Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 december 2021, 08:06   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard Verplichte gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen komt er!

Verplichte gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen komt er, zo behouden ze sociale vaardigheden.

Waarom twee jaar wachten?
Een half jaar is zeker genoeg, zeker als je wilt dat ze sociale vaardigheden behouden.
Dit geldt uiteraard alleen in Vlaanderen. Vlaanderen heeft dan ook het grootste aandeel werklozen.

Moesten ze de werkloosheidsuitkeringen ook regionaliseren, zou er in Wallonië mss ook wat kunnen bewegen.
Nu hebben de deelstaten weinig aan de energie die ze steken in de activering van werklozen.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...ARRHzZ?pc=U531


Wie meer dan 2 jaar zonder job zit, zal in Vlaanderen vanaf 2023 verplicht worden om in zijn gemeente gemeenschapsdienst te doen. Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) zet zo door met het plan dat ook al in het Vlaamse regeerakkoord stond.

In Vlaanderen zitten momenteel zo'n 70.000 mensen al meer dan 2 jaar zonder job. Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) heeft binnen de Vlaamse regering een akkoord bereikt om hen vanaf 2023 verplicht in te schakelen in gemeenschapsdienst bij hun eigen gemeente. Dan gaat het bijvoorbeeld om ondersteuning bij evenementen of bij de vaccinatiecentra, bij de groendienst of in scholen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:16   #2
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.644
Standaard

Zolang dat niet leidt tot meer werkloosheid als besparing op de uitvoerende overheidsdiensten zie ik er weinig mis mee. Want dat zie ik nog gebeuren: om de bullshitjobbers te kunnen betalen gaan we wat mensen bij de groen- of poetsdiensten ontslaan en dan kunnen we ze later voor een lagere dop terug aan het werk zetten ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 16 december 2021 om 09:42.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:23   #3
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zolang dat niet lijdt tot meer werkloosheid als besparing op de uitvoerende overheidsdiensten zie ik er weinig mis mee. Want dat zie ik nog gebeuren: om de bullshitjobbers te kunnen betalen gaan we wat mensen bij de groen- of poetsdiensten ontslaan en dan kunnen we ze later voor een lagere dop terug aan het werk zetten ...
Beman en bevrouwing van de vacinatiecentra is al een begin.

straten proper houden, winterdienst op de fietspaden etc... al is het maar 2 uur per dag, de rest mag aan soliciteren / opleiding gespendeerd worden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:31   #4
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zolang dat niet lijdt tot meer werkloosheid als besparing op de uitvoerende overheidsdiensten zie ik er weinig mis mee. Want dat zie ik nog gebeuren: om de bullshitjobbers te kunnen betalen gaan we wat mensen bij de groen- of poetsdiensten ontslaan en dan kunnen we ze later voor een lagere dop terug aan het werk zetten ...
Dat is inderdaad een risico. En tevens de reden waarom ik niet goed weet of ik hier voor- of tegenstander van ben.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:32   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zolang dat niet lijdt tot meer werkloosheid als besparing op de uitvoerende overheidsdiensten zie ik er weinig mis mee. Want dat zie ik nog gebeuren: om de bullshitjobbers te kunnen betalen gaan we wat mensen bij de groen- of poetsdiensten ontslaan en dan kunnen we ze later voor een lagere dop terug aan het werk zetten ...
Het zou uiteraard normaal zijn om alle aangeworvenen aan de staat en zo die verondersteld waren van dat allemaal te doen, nu wel buitenvliegen he.

Anders betalen we 2 keer voor 1 productie van resultaat.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 09:32   #6
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verplichte gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen komt er, zo behouden ze sociale vaardigheden.
Ik heb er geen probleem mee dat mensen worden gestimuleerd om actief te blijven (en daarvoor bijkomend worden vergoed). Met verplichten heb ik het moeilijker. Volgens Crevits moet zo'n verplichting mensen weer "goesting" doen krijgen naar de arbeidsmarkt, maar verplichting wordt doorgaans aangevoeld als een straf. Het gevolg is dan dat de werkloze leert dat arbeid een vorm van straf is. Of dat bevorderlijk is voor een positieve attitude ten aanzien van arbeid lijkt me twijfelachtig...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 10:42   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Beman en bevrouwing van de vacinatiecentra is al een begin.

straten proper houden, winterdienst op de fietspaden etc... al is het maar 2 uur per dag, de rest mag aan soliciteren / opleiding gespendeerd worden.
Waarom wachten tot 2023 ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:24   #8
TREBRON
Europees Commissaris
 
TREBRON's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 mei 2014
Berichten: 6.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Verplichte gemeenschapsdienst voor langdurig werklozen komt er, zo behouden ze sociale vaardigheden.

Waarom twee jaar wachten?
Een half jaar is zeker genoeg, zeker als je wilt dat ze sociale vaardigheden behouden.
Dit geldt uiteraard alleen in Vlaanderen. Vlaanderen heeft dan ook het grootste aandeel werklozen.

Moesten ze de werkloosheidsuitkeringen ook regionaliseren, zou er in Wallonië mss ook wat kunnen bewegen.
Nu hebben de deelstaten weinig aan de energie die ze steken in de activering van werklozen.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/nat...ARRHzZ?pc=U531


Wie meer dan 2 jaar zonder job zit, zal in Vlaanderen vanaf 2023 verplicht worden om in zijn gemeente gemeenschapsdienst te doen. Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) zet zo door met het plan dat ook al in het Vlaamse regeerakkoord stond.

In Vlaanderen zitten momenteel zo'n 70.000 mensen al meer dan 2 jaar zonder job. Vlaams minister van Werk Hilde Crevits (CD&V) heeft binnen de Vlaamse regering een akkoord bereikt om hen vanaf 2023 verplicht in te schakelen in gemeenschapsdienst bij hun eigen gemeente. Dan gaat het bijvoorbeeld om ondersteuning bij evenementen of bij de vaccinatiecentra, bij de groendienst of in scholen.
Voor wanneer verplichte gemeenschapsdienst voor moslims en asielzoekers.?? Ik heb een Groene horen zeggen dat het veelal ingenieurs en dokters zijn? DUS DAAR IS TOCH JOB VOOR,,,

Laatst gewijzigd door TREBRON : 16 december 2021 om 12:25.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:25   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Beman en bevrouwing van de vacinatiecentra is al een begin.

straten proper houden, winterdienst op de fietspaden etc... al is het maar 2 uur per dag, de rest mag aan soliciteren / opleiding gespendeerd worden.
Straten proper houden met de groendienst, ja groendienst, want de vuilkar zal die doppers die hun job komen afnemen niet aanvaarden. Ik voorspel stakingen als men dat probeert.

Dus groendienst, die eigenlijk de structuur en de middelen niet heeft om mensen die de job en het gerief niet kennen te begeleiden. Dus allemaal goed tot dat de werkloze een werkaccident krijgt. Ziekenkas stuurt hem door want aan het werken en de assurantie zegt, dat is een dopper, niet voor ons.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:30   #10
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Zolang dat niet leidt tot meer werkloosheid als besparing op de uitvoerende overheidsdiensten zie ik er weinig mis mee. Want dat zie ik nog gebeuren: om de bullshitjobbers te kunnen betalen gaan we wat mensen bij de groen- of poetsdiensten ontslaan en dan kunnen we ze later voor een lagere dop terug aan het werk zetten ...
De groendiensten krijgen het nu al niet rond, sinds het verbod op sproeien tegen onkruid.
Dus het zou een goede zaak zijn.

Maar hopelijk zwaaien ze niet met een zak geld, zodat het verschil tussen gemeenschapsdienst en regulaire job groot genoeg blijft.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:33   #11
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Straten proper houden met de groendienst, ja groendienst, want de vuilkar zal die doppers die hun job komen afnemen niet aanvaarden. Ik voorspel stakingen als men dat probeert.

Dus groendienst, die eigenlijk de structuur en de middelen niet heeft om mensen die de job en het gerief niet kennen te begeleiden. Dus allemaal goed tot dat de werkloze een werkaccident krijgt. Ziekenkas stuurt hem door want aan het werken en de assurantie zegt, dat is een dopper, niet voor ons.
In Nederland bestaat dit al.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:40   #12
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De groendiensten krijgen het nu al niet rond, sinds het verbod op sproeien tegen onkruid.
Dus het zou een goede zaak zijn.

Maar hopelijk zwaaien ze niet met een zak geld, zodat het verschil tussen gemeenschapsdienst en regulaire job groot genoeg blijft.
Grappige anekdote, al een hele tijd geleden. Ploegbaas wil me buiten sturen om vergif te gaan spuiten in de omgeving van het St-Augustinus ziekenhuis.
Ik vroeg hem waar de benodigde veiligheidskledij en het gasmasker met de juiste filters is.
Had ik niet nodig, zei hij.
Ik vond echter van wel en ik zei dat ook.
Gaat niet, zei de ploegbaas, want dan weten de mensen dat je vergif aan het spuiten bent.

Dus, omdat de mensen op straat niet zouden weten dat ze vergif binnenkrijgen moest ik mezelf ook vergiftigen.

Wanneer ik hem dan vroeg ofdat hij volledig gek was keek hij me niet begrijpend aan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:41   #13
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
In Nederland bestaat dit al.
En toch is er hier noch het geld noch de structuur voorhanden. Om over de legale kwestie - werklozen die moeten werken, maar te zwijgen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:45   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En toch is er hier noch het geld noch de structuur voorhanden. Om over de legale kwestie - werklozen die moeten werken, maar te zwijgen.
De legaliteit zal wel meevallen.
Ik denk bijvoorbeeld aan onkruid wieden op kerkhoven.
Nu liggen die er sommige plaatsen schandalig bij, zeker bij een zomer zoals dit jaar.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:49   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En toch is er hier noch het geld noch de structuur voorhanden. Om over de legale kwestie - werklozen die moeten werken, maar te zwijgen.
De werklozen mogen max 64u / maand ingezet worden en krijgen hiervoor 1,30 euro per uur.

Kwa kostprijs valt het wel mee hé.

Natuurlijk zal het altijd zijn onder supervisie van een vast personeelslid.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
En als dit er toe kan bijdragen dat:
  • Ons straatbeeld properder is
  • De werklozen actiever gaan zoeken naar een job
dan is dat toch een winsituatie voor iedereen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:52   #16
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De legaliteit zal wel meevallen.
Ik denk bijvoorbeeld aan onkruid wieden op kerkhoven.
Nu liggen die er sommige plaatsen schandalig bij, zeker bij een zomer zoals dit jaar.
Ja, de legaliteit zal volledig in orde zijn, totdat de eerste werkloze zijn 'werkaccident' voor heeft.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:54   #17
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Beman en bevrouwing van de vacinatiecentra is al een begin.

straten proper houden, winterdienst op de fietspaden etc... al is het maar 2 uur per dag, de rest mag aan soliciteren / opleiding gespendeerd worden.
Heb daar toch wat bedenkingen hierbij.

Stel iemand van 55 die 35 jaren heeft gewerkt en zijn job verliest wegens herstructurering. Gaan we die teleurgestelde mens op zijn 57 dan de straten laten proper houden ? Gaan we die verplichten van het kerkhof te onderhouden ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 december 2021 om 12:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 12:56   #18
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De werklozen mogen max 64u / maand ingezet worden en krijgen hiervoor 1,30 euro per uur.

Kwa kostprijs valt het wel mee hé.

Natuurlijk zal het altijd zijn onder supervisie van een vast personeelslid.
Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen.
En als dit er toe kan bijdragen dat:
  • Ons straatbeeld properder is
  • De werklozen actiever gaan zoeken naar een job
dan is dat toch een winsituatie voor iedereen.
Eerlijk gezegd, de straten/onkruid worden nu onderhouden door de artikel 60 artiesten.

Ik vraag me af wie van de twee men gaat houden, doppers of de artikel 60 mensen, want er is noch de plaats noch de middelen voor alle twee.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 13:16   #19
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Waarom wachten tot 2023 ???
Ik zou dat invoeren met terugwerkende kracht tot het jaar 2000 maar dat is praktisch nogal lastig.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2021, 13:17   #20
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
De groendiensten krijgen het nu al niet rond, sinds het verbod op sproeien tegen onkruid.
Dus het zou een goede zaak zijn.

Maar hopelijk zwaaien ze niet met een zak geld, zodat het verschil tussen gemeenschapsdienst en regulaire job groot genoeg blijft.
ge doet gemeenschapsdienst of ge verliest 60 % van uwen dop, zo simpel is dat.

Wat bereft verzekeringen etc... wel ja dat moet geregeld worden natuurlijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be