Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 augustus 2018, 17:19   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.606
Standaard EU trekt 18 miljoen euro uit om Iran-deal te redden

EU trekt 18 miljoen euro uit om Iran-deal te redden

Citaat:
De Europese Commissie trekt 18 miljoen euro uit om projecten te steunen die de economische en sociale ontwikkeling van Iran ten goede moeten komen. Het initiatief past in de inspanningen om het nucleaire akkoord met Iran te redden nu de Verenigde Staten nieuwe sancties hebben opgelegd.
Is dat wel een goed plan van de spelers uit de EU?

Citaat:
De 18 miljoen euro maakt deel uit van een breder pakket van 50 miljoen. Acht miljoen euro gaat naar veelbelovende Iraanse kmo’s, nog eens 8 miljoen euro is voor groene initiatieven bestemd en 2 miljoen euro zal worden aangewend in de strijd tegen drugs.
Klinkt niet geloofwaardig.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2018, 17:46   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Dat zal niet veel helpen vrees ik. De Europese bedrijven vrezen de chantage van de VS. De laatste om zich terug te trekken uit Iran is Total zo pas geleden. Een aderlating voor de Europese (en Iraanse) economie. Duitse autoverkopers zijn ook al weg las ik.

18 miljoen is een peulschil. Goed voor wat kleine bedrijfjes te helpen. Zou men daarmee Iran zijn deel van de deal willen laten nakomen? Dat is beledigend. De facto hebben de VS en Europa de deal eigenlijk verbroken. Europa ongewild.

Laatst gewijzigd door Bach : 23 augustus 2018 om 17:49.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2018, 20:50   #3
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Dat zal niet veel helpen vrees ik. De Europese bedrijven vrezen de chantage van de VS. De laatste om zich terug te trekken uit Iran is Total zo pas geleden. Een aderlating voor de Europese (en Iraanse) economie. Duitse autoverkopers zijn ook al weg las ik.

18 miljoen is een peulschil. Goed voor wat kleine bedrijfjes te helpen. Zou men daarmee Iran zijn deel van de deal willen laten nakomen? Dat is beledigend. De facto hebben de VS en Europa de deal eigenlijk verbroken. Europa ongewild.
Wat u meldt komt nauwelijks in de media. En al zeker onderstaand bericht niet.
China's CNPC takes over Total's share in Iran gas project
11 aug 2018
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be