Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 februari 2018, 04:01   #21
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.608
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Omdat ze anders door uw soort als fascisten worden bestempeld?
Vlamingen? Fascisten?
Ik vind dat die omschrijvingen erg 'libertoir' worden gebruikt. Vlamingen zijn gewoon provincialen zoals Brabanders of Limburgers.
Wat ik eerder als fascisten zou omschrijven zijn obstinate kerktoren flaminganten, maar die vindt ge in alle provincies. Zelfs in andere landen maar dan onder verschillende regionale torens.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 06:55   #22
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Vlamingen? Fascisten?
Ik vind dat die omschrijvingen erg 'libertoir' worden gebruikt. Vlamingen zijn gewoon provincialen zoals Brabanders of Limburgers.
Wat ik eerder als fascisten zou omschrijven zijn obstinate kerktoren flaminganten, maar die vindt ge in alle provincies. Zelfs in andere landen maar dan onder verschillende regionale torens.
Dat is toch waar de politiek correcte meute de rechtse, zeg maar VB-kiezer, voor uitschelden, niet?
Als je voor uw "eigen soort" opkomt en de massale import van andersdenkenden geen toegevoegde waarde durft te vinden?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 07:20   #23
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een uitleg is snel gevonden. Wie opkomt voor zijn mening moet daar tegen kunnen. Net als die betogers gisteren niet door iedereen worden gesmaakt.
Maar ik heb het begrepen.....op U moeten we niet tellen om te gaan betogen voor het beleid.
Zonder gratis pampers voor de deelnemers krijgt het VB geen kat meer op hun betogingen.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 08:08   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Dat is toch waar de politiek correcte meute de rechtse, zeg maar VB-kiezer, voor uitschelden, niet?
Als je voor uw "eigen soort" opkomt en de massale import van andersdenkenden geen toegevoegde waarde durft te vinden?
Aan U om uit te maken of er raakpunten zijn met het VB.



Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, voor zover dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat — de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 februari 2018 om 08:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 08:22   #25
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Aan U om uit te maken of het VB hier kan aan gelinkt worden.



Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.
Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, voor zover dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
Het fascisme streeft naar een totalitaire staat — de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
Het fascisme is extreem nationalistisch.
Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
Heb je het over de islam Fred?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 08:24   #26
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Heb je het over de islam Fred?
Neen U zei dat VB kiezers worden uitgescholden voor zijnde fascisten. Ik vroeg U gewoon of U raakpunten ziet tussen het fascisme en het VB. U mag gerust vinden van niet.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 08:47   #27
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Neen U zei dat VB kiezers worden uitgescholden voor zijnde fascisten. Ik vroeg U gewoon of U raakpunten ziet tussen het fascisme en het VB. U mag gerust vinden van niet.
Door uw soort worden vb kiezers als fascisten bestempeld. Raakpunten met uw lijstje kan ik bij het VB niet vinden.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:02   #28
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Door uw soort worden vb kiezers als fascisten bestempeld. Raakpunten met uw lijstje kan ik bij het VB niet vinden.
VB kiezers kunnen bij geen enkele partij rekenen op enig begrip. Het cordon zal nooit worden opgeheven.Spijtig voor U.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2018, 19:29   #29
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
VB kiezers kunnen bij geen enkele partij rekenen op enig begrip. Het cordon zal nooit worden opgeheven.Spijtig voor U.
Naar alle waarschijnlijkheid zal dier schutkring rond het VB niet snel opgeheven worden daar men bang heeft van de piste die de partij 'vaart' of zou varen als de schutkring zou opgeheven worden.

Nu ben ik wel van mening dat er andere partijen zijn die men evengoed naast het VB de schutkring in mag duwen.

Daarnaast is en blijft een schutkring (cordon sanitaire) niet democratisch, daar men een groep mensen/kiezers op die manier even buiten spel weet te zetten.

Het is- en blijft gewoon mensen uitschakelen die van mening verschillen op bepaalde vlakken, meningen die volgens sommige lieden te ver uit elkaar liggen misschien?

Zijn verkiezingen dan nog 'juist' als men op die manier al een groep mensen de 'deur gaat wijzen?'

Er zijn er andere die men beter de deur zou wijzen.

p.s.

Zoals u al heeft kunnen merken gebruik ik liever het woord schutkring dan cordon sanitaire.

Dat heeft een geldige reden: cordon sanitaire doet mij steeds denken aan een 'Openbaar toilet'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 27 februari 2018 om 19:52.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be