Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Wat wordt onze tijdzone?
GMT +0, lekker makkelijk omrekenen 3 13,64%
Zo dicht mogelijk bij de natuurlijke tijd, ergens tussen +0 en +1, liefst net onder de +0,5 2 9,09%
Wintertijd, +1 5 22,73%
Zomertijd, +2 2 9,09%
Zolang het maar hetzelfde is als de rest van de EU, CET was super handig 6 27,27%
Blijven wisselen, ik slaap in het weekend ook een uurtje langer, heb nooit ergens last van 1 4,55%
Anders 1 4,55%
Wat kan mij dat nou schelen, stop eens met geld te verspillen aan politieke stunts! 2 9,09%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2018, 09:56   #21
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk, zowat iedereen; ouderen, kinderen, dieren, werknemers en werkgevers enz.
Gewoon: iedereen; rechtstreeks en/of onrechtstreeks. Of je nu wilt of niet.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 23 september 2018 om 09:56.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 10:11   #22
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik verwonder mij eigenlijk waarom niemand voor de huidige regeling is. Dat is voor mij veruit het beste. Dat uurtje verschil twee keer per jaar, zijn er écht die daar last van hebben?
Samengevat:

Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 11:13   #23
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Daar hoeven ze geen poll voor te organiseren bij de bevolking daar de helft nog niet eens juist weet wat beiden juist willen zeggen of niet weet welke gevolgen beide hebben.

Wintertijd is al een uur verschil met de zontijd, zomertijd is reeds 2 uur verschil.
Wintertijd is ook de "normale tijd", dus het lijkt me logisch dat men eerder deze zou handhaven.

Het ontwaken op basis van het natuurlijk licht ( bioritme ) lijkt me belangrijker dan dat het 's avonds een uurtje vroeger donker is.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 11:42   #24
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daar hoeven ze geen poll voor te organiseren bij de bevolking daar de helft nog niet eens juist weet wat beiden juist willen zeggen of niet weet welke gevolgen beide hebben.

Wintertijd is al een uur verschil met de zontijd, zomertijd is reeds 2 uur verschil.
Wintertijd is ook de "normale tijd", dus het lijkt me logisch dat men eerder deze zou handhaven.

Het ontwaken op basis van het natuurlijk licht ( bioritme ) lijkt me belangrijker dan dat het 's avonds een uurtje vroeger donker is.
Maar houdt ge nog rekening met de zonnetijd of kijkt ge op uw uurwerk?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:16   #25
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Zoals ook al aangestipt hier, maar nu met poll.

Juncker heeft bij wijze van populariteitsstunt besloten om de minst representatief mogelijk volksraadpleging ooit te houden, met voorspelbaar resultaat. Oké, prima. De volgende stap in zijn charmeoffensief was om hard te roepen dat er gedecentraliseerd wordt, landen mogen nu hun eigen tijdzone gaan bepalen! Zolang die maar geen zomertijd en wintertijd bevat, want dan vind Juncker je niet meer lief. Ik denk niet dat iemand hier vragende partij voor was, dat alle parlementen zich los moeten gaan buigen over hun tijdszone met als gevolgd een versplinterd landschap. Maar het is wel de realiteit. Daarom hierbij in de geest van Juncker: een compleet niet representatief onderzoek naar wat onze nieuwe tijd moet worden. En den bovenbuur zegt onze omdat de Benelux samen een tijdszone wil gaan kiezen, in overleg met enkele buurlanden, zoals Frankrijk, Duitsland en Italië (Michel's woorden, niet die van mij).

Dus, wat moet het worden, en hoe blij bent u daar mee?

Zoals wel meer gebeurd, zijn over dit item ook meerdere threads geopend.
Ik poste ergens anders al één en ander.
Ik zal dat hier nog eens herhalen.
Kort samengevat, ik verkies een regeling die redelijk aansluit bij het ritme dat de mens heeft ontwikkeld door (ondertussen) verschillende millennia.

Zoals gezegd hier reeds terug te vinden:

https://forum.politics.be/showthread.php?t=97022&page=3

Eerste post:

Citaat:
Gisteren kwam de afschaffing van het gedoe ter sprake in het journaal.
Het volk wil het, dus het volk krijgt het, kwam Junker zeggen.
Is dat het hele verhaal?
Het zou kunnen van wel.

Maar ergens vrees ik ook wel dat er meer achter zit dan de bekommernis om het volk zijn zin te geven.
Wat zou er allemaal kunnen achter zitten?
Nogal wat, denk ik.

Wat zit er achter volgens jullie (als er iets achter zit)?

Eén mogelijk scenario vanwege mezelf.
Het leek er gisteren al een beetje op dat men (subtiel) het zomeruur wou verkopen .
Zomer is leuker dan winter, dus moest zomeruur ook wel beter zijn dan winteruur hoorde je een paar zeer sympathieke dametjes zeggen .

Misschien is deze drol (zomeruur) wel relatief makkelijk te verkopen als goud. Het heeft alvast de naam mee, 'zomeruur' klinkt zelfs bij mij leuker dan 'winteruur'.

Maar wat zit achter de term verscholen.
Een drol dus.
Zomeruur is gewoon een beetje tegen de natuur ingaan, doen we natuurlijk wel meer (maar dat maakt het daarom niet goed).

En als het beetje bij beetje gebeurd valt het niet eens zo erg op ('slowly boiling the frog', zou de taktiek in deze wel kunnen zijn).
Als men ineens van middernacht, middag zou maken, tja dat zou opvallen, dat zou denk ik voor de meesten een stapje te veel zijn.
Maar niet dus, men doet het met een uurtje, eerst dan nog in de zomer alleen, en vervolgens, misschien voor het hele jaar (we zullen zien)?

Misschien is de hele oefening er wel ééntje van hoe kunnen we mensen zodanig brainwashen dat ze een drol lekker gaan vinden.
Een relatief onschuldig proefprojectje zeg maar, het zou kunnen.

Zomeruur het hele jaar door, wie wint er het meeste bij.
Ik denk werkgevers en meer algemeen alle organisaties die mensen in dienst hebben.
Als je er even over nadenkt snap je wel waarom.

Natuurlijk wordt het zo niet verkocht.
Beelden van mensen die 's avonds een uurtje langer op een terrasje een pintje drinken, doen het wat dat betreft stukken beter natuurlijk
tweede post

Citaat:
UCT lijkt me ok, het stuurt niet direct onze gewoontes in tegenstelling met de winteruur/zomeruur regeling (zoals die nu bestaat).
Zo is het gedurende lange tijd (doorheen een groot deel van de geschiedenis) een gewoonte geworden om te lunchen rond middag.

Met de invoering van de zomertijd wijzigt men wel (onder-meer) deze gewoonte.
Het gaat natuurlijk maar om een uurtje, al bij al best te doen.
Natuurlijk is er reeds een afwijking omwille van de verschillende tijdzones.
Als men in het midden van zo'n tijdzone woont valt 12 uur gelijk met het moment dat de zon op zijn hoogst staat (middag)
Als men aan de rand van zo'n tijdzone woont is er natuurlijk reeds een verschil.
Ik dacht dat het voor Brussel bvb rond de 40 minuten is.
Dus zomertijd betekent voor een Brusselaar 1 uur + 40 minuten hetgeen een kleine 2 uur verschil is met hetgeen de natuurlijke middag is.

Mocht men vanaf morgen zeggen dat we voortaan onze dagindeling organiseren rond middernacht (tijd wanneer we lunchen – dus opstaan rond 19 uur en gaan slapen rond 10 uur). Zou dat waarschijnlijk toch wel een beetje als absurd beschouwd worden. Waarom zou een 1/12 van die beweging dan wel als interessant gezien worden (beide gaan in tegen wat natuurlijk gegroeid is, het één natuurlijk een stuk meer dan het ander)

Om één van de argumenten van de pro-zomertijd-aanhangers te misbruiken (beetje belachelijk maken).
Als je van middernacht, middag maakt (klok nog 10 uur meer vooruit draaien) dan heb je wel heel lange avonden om terrasjes te doen, in plaats van immers te gaan slapen om 10 uur kan je in de zomer nog 10 uur op een terras blijven zitten alvorens het donker wordt, veel couragie .

Laatst gewijzigd door satiper : 23 september 2018 om 13:34.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:37   #26
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Beetje off Topic

Een referendum of we meer of minder inwijkelingen (waaronder ook vluchtelingen) willen verwelkomen zou een moediger keuze zijn.

Daar zou ik wel eens graag een uitslag van zien (benieuwd ook, of men daar ook zou luisteren naar de stem van de burger )

Laatst gewijzigd door satiper : 23 september 2018 om 13:38.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 13:57   #27
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Beetje off Topic

Een referendum of we meer of minder inwijkelingen (waaronder ook vluchtelingen) willen verwelkomen zou een moediger keuze zijn.

Daar zou ik wel eens graag een uitslag van zien (benieuwd ook, of men daar ook zou luisteren naar de stem van de burger )
Referenda worden duidelijk enkel georganiseerd als het te verwachten resultaat overeen komt of past met wat gewenst is.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 14:01   #28
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Beetje off Topic

Een referendum of we meer of minder inwijkelingen (waaronder ook vluchtelingen) willen verwelkomen zou een moediger keuze zijn.

Daar zou ik wel eens graag een uitslag van zien (benieuwd ook, of men daar ook zou luisteren naar de stem van de burger )
100 % akkoord !!!
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2018, 14:12   #29
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Referenda worden duidelijk enkel georganiseerd als het te verwachten resultaat overeen komt of past met wat gewenst is.
Ik geloof dat er wel een mogelijkheid bestaat om de zaak wat te forceren.
Mits ........ handtekeningen geloof ik (één of andere vorm van petitie).

Hier gaan wel mensen zijn die het precies weten hoe het moet/kan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 00:11   #30
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Referenda worden duidelijk enkel georganiseerd als het te verwachten resultaat overeen komt of past met wat gewenst is.
Of er zit een strategie achter: laat ieder land eens zijn zin doen, stel dan vast dat het één grote chaos is met tijdszones kriskras door elkaar in Europa, klop uzelf dan op de borst en zeg dan "En zie, daarvoor is Europa toch wel goed, kijk eens wat een chaos als de nationale lidstaten zelf mogen beslissen."
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 06:08   #31
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.617
Standaard

Als we echt moeten gaan stemmen hiervoor is het een uitgelezen gelegenheid om de macht te tarten. Gewoon massaal het omgekeerde stemmen van wat ze wensen en dan kijken wat ze gaan doen.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:43   #32
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Daar hoeven ze geen poll voor te organiseren bij de bevolking daar de helft nog niet eens juist weet wat beiden juist willen zeggen of niet weet welke gevolgen beide hebben.

Wintertijd is al een uur verschil met de zontijd, zomertijd is reeds 2 uur verschil.
Wintertijd is ook de "normale tijd", dus het lijkt me logisch dat men eerder deze zou handhaven.

Het ontwaken op basis van het natuurlijk licht ( bioritme ) lijkt me belangrijker dan dat het 's avonds een uurtje vroeger donker is.
Maar ik begrijp niet goed hoe de definitie van een tijdstandaard iets te maken heeft met "het uur waarop je moet opstaan". Dat is enkel maar zo als je je dagelijkse gebeurtenissen gaat vasthangen aan die standaard, ttz, beslissen dat je om 7 uur opstaat, wat ook de standaard is.

Je zou "zomer uur" kunnen invoeren zonder zomeruur, gewoon door te beslissen dat je in de zomer een uur vroeger opstaat. Als je bijvoorbeeld in de winter om 8 uur opstaat, kan je beslissen van in de zomer om 7 uur op te staan. Daarvoor moet men niet noodzakelijk wat vroeger "7 uur" heette, nu "8 uur" gaan noemen.

Je hebt, met andere woorden, helemaal geen 'zomeruur' nodig, en dat was ook de reden waarom ik voorstelde van elke dag een ander gedefinieerd uur te gebruiken tegenover GMT. Op die manier besef je dat die schaal zinloos is, ga je ze niet meer gebruiken, en gebruik je GMT. En het heeft dan echt geen belang dat je volgens GMT om 6 uur moet opstaan, terwijl dat volgens "winteruur" 7 uur zou noemen, en volgens "zomeruur" 8 uur zou noemen. Het is hetzelfde moment van de dag, he, hoe het ook heet.

Een bedrijf zou kunnen beslissen, in samenspraak, dat haar werknemers in de zomer om 7 uur GMT beginnen, en in de winter, om 8 uur GMT. Dan past dat bedrijf "zomeruur" toe, zonder dat daar ergens een uurwerk van indicatie moet veranderen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 september 2018 om 09:48.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 09:48   #33
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Of er zit een strategie achter: laat ieder land eens zijn zin doen, stel dan vast dat het één grote chaos is met tijdszones kriskras door elkaar in Europa, klop uzelf dan op de borst en zeg dan "En zie, daarvoor is Europa toch wel goed, kijk eens wat een chaos als de nationale lidstaten zelf mogen beslissen."
Maar ik begrijp niet eens wat er "beslist" wordt als een nationale staat een definitie van tijdschaal invoert. Dat is enkel maar dat, een andere naam voor momenten van de dag. Dat moet uw gedrag niet wijzigen.

Als gij geen zomeruur wilt gebruiken, dan kunt gij nog altijd doen wat gij wilt he. Het enige is dat als ge afspraken in de tijd maakt met anderen, ge moet overeenkomen. Dat wil niet eens zeggen dat je dezelfde tijdschaal moet gebruiken, als je het verschil maar kent, op dezelfde wijze dat je kan afspreken met iemand op een ander continent om te telefoneren: het volstaat dat je weet welke tijdschaal hij gebruikt, en jij. En UITEINDELIJK is dat gebaseerd op GMT.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 10:22   #34
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

het duidelijkst gaat zijn dat Vlaanderen binnenkort ook effectief in tijd voorop zal lopen op Wallonië.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 11:48   #35
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De gemuilkorfde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 maart 2010
Berichten: 14.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het duidelijkst gaat zijn dat Vlaanderen binnenkort ook effectief in tijd voorop zal lopen op Wallonië.
In Wallonië zei toch iemand dat ze 14 jaar achterliepen?
Het voordeel is dat de meeste horloges het jaartal niet vermelden, dus ze hoeven niets bij te regelen...
__________________
Met zijn nieuwe kiescampagne bewijst de VLD dat 1 april niet tot 1 dag beperkt hoeft te zijn...
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 17:49   #36
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar ik begrijp niet eens wat er "beslist" wordt als een nationale staat een definitie van tijdschaal invoert. Dat is enkel maar dat, een andere naam voor momenten van de dag. Dat moet uw gedrag niet wijzigen.

Als gij geen zomeruur wilt gebruiken, dan kunt gij nog altijd doen wat gij wilt he. Het enige is dat als ge afspraken in de tijd maakt met anderen, ge moet overeenkomen. Dat wil niet eens zeggen dat je dezelfde tijdschaal moet gebruiken, als je het verschil maar kent, op dezelfde wijze dat je kan afspreken met iemand op een ander continent om te telefoneren: het volstaat dat je weet welke tijdschaal hij gebruikt, en jij. En UITEINDELIJK is dat gebaseerd op GMT.
Het zou idd een mogelijkheid zijn om met GMT of UCT of eender welke andere een standaard te stellen (zelfs mondiaal).
Je zou zelfs uurwerken kunnen maken met dubbele aflezing ééntje met die standaard (is dan handig om internationaal afspraken te maken) en ééntje regionaal (zodat je bvb ook op een bewolkte dag met een blik op tijdschaal 2 kan zien wanneer je je bokes kan opeten als je verkiest om dat bvb te doen als de zon het hoogst staat en zonder dat een zonnewijzer je dat kan vertellen owv de voorhangende wolkjes).

Het beste van de twee werelden maw.

Laatst gewijzigd door satiper : 24 september 2018 om 17:52.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 17:55   #37
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Probleem met huidige zomertijd is dat men mensen (die gaan werken) wel verplicht om hun bokes op te eten als de zon nog van bijlange niet op haar hoogste punt staat.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 17:58   #38
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Het zou idd een mogelijkheid zijn om met GMT of UCT of eender welke andere een standaard te stellen (zelfs mondiaal).
Je zou zelfs uurwerken kunnen maken met dubbele aflezing ééntje met die standaard (is dan handig om internationaal afspraken te maken) en ééntje regionaal (zodat je bvb ook op een bewolkte dag met een blik op tijdschaal 2 kan zien wanneer je je bokes kan opeten als je verkiest om dat bvb te doen als de zon het hoogst staat en zonder dat een zonnewijzer je dat kan vertellen owv de voorhangende wolkjes).

Het beste van de twee werelden maw.
tegenwoordig is dat een app in je gsm of je smartwatch gewoon hoor.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 18:01   #39
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Probleem met huidige zomertijd is dat men mensen (die gaan werken) wel verplicht om hun bokes op te eten als de zon nog van bijlange niet op haar hoogste punt staat.
Is dat een probleem?
In Spanje gaan ze nooit eten voor het 14u is.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2018, 19:21   #40
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tegenwoordig is dat een app in je gsm of je smartwatch gewoon hoor.
En dus is het argument dat alle klokken moeten gelijklopen er eigenlijk geen.
Kan ik best akkoord mee gaan.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be