Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2018, 11:28   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard Volgens Jean Raspail stevent heel Europa af op de dood.

Selon Jean Raspail, toute l’Europe marche ?* la mort : alors, c’est foutu ?

Volgens Jean Raspail stevent heel Europa af op de dood. Is dat vreemd?

Het moment is gekomen dat het publiek zich tegen de leiders zal keren en de sluiting van de grenzen zal eisen, zoals de Australiërs en de Oost-Europese landen al doen.

Zoals u merkt beste forumleden gaan de berichten met de eis om de grenzen dicht te 'smijten' en een Europa dat zich moet herstellen naar vroegere waarden in stijgende lijn.

Toch zijn er nog steeds mensen die er niet willen van weten en het ook niet al te dramatisch willen inzien wat er op huidig ogenblik aan de gang is, héél der legers die men de EU binnenloodsd.

Ik heb er géén idee van hoe men dat gaat oplossen maar als het zo verder gaat als nu heb ik er géén goed oog in, de toekomst van de EU onze kinderen en kleinkinderen.

p.s.

Zuid-Afrika dat vroeger een 'vrij goede' naam had.

Mariandra: "Sie sind gekommen um uns zu töten"

Het is algemeen geweten dat wij mensen in rare tijden leven, niets werkt nog goed, alles ligt overhoop en men weet er géén oplossingen voor.

Een gevaar dat achter een klein hoekje zal verschijnen is dat er véél mensen in paniek gaan slagen tot zelfs echt bang gaan worden wat dan weer opletten geblazen is want onderschat nooit een bang mens in de 'strijd'.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 12:09   #2
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

wat voor een drekhol is me dat zeg, die website...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 13:35   #3
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat voor een drekhol is me dat zeg, die website...
Wat is er fout met die website? Ben je gechoqueerd door wat er getoond wordt?

Laatst gewijzigd door Garry : 8 september 2018 om 13:37.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:29   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

wat komt er voort uit chaos? Orde met de ijzeren vuist of een ineenstorting van de overheid.

Links opteert voor anarchie en ineenstorting en rechts voor de ijzeren vuist en strakke orde.

Of je lost het liberaal op, laat de markt haar werk doen, dog eat dog...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:32   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat voor een drekhol is me dat zeg, die website...
Verum nocet ... truth hurts ... love hurts?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:53   #6
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat voor een drekhol is me dat zeg, die website...
Misschien ook iets te zeggen over het interview met de visionaire schrijver ? Heb je zijn in 1973 geschreven boek Le Camp de Saints wel eens gelezen ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 14:58   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Misschien ook iets te zeggen over het interview met de visionaire schrijver ? Heb je zijn in 1973 geschreven boek Le Camp de Saints wel eens gelezen ?
Ook 'Het legerkamp der heiligen' en inderdaad, toen al 1973, beschrijft hij in het boek hoe een massale emigratie uit de Derde Wereld naar Frankrijk leidt tot de ineenstorting van de Westerse beschaving.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 16:40   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ook 'Het legerkamp der heiligen' en inderdaad, toen al 1973, beschrijft hij in het boek hoe een massale emigratie uit de Derde Wereld naar Frankrijk leidt tot de ineenstorting van de Westerse beschaving.
Hmm. De Westerse beschaving heeft veel bijgebracht aan de wereld maar heeft ook zijn beste tijd gehad. Je hebt naar het schijnt fases in een beschaving of mens.

Eerst de kindertijd, ongeremd je driften botvieren en onbewust opereren.

Dan het patriarchaat, er zijn regels en jij moet je driften opofferen voor het algemene goed.

Dan het broederschap, individualiteit staat centraal. Er is veel creativiteit maar ook veel spanning. Je hangt niet meer van de groep af en "nee" wordt heel belangrijk. Je kan er in blijven hangen en terugvallen naar de eerste fase. Je wordt terug infantiel of zweeft heel de tijd op de rand van een zenuwinzinking.

Dan het matriarchaat, liefde staat centraal. Het is heel stil en geduldig. En is niet veeleisend zoals het patriarchaat.


Maar dit is maar een theorie.

In ieder geval denk ik dat we geëvolueerd zijn van het broederschap naar het matriarchaat....de waanzin is gaan liggen...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:19   #9
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
wat voor een drekhol is me dat zeg, die website...
De natuurlijke habitat van extreem rechts uitschot.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:20   #10
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ook 'Het legerkamp der heiligen' en inderdaad, toen al 1973, beschrijft hij in het boek hoe een massale emigratie uit de Derde Wereld naar Frankrijk leidt tot de ineenstorting van de Westerse beschaving.
Enne moeten we bij nostradanus gaan lezen wanneer de Westerse beschaving dat van plan is of heb je ergens nog een glazen bol liggen.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 september 2018 om 17:22.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:29   #11
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Enne moeten we bij nostradanus gaan lezen wanneer de Westerse beschaving dat van plan is of heb je ergens nog een glazen bol liggen.
De bruinmensjes moeten beseffen dat het overgroot gedeelte onder hen hier is binnen geduikeld zonder dat ze daartoe door ons werden uitgenodigd.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 17:35   #12
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De bruinmensjes moeten beseffen dat het overgroot gedeelte onder hen hier is binnen geduikeld zonder dat ze daartoe door ons werden uitgenodigd.
Schön pech gehabt.

Laatst gewijzigd door dpg : 8 september 2018 om 17:36.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 18:34   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
De natuurlijke habitat van extreem rechts uitschot.
Iemand die geen slag van de molen heeft gekregen ziet toch binnen de 2 minuten dat dit een shithole is waar ze grossieren in extreem rechtse thema's en racisme ?

Ik denk inderdaad dat extreem rechts uitschot hun doelgroep is. Normale mensen lachen daar even mee en klikken dan door naar iets anders.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 18:37   #14
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Enne moeten we bij nostradanus gaan lezen wanneer de Westerse beschaving dat van plan is of heb je ergens nog een glazen bol liggen.
Voor glazen bollen verwijs ik je naar onze expert : kaproen.
Die kan feilloos het moment voorspellen dat schotland, catalonië, vlaanderen, Tibet, de zuidpool en nog een flink deel van de bewoonde wereld gaan onafhankelijk zijn.

Voorspellen wanneer de invasie van de afrikaanse hordes over heel europa gaat gelukt zijn kan daar maar een kleintje tegen zijn.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 19:14   #15
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Iemand die geen slag van de molen heeft gekregen ziet toch binnen de 2 minuten dat dit een shithole is waar ze grossieren in extreem rechtse thema's en racisme ?

Ik denk inderdaad dat extreem rechts uitschot hun doelgroep is. Normale mensen lachen daar even mee en klikken dan door naar iets anders.
Het is evenwel zo dat jouw kijk op de zaken voor gevolg heeft dat tot op de draad versleten termen zoals "extreem rechts" en "racisme" altijd tevoorschijn komen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 19:37   #16
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Hmm. De Westerse beschaving heeft veel bijgebracht aan de wereld maar heeft ook zijn beste tijd gehad. Je hebt naar het schijnt fases in een beschaving of mens.

Eerst de kindertijd, ongeremd je driften botvieren en onbewust opereren.

Dan het patriarchaat, er zijn regels en jij moet je driften opofferen voor het algemene goed.

Dan het broederschap, individualiteit staat centraal. Er is veel creativiteit maar ook veel spanning. Je hangt niet meer van de groep af en "nee" wordt heel belangrijk. Je kan er in blijven hangen en terugvallen naar de eerste fase. Je wordt terug infantiel of zweeft heel de tijd op de rand van een zenuwinzinking.

Dan het matriarchaat, liefde staat centraal. Het is heel stil en geduldig. En is niet veeleisend zoals het patriarchaat.


Maar dit is maar een theorie.

In ieder geval denk ik dat we geëvolueerd zijn van het broederschap naar het matriarchaat....de waanzin is gaan liggen...
Zouden die mensen met een Oedipuscomplex daar voordeel kunnen uit halen?

Of de 'waanzin' gaan liggen is dat lijkt mij twijfelachtig daar het tij nog niet leerde en er nog meer storm op komst is?

Ik hoop dat men een back-up heeft gemaakt van de 'Westerse beschaving' zoals die een tijdje geleden best goed draaide en haar waarden terug weet te herstellen zoals ze vroeger waren het liefst nog zonder slag of stoot.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:01   #17
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Wat is er fout met die website? Ben je gechoqueerd door wat er getoond wordt?
10 seconden goegelen en je weet genoeg over die website.
https://rationalwiki.org/wiki/Riposte_La%C3%AFque
https://fr.wikipedia.org/wiki/Riposte_la%C3%AFque
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 8 september 2018 om 21:03.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2018, 21:17   #18
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.567
Standaard

Wat maakt het uit op wat voor een website dat interview staat of dat de topicstarter mysogyne is of de waarzeggerij van Nostradamus aanhangt. Het is de boodschap die telt. Ik heb al genoeg zeer intelligente vrouwen gesproken die toch in rare new-age theorietjes enzo geloven om te weten dat het rationele en het irrationele in één mens perfect kunnen samen gaan. Het is een interview met een schrijver die de toestanden die we vandaag zien heeft voorspeld. Miljoenen die binnen wandelen, hekken aan de grenzen met gewapende wachten die worden onder de voet gelopen, ... .

Ik heb dat boek in de jaren negentig gelezen en er eens meewarig over gedaan maar ondertussen heb ik alles op het nieuws gezien. Aan de hand van cijfers die niemand kan ontkennen voorspelt hij nu dat tegen 2050 de autochtone Europeanen in de meeste Europese landen in de minderheid gaan zijn en hij ziet nog twee mogelijke reacties die op niets uitdraaien en geen mogelijkheid meer om daar iets aan te veranderen. Nu kunnen we hopen dat de mensen uit de migratie progressieven gaan worden en geen last van ressentiment gaan hebben maar ik zie het veeleer zo evolueren dat als teveel van de nieuwe migranten (vooral zwarte Afrikanen) te moeilijk uit de armoede geraken, ze zich tot de Islam gaan bekeren en het christendom achter zich laten en dan zitten we echt wel met gebakken peren.

Mag ik die mening hebben, mag ik dat zo aanvoelen of willen links en de islamofielen me liefst vergast zien samen met de joden uit Israël ?
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 8 september 2018 om 21:27.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 00:28   #19
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Wat maakt het uit op wat voor een website dat interview staat of dat de topicstarter mysogyne is of de waarzeggerij van Nostradamus aanhangt. Het is de boodschap die telt. ...
Natuurlijk is het de boodschap die telt, maar ik weet toch wel graag uit welke hoek ze komt.
Geeft je al dadelijk een idee of het geloofwaardig is of niet.
Maw, ik geloof niet zo maar alles klakkeloos wat iemand anders zegt of beweert.

Als er hier ergens iets uit de media wordt gepost is het ook altijd 'die linkse media'.

Ik check regelmatig én de bron én de auteur van 'een verhaal'.
Dan weet je al dadelijk van waar de wind kan waaien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
...Mag ik die mening hebben, mag ik dat zo aanvoelen of willen links en de islamofielen me liefst vergast zien samen met de joden uit Israël ?
Iedereen mag een mening hebben. Daar is absoluut niets mis mee.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 9 september 2018 om 00:32.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2018, 07:55   #20
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

De strijd tussen links en rechts wordt zelfs op dit forum gestreden.

Gelukkig op een beleefde manier, in de meeste van de gevallen.

Een strijd die moet gestreden worden of deel ik wat witte handdoeken uit om in de ring te gooien?
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 9 september 2018 om 08:06.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be