Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 maart 2012, 09:35   #21
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wilt u nu écht zo'n buitenkans om in Belgique nog wat vrolijke keet te schoppen vooraleer het helemáál op apegapen ligt enkel en alléén omwille van de tjeverijen van Vlaamse tjeven zomaar door uw vingers laten glippen?

Denk toch ook even aan de positieve reclame die dat in de Duitstalige wereld zou kunnen opleveren:

"Volksgenossen und Flämische Demokraten vereint wider Europas Kranken Mann!"
Vergeet het. De Vlaamse navelstaarders kijken niet verder dan hun neus lang is.

Maar het is begrijpelijk dat ze terughoudend zijn. Stel dat ze zouden samenwerken of een verbond aangaan met de inwoners van de Oostkantons. Dan wordt duidelijk dat de inwoners uit het Oosten van het Nederlandstalig gewest eigenlijk een vergelijkbare streektaal spreken. Niet verwonderlijk natuurlijk. Want zij behoorden vroeger veelal tot een zelfde gebied/bestuur. Het is dan nog moeilijk vol te houden dat zij tot de Vlaamse meerderheid behoren.
Er is aan deze zijde van België reeds jaren een beweging bezig om meer samen te werken met de volks en cultuurgenoten uit het verleden. Omdat men beseft dat men vanuit het centrale deel van België weinig te verwachten heeft.

Een vb dat vandaag in de krant staat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hbvl
Maastricht en Belgisch-Limburg samen kandidaat voor culturele hoofdstad 2018
.....
Het ‘bidbook’ van Maastricht en partners (Hasselt, Tongeren, Genk, Sint-Truiden, Aken, Luik, de Duitstalige gemeenschap, Heerlen en Sittard/Geleen) is een feit: in een ruim honderd pagina’s tellend document doet het organiserend comité VIA2018 uit de doeken waarom de titel van culturele hoofdstad van Europa in 2018 naar de ‘euregio’ moet gaan.
Vlaanderen/delijn gaat bv weeral vooral snoeien in het openbaar vervoer in Limburg. Net de regio die nu al slecht voorzien is.
Laat ze maar doen. Wij zullen onze plan wel trekken zonder Vlaanderen. Dringend tijd om een eigen Euregionaal openbaar vervoer uit te bouwen. Aangepast op onze behoeften. BV richting winkelcentra Aken en Maastricht, of Luik. Eventueel met Europese hulp. Zoals dat in het verleden op andere gebieden ook al gebeurd is.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 13:06   #22
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ik ben nog steeds overtuigd dat Lambert destijds de alarmbel heeft gebruikt op aandringen van de Vlaamse regimepartijen.
Dat is ook zo.

De man heeft verschillende malen naar buiten gebracht dat hij dit gedaan heeft enkel en alleen nadat de CD&V hem dit nadrukkelijk gevraagd had.

Met vanuit de CD&V een dodelijke stilte tot gevolg. Ik zou zeggen dat hun anti-Vlaamsheid niet duidelijker kan gesteld worden, maar ondertussen heeft iedereen het walgelijke gedrag van Beke gezien, dus iedereen die nu nog aan de anti-Vlaamsheid van de CD&V "twijfelt" is zondermeer van kwade wil.
__________________
Citaat:
Ta gueule!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 9 maart 2012 om 13:11.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:09   #23
fantoom
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 maart 2012
Berichten: 644
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Vergeet het. De Vlaamse navelstaarders kijken niet verder dan hun neus lang is.

Maar het is begrijpelijk dat ze terughoudend zijn. Stel dat ze zouden samenwerken of een verbond aangaan met de inwoners van de Oostkantons. Dan wordt duidelijk dat de inwoners uit het Oosten van het Nederlandstalig gewest eigenlijk een vergelijkbare streektaal spreken. Niet verwonderlijk natuurlijk. Want zij behoorden vroeger veelal tot een zelfde gebied/bestuur. Het is dan nog moeilijk vol te houden dat zij tot de Vlaamse meerderheid behoren.
Er is aan deze zijde van België reeds jaren een beweging bezig om meer samen te werken met de volks en cultuurgenoten uit het verleden. Omdat men beseft dat men vanuit het centrale deel van België weinig te verwachten heeft.

Een vb dat vandaag in de krant staat:

Vlaanderen/delijn gaat bv weeral vooral snoeien in het openbaar vervoer in Limburg. Net de regio die nu al slecht voorzien is.
Laat ze maar doen. Wij zullen onze plan wel trekken zonder Vlaanderen. Dringend tijd om een eigen Euregionaal openbaar vervoer uit te bouwen. Aangepast op onze behoeften. BV richting winkelcentra Aken en Maastricht, of Luik. Eventueel met Europese hulp. Zoals dat in het verleden op andere gebieden ook al gebeurd is.
Gelukkig laten meer en meer Limburgers jouw oubollig belgicisme los.

Laatst gewijzigd door fantoom : 9 maart 2012 om 14:25.
fantoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:18   #24
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
ik hoop uit de grond van mijn hart dat alle duitstaligen in de oost-kantons nu in het frans bediend worden in hun rechtbanken.
²

Die kerel is voor niets beschaamd. No mercy. Dat hij het nu maar met zijn 60.000 bons belges oplost.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:22   #25
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De man heeft verschillende malen naar buiten gebracht dat hij dit gedaan heeft enkel en alleen nadat de CD&V hem dit nadrukkelijk gevraagd had.
Dus de PS-er Karl Heinz Lambert is eigenlijk een willoze marionet van de Vlaamse CD&V?

Hoe krijgt u dat uitgelegd?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:28   #26
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus de PS-er Karl Heinz Lambert is eigenlijk een willoze marionet van de Vlaamse CD&V?

Hoe krijgt u dat uitgelegd?
Ik hoef dat niet uit te leggen, het is trouwens duidelijk genoeg me dunkt.
Ik stel vast dat de man dit scenario openlijk een aantal maal uitdrukkelijk bevestigd heeft, met stilte vanuit de CD&V tot gevolg.

En, ter correctie van uw post, het is "anti-Vlaamse" CD&V, en dus niet "Vlaamse" CD&V
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:32   #27
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik hoef dat niet uit te leggen, het is trouwens duidelijk genoeg me dunkt.
Dus het is in uw geest volstrekt logisch, en hoeft geen enkele verklaring, dat een PS-er springt op bevel van de CD&V?
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:43   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus het is in uw geest volstrekt logisch, en hoeft geen enkele verklaring, dat een PS-er springt op bevel van de CD&V?
Het is de realiteit, wat wil je nu dat ik daaraan toevoeg?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:45   #29
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.616
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het is de realiteit, wat wil je nu dat ik daaraan toevoeg?
Een PS-er springt niet voor de CD&V. Dat is de realiteit.

Als je zo'n irrealistische tegenstrijdigheid niet kan uitleggen, is de kans groot dat het onzin is.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 14:55   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Een PS-er springt niet voor de CD&V. Dat is de realiteit.

Als je zo'n irrealistische tegenstrijdigheid niet kan uitleggen, is de kans groot dat het onzin is.
De man is op TV geweest om te zeggen dat hij gevraagd was door de Walen om de alarmbel te luiden, hij zei daarbij dat hij dit alleen wou doen als hij daarvoor ook nadrukkelijk door de Vlaamse partijen gevraagd werd.

De CD&V heeft dan de man gevraagd om de bel te luiden. Daarop is de alarmbel geluid, waarna de man in alle openheid verklaarde dat het de CD&V was die hem dit gevraagd had. Vanuit de CD&V klonk daarop diepe stilte.

Als je het niet wil begrijpen, mij goed.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 15:17   #31
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Vreemd, ze willen eigenlijk hetzelfde dan de Vlamingen, maar toch hebben ze destijds een alarmbelprocedure gebruikt om de splitsing van BHV tegen te werken. Hypocriet of niet?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20091014_014

http://www.deredactie.be/permalink/1.1239958
Helemaal niet hypocriet.
Leterme is op zijn blote knietjes gaan smeken om maar eerste minister te kunnen blijven...
Het zijn dus weer de Vlamingen die hebben geslikt dat de Duitstaligen bijna de arm op de rug zijn gewrongen om een alarmbel die inging tegen Vlaanderen én tegen de geest van de grondwet in te gebruiken.
De echte hypocrieten zijn weeral de Vlamingen S.
Sorry...maar de waarheid heeft zjn rechten...

Triestig volkje eigenlijk als je dat van op afstand bekijkt...


Edit: sorry. ik zie dat Xeno mij hier voor is...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 9 maart 2012 om 15:18.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 15:26   #32
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Dus de PS-er Karl Heinz Lambert is eigenlijk een willoze marionet van de Vlaamse CD&V?

Hoe krijgt u dat uitgelegd?
Zou u dat niet aan Karl Heinz vragen in plaats van aan een forummer hier?
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 15:33   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.342
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Zou u dat niet aan Karl Heinz vragen in plaats van aan een forummer hier?
Gidius schijnt niet te weten dat de PS in Wallonie de alarmbel wou luiden om - net zoals de CD&V, de stemming over de splitsing BHV tegen te houden...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 16:17   #34
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gidius schijnt niet te weten dat de PS in Wallonie de alarmbel wou luiden om - net zoals de CD&V, de stemming over de splitsing BHV tegen te houden...
ik heb ook die indruk...
Er zijn zovele zaken die ik niet weet...meestal zeg ik dan: "ach zo, tja, allez, beankt voor de informatie..."...anderen willen echter mordicus hun punt herhalen en merken niet dat ze hun vergissing (leuk eufemisme hier) nog meer etaleren.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 16:34   #35
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fantoom Bekijk bericht
Gelukkig laten meer en meer Limburgers jouw oubollig belgicisme los.
Belgicisme?

Euregionalisme is onze toekomst.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 17:13   #36
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
Het kan inderdaad verkeren. En de man in hoogst eigen persoon, nl karl heinz lambertz, die de alarmbelprocedure in gang hield ivm BHV komt nu zelf janken over iets dat bijna identiek is aan het BHV dossier. Nl de onwil van de Walen om een andere taal te leren en te spreken. Wel ik hoop uit de grond van mijn hart dat alle duitstaligen in de oost-kantons nu in het frans bediend worden in hun rechtbanken. Zullen ze ook eens weten wat het is voor ons Vlamingen te dienen onder het juk van de Walen. Echt goed, loontje komt om zijn boontje, en nog eerder dan verwacht. En neen, alstublieft geen steun van de Vlamingen aan dit dossiertje, dat Karl Heinz het maar zelf oplost. Het kan inderdaad verkeren zijn Bredero.
Ik zou het zo scherp niet stellen,maar dat alarmbelgedoe van indertijd heeft ons meer dan 2 jaar tijdverlies gekost......en het is eigenlijk een own-goal voor hen.

Ik meen me zelfs te herinneren dat BDW hen (Duitstalige politici)nog persoonlijk gaan spreken is...
Laat die paar overblijvende Duitstaligen nu maar zelf hun probleempjes oplossen...

Laatst gewijzigd door kelt : 9 maart 2012 om 17:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 17:57   #37
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Belgicisme?

Euregionalisme is onze toekomst.
Zelfs de borden met de fietsroutes konden niet probleemloos geplaatst worden in de euregio, ieder land wilde vasthouden aan zijn eigen kleur en formaat. Dat belooft als er iets met meer belang moet beslist worden.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 18:04   #38
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zelfs de borden met de fietsroutes konden niet probleemloos geplaatst worden in de euregio, ieder land wilde vasthouden aan zijn eigen kleur en formaat. Dat belooft als er iets met meer belang moet beslist worden.
Dat komt omdat de nationale overheden dat zo willen. Had de regio zelf mogen beslissen was het anders geweest. Zonder die tegenwerking van de centrale overheden was hier al veel meer gerealiseerd.
Hoe lang heeft het geduurd om die paar km spoorlijn van Maastricht tot Lanaken terug in te voeren?
Hoeveel jaren heeft de Limburgse overheden bij de Vlaamse overheid aan de mouw moeten trekken alvorens ze over de brug kwamen en een akkoord maakten met de Nederlanders over de grensmaas?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 18:06   #39
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Zelfs de borden met de fietsroutes konden niet probleemloos geplaatst worden in de euregio, ieder land wilde vasthouden aan zijn eigen kleur en formaat. Dat belooft als er iets met meer belang moet beslist worden.
Zoals Nederlands spreken in gans Vlaanderen en terug Nederlands spreken in Nederland.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2012, 18:08   #40
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
.Maastricht en Belgisch-Limburg samen kandidaat voor culturele hoofdstad 2018
.....
Het ‘bidbook’ van Maastricht en partners (Hasselt, Tongeren, Genk, Sint-Truiden, Aken, Luik, de Duitstalige gemeenschap, Heerlen en Sittard/Geleen) is een feit: in een ruim honderd pagina’s tellend document doet het organiserend comité VIA2018 uit de doeken waarom de titel van culturele hoofdstad van Europa in 2018 naar de ‘euregio’ moet gaan.
Mooie foto op de site van het HBVL met het Bonnefantenmuseum op de achtergrond waar ik onlangs nog met duitstalige vrienden van mij op bezoek was, ze vroegen of het ook mogelijk was de audiovisuele toer in het Duits te beluisteren, bleek dus niet mogelijk te zijn.

Mooie samenwerking daar in de euregio.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be