Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 september 2019, 02:28   #221
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.866
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op geen enkele Vlaming. Die spreken toch altijd en overal Frans.
Als uw Franstalige landgenoten nu net zo behept zouden zijn van het Nederlands, dan was allicht het onderlinge wantrouwen heel wat minder geweest.

Verder waarom Frans? Duits, ook een landstaal bij jullie is Europees allicht zelfs Belangrijker dan Frans. En Engels staat internationaal op een hoger niveau dan Duits en Frans (ondanks Afrika), omdat het een Lingua Franca is. Met een beetje pech moeten we allemaal straks wel op Chinese les...
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 06:13   #222
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Bedoel je dat de kopers werknemers zijn van de verkoper?

Dat is origineel.
Probeer je de zaken in het belachelijke te trekken?
Ik stel een zeer precieze vraag: hoe is die vrijheid geformuleerd in een wet.

En jij komt hier af met een verwarring tussen handel drijven en arbeidsovereenkomsten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 06:15   #223
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Allez jong, gaat gij nu ook al beginnen. Een taalvechter die de taalwetten niet kent.
...
Ik betwist helemaal de vrijheid van private taalkeuze niet, maar ik wou checken of jullie weten "hoe dat precies wettelijk geformuleerd is".
Omdat sommigen hier alleen maar kunnen kwaken daarover.

Ik zie graag jullie antwoord tegemoet.
Edit: den Tav heeft het ondertussen gevonden, zo blijkt uit berichten hier net boven.
Dan komt de volgende vraag: welke straf riskeert de gemeente, als ze in haar marktregelement iets opneemt zoals hier in deze draad besproken? De burgemeester in de gevangenis?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 20 september 2019 om 06:25.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 07:38   #224
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.762
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Op geen enkele Vlaming. Die spreken toch altijd en overal Frans.
Daarom dat de Forza Flandria bijna de meerderheid heeft in het Vlaams Parlement zeker
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 07:58   #225
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
'k Was gisteren in de Colruyt in Ninove rond 15.00 uur. Daar liepen meer negers en islamieten dan blanke Ninovieters. Je mag een keer raden welke taal die niet-Ninovieters spraken.
Ik was gisteren nog eens in Antwerpen en wat je daar ziet tegenwoordig dat hou je niet meer voor mogelijk.

Een stad die volledig ingepalmd is door vreemdelingen.

Het taaltje dat zij onderling brabbelen, geen mens die er wat van verstaat.

En niet alleen dat 'siert' (<- door Sarcasmus) Antwerpen.

Ik graaf even in het verleden en daarbij dacht ik dat toen het Vlaams Belang nog onder de naam Vlaams Blok ging die mensen eens aanhaalden dat Antwerpen een bouwwerf was.

Een wandeling van de Groenplaats tot aan het centraal station leerde dat zij toen al gelijk hadden.

Ik ben blij dat ik het vroegere Antwerpen nog heb mogen meemaken want op huidig ogenblik is er vecht totaal niets leuk meer aan, integendeel.

Niet alleen Colruyt te Ninove hoor want aan de kust waar ik al eens kom is dat hetzelfde Carrefour Koksijde bijvoorbeeld en het gaat daar in stijgende lijn zelfs.

Er zijn dan ook véél tweede verblijvers aan de kust die om die reden hun pand al te koop stellen en er wegwezen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 20 september 2019 om 08:02.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 08:38   #226
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kijk naar de weg politie. Ze houden Fransen tegen in Antwerpen......ze spreken die mannekes braafjes aan in het Frans. Waarom ? Om de verfransing tegen te gaan
Hoe weet jij dat fredje de beroepsleugenaar? Wat weet jij nu van Antwerpen? Niets..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 08:49   #227
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Als uw Franstalige landgenoten nu net zo behept zouden zijn van het Nederlands, dan was allicht het onderlinge wantrouwen heel wat minder geweest.

Verder waarom Frans? Duits, ook een landstaal bij jullie is Europees allicht zelfs Belangrijker dan Frans. En Engels staat internationaal op een hoger niveau dan Duits en Frans (ondanks Afrika), omdat het een Lingua Franca is. Met een beetje pech moeten we allemaal straks wel op Chinese les...
Geloof geen woord van hetgeen fred de leugenaar uitkraamt. In een discussie i.v.m. het Ninoofse VB. verhaal waar ze 40 % van de stemmen halen beweerde hij doodleuk dat alle VB leden Frans spreken tegen de handelaars van Ninove. De man is bezeten door het waanidee dat iedereen in belgië frans praat en is daardoor schizofreen geworden..
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 11:09   #228
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik betwist helemaal de vrijheid van private taalkeuze niet, maar ik wou checken of jullie weten "hoe dat precies wettelijk geformuleerd is".
Omdat sommigen hier alleen maar kunnen kwaken daarover.

Ik zie graag jullie antwoord tegemoet.
Edit: den Tav heeft het ondertussen gevonden, zo blijkt uit berichten hier net boven.
Dan komt de volgende vraag: welke straf riskeert de gemeente, als ze in haar marktregelement iets opneemt zoals hier in deze draad besproken? De burgemeester in de gevangenis?
Schoof niet zeveren. Ik heb twee dagen geleden geschreven dat marktkramer-klant in de privésfeer valt en dat de overheid daar geen kl*ten aan te zeggen heeft.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Over domme Vlamingen die niet beseffen dat NV-A via allerlei achterpoortjes de basis rechten van de inwoners willen afnemen.

In de grondwet staat dat er in België vrijheid van taal is. Een gemeentebestuur die vergunningen weigert wegens taalgebruik van de marktkramer is gewoon onwettelijk bezig.

Domme flaminganten.
En gisterenavond heb ik de wetgeving terzake, zoals te lezen op de site van de Vlaamse overheid, ook al geciteerd. Omdat al de meeste flaminganten hier precies nog nooit van een taalwetgeving, en een Belgische grondwet gehoord hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:20   #229
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Daarom dat de Forza Flandria bijna de meerderheid heeft in het Vlaams Parlement zeker

Al die van Forza Flandria spreken braafjes Frans tegen ééniedere Franstalige die ze niet begrijpt. Zelfs de politie doet dat in hartje Vlaanderen ....dat werd gisteren nog eens getoond op Tv.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 12:40.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:21   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Geloof geen woord van hetgeen fred de leugenaar uitkraamt. In een discussie i.v.m. het Ninoofse VB. verhaal waar ze 40 % van de stemmen halen beweerde hij doodleuk dat alle VB leden Frans spreken tegen de handelaars van Ninove. De man is bezeten door het waanidee dat iedereen in belgië frans praat en is daardoor schizofreen geworden..
Mij een leugenaar noemen is een PA ......toch mee opletten he beste vriend.
Maar bon ik kan tegen een stootje.
Ik woon in Brussel beste en ik hoor de Vlamingen hier alle dagen onder elkaar in het Vlaams maar van zo gauw ze tegen een onbekende beginnen is dit steevast in het Frans.
En ja daar zijn toevallig al wat inwoners van Ninove bij.....die halen ook hun beste Frans boven maak je geen illusies.
Trouwens moest hetgeen ik hier schrijf niet gebeuren dan zou er van een verfransing geen sprake zijn.Een VB stemmer is gewoon een ant makak stemmer en die spreekt wat hem het beste uitkomt.
En ik weet van veel van die Vlamingen die meestal in de rand wonen dat die VB stemmen.

Trouwens ik vraag het nog eens beleefd aan U. Kaproen kan er niet op antwoorden.

Waarom spreekt de Vlaamse weg politie in hartje Vlaanderen Franstaligen aan in het Frans bij een controle ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 12:31.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:27   #231
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hoe weet jij dat fredje de beroepsleugenaar? Wat weet jij nu van Antwerpen? Niets..
.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 12:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:34   #232
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hoe weet jij dat fredje de beroepsleugenaar? Wat weet jij nu van Antwerpen? Niets..
U bent op de hoogte van het forumreglement ? Graag geen PA meer ....PA=RD ik heb dat hier ook al mogen ondervinden dus een verwittigd man is er twee waard.

Het was op televisie gisteren.....Luc Alloo bij de wegpolitie. U kan het zelfs herbekijken als U wil . Gans Vlaanderen hoorde dat die agenten hun beste Frans bovenhaalden voor die Fransen.

En nu gij. Wie weet er nu iets of niks ??

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 12:42.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 12:37   #233
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik betwist helemaal de vrijheid van private taalkeuze niet, maar ik wou checken of jullie weten "hoe dat precies wettelijk geformuleerd is".
Omdat sommigen hier alleen maar kunnen kwaken daarover.

Ik zie graag jullie antwoord tegemoet.
Edit: den Tav heeft het ondertussen gevonden, zo blijkt uit berichten hier net boven.
Dan komt de volgende vraag: welke straf riskeert de gemeente, als ze in haar marktregelement iets opneemt zoals hier in deze draad besproken? De burgemeester in de gevangenis?
Tja als de bevoegde minister een NVA creatuur is, niks zeker ?

De rechter kan de intrekking van de marktvergunning onwettelijk verklaren en een schadevergoeding met eventuele dwangsom opleggen, maar dat is het dan ook.

Het is aan de bevoegde overheid om op te treden indien burgemeesters en colleges van schepenen de wet niet naleven, maargoed, NVA...de wet geldt niet voor de NVA, enkel Forza Flandria.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 16:53   #234
regor
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 oktober 2015
Berichten: 233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mij een leugenaar noemen is een PA ......toch mee opletten he beste vriend.
Maar bon ik kan tegen een stootje.
Ik woon in Brussel beste en ik hoor de Vlamingen hier alle dagen onder elkaar in het Vlaams maar van zo gauw ze tegen een onbekende beginnen is dit steevast in het Frans.
En ja daar zijn toevallig al wat inwoners van Ninove bij.....die halen ook hun beste Frans boven maak je geen illusies.
Trouwens moest hetgeen ik hier schrijf niet gebeuren dan zou er van een verfransing geen sprake zijn.Een VB stemmer is gewoon een ant makak stemmer en die spreekt wat hem het beste uitkomt.
En ik weet van veel van die Vlamingen die meestal in de rand wonen dat die VB stemmen.

Trouwens ik vraag het nog eens beleefd aan U. Kaproen kan er niet op antwoorden.

Waarom spreekt de Vlaamse weg politie in hartje Vlaanderen Franstaligen aan in het Frans bij een controle ?
De Vlaamse weg politie spreekt een woordje Frans om de zaak vooruit te helpen. Mijn hoed af voor die mensen.
regor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 16:57   #235
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De Vlaamse weg politie spreekt een woordje Frans om de zaak vooruit te helpen. Mijn hoed af voor die mensen.
Inderdaad. En soms zorgt dit voor hilarische toestanden. Ik zag ooit eens een docu waar de politie vroeg aan een vluchteling hoe hij in het land was terechtgekomen. Did you come here with the fly?

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 20 september 2019 om 16:58.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 17:00   #236
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Die wet van de zogezegde taalvrijheid is een slechte wet voor de Vlamingen,

daar die wet in de praktijk gewoon een middel is om overal in dit land het

Frans op te dringen.


Die wet gaan we dus zo vlug mogelijk afschaffen in Vlaanderen.
Heb je eigenlijk al een bruin hemd, (neen, ik bedoel niet je habijt...) en zwarte botten klaar staan voor na de machtsgreep ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 17:46   #237
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door regor Bekijk bericht
De Vlaamse weg politie spreekt een woordje Frans om de zaak vooruit te helpen. Mijn hoed af voor die mensen.
Geen probleem mij goed. Maar dan moeten die flaminganten niet klagen over verfransing.
Best dat men dan ook in de Vlaamse gemeenten overal de Franstaligen maar te woord staat in het Frans.
Als het kan op de weg moet het overal kunnen.
Zo worden overal de zaken wat vooruit geholpen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 20 september 2019 om 17:52.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 18:00   #238
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Heb je eigenlijk al een bruin hemd, (neen, ik bedoel niet je habijt...) en zwarte botten klaar staan voor na de machtsgreep ?
Ochhere ochgottekes.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 18:05   #239
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.153
Standaard

De tegenstanders moeten wel toegeven: het is een duidelijke boodschap. Een uitnodiging met aandrang: leer wat Nederlands als je hier centen wilt verdienen aan Vlaamse klanten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2019, 18:50   #240
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik was gisteren nog eens in Antwerpen en wat je daar ziet tegenwoordig dat hou je niet meer voor mogelijk.

Een stad die volledig ingepalmd is door vreemdelingen.

Het taaltje dat zij onderling brabbelen, geen mens die er wat van verstaat.

En niet alleen dat 'siert' (<- door Sarcasmus) Antwerpen.

Ik graaf even in het verleden en daarbij dacht ik dat toen het Vlaams Belang nog onder de naam Vlaams Blok ging die mensen eens aanhaalden dat Antwerpen een bouwwerf was.

Een wandeling van de Groenplaats tot aan het centraal station leerde dat zij toen al gelijk hadden.

Ik ben blij dat ik het vroegere Antwerpen nog heb mogen meemaken want op huidig ogenblik is er vecht totaal niets leuk meer aan, integendeel.

Niet alleen Colruyt te Ninove hoor want aan de kust waar ik al eens kom is dat hetzelfde Carrefour Koksijde bijvoorbeeld en het gaat daar in stijgende lijn zelfs.

Er zijn dan ook véél tweede verblijvers aan de kust die om die reden hun pand al te koop stellen en er wegwezen.
M.a.w. De huidige burgemeester is zwaar gebuisd.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be