Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2004, 13:32   #41
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
In een andere thread probeert Nadine dan ook te zeggen dat er anti-semietische orthodoxe joden zijn ??? Er is een groot verschil tussen Joden en Zionisten, Nadine. En wees daar blij om, want de Jodenhaat zou veel groter zijn als dat verschil niet werd gemaakt.
Zeveraar, twee duizend jaar zonder zionisme hebben jodenhaat niet gestopt. Hitler sprak ook niet over zionisten. Gelukkig is Israël er NU! En dat stoort vooral de jodenhaters van hier en daar, want jodenhaat (en ook christenhaat) is in de Islam en de Koran ingebakken! Daarom dat men niet kan aanvaarden dat Armeniers, Christenen (Libanon, Chaldea, Zuid-Soedan, ...) of Joden in Israël hun eigen land hebben in een gebied dat ooit door de Islam gekoloniseerd werd. Binnenkort komt dat ook terug naar Europa en het zal niet stoppen bij Poitiers!
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 13:45   #42
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Voor ne keer ben ik het met u eens, Tyr.
Voedselafhankelijkheid is ecologisch en sociaal nadelig voor zowel ons als de derde wereld.
Waarom is het ecologisch dan goed om hier suikerbieten te kweken?
Een korte vergelijking:
-suikerriet: géén erosie, meerjarige plant
-suikerbiet: zeer gekend voor erosie zéker als hij geplant wordt op leembodems (zoals in België)
-suikerriet: meerjarige plant die bijna geen last heeft van onkruid
-suikerbiet: groot gebruik van herbiciden
-suikerriet: veel lagere verwerkigskosten. Kan heel het jaar door geoogst worden
-suikerbiet: moet op zeer korte tijd geoogst en verwerkt worden. Leid daardoor tot arbeidspieken waardoor machines maar een hele korte tijd renderen en personeel ook (of duur is in die periode).
En tenslotte: suiker is gewoon energie, hoe je het ook draait of keert. En er valt meer zonne-energie in de tropen dan daarbuiten. En dús kan je ginder gewoonweg meer suiker per hectare produceren.

Als de prijsondersteuning voor suikerbieten afgeschaft zou worden verdwijnt de teelt in bijna heel de EU, met eventueel enkele uitzonderingen in Frankrijk.

Op dit ogenblik is België de 5e wereldexporteur ter wereld. Allemaal met geld dat voor véél nuttigere dingen kan gebruikt worden...
(een aanzienlijk deel van de geexporteerde suiker wordt trouwens aangekocht in ontwikkelingslanden en dan na subsidie verkocht op de wereldmarkt)

De suikerverwerkende bedrijven hebben in de EU trouwens min of meer een monopoliepositie. Wat op een wereldmarkt met rietsuiker anders zou zijn (de verwerking kan ver van de productie gebeuren). Maar vooral: bedrijven kunnen met elkaar concurreren, wat nu niet het geval is (geenenkel bedrijf gaat in Tienen een nieuwe fabriek voor suiker bouwen).
__________________
[SIZE=1][/SIZE]

Laatst gewijzigd door boer_bavo : 26 december 2004 om 13:49.
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 13:51   #43
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Zeveraar, twee duizend jaar zonder zionisme hebben jodenhaat niet gestopt. Hitler sprak ook niet over zionisten. Gelukkig is Israël er NU! En dat stoort vooral de jodenhaters van hier en daar, want jodenhaat (en ook christenhaat) is in de Islam en de Koran ingebakken! Daarom dat men niet kan aanvaarden dat Armeniers, Christenen (Libanon, Chaldea, Zuid-Soedan, ...) of Joden in Israël hun eigen land hebben in een gebied dat ooit door de Islam gekoloniseerd werd. Binnenkort komt dat ook terug naar Europa en het zal niet stoppen bij Poitiers!
Heb je nu al één ontopic post gedaan die iets met Europees landbouwbeleid te maken heeft?

Neen. Zou ik u dan ook vriendelijk mogen verzoeken om je posts in een daarvoor voorzien draadje te dumpen.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 16:56   #44
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heb je nu al één ontopic post gedaan die iets met Europees landbouwbeleid te maken heeft?

Neen. Zou ik u dan ook vriendelijk mogen verzoeken om je posts in een daarvoor voorzien draadje te dumpen.
Zeg beste boer_bavo
Als ik hier de verheerlijking van Oxfam lees

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Meia noite
Heeft u deze ontwikkelingen werkelijk nu pas door???
Dit gebeurt al meer dan tien jaar, ooit gehoord van de melkplas, of de boterberg? Oxfam en andere organisaties voor eerlijke handel pleiten al jaren voor het afschaffen van deze subsidies. Ze zijn dan ook werkelijk schandalig. Zeggen dat ze communistisch zijn is niet juist echter, eerder typisch neoliberaal. Of hoe onder het mom van een geglobaliseerde wereld, de derdewereldlanden terug in een neomarcantilistisch systeem te drukken.

Staat het mij nog vrij daarop te reageren:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Nadine
Ik pleit voor het afschaffen van de subsidies aan Oxfam die met ons staatsgeld hier ONEERLIJKE HANDEL bedrijven tegen eigen handel!

En omdat een paar gefrustreerde pallies of ingenialen daar een probleem mee hadden vroeg dat voor wat meer uitleg over de praktijken van die Oxfam bende... Misschien heb je gelijk en moet er een speciale draad opgesteld worden over de wanpraktijken van die NGO's in België? Alleen daar zijn we dan al voor jaren met bezig
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 17:06   #45
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wil u er eerlijkshalve aan toevoegen dat de discussie in een andere thread erover ging dat u Oxfam, net als 7/8ste van de wereld anti-semitisme aanwreef en dat de reacties daarop zijn gekomen ?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 17:12   #46
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker
Wil u er eerlijkshalve aan toevoegen dat de discussie in een andere thread erover ging dat u Oxfam, net als 7/8ste van de wereld anti-semitisme aanwreef en dat de reacties daarop zijn gekomen ?
Wil u er eerlijkheidshalve misschien eerst hier de reacties gaan lezen en ook de data en uren van de reacties na te kijken, voor hier eender wat uit uw nek te komen lullen

En dan ook eens eerlijkheidshalve lezen dat dat "ingenious" absoluut hier wou antwoorden en NIET op de andere draad! Klassieke mentaliteit om altijd wat in iemands anders schoenen te schuiven, maar bad luck, wel even gemist hé
__________________

Laatst gewijzigd door nadine : 26 december 2004 om 17:15.
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 17:18   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Wil u er eerlijkheidshalve misschien eerst hier de reacties gaan lezen en ook de data en uren van de reacties na te kijken, voor hier eender wat uit uw nek te komen lullen

En dan ook eens eerlijkheidshalve lezen dat dat "ingenious" absoluut hier wou antwoorden en NIET op de andere draad! Klassieke mentaliteit om altijd wat in iemands anders schoenen te schuiven, maar bad luck, wel even gemist hé
Dat is nog geen antwoord op mijn vraag. Blijkbaar moet je ineens overschakelen op vunzig taalgebruik om een schijn van groot gelijk op te houden. Ik heb het in een kleurtjes gezet want dat blijkt zo te horen.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2004, 18:19   #48
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boer_bavo
Heb je nu al één ontopic post gedaan die iets met Europees landbouwbeleid te maken heeft?

Neen. Zou ik u dan ook vriendelijk mogen verzoeken om je posts in een daarvoor voorzien draadje te dumpen.
ik wou me hier eigenlijk net voor excuseren, maar ben al te laat
jullie discussie is idd interessanter dan de kleurkes van nadine. ik zal haar antwoorden wel copieren naar die andere thread van haar waar ze hetzelfde verhaaltje vertelt. dan kunnen jullie verder on topic discussieren
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be