Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 december 2018, 09:22   #21
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Enerzijds wel hé.
De tickets voldoen al lang niet meer om het financiële plaatje rond te krijgen.
De reclamewereld is daar op ingesprongen.

Met minder supporters, zou het voor de reclamewereld minder interessant zijn.
Voor de bedrijfswereld is niet het aan supporters belangrijk, maar hoe vaak de media alles in beeld brengt.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 10:50   #22
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Er bestaan ook menus van 100.000 Euro.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 11:42   #23
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Inderdaad, een goede begeleiding kan wonderen doen.
En eigenlijk hebben de sporters dan ook niet zo'n riant loon nodig om voor de rest van hun leven safe te zijn.
De toppers in de premiere leage zijn binnen. Een Kevin de Bruyne verdient zoveel dat hij het niet op krijgt, of hij moet echt zotte dingen doen.

Maar het gros uit de Belgische eerste en tweede klasse verdient bijlange niet zoveel. Maar die willen wel op grote voet leven....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 12:56   #24
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voor de bedrijfswereld is niet het aan supporters belangrijk, maar hoe vaak de media alles in beeld brengt.
Als er niemand naar voetbal kijkt, dan mag het gedurende de ganse match in beeld komen, dan is er niemand die de reclame gezien heeft.


Reclame is de pest van onze huidige maatschappij. Ze dringen je zaken op die je niet nodig hebt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 13:33   #25
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Als er niemand naar voetbal kijkt, dan mag het gedurende de ganse match in beeld komen, dan is er niemand die de reclame gezien heeft.
Voetbal word de mensen opgedrongen.
Er worden zelfs TV-programma's voor opgeschoven en afgelast.


Citaat:

Reclame is de pest van onze huidige maatschappij. Ze dringen je zaken op die je niet nodig hebt.
Reclame zou verboden moeten worden, want ze dringen je niet enkele overbodige zaken op, ze dringen de mensen zelfs een levenswijze op.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 17:40   #26
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er bestaan ook menus van 100.000 Euro.
En dat vind jij normaal of wat?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2018, 17:41   #27
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.691
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Voetbal word de mensen opgedrongen.
Er worden zelfs TV-programma's voor opgeschoven en afgelast.




Reclame zou verboden moeten worden, want ze dringen je niet enkele overbodige zaken op, ze dringen de mensen zelfs een levenswijze op.
Hierover zijn we het eens.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 18:49   #28
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Buiten de voetbal is er geen enkel sport waar een speler een maandloon van enkele miljoenen krijgt zonder zichzelf steeds opnieuw te bewijzen. Er is geen enkele andere sport waar een speler miljoenen ontvangt om van ploeg te veranderen.
En buiten voetbal is er geen enkele sport die miljarden ontvangt van overheidsinstellingen.

Nina Derwael en Nafi Thiam ontvangen zelfs niets, zij zijn wereldkampioenen in hun sport, maar moeten het stellen zonder inkomen uit hun sport.
De Belgische hockeyploeg voor mannen behaalden al meerdere ereplaatsen, zelfs zilver op de spelen in Rio, maar de spelers kunnen niet leven van hun sport.
Binnen het tennis en golf gaat er ook veel geld om, maar daar gaat het om prijzen geld. Wie geen wedstrijden wint, mag met lege handen terug naar huis.

Binnen de gemotoriseerde sporten worden er ook zeer hoge lonen uitbetaald, maar elke piloot heeft eerst zelf hoge bedragen moeten uitgeven, of toch hun ouders, wedstrijden en kampioenschappen in de lagere klassen moeten winnen en moet zelf een sponser meebrengen. Wie niet de vereiste prestaties levert, kan vertrekken. Wie geen sponsergeld bij heeft komt zelfs niet aan de bak.
Wat tennis betreft zou ik toch maar niet te zeker zijn,zelfs de verliezer in de 1ste kwalificatieronde steekt nog altijd een mooie som op zak...

https://sport.infonu.nl/tennis/12559...ms-tennis.html
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 19:12   #29
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat tennis betreft zou ik toch maar niet te zeker zijn,zelfs de verliezer in de 1ste kwalificatieronde steekt nog altijd een mooie som op zak...

https://sport.infonu.nl/tennis/12559...ms-tennis.html
En de kosten ??

Moest je daar alle kosten van af trekken die zulke spelers moeten uitgeven ga je snel failliet zijn.

Best bij de beste 100 van de wereld geraken. Val je buiten de 200 -door een beetje tegenslag- kan het heel snel gedaan zijn.

Citaat:
https://sportmagazine.knack.be/sport...al-572697.html

'Een seizoen kost mij 100.000 euro': Steve Darcis

28/05/15

Steve Darcis spreekt zonder taboe over zijn leven in het tenniscircuit.
Tennis wordt vaak als een sport voor rijken beschouwd en heeft een imago van glamour en weelde. Toch is de werkelijkheid achter Roger Federer en Maria Sharapova vaak veel bescheidener. Een tennisspeler kan enorm veel maar ook bijna niets verdienen. Op de 2.000 professionele spelers en 1.300 speelsters kan amper 10 procent echt goed leven van zijn beroep.

En voorbij de nummer 200 in de wereldranglijst kan je zelfs geld verliezen. Steve Darcis, die zich na een moeilijk jaar door een schouderblessure weer in de top 100 plaatste, kan er over meespreken.

Hoe ziet het leven van een tennisspeler eruitziet?

'Tegenwoordig kan ik niet klagen. Ik kon terugkomen in de top 100 van het ATP klassement. Daardoor kan ik aan alle grote tornooien van het circuit deelnemen waar er redelijk veel geld te verdienen is. Het is een wereld van verschil met vorig jaar. Ik was lang geblesseerd en heb weer van nul moeten starten. Ik heb Futures-tornooien moeten spelen, helemaal onderaan de ladder en ik zag elke week mijn bankrekening dalen...'

Waaruit haalt u uw inkomsten ?

'Voornamelijk uit het prijzengeld waarvan de mensen trouwens vergeten dat het bruto is. Op de website van ATP kan iedereen zien dat ik bijvoorbeeld 31.000 dollar verdiend heb op het tornooi in Miami eind maart. Na aftrek van de kosten had ik echter maar 6.000 dollar over'.

Hebt u sponsors ?

'Ja, elk jaar krijg ik 18 Wilsonraketten en kledij van J&Joy. Ik heb ook Family Game Center als partner en geniet van de steun van de AFT en van Hope & Spirit'.

Hoeveel kost u een tennisseizoen ?

'Het is moeilijk in te schatten. Het hangt af van de tornooien waaraan je meedoet en het aantal personen met wie je naar de circuits reist. Ik ben vaak vergezeld van een coach en een kinesist van wie ik alle kosten draag. Dat jaagt natuurlijk de factuur de hoogte in. Ik zou zeggen dat een tennisseizoen me ongeveer 100.000 euro kost. Gelukkig, ik herhaal het, helpt het als je in het eindtabel staat van grote tornooien (glimlacht)'

Dit jaar gaat u inderdaad 27.000 euro in Roland Garros verdienen. Gaat u na uw carrière nog moeten werken?

'O ja!
Ik ben Federer of Nadal niet. Ik zal niet lang op mijn lauweren kunnen rusten. Ik heb al nagedacht over mijn reconversie. Ik ben voorbij de 31 en zou graag een tennisschool openen of coach worden. Dit gezegd zijnde speel ik momenteel goed en ben ik van plan om er nog zoveel mogelijk van te genieten.'

Serge Fayat

Laatst gewijzigd door Micele : 15 januari 2019 om 19:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2019, 19:56   #30
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
En de kosten ??

Moest je daar alle kosten van af trekken die zulke spelers moeten uitgeven ga je snel failliet zijn.

Best bij de beste 100 van de wereld geraken. Val je buiten de 200 -door een beetje tegenslag- kan het heel snel gedaan zijn.
Ge kunt het zo breed laten hangen als je wil....

En een héél entourage meeslepen ook...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 09:17   #31
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Wat tennis betreft zou ik toch maar niet te zeker zijn,zelfs de verliezer in de 1ste kwalificatieronde steekt nog altijd een mooie som op zak...

https://sport.infonu.nl/tennis/12559...ms-tennis.html
Ja, en heb je daar reis en verblijfskosten af getrokken?
Heb je er rekening mee gehouden dat die verliezen niets ontvangen?
Heb je er rekening mee gehouden dat zij buiten dat prijzengeld geen inkomen hebben?
Deze sporters moeten enkel maand een halve finale van een grand slams wegdstrijd winnen om aan het loon van een gemiddelde voetballer in de hogere klassen te geraken. En er zijn maar 4 grand slam wedstrijden.
De totale prijzenpot van Roland Garros is slechts 39.000.000€ dat is een pak minder dan wat er word uitgegeven aan tranfers voor sommige voetballers.
Voor de eerste ronden ontvangen de spelers 6000€ bruto, minder dan mijn bruto maandinkomen als actieve werknemer was.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2019, 09:23   #32
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Marktwaarde.

Eender wat anders dat je zou doen: het ontspoort nog veel erger.
wat de overheid al wel kan doen is alle gunstmaatregelen aan de clubs afschaffen

op t loon van die voetballer wordt minder RSZ betaald dan op jouw en mijn loon.

alle subsidie aan de voetbalbond en clubs schrappen, als de clubs zulke lonen kunnen betalen, dan kunnen ze hun bond ook wel zelf financieren.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 01:26   #33
XenApp
Parlementslid
 
XenApp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2016
Berichten: 1.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wat de overheid al wel kan doen is alle gunstmaatregelen aan de clubs afschaffen

op t loon van die voetballer wordt minder RSZ betaald dan op jouw en mijn loon.
Akkoord, zolang andere hobby's zoals literatuur, acteren, muziek maken, schilderen en knutselen ook aangepakt worden.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht

alle subsidie aan de voetbalbond en clubs schrappen, als de clubs zulke lonen kunnen betalen, dan kunnen ze hun bond ook wel zelf financieren.
De bond gedraagt zich als een ambtenarenkeet. Ze krijgt gel door af te romen waarvoor ze weinig tot niets doen. Er zijn genoeg (voetbal)bonden in Vlaanderen waarvan het bestuur enkel wat pinten krijgt om hun clubs te managen.
XenApp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 januari 2019, 06:22   #34
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door XenApp Bekijk bericht
Akkoord, zolang andere hobby's zoals literatuur, acteren, muziek maken, schilderen en knutselen ook aangepakt worden.





De bond gedraagt zich als een ambtenarenkeet. Ze krijgt gel door af te romen waarvoor ze weinig tot niets doen. Er zijn genoeg (voetbal)bonden in Vlaanderen waarvan het bestuur enkel wat pinten krijgt om hun clubs te managen.

De gel krijgt ze van de voetballers.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be