Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 maart 2012, 11:05   #1
gehuigert
Europees Commissaris
 
gehuigert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2008
Berichten: 6.094
Standaard Multinations zijn graag in België

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AL3MUJCP

Citaat:
Multinationals graag in België

02/03/12'België is heel aantrekkelijk'
BRUSSEL - Veertig multinationals onder leiding van de voormalige topman van Janssen Pharmaceutica, Ajit Shetty, hekelen het doemdenken over België.
De voorbije dagen waarschuwde zowat het hele bedrijfsleven dat de fiscale maat vol is. Zowel Unizo, het VBO als de Amerikaanse kamer van koophandel dreigde met delokalisaties als de besparingsmaatregelen van de regering niet bijgestuurd worden.

Het Forum voor Multinational Companies in Belgium (MCB-Forum), dat grote bedrijven als BASF, Bekaert, Delhaize en Johnson & Johnson onder zijn leden telt, vaart tegen die stroom in. Voorzitter Ajit Shetty noemt België zelfs ‘een heel aantrekkelijk land', al benadrukt ook hij dat de notionele intrestaftrek niet mag verdwijnen.

‘We moeten ophouden met doemdenken', vult Dirk Collier, ook van Janssen Pharmaceutica, aan. ‘Ons land heeft zeker troeven. We hebben een goede logistieke uitgangspositie. De kwaliteit van onze ambtenarij is hoog. En we beschikken over uitstekende universiteiten. Er zijn hier veel goed opgeleide mensen. Als je iemand voor R&D zoekt, kijk je niet zozeer naar de loonkosten, maar je vraagt je vooral af of hij iets kan opbrengen.'

Collier trekt de parallel met Zwitserland. ‘Eigenlijk lijkt Zwitserland heel erg op België. Ook zij hebben hoge arbeidskosten. En toch slaagt het land erin om een goed draaiende economie te hebben. Wij zijn daar ook in geslaagd en dat moeten we blijven doen.'

Ook Audi Brussels liet gisteren een positief geluid horen. ‘De loonkosten per stuk zijn vergelijkbaar met de Duitse fabrieken', klonk het daar bij de grote baas Gerhard Schneider. ‘Industrie in België heeft wel degelijk een toekomst.'
Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die op dit forum opnieuw en opnieuw herhalen dat België niets te bieden heeft
__________________
La vie n'est bonne qu'à deux choses, découvrir les mathématiques et enseigner les mathématiques
~Siméon Poisson (Wiskundige)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 11:07   #2
wesley84
Partijlid
 
Geregistreerd: 7 september 2011
Berichten: 218
Standaard

Ja, het kleine aantal grote multinationals, dat grote belastingsvoordelen krijgt EN subsidies, allemaal ten koste van de KMO, die overbelast en uitgeperst wordt.
wesley84 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 11:44   #3
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AL3MUJCP



Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die op dit forum opnieuw en opnieuw herhalen dat België niets te bieden heeft
There are no americans in Bagdad.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:01   #4
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wesley84 Bekijk bericht
Ja, het kleine aantal grote multinationals, dat grote belastingsvoordelen krijgt EN subsidies, allemaal ten koste van de KMO, die overbelast en uitgeperst wordt.
Calimero.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:33   #5
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
“De notionele-intrestaftrek is de reden waarom multinationals en financieringscentra in België blijven”, zegt Ajit Shetty
http://trends.knack.be/economie/opin...0055004269.htm

Er even bij zeggen dat dezelfde man hier eigenlijk aangeeft dat de meeste multinat's hier blijven door de NIA, en dat België helemaal geen fiscaal paradijs is.

En natuurlijk, de kans is groot dat bij de begrotingscontrole deze NIA weer op de tafel komt... er zijn nog altijd mensen die denken dat bedrijven wegpesten winst oplevert...
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 17:47   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.200
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AL3MUJCP



Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die op dit forum opnieuw en opnieuw herhalen dat België niets te bieden heeft
Ik denk niet dat er mensen zijn die ruwweg beweren wat jij in hun (en mijn) schoenen wilt schuiven.

We zijn nog steeds een land met puike inwoners, met vele mogelijkheden ... maar helaas met een aantal verkeerde zaken, die dan nog alsmaar erger worden.

Ik wil graag dat we tot de top 5 van de wereld blijven behoren.

En ik zou graag hebben dat op het vlak van bescherming van culturele minderheden, (de bescherming van de Vlaamse Cultuur en vooral de taal, bedoel ik dan) we eindelijk de 19 ° (negentiende) eeuw achter ons laten. Want op dit vlak behoren we niet eens tot de top 50 van de wereld. Wel tot de top 10 van de bananenrepublieken ...


Je gaat me toch niet vertellen dat die nuance je ontgaan was ??
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:02   #7
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AL3MUJCP



Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die op dit forum opnieuw en opnieuw herhalen dat België niets te bieden heeft
Bovendien is de loonkost de laatste 10 jaar minder gestegen dan in Nederland, Franrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dit volgens een rapport van de Europese Commissie.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:05   #8
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien is de loonkost de laatste 10 jaar minder gestegen dan in Nederland, Franrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dit volgens een rapport van de Europese Commissie.
bron
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:10   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=AL3MUJCP



Ik ben benieuwd naar de reactie van de mensen die op dit forum opnieuw en opnieuw herhalen dat België niets te bieden heeft
Eerlijkheidshalve zou toch expliciet moeten vermeld worden dat het hier gaat om de mening van één CEO, met name Ajit Sjetti van Janssens Farmaceutica. Het mag dan al geen kleine jongen zijn, toch vind ik het vanwege de Standaard niet helemaal correct om dit rond te bazuinen als een absoluut dogma.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:11   #10
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien is de loonkost de laatste 10 jaar minder gestegen dan in Nederland, Franrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dit volgens een rapport van de Europese Commissie.
Deze morgen hoorde ik op Radio Eén dat de EU-commissie tot de bevinding is gekomen dat de loonkosten in België de hoogdte zijn in gans de EU.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 18:13   #11
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Eerlijkheidshalve zou toch expliciet moeten vermeld worden dat het hier gaat om de mening van één CEO, met name Ajit Sjetti van Janssens Farmaceutica. Het mag dan al geen kleine jongen zijn, toch vind ik het vanwege de Standaard niet helemaal correct om dit rond te bazuinen als een absoluut dogma.
Helemaal niet. Sjeti is voorzitter van het Forum for Multinational Companies in Belgium (MCB-Forum). Hij zal wel weten waarover dat hij praat, neem ik aan.

U echter...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Zeik, zeik, zeik.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:03   #12
Zoom
Partijlid
 
Zoom's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2008
Berichten: 238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Sjeti is voorzitter van het Forum for Multinational Companies in Belgium (MCB-Forum). Hij zal wel weten waarover dat hij praat, neem ik aan.

U echter...
Lees mijn link in de 3de post... U was toch ook tegen de NIA, of niet?
Maar zoals u zei, deze man weet waarschijnlijk wel waarover hij praat
Zoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 maart 2012, 19:46   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. Sjeti is voorzitter van het Forum for Multinational Companies in Belgium (MCB-Forum). Hij zal wel weten waarover dat hij praat, neem ik aan.

U echter...
Tja ...!

Vooral dat u hier reeds meer dan eens blijk gegeven hebt van een verbluffende kennis omtrent financiële en economische items ...
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2012, 09:37   #14
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.221
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Bovendien is de loonkost de laatste 10 jaar minder gestegen dan in Nederland, Franrijk en het Verenigd Koninkrijk. Dit volgens een rapport van de Europese Commissie.
Ten eerste mag je dat eens aantonen en ten tweede verandert dat niks aan het feit dat Belgie de hoogste loonkost heeft van heel Europa. De loonkost in China is trouwens ook harder gestegen dan die in Belgie.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be