Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2018, 13:37   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard Illegale immigratie per jetski neemt toe – tegelijkertijd worden drugs meegenomen

Illegale immigratie per jetski neemt toe – tegelijkertijd worden drugs meegenomen.

Citaat:
Immigratie per jetski. Volgens het grensagentschap Frontex is dat al lang geen uitzondering meer. Integendeel. Afgelopen donderdag lukte het nog drie “vluchtelingen” om per jetski vanuit Afrika via de westelijke Middellandse Zeeroute naar Spanje te komen. Voor de 30 minuten durende overtocht verlangden de mensensmokkelaars een bedrag van € 4000,-. De vlucht per jetski is dus alleen iets voor “vluchtelingen” die veel geld hebben. Het is vooral de snelheid van de jetski die voor de mensensmokkelaars een groot voordeel is. Zo kunnen ze niet zo gemakkelijk door de grenspolitie onderschept worden. In veel gevallen worden tegelijkertijd ook nog drugs Europa binnengesmokkeld.
Veel rijke mensen daar ...

Een filmpjeuuh!!

Een touw gooien lijkt mij overdreven daar een schot voor de boeg een betere oplossing zou kunnen zijn? Niet willen terugdraaien er los op.

Het lijkt mij dus, zoals ik al eerder wist te schrijven, echt geen overdreven optie meer om uiteindelijk eens enkele Coast Guards te laten varen in die wateren om dat een beetje in de hand te houden.


Frontex launches new EU border control mission Operation Themis
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 april 2018 om 13:48.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 15:36   #2
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Er moet op geschoten worden. Maar dat gebeurt natuurlijk niet omdat het democratische regime ze wil verwelkomen.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 16:29   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Er moet op geschoten worden. Maar dat gebeurt natuurlijk niet omdat het democratische regime ze wil verwelkomen.
er op schieten dat zou inderdaad een vrij handige oplossing zijn maar ik denk dat die uit bepaalde hoeken en kanten enorm veel tegenstand gaat krijgen zo een actie.

De Illegalen verplichten om het stuur te keren en onder toezicht van het 'slagschip' terug te varen van waar ze vertrokken zijn.

als die daar terug aangekomen zijn, zullen die niet echt gelukkig zijn dat ze hun 'doel' niet hebben kunnen bereiken en er véél geld aan kwijtgespeeld zijn.

Niet dat wij daar moeten van wakker liggen, ze moeten zelf dan diegenen maar aanpakken die hun een mooie reis, tegen betaling, beloofd hebben.

Laten we dat er op beginnen schieten toch maar in het achterhoofd houden al was het maar om die toestroom naar de EU toe een HALT te kunnen toeroepen. ...

Ik denk dat niemand een boodschap heeft om de EU zo te laten overspoelen zodat wij zelf op de lange duur in gevaar komen.


Als er tijdens de verkiezingen 1 partij is die daar het lef voor heeft, die zal best véél stemmen halen.

Anders denk ik dat er veel mensen in hun bed gaan blijven liggen tijdens de verkiezingen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 28 april 2018 om 16:35.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 17:47   #4
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

Schieten doe je op actieve spree killers, en soms op zware misdadigers die en verzet bieden tegen arrestatie en nog een gevaar voor anderen vormen. Mogelijk dat het in sommige gevallen van drugscriminaliteit gerechtvaardigd is, maar niet als het maar een mule/pakezel is die nergens heen kan omdat hij midden op zee zit.

Wat ik wel jammer vind is dat dat "op zee gevangen, aan de vertrekkant terugzetten" maar niet goed van de grond komt vanwege de mensenrechten situatie in Libië enzo. Dat zou al een hoop helpen. Het wordt het minder waard om de oversteek te wagen. Als iemand op zee verdrinkt gaat men ervan uit dat ze het gehaald hebben, dus terugzetten is effectiever. Verder zou het fijn zijn om de aanbieders van dit soort "diensten" te kunnen opsporen. Die hebben toch al wel heel wat mensen vermoord met hun gammele bootjes vol loze beloften. Maar goed, ook daar weer moet je met de autoriteiten daar kunnen samenwerken.

Overigens wel een stukje nuance, hier een mooi plaatje van de vluchtelingenaantallen waar men destijds alarm over sloeg en hoe die binnen een jaar alweer voor het grootste deel verdampt waren. Het plaatje loopt niet helemaal door tot vandaag, maat het totaalbeeld moge duidelijk zijn. In October 2015 meer dan 200.000 asielzoekers in Italië en Griekenland samen (ongeveer 0,03% van de Europese bevolking ofzo, maar nog steeds veel), een jaar later misschien een tiende daarvan.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2018, 19:55   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Schieten doe je op actieve spree killers, en soms op zware misdadigers die en verzet bieden tegen arrestatie en nog een gevaar voor anderen vormen. Mogelijk dat het in sommige gevallen van drugscriminaliteit gerechtvaardigd is, maar niet als het maar een mule/pakezel is die nergens heen kan omdat hij midden op zee zit.

Wat ik wel jammer vind is dat dat "op zee gevangen, aan de vertrekkant terugzetten" maar niet goed van de grond komt vanwege de mensenrechten situatie in Libië enzo. Dat zou al een hoop helpen. Het wordt het minder waard om de oversteek te wagen. Als iemand op zee verdrinkt gaat men ervan uit dat ze het gehaald hebben, dus terugzetten is effectiever. Verder zou het fijn zijn om de aanbieders van dit soort "diensten" te kunnen opsporen. Die hebben toch al wel heel wat mensen vermoord met hun gammele bootjes vol loze beloften. Maar goed, ook daar weer moet je met de autoriteiten daar kunnen samenwerken.

Overigens wel een stukje nuance, hier een mooi plaatje van de vluchtelingenaantallen waar men destijds alarm over sloeg en hoe die binnen een jaar alweer voor het grootste deel verdampt waren. Het plaatje loopt niet helemaal door tot vandaag, maat het totaalbeeld moge duidelijk zijn. In October 2015 meer dan 200.000 asielzoekers in Italië en Griekenland samen (ongeveer 0,03% van de Europese bevolking ofzo, maar nog steeds veel), een jaar later misschien een tiende daarvan.
Dat klopt, wat u daar schreef.

Citaat:
Verder zou het fijn zijn om de aanbieders van dit soort "diensten" te kunnen opsporen. Die hebben toch al wel heel wat mensen vermoord met hun gammele bootjes vol loze beloften.
En ook dat klopt als een bus maar dat soort van figuren trekt zich daar geen ballen van aan dat er mensen het leven laten bij een overtocht.

Als hun centjes er maar liggen. (zelfde als met drugssmokkelaars)

ABBA doet een come back en misschien is het liedje "Money, Money' wel van toepassing op die hun acties.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be