Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 januari 2018, 14:30   #281
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aurora_Borealis Bekijk bericht
De treinen zouden dan beter wat langer 's avonds rijden. Als de laatste trein voor mij vanuit Brussels Airport om 10u20 is, dan moet ik al in 3/4 van de gevallen de auto of taxi nemen...
Dat is idd soms een probleempje, ook een heel vroege vlucht kan je soms niet halen, wegens slap OV. (toch vanuit Limburg).

Ik ben soms sneller in Schiphol (trein vanuit Weert (NL), dan in Zaventem vanuit Genk...
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 14:35   #282
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Akkoord maar dan vraag ik mij af waarom er dagelijks nog massa's Nederlanders en Fransen in Zaventem staan aan te schuiven aan de check-in? Met hun papieren in de hand en te wachten op tot ze hun instapkaart krijgen. Terwijl je die inderdaad gewoon online kan hebben. Zelfs op je smartphone. Waar ze bij de profiling op Amerikaanse vluchten zien dat sommigen zelfs voorbij Schiphol zijn gereden om in Zaventem te geraken.

We leven in de 21e eeuw maar als je dan de cijfers ziet van hoeveel mensen geen ESTA hebben aangevraagd om naar Amerika te vliegen? Mensen boeken de goedkoopste vlucht, al moeten ze meer dan 150 kilometer met hun wagen rijden en daar een dure parking betalen. Valiezen gepakt en naar de luchthaven. Zonder na te denken en te zien dat alles in orde is. Hoe dikwijls ik iemand met zijn gewone ID heb zien staan terwijl een Internationaal paspoort nodig is. Hoe dikwijls men vergeten is om de nodige documenten zoals een ESTA aan te vragen. Voor mensen telt 1 ding : waar kan ik zo goedkoop mogelijk vliegen. En al de rest is bijzaak. Ook de afstanden die ze met hun wagen moeten doen.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 14:37   #283
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Maar het ging hier eigenlijk over de zones 30 in steden en bij uitbreiding in elk dorp waar nog een boer met zijn tractor rond de kerk rijdt. Deze voormiddag gaan fietsen en waar stonden ze te flitsen : aan een zijstraat aan de kerk en waar een boer met zijn tractor voorbij reed. Waar er verder een wagen per uur door komt en een jongere en fitte wielerfanaat ook al snel meer dan 30 km/uur zal rijden.

Zou die ook geflitst worden
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 14:37   #284
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Daarover gaat het nu eens echt niet. Het ging erom hoever je van eenderwelke luchthaven woont.

Waarom zou iemand van Oostende naar Charleroi rijden voor een luchthaven?
Idioter gaat wel niet.

Oostende- Kortrijk - Brussel - Antwerpen - Rijsel - enz... slaapwel Garry.

En vanuit Brussel en Rijsel zijn er zeker vluchten naar Italië.
Oostende-Brussel een eenvoudigere treinverbinding is er bijna niet.
Vooral als uw vlucht reeds voor 7 u vertrekt en ge daar dan al twee uur eerder moet zijn, ik wens u veel succes om er op tijd te geraken. Moogt ge nog niet de pech hebben dat de treinen juist staken op de dag dat ge uw vlucht geboekt hebt.

En van Brussel vliegen ze niet op de luchthaven waar ik zijn moet, dat doen ze wel van Charleroi. Bovendien zijn de meeste vluchten van daaruit goedkoper.

Al mijn vrienden, familie en kennissen vliegen vanuit Charleroi en gaan daar met de auto heen of laten zich voeren door iemand uit hun vriendenkring of familielid, of het zou moeten zijn dat ze een bepaalde vlucht hebben die vanuit Oostende vertrekt.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 januari 2018 om 14:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:00   #285
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Maar het ging hier eigenlijk over de zones 30 in steden en bij uitbreiding in elk dorp waar nog een boer met zijn tractor rond de kerk rijdt. Deze voormiddag gaan fietsen en waar stonden ze te flitsen : aan een zijstraat aan de kerk en waar een boer met zijn tractor voorbij reed. Waar er verder een wagen per uur door komt en een jongere en fitte wielerfanaat ook al snel meer dan 30 km/uur zal rijden.

Zou die ook geflitst worden
Nee, die mogen alles, want ze zijn niet herkenbaar.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:13   #286
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Akkoord maar dan vraag ik mij af waarom er dagelijks nog massa's Nederlanders en Fransen in Zaventem staan aan te schuiven aan de check-in?
Ik was verleden jaar op Eindhoven, minstens de helft checkte met smartphone in, de andere rij was ca evenlang die checkte in met geprint ticket.

De balies waren opmerkelijk leeg...

Zaventem? Al bijna eeuwig niet meer geweest.

Citaat:
Vooral als uw vlucht reeds voor 7 u vertrekt en ge daar dan al twee uur eerder moet zijn
Dat hangt enkel van de bagage af, met enkel handbagage is het tenlaatste een halfuur dacht ik, of 45 minuten. Hangt van de maatschappij af.

Met bagage inchecken is het wslk aanbeveling 2 uur, ten laatste 1 uur, zelfs minder, tot 40 minuten. Hangt van luchthaven en bestemming af.

ff googlen, inchecken met bagage openingstijden:
Citaat:
https://www.transavia.com/nl-BE/serv...tie-inchecken/

Openingstijden check-in balies

Let op: Zorg dat je vóór sluitingstijd van de check-in balies ingecheckt bent en eventuele bagage hebt afgegeven.

Vertrek vanaf Amsterdam Airport Schiphol naar Tel Aviv: vanaf 3 uur tot 85 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf Amsterdam Airport Schiphol naar overige luchthavens: vanaf 3 uur tot 40 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf Eindhoven naar Tel Aviv: vanaf 3 uur tot 85 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf München naar Tel Aviv: vanaf 2,5 uur tot 40 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf Nantes naar een land binnen het Schengengebied: vanaf 2 uur tot 40 minuten voor vertrek
Vertrek vanaf Nantes naar een land buiten het Schengengebied: vanaf 2,5 uur tot 40 minuten voor vertrek
Vertrek vanaf Parijs-Orly of Lyon naar een land binnen het Schengengebied: vanaf 2,5 uur tot 40 minuten voor vertrek
Vertrek vanaf Parijs-Orly of Lyon naar een land buiten het Schengengebied: vanaf 2,5 uur tot 60 minuten voor vertrek
Vertrek vanaf Tel Aviv, Tunis, Casablanca, Marrakech of Algiers: vanaf 2,5 uur tot 60 minuten voor vertrek
Vertrek vanaf Dubai: vanaf 3 uur tot 60 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf Turkije naar Nederland: vanaf 2,5 uur tot 60 minuten voor vertrek.
Vertrek vanaf een andere luchthaven: vanaf 2 uur tot 40 minuten voor vertrek.

Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2018 om 15:33.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:17   #287
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Sorry maar na een carrière waarvan bijna de laatste 12 jaar op de luchthaven van Zaventem weet ik natuurlijk niet wat er de laatste twee maanden is verandert. Ik zal verkeerd zijn
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:41   #288
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Profiteur Bekijk bericht
Sorry maar na een carrière waarvan bijna de laatste 12 jaar op de luchthaven van Zaventem weet ik natuurlijk niet wat er de laatste twee maanden is verandert. Ik zal verkeerd zijn
Ryanair geraak je nog 20 minuten voor vertrek door de boardinggate, dan is finito, in de regel is het 30 minuten zoals ik al dacht:

Citaat:
https://www.ryanair.com/be/nl/nuttig...-inchecken#0-4

Hoe laat moet ik bij de boardinggate zijn?

U dient ten minste 30 minuten voor het vertrek bij de gate aanwezig te zijn. 20 minuten voor vertrek gaat de balie dicht. U dient een geldig reisdocument en een boardingkaart te overleggen bij de boardinggate.

Ingezetenen van landen die niet tot de EU/EER behoren, moeten, ongeacht de visumvereisten van passagiers, voordat zij naar de beveiligingsvoorzieningen op de luchthaven gaan, eerst naar de balie van Ryanair voor visum-/documentcontrole op de luchthaven gaan om hun reisdocumenten te laten controleren en hun online-boardingpass te laten afstempelen. Alle passagiers die vertrekken vanuit Marokko moeten voordat zij naar de beveiligingsvoorzieningen gaan, eerst naar de balie voor het afgeven van bagage en visum/immigratie gaan om hun reisdocument te laten controleren en boardingkaart te laten stempelen

Passagiers die te laat bij de gate aankomen, worden niet meer aan boord van het vliegtuig toegelaten. Mocht u met een latere vlucht willen vertrekken, dan dient u een nieuw ticket aan te schaffen tegen het op dat moment van toepassing zijnde tarief...
2 jaar geleden heb ik nog Weeze-Verona gevlogen met Ryanair. Weekje Adria Venetië-Jesolo.

Zaventem? Waar ligt dat?

Laatst gewijzigd door Micele : 29 januari 2018 om 15:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:42   #289
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Ik ben net 71 geworden Jan. Ik kan alleen hopen deze discussie voort te kunnen zetten wanneer u ook deze leeftijd bereikt hebt.
Wedden dar Micele nu een Pedelec aanbeveelt.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 15:44   #290
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.182
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wedden dar Micele nu een Pedelec aanbeveelt.
Dat geld besteed ik veel beter aan wat nuttigers.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 januari 2018, 22:54   #291
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ryanair geraak je nog 20 minuten voor vertrek door de boardinggate, dan is finito, in de regel is het 30 minuten zoals ik al dacht:



2 jaar geleden heb ik nog Weeze-Verona gevlogen met Ryanair. Weekje Adria Venetië-Jesolo.

Zaventem? Waar ligt dat?
Dat is allemaal goed en wel maar ik ben graag goed op tijd zodat er al eens wat dik mag tegen zitten, dat ge dan nog tijdig daar bent. Ik heb liever dat ik er twee u te vroeg ben zodat ik nog rustig iets kan nuttigen daar en een deuntje kan spelen op de piano die daar staat, tot ergernis van wie het niet graag hoort.

Mijn dochter niet, die vertrekt gewoonlijk het uur dat ze moet arriveren en dan mag papa vliegen over de autosnelweg om ze nog scherp op tijd in Charleroi te krijgen. En dan nog wat file onderweg waar ge uw kas in kunt opvreten... Maar ja, 't is een lief jonk, ...dus wat doe je dan?

Laatst gewijzigd door Garry : 29 januari 2018 om 22:59.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 07:57   #292
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Typische geitewollensokkenredenering.
Dat verhuist van het platteland naar de stad, en eist daar dan dezelfde luchtkwaliteit. Ik woon op het semi-platteland, en om naar Antwerpen te gaan met het openbaar vervoer (15km) moet ik 1 uur 15 min. in een bus rondhobbelen via allerlei surrealistische omwegen. Met de wagen doe ik dat comfortabel op 20 minuten. Moet er een tekeningske bij?
Kijk, de inwoners van die stad hebben het laatste woordt wat betreft wie er, met welk voertuig, binnen mag. En daar ga jij je dus als niet-stadsbewoner bij moeten neerleggen.

Echter wat men werkelijk moet doen, is gewoon het parkeren op straat afschaffen. Daarmee lost men zowat alle vekeersproblemen in de stad op.

Ik heb zelf in de binnenstad van Gent gewoond. De meeste autos die ik daar zag waren autos op zoek naar parkeerplaatsen. Mensen draaien liever 15 minuten rondjes tot er ergens een plaatsje vrij is, dan ergens in een parkeergarage te gaan staan, want dan moeten zo hun benen bewegen, en dat kunnen ze blijkbaar niet meer. Dat men daar paal en perk aan wil stellen (en dat dat voor sommigen pijn doet) werd tijd.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 17:47   #293
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kijk, de inwoners van die stad hebben het laatste woordt wat betreft wie er, met welk voertuig, binnen mag. En daar ga jij je dus als niet-stadsbewoner bij moeten neerleggen.

Echter wat men werkelijk moet doen, is gewoon het parkeren op straat afschaffen. Daarmee lost men zowat alle vekeersproblemen in de stad op.

Ik heb zelf in de binnenstad van Gent gewoond. De meeste autos die ik daar zag waren autos op zoek naar parkeerplaatsen. Mensen draaien liever 15 minuten rondjes tot er ergens een plaatsje vrij is, dan ergens in een parkeergarage te gaan staan, want dan moeten zo hun benen bewegen, en dat kunnen ze blijkbaar niet meer. Dat men daar paal en perk aan wil stellen (en dat dat voor sommigen pijn doet) werd tijd.
Dat ligt niet aan die auto's maar aan het Gentse bestuur en ook dat van alle andere steden.

Ze doen niet liever dan overal enkelrichtingstraten maken, ook al is het dikwijls helemaal niet nodig, en plaatsen waar het perfect mogelijk is om te parkeren omdopen tot iets anders of parkeren te verbieden. En dan maar staan jammeren dat auto's een kwartier of langer toertjes rijden in de hoop van EINDELIJK een parkeerplaatsje te kunnen bemachtigen.

Weet ge wat ge moet doen? Goed de stomme keikop uithangen en gewoonweg alle auto's/ lichte en andere vrachtwagens in de stad verbieden, maar kom dan niet staan zeiken dat er geen enkele winkel meer te vinden zal zijn binnenkort hé, want die kommen ze tot nog niet per tram bevoorraden hoor. En wanneer ge ziek bent rij dan maar door de regen met uw fiets naar de dokter want die gaat ook niet per tram huisbezoeken afleggen hé. En hopelijk heb je het geluk dat uw kot nooit vuur vat want ge gaat het dan zelf mogen blussen met emmertjes.

Probeer uw versteend verstand eens vijf minuten te gebruiken en som eens voor uw eigen op hoeveel mensen er niet anders kunnen dan met de auto/camionette/vrachtwagen beroepshalve, zich niet met eender welke vorm van openbaar vervoer naar hun bestemming in de stad kunnen begeven.

En huur daar dan in de toekomst best gemeubeld hé want als ge zou willen verhuizen kunt ge alles terug langs de trap gaan sleuren als er geen lift is waar alles in kan en waar er wel een lift is zal die niet lang meer in gebruik zijn want er is geen kat die met de tram zal komen om het onderhoud er van te doen.

Uwe verhuis moogt ge dan ook zelf doen met een stootkar zoals in de goede ouden tijd. En verder moogde stikken in uwen afval of hem zelf wegbrengen met uw fietske.

Mij niet gelaten hoor, ik woon niet in de stad.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2018 om 18:06.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 18:28   #294
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

't Is de ziekte van de tijd, over alles en nog wat staan zeiken en zagen.

Gaan ze dicht bij de ijzeren weg wonen en dan zagen ze dat ze last hebben van het lawaai van de treinen, of ze gaan in de aanvliegroute van een vliegveld wonen en dan klagen ze dat de pannen van hun dak vliegen en dat ze niet kunnen slapen van het lawaai van de laag overkomende vliegtuigen. Of ze gaan naast een school wonen en dan staan ze te zeiken over de geluidsoverlast van de gillende kinderen. Dan kruipen ze in een stad en dan zitten ze te zeveren over het verkeer en de stank van de auto's en bromfietsen.

Ze kunnen misschien terug gaan rijden met paard en kar zoals de Amish, dan kunnen ze straks staan klagen dat er overal in de stad pakken stront liggen.

Dat ze, vóór dat ze ergens gaan wonen eens eerst hun hersenen activeren en eens de voor en de nadelen ervan afwegen, dan moeten ze nadien niet staan zeiken en zeveren.

Dat weet ge allemaal op voorhand en als ge daar niet tegen kunt, ga daar dan niet wonen want ge weet ook vooruit dat dat er niet gaat op verbeteren, dat wordt alleen allemaal maar erger in de toekomst.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 februari 2018 om 18:39.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 20:52   #295
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Kijk, de inwoners van die stad hebben het laatste woordt wat betreft wie er, met welk voertuig, binnen mag. En daar ga jij je dus als niet-stadsbewoner bij moeten neerleggen.
Oei! Een nieuwe vorm van direkte volksdemocratie?
Het is simpel hoor: willen de stadsbewoners een stad die floreert, doordat er bezoekers komen die inkomsten genereren voor de stad en zijn bewoners/handelaars/etc? Of willen ze dat het gras tussen de kasseien groeit omdat alle handel & activiteit stilgevallen is en de potentieele bezoekers elders gaan shoppen/eten/drinken?


Citaat:
Echter wat men werkelijk moet doen, is gewoon het parkeren op straat afschaffen. Daarmee lost men zowat alle vekeersproblemen in de stad op.
Ik zou dan ook maar ineens alle autos bannen. De enkelrichtingstraten, verkeerslichten, fietserszones etc. kunnen allemaal op de schop.

Citaat:
Ik heb zelf in de binnenstad van Gent gewoond. De meeste autos die ik daar zag waren autos op zoek naar parkeerplaatsen. Mensen draaien liever 15 minuten rondjes tot er ergens een plaatsje vrij is, dan ergens in een parkeergarage te gaan staan, want dan moeten zo hun benen bewegen, en dat kunnen ze blijkbaar niet meer. Dat men daar paal en perk aan wil stellen (en dat dat voor sommigen pijn doet) werd tijd.
Wees blij dat de mensen voorlopig nog naar Gent willen komen. (zie ook boven)
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 22:12   #296
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Mij niet gelaten hoor, ik woon niet in de stad.
Merkwaardig, u verslikt zich bijna van woede in uw eigen braaksel als u schrijft over de Gentse binnenstad.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2018, 23:05   #297
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Merkwaardig, u verslikt zich bijna van woede in uw eigen braaksel als u schrijft over de Gentse binnenstad.
Gentse? Eender welke binnenstad wil je zeggen zeker. 't Is overal idem, zelfde koek en deeg. Maar mij hindert het niet hoor, in princiepen ben ik hier in geen enkele stad nodig, met uitzondering van Oostende en daar lukt het me nog vrij goed om parking te vinden, uitgezonderd op donderdag vanwege de markt en de weekenden en vakantie periodes wanneer de terroristen hier zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be