Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2018, 08:50   #1
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard Tomme tomme Tommelein

Als ik een hekel krijg aan een politicus is het wel Tommelein. Wat die steeds opnieuw komt uitkramen grenst aan het onwaarschijnlijke.

Neem nu de nieuwe "slimme" tellers voor elektriciteit.

1) de reden voor invoering: de "oude" types worden niet meer gemaakt zegt hij. Laat me eens raden: ik denk dat zeker 95% van de wereld nog draait op die oude tellers.

2) Bij de ombouw gaan we beginnen bij de bezitters van zonnepanelen. Waarom is me een kompleet raadsel.
Men merkt op dat in dat geval een "voordeel" van terugdraaiende teller bij zonneschijn wegvalt.
Dat klopt zegt Tommelein, dus gaan we dat via ingewikkelde procedures compenseren. Bedankt meneer Tommelein, helaas heb je alleen vat op het gedeelte verbruik, niet op het overgrote deel "taksen en lasten en bijdragen". Daar heeft de VREG het voor het zeggen en die plooien niet.

Gewoon de vervanging van de oude tellers BEGINNEN bij niet-zonnepaneelbezitters, waarschijnlijk 95% of meer van alle installaties, en bij woningen mét zonnepanelen die vervanging als laatste plannen is natuurlijk VEEL te eenvoudig voor een geleerde bol als Tommelein.

Nog een voorbeeld: ik dacht er onlangs even aan om mijn diesel te vervangen door een wagen op aardgas (word zelfs beloond door de overheid). Een paar weken later lees je dan dat binnen een paar jaar aardgas in verkavelingen niet meer mag aangelegd worden....
__________________
Vlaming EN Belg.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 11:11   #2
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Bij ons hebben ze bij de installatie van zonnepanelen een slimme meter geplaatst. Ik zie niet in wat de nadelen ervan zijn: wij betalen nog 6 € per maand en vroeger 85!!

Ik vind die meter integendeel veel overzichtelijker, je kan zien wat je verbruikt en wat je opgeslagen hebt , dus kan je zelf wel tellen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 12:43   #3
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht

je kan zien wat je verbruikt en wat je opgeslagen hebt
En 75% van je restfactuur wordt ENKEL berekend op hetgeen je verbruikt.

Als ik 8000 kWh verbruik en 4000kWh zelf produceer dan is mijn "verbruik" op de teller 4000 kWh en wordt ik "belast" voor 4000 kWh en niet voor 8000.

Met de nieuwe "wonderteller" zal ik belast worden (75% van de factuur) op 8000 kWh. Het is daarover dat Tommie nu nodeloos zit te onderhandelen met de VREG om zijn "wondermiddel" , compensatie van het terugdraai-effect, te simuleren.

Trouwens, hij heeft reeds verkondigt dat, als de VREG niet meewil, er geen slimme tellers geplaatst worden.
Ik vrees dat me u met een kluitje in het riet gestuurd heeft....
__________________
Vlaming EN Belg.

Laatst gewijzigd door nete : 20 september 2018 om 12:46.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:06   #4
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
En 75% van je restfactuur wordt ENKEL berekend op hetgeen je verbruikt.

Als ik 8000 kWh verbruik en 4000kWh zelf produceer dan is mijn "verbruik" op de teller 4000 kWh en wordt ik "belast" voor 4000 kWh en niet voor 8000.

Met de nieuwe "wonderteller" zal ik belast worden (75% van de factuur) op 8000 kWh. Het is daarover dat Tommie nu nodeloos zit te onderhandelen met de VREG om zijn "wondermiddel" , compensatie van het terugdraai-effect, te simuleren.

Trouwens, hij heeft reeds verkondigt dat, als de VREG niet meewil, er geen slimme tellers geplaatst worden.
Ik vrees dat me u met een kluitje in het riet gestuurd heeft....

Ik woon in Wallonië , zal dus anders zijn hier. Ik zie mijn facturen en merk dat ik meer opbreng dan verbruik en dus ook geen verbruik betaal.

Laatst gewijzigd door omaplop : 20 september 2018 om 17:08.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 17:40   #5
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Bij ons hebben ze bij de installatie van zonnepanelen een slimme meter geplaatst. Ik zie niet in wat de nadelen ervan zijn: wij betalen nog 6 € per maand en vroeger 85!!

Ik vind die meter integendeel veel overzichtelijker, je kan zien wat je verbruikt en wat je opgeslagen hebt , dus kan je zelf wel tellen.
Iemand zal voor de geleden "schade" moeten opdraaien.

Weer de mensen die alleen maar van zonnepanelen kunnen dromen, zoals appartementsbewoners?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2018, 23:49   #6
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Iemand zal voor de geleden "schade" moeten opdraaien.

Weer de mensen die alleen maar van zonnepanelen kunnen dromen, zoals appartementsbewoners?
Daar gaat het hier nu NIET over. De oversubsidie ging niet over het terugdraaien van de teller maar over de "beloning" elke keer je 1000 kWh geproduceerd had.

Het gaat hier WEL over de totale absurditeit om als eerste beginnen meters vervangen bij een kleine groep en dan het terugdraai-effect kunstmatig gaan simuleren, in plaats van wat een kind van zes jaar zou beslissen: geen ingewikkelde berekeningen, gewoon bij die groep de oude tellers als laatste vervangen.
Het gaat hem ook over dat de oude tellers niet meer gemaakt zouden worden. Dat gelooft hij toch zelf niet.
__________________
Vlaming EN Belg.

Laatst gewijzigd door nete : 20 september 2018 om 23:54.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 01:34   #7
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Alleen mensen die zonnepanelen hebben kunnen stroom produceren. Wie er geen heeft verbruikt alleen maar stroom. Maar hij betaalt er wel twee keer voor.

De prijs voor de groenestroomcertificaten is drastisch gedaald......voor de nieuwe klanten toch, maar ik betaal wel mee aan de vele miljoenen per jaar die zonnepanelenkoningen zoals Huts nog 20 jaar lang optrekken. DAT stoort me veel meer dan dat de oude tellers vervangen worden door nieuwe.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 06:44   #8
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
ik betaal wel mee aan de vele miljoenen per jaar die zonnepanelenkoningen zoals Huts nog 20 jaar lang optrekken. DAT stoort me veel meer dan dat de oude tellers vervangen worden door nieuwe.
Richt U tot de verantwoordelijke, F Van Den Bossche.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 07:25   #9
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alleen mensen die zonnepanelen hebben kunnen stroom produceren. Wie er geen heeft verbruikt alleen maar stroom. Maar hij betaalt er wel twee keer voor.

De prijs voor de groenestroomcertificaten is drastisch gedaald......voor de nieuwe klanten toch, maar ik betaal wel mee aan de vele miljoenen per jaar die zonnepanelenkoningen zoals Huts nog 20 jaar lang optrekken. DAT stoort me veel meer dan dat de oude tellers vervangen worden door nieuwe.
NOG eens: Daar gaat het hier in mijn post nu NIET over

Als mijn opmerking in verband met het IQ van een politicus enkel een serie posts oplevert over een onderwerp dat al tot op het bot uitgespit is: laat maar, steek dan geen energie in een antwoord.
__________________
Vlaming EN Belg.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 08:09   #10
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alleen mensen die zonnepanelen hebben kunnen stroom produceren. Wie er geen heeft verbruikt alleen maar stroom. Maar hij betaalt er wel twee keer voor.

De prijs voor de groenestroomcertificaten is drastisch gedaald......voor de nieuwe klanten toch, maar ik betaal wel mee aan de vele miljoenen per jaar die zonnepanelenkoningen zoals Huts nog 20 jaar lang optrekken. DAT stoort me veel meer dan dat de oude tellers vervangen worden door nieuwe.
Huts heeft niets verkeerd gedaan. Een aftrekpost, een subsidie... niet gebruiken terwijl je er recht op hebt is dom.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Richt U tot de verantwoordelijke, F Van Den Bossche.
Inderdaad.

Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 21 september 2018 om 08:09.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2018, 10:02   #11
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Huts heeft niets verkeerd gedaan. Een aftrekpost, een subsidie... niet gebruiken terwijl je er recht op hebt is dom.



Inderdaad.
Vind ik ook, maar de fout zit bij die minister die dat niet had voorzien.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 23:05   #12
nete
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 oktober 2010
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Vind ik ook, maar de fout zit bij die minister die dat niet had voorzien.
NOG eens: Daar gaat het hier in mijn post nu NIET over
__________________
Vlaming EN Belg.
nete is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 20:11   #13
1000 miles
Burger
 
Geregistreerd: 22 februari 2017
Locatie: Aalst
Berichten: 172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Alleen mensen die zonnepanelen hebben kunnen stroom produceren. Wie er geen heeft verbruikt alleen maar stroom. Maar hij betaalt er wel twee keer voor.

De prijs voor de groenestroomcertificaten is drastisch gedaald......voor de nieuwe klanten toch, maar ik betaal wel mee aan de vele miljoenen per jaar die zonnepanelenkoningen zoals Huts nog 20 jaar lang optrekken. DAT stoort me veel meer dan dat de oude tellers vervangen worden door nieuwe.
We zijn ondertussen wel al 10 jaar verder én er is het prosumententarief dat dit bedrag al voor 1/4 afgeroomd heeft.
Je kan niet tot in "sint juttemis"op de kap blijven zitten van zonnepanelen bezitters...het is trouwens SPA'er Freya VDB die destijds de lont in het kruidvat heeft gestoken...niet de bezitters van de panelen...
Verschiet uw kogels misschien op de daders...niet op de (gelukkige) slachtoffers die hiervan geprofiteerd hebben.
1000 miles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 20:44   #14
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Ik woon in Wallonië , zal dus anders zijn hier. Ik zie mijn facturen en merk dat ik meer opbreng dan verbruik en dus ook geen verbruik betaal.
Een ding is zeker jongens, de overheid en of Electrabel zullen er beter van worden niet jullie, dat kan gewoon niet in dit land.
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 20:53   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1000 miles Bekijk bericht
We zijn ondertussen wel al 10 jaar verder én er is het prosumententarief dat dit bedrag al voor 1/4 afgeroomd heeft.
Je kan niet tot in "sint juttemis"op de kap blijven zitten van zonnepanelen bezitters...het is trouwens SPA'er Freya VDB die destijds de lont in het kruidvat heeft gestoken...niet de bezitters van de panelen...
Verschiet uw kogels misschien op de daders...niet op de (gelukkige) slachtoffers die hiervan geprofiteerd hebben.
2 !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 21:32   #16
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.132
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
Trouwens, hij heeft reeds verkondigt dat, als de VREG niet meewil, er geen slimme tellers geplaatst worden.
Ik vrees dat me u met een kluitje in het riet gestuurd heeft....
Typisch voor leugenachtige politici, ze spreken zichzelf direct tegen.
Dus enerzijds "moeten" we wel overschakelen naar de nieuwe "slimme" meters, want "de oude worden niet meer gemaakt."
Maar als de VREG niet meewil, gaan we tóch niet omschakelen.
Maar die meters worden toch niet meer gemaakt, dat was toch het argument om om te schakelen?
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be