanen daarvoor door de knieën gaan en verder gelukkige Spanjaarden worden?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 07:45   #20773
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Ik heb uren en uren gekeken en ik vond dat zowel Junqueras als Forn het uitstekend gedaan hebben.
Junqueras ervaart dit als een politiek proces, en daarom beroept hij zich op het recht om te zwijgen bij vragen van de beschuldiging.
Hij legde heel de evolutie uit, de politiek van de lege stoel vanuit de centrale regering, hoe zijn partij steeds meer stemmen kreeg omwille van de manifeste onwil van de centrale regering om te onderhandelen over het statuut van Catalonië, zijn absoluut vasthouden aan de vreedzaamheid gedurende heel het jarenlang durende proces.

En dan de getuigenis van Joaquin Forn, hier vind ik de houding van de openbare aanklager totaal onterecht.
Joaquin Forn getuigt dat hij een onderscheid maakt tussen het uitvoeren van zijn functie en zijn politieke houding.
Politiek was hij voorstander van het referendum, maar hij gehoorzaamde wel alle bevelen van het Hooggerechtshof, en andere legale verplichtingen.
Hij legt ook uit dat hij niet rechtstreeks het bevel voerde over de Mossos.
Het verbod op het houden van het referendum kwam er niet onmiddellijk.

Maar wat doet de openbare aanklager?
Voortdurend dezelfde "vraag" (lees: beschuldiging) stellen over iedere keer een andere datum of vergadering.
"Wist u niet dat u de bevelen van het Hooggerechtshof moest volgen".
En dan blijkt het iedere keer van vóór de schorsing te gaan.
Hij springt van de ene datum naar de andere, en soms vergeet hij wel eens een verkeerde datum te noemen, een van na het verbod...

Voortdurend doen alsof Forn rechtstreeks de Mosso's aanstuurde, dus perfect kan zeggen hoeveel troepen er precies waren op elk moment, ook al heeft hij al meerdere malen herhaald dat dat niet zijn functie was.

Vragen als : op die datum heeft u zoveel keer gebeld met die persoon, kunt u dat bevestigen?

Als dat 1,5 jaar geleden is, is het abnormaal dat men dat niet exact weet?
Men zou mij zo geen details moeten vragen over een periode van maanden ver.
Men doet alsof men vragen intypt in google, in plaats van ze aan een mens te vragen...

Bevalt het antwoord de Openbare Aanklager niet, dan blijft hij maar verder peuteren, hij wordt daarvoor regelmatig op de vingers getikt door de voorzitter...

Groot jolijt bij de beschuldigden als hij aan Forn vraagt hoe die en die gestemd hebben.
U weet toch dat de stemming geheim is?

De verdediging toont ook de onmogelijkheid van de eisen van het centrale gezag aan.
Ze zouden 40.000 manschappen moeten inzetten vanuit Catalonië, terwijl er maar 7.000-8.000 mosso's waren...

Het wordt ook duidelijk dat de centrale Staat de mosso's niet vertrouwde, en informatie niet meedeelde, wat natuurlijk niet tot optimale samenwerking leidde tot mosso's en Guardia Civil, iets wat dan achteraf aan de mosso's en onder andere Forn aangewreven wordt...

Ik vind dan ook dat de beschuldiging nogal afgaat in veel gevallen.
Men probeert overal iets achter te zoeken, maar tot hiertoe heb ik maar weinig bewijzen gezien.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 februari 2019 om 08:03.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 08:57   #20774
jogo
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 30 december 2007
Berichten: 7.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Verstaat gij geen Nederlands?
Ik peil naar een oplossing voor het probleem.
Is repressie de oplossing? Gaan de Catalanen daarvoor door de knieën gaan en verder gelukkige Spanjaarden worden?
Repressie is niet tegen de Catalanen, maar dat weet ge.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 12:48   #20775
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Repressie is niet tegen de Catalanen, maar dat weet ge.
De Catalanen zijn het daar niet mee eens.
Kijk maar naar dit artikel.
De titel luidt :

2 op de 3 Catalanen vinden dat hun rechten en vrijheden ingeperkt zijn...


(https://www.lavanguardia.com/politic...iculo-155.html)
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 15 februari 2019 om 12:48.
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 13:30   #20776
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

De catalaanse vendeliers hebben weer eens met de emotie en niet met het verstand beslist, ze trokken hun gedoogsteun voor de minderheidsregering Sanchez in voor de cruciale stemming rond de begroting. Resultaat : Sanchez kondigt natinoale verkiezingen aan voor 28/04/19.

De kans dat PP, Ciudadanos en jammer genoeg nu ook Vox het linkse blok gaan verslagen is zeer groot, en het aan de gang zijnde proces tegen de rebellen in catalonië zal het nationalisme onder de spaanse bevolking alleen nog maar aanwakkeren.

De vendeliers gaan de enige regering die hen als een gesprekspartner behandelde hebben doen vallen en rollen zo de rode loper uit voor een rechts blok dat nul komma nul zal willen afwijken van de lijn die Rajoy jarenlang had uitgezet.

Bende idioten...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 15:34   #20777
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De catalaanse vendeliers hebben weer eens met de emotie en niet met het verstand beslist, ze trokken hun gedoogsteun voor de minderheidsregering Sanchez in voor de cruciale stemming rond de begroting. Resultaat : Sanchez kondigt natinoale verkiezingen aan voor 28/04/19.

De kans dat PP, Ciudadanos en jammer genoeg nu ook Vox het linkse blok gaan verslagen is zeer groot, en het aan de gang zijnde proces tegen de rebellen in catalonië zal het nationalisme onder de spaanse bevolking alleen nog maar aanwakkeren.

De vendeliers gaan de enige regering die hen als een gesprekspartner behandelde hebben doen vallen en rollen zo de rode loper uit voor een rechts blok dat nul komma nul zal willen afwijken van de lijn die Rajoy jarenlang had uitgezet.

Bende idioten...
Hoe heviger Madrid tegen Barcelona zal keer gaan ,
hoe vlugger Catalonië onafhankelijk zal zijn .


Goed gezien van de Catalanen.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 15:42   #20778
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Hoe heviger Madrid tegen Barcelona zal keer gaan ,
hoe vlugger Catalonië onafhankelijk zal zijn .


Goed gezien van de Catalanen.
Je schijnt niet goed te begrijpen dat dit helemaal niet draait rond 'te keer gaan'...

Over secessie wil niemand spreken, noch Sanchez, zelfs niet de hippies van podemos en uiteraard geen enkele van de centrum en rechtse partijen. Dat is zelfs geen punt van discussie.

Maar bij een links kabinet zoals er nu is (was) is de autonomie snel teruggegeven aan de regio en is de dialoog tussen regio en centrale staat terug opgestart na 6 of 7 jaar stilgelegen te hebben.

Als PP terug aan de macht komt op federaal niveau dan zal die ontspanning quasi zeker teruggedraaid worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 16:58   #20779
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De vendeliers gaan de enige regering die hen als een gesprekspartner behandelde hebben doen vallen en rollen zo de rode loper uit voor een rechts blok dat nul komma nul zal willen afwijken van de lijn die Rajoy jarenlang had uitgezet.

Bende idioten...
De idioten in Spanje zijn de uiterst rechtsen, die denken de autonomie van Catalonië te moeten afpakken.
Ik acht ze daarmee in staat een nieuwe burgeroorlog uit te lokken, of misschien zelfs een tweede ETA, maar dan van Catalaanse origine.
Als je op alle redelijke gesprekspartners afschiet, dan blijven alleen de radicalen over.
Puigdemont, Junqueras, etc. zijn de kwaadsten niet.
Die willen ze opsluiten, die moeten weg.
Wie gaat er in de plaats komen?
We hebben gezien hoe de Catalanen reageerden op de lege stoel politiek van Rajoy, en het afpakken van hun Estatut.
Eerst met een niet-bindend referendum van Artur Mas, en toen ook dat tot niets leidde, tot een bindend referendum met Puigdemont.
Nu is het Quim Torra, en die is zeker niet minder radicaal dan Puigdemont.

De Catalanen hebben het tijd gegeven, ze hebben het vreedzaam aangepakt, en wat hebben ze ervoor teruggekregen?
Kloppen en stampen van fasicstoide politie, en hun leiders in de cel, en dagelijks verwijten in de pers.
De Basken daarentegen hebben aanslagen gepleegd en hebben meer vrijheid bekomen.

Ik vind het een heel dom signaal dat de centrale staat geeft.
Respect voor bomaanslagen, minachting voor vreedzame betogingen en referenda.

Dit kan alleen tot een verdere escalatie leiden.
Maar ja, daar zullen die extremistische rechtsen van PP, Ciudadanos en Vox dan wel op uit zijn, zeker?
Ze zullen nog heimwee hebben naar Franco.
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 februari 2019, 17:39   #20780
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
De idioten in Spanje zijn de uiterst rechtsen, die denken de autonomie van Catalonië te moeten afpakken.
Ik acht ze daarmee in staat een nieuwe burgeroorlog uit te lokken, of misschien zelfs een tweede ETA, maar dan van Catalaanse origine.
Als je op alle redelijke gesprekspartners afschiet, dan blijven alleen de radicalen over.
Puigdemont, Junqueras, etc. zijn de kwaadsten niet.
Die willen ze opsluiten, die moeten weg.
Wie gaat er in de plaats komen?
We hebben gezien hoe de Catalanen reageerden op de lege stoel politiek van Rajoy, en het afpakken van hun Estatut.
Eerst met een niet-bindend referendum van Artur Mas, en toen ook dat tot niets leidde, tot een bindend referendum met Puigdemont.
Nu is het Quim Torra, en die is zeker niet minder radicaal dan Puigdemont.

De Catalanen hebben het tijd gegeven, ze hebben het vreedzaam aangepakt, en wat hebben ze ervoor teruggekregen?
Kloppen en stampen van fasicstoide politie, en hun leiders in de cel, en dagelijks verwijten in de pers.
De Basken daarentegen hebben aanslagen gepleegd en hebben meer vrijheid bekomen.

Ik vind het een heel dom signaal dat de centrale staat geeft.
Respect voor bomaanslagen, minachting voor vreedzame betogingen en referenda.

Dit kan alleen tot een verdere escalatie leiden.
Maar ja, daar zullen die extremistische rechtsen van PP, Ciudadanos en Vox dan wel op uit zijn, zeker?
Ze zullen nog heimwee hebben naar Franco.

Ik begon me al zorgen te maken : zo een lang betoog en het woord 'Franco' was nog niet gevallen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be