Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 30 augustus 2019, 08:28   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Belgische 'beul van Raqqa' opgepakt in Syrië.

Belgische 'beul van Raqqa' opgepakt in Syrië.

Citaat:
Anouar Haddouchi, een Belgische IS-strijder, is opgepakt in Syrië. Hij staat ook gekend als Abou Souleymen al Belgiki.
Wat een referentie voor 'ons' land toch weer.

Citaat:
Het is nu de vraag waar hij zal worden berecht: in België, Frankrijk of Irak, waar hij de doodstraf riskeert.
Ik denk dat men in het land(en) waar hij huis gehouden heeft er best wel raad met weet, met welke straf men hem moet geven en waarschijnlijk zou men daarbij kunnen kiezen voor het laatste.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 30 augustus 2019, 17:05   #2
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.796
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgische 'beul van Raqqa' opgepakt in Syrië.



Wat een referentie voor 'ons' land toch weer.



Ik denk dat men in het land(en) waar hij huis gehouden heeft er best wel raad met weet, met welke straf men hem moet geven en waarschijnlijk zou men daarbij kunnen kiezen voor het laatste.
Dat ze hem maar goed vasthouden. Levenslang. En liefst een Syrische gevangenis.
Het Oosten is offline  
Oud 30 augustus 2019, 17:22   #3
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

De partijen die "aan de juiste zijde van de geschiedenis" staan, tesamen met Amnesty enzovoort zijn waarschijnlijk al begonnen met de voorbereidingen om hem terug naar hiet te halen.

Zoals dendeze indertijd.
https://www.demorgen.be/nieuws/lobby...jgen~bc297561/
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline  
Oud 30 augustus 2019, 18:09   #4
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Waarom ze zo'n types niet gewoon direct ter plaatse liquideren is mij een raadsel.
Hypochonder is offline  
Oud 31 augustus 2019, 15:56   #5
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Belgische 'beul van Raqqa' opgepakt in Syrië.



Wat een referentie voor 'ons' land toch weer.



Ik denk dat men in het land(en) waar hij huis gehouden heeft er best wel raad met weet, met welke straf men hem moet geven en waarschijnlijk zou men daarbij kunnen kiezen voor het laatste.
Wat heeft dat stuk vreemd gevaarlijk uitschot met België te maken?
Meneer is hier toevallig geboren? Men heeft hem dat Belg-zijn plus ocmw ticket naar zijn kop gegooid?
Mooie reclame voor ons landje, zoiets als "Belg" laten doorgaan!
andev is offline  
Oud 31 augustus 2019, 18:57   #6
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Waarom ze zo'n types niet gewoon direct ter plaatse liquideren is mij een raadsel.
Laat dat nu juist het deel zijn dat ik niet goed begrijp, het is mij dan ook een raadsel.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 31 augustus 2019 om 19:11.
Universalia is offline  
Oud 31 augustus 2019, 18:58   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat heeft dat stuk vreemd gevaarlijk uitschot met België te maken?
Meneer is hier toevallig geboren? Men heeft hem dat Belg-zijn plus ocmw ticket naar zijn kop gegooid?
Mooie reclame voor ons landje, zoiets als "Belg" laten doorgaan!
Wat een referentie voor 'ons' land inderdaad.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 27 september 2019, 09:40   #8
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Beul van Raqqa wil naar België reizen.

Ik stel mij altijd, bij het lezen van dat soort van artikels: hoe is het toch mogelijk dat die figuren de Belgische nationaliteit kunnen blijven behouden, die had al lang moeten 'afgepakt' worden.

En dan moet men geen steen werpen naar zij die het geschrapt hebben want het is zelf gezocht.

Begrijpe wie begrijpe kan dat zij de Belgische Nationaliteit kunnen blijven houden.

Zoals ik al schreef is dat niet echt een goede referentie voor ons land of wat er nog overschiet van 'ons' land.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 27 september 2019, 19:21   #9
S-K
Partijlid
 
S-K's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2007
Berichten: 298
Standaard

Ongedierte moet je gewoon opruimen, zonder mededogen, weg ermee!!
S-K is offline  
Oud 28 september 2019, 17:13   #10
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Beul van Raqqa wil naar België reizen.

Ik stel mij altijd, bij het lezen van dat soort van artikels: hoe is het toch mogelijk dat die figuren de Belgische nationaliteit kunnen blijven behouden, die had al lang moeten 'afgepakt' worden.

En dan moet men geen steen werpen naar zij die het geschrapt hebben want het is zelf gezocht.

Begrijpe wie begrijpe kan dat zij de Belgische Nationaliteit kunnen blijven houden.

Zoals ik al schreef is dat niet echt een goede referentie voor ons land of wat er nog overschiet van 'ons' land.
Hij moet hier niet berecht worden maar wel waar hij zijn misdaden pleegde !
Ik begrijp ook niet waarom dat stuk krapuul nog de Belgische nationaliteit heeft.

Laatst gewijzigd door daiwa : 28 september 2019 om 17:13.
daiwa is offline  
Oud 28 september 2019, 18:17   #11
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S-K Bekijk bericht
Ongedierte moet je gewoon opruimen, zonder mededogen, weg ermee!!
2
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 28 september 2019, 19:10   #12
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.092
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Wat heeft dat stuk vreemd gevaarlijk uitschot met België te maken?
Meneer is hier toevallig geboren? Men heeft hem dat Belg-zijn plus ocmw ticket naar zijn kop gegooid?
Mooie reclame voor ons landje, zoiets als "Belg" laten doorgaan!
Allemaal het resultaat van de snel-belg-wet uit de glorietijd van Paars-Groen o.l.v. de illustere Konijnentand.
quercus is offline  
Oud 30 september 2019, 01:24   #13
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat ze hem maar goed vasthouden. Levenslang. En liefst een Syrische gevangenis.
Laat hem daar maar voor het gerecht verschijnen, hij heeft immers daar zijn vermeende daden gepleegd. Dat vind ik overigens ook over eventuele 'Nederlanders'*. (*= zij zouden geen Nederlander meer moeten zijn, omdat ze willens en wetens in een vreemde krijgdienst, dat is genoeg om je Nederlanderschap af te pakken, daarbij mede de wapens opnemend tegen het Koninkrijk, kortom dat is gewoon 'hoogverraad')

Repatriering van kinderen zou kunnen, moeders mogen mee, maar linea recta naar de gevangenis om hun straf uit te zitten.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline  
Oud 30 september 2019, 04:58   #14
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Artikel de dato 18/02/2019: Terugkeer IS-strijders - Premier Michel voorstander van maximaal veroordelingen in de regio

Als reactie op een schrijven van forumlid daiwa

Citaat:
Hij moet hier niet berecht worden maar wel waar hij zijn misdaden pleegde !
Ik begrijp ook niet waarom dat stuk krapuul nog de Belgische nationaliteit heeft.
Ik ook niet. 2
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 30 september 2019, 06:24   #15
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Hierzie, zo doen ze dat in het VK:

https://www.hln.be/nieuws/buitenland...nnie~a297256b/

En dit gaat dan nog maar om een zogenaamde jihadbruid, wij spreken hier over een IS beul die naar Belgique zou terugkeren...
Hypochonder is offline  
Oud 30 september 2019, 13:07   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.741
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Laat hem daar maar voor het gerecht verschijnen, hij heeft immers daar zijn vermeende daden gepleegd. Dat vind ik overigens ook over eventuele 'Nederlanders'*. (*= zij zouden geen Nederlander meer moeten zijn, omdat ze willens en wetens in een vreemde krijgdienst, dat is genoeg om je Nederlanderschap af te pakken, daarbij mede de wapens opnemend tegen het Koninkrijk, kortom dat is gewoon 'hoogverraad')

Repatriering van kinderen zou kunnen, moeders mogen mee, maar linea recta naar de gevangenis om hun straf uit te zitten.
Waarom zouden die vrouwelijke terroristen wél terug mogen komen?
daiwa is offline  
Oud 30 september 2019, 14:18   #17
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Mensen die er zelf voor kozen om in te lijven bij de één of andere terroristengroepering zouden de kans niet meer mogen krijgen om nog terug te keren naar ons land en zouden gelijk de Belgische Nationaliteit en andere zaken/dingen die ze misschien gekregen hebben moeten verliezen.

Of moeten wij ons openstellen om moordenaars terug toe te laten in ons land?

Lijkt mij best wel ver gezocht dat laatste.

Citaat:
Repatriering van kinderen zou kunnen, moeders mogen mee, maar linea recta naar de gevangenis om hun straf uit te zitten.
Waar ze het gelijk op een janken zetten met lallende tongen en de armen en benen de hoogte in, vingertjes de hoogte in om uiteindelijk vrijgelaten te worden.

Pijnlijk detail is- en blijft dat zij er zelf voor gekozen hebben om zich aan te sluiten bij de groeperingen, niemand heeft ze daartoe verplicht.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 30 september 2019, 14:23   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hij moet hier niet berecht worden maar wel waar hij zijn misdaden pleegde !
Ik begrijp ook niet waarom dat stuk krapuul nog de Belgische nationaliteit heeft.
dat was ook mijn kritiek een paar jaar geleden toen BE alles deed om die 'strijders' te weerhouden van te vertrekken.

BE had toen beter loketten geopend met gratis vliegtickets om te vertrekken, in ruil voor het afgeven van de BE nationaliteit welliswaar.
Anna List is offline  
Oud 30 september 2019, 14:32   #19
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat was ook mijn kritiek een paar jaar geleden toen BE alles deed om die 'strijders' te weerhouden van te vertrekken.

BE had toen beter loketten geopend met gratis vliegtickets om te vertrekken, in ruil voor het afgeven van de BE nationaliteit welliswaar.
Ik denk dat er dan velen zouden geweest zijn die het niet zouden gedaan hebben want de BE Nationaliteit is ze 'heilig'? (al de voordelen missen die ze krijgen????)
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 30 september 2019 om 14:32.
Universalia is offline  
Oud 30 september 2019, 14:35   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat er dan velen zouden geweest zijn die het niet zouden gedaan hebben want de BE Nationaliteit is ze 'heilig'? (al de voordelen missen die ze krijgen????)
we hadden het op z'n minst kunnen proberen hé
Anna List is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be