Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 december 2010, 13:28   #121
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Met die gocarts beginnen rondrijden is ook niet echt normaal meer te noemen hé?


Op circuits en als speelgoedjes al wat je wil.
Ik ben zelf van opleiding en met vele jaren ervaring carrossier. Ooit had ik ook zo dat gedacht van "kom ik maak eens een eigen auto" . Zulke dingen hebben nooit gemogen omdat je ten eerste constructeur moet zijn wat natuurlijk hoger is dan carrossier en ten tweede dat je een ganse resem testen moet kunnen doorstaan alvorens je hem op de baan mag zetten.
Tegenwoordig zie ik echter zo van die "import" toestanden waar niks van dat alles nog in terug te vinden is.
Bv zoiets als dit;

Leuk is dat allemaal wel, maar verkeersveilig is toch wat anders hoor.

En hun verbruik ligt allemaal geen sikkepit lager, integendeel dikwijls.
Nochtans...lichter...lagere cc...theorie klopt....praktijk niet.
de lagere CC klopt niet als het toerental omhoog gaat. De lagere CC klopt wel als je via doorgedreven aerodynamica uw rol/luchtweerstand verbetert en daardoor minder koppel nodig hebt en daardoor lager toeren kunt draaien.

Kijk als een pak studenten in hun vrije tijd onder begeleiding van een leraar een autotje in elkaar kunnen knutselen die nog 1liter op 1000km verbruikt, dan wil dat gewoon zeggen dat onze wagenconstructeurs dat ook kunnen, en nog veel beter dan die jongens..

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 december 2010 om 13:30.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 14:56   #122
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
de lagere CC klopt niet als het toerental omhoog gaat. De lagere CC klopt wel als je via doorgedreven aerodynamica uw rol/luchtweerstand verbetert en daardoor minder koppel nodig hebt en daardoor lager toeren kunt draaien.

Kijk als een pak studenten in hun vrije tijd onder begeleiding van een leraar een autotje in elkaar kunnen knutselen die nog 1liter op 1000km verbruikt, dan wil dat gewoon zeggen dat onze wagenconstructeurs dat ook kunnen, en nog veel beter dan die jongens..
't is niet omdat ergens wielen onder zitten dat het een auto is hé?
Die studentjes knutselen nu eenmaal graag met lichtgewicht dingetjes en luchtweerstand die in een normale wagen niet haalbaar zijn.
Het zijn ook geen auto's die ze maken, het zijn go-carts.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 22:51   #123
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Laat ons vooral duidelijk wezen : het gaat over de BIV, belasting op IN VERKEERSTELLING... M.a.w. als die met 1000 € verhoogd, heb ik alle reden om met mijn huidige wagen te gaan rijden. En gezien we al sowieso uitgezogen worden zal ik nog veel langer met dezelfde wagen gaan blijven rijden.

Ik merk duidelijk dat je van de automarkt in België weinig kaas hebt geëten. Ik daarintegen heb daar meer dan 10 jaar mee te maken gehad, waarbij ik dagelijks de evolutie van de waardes van voertuigen moest bepalen voor schadegevallen en de evolutie die ik gezien heb is duidelijk. Daarvan zijn trouwens duidelijk statistieken.

Al het overige aan tegenargumenten is ongefundeerd en dienen alleen om zand in het ogen van de mensen te strooien en weeral maar eens aan meer inkomsten voor de staat te raken..
Begrijp ik het nu goed dat u ontkent dat de inschrijvingstaks (ja, de belasting op de inverkeerstelling) niet vele malen hoger is in Nederland dan in België?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 22:53   #124
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
't is niet omdat ergens wielen onder zitten dat het een auto is hé?
Die studentjes knutselen nu eenmaal graag met lichtgewicht dingetjes en luchtweerstand die in een normale wagen niet haalbaar zijn.
Het zijn ook geen auto's die ze maken, het zijn go-carts.
De vraag is wel of het wel nodig is dat de huidige wagens zo zwaar en zo breed zijn.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2010, 23:50   #125
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De vraag is wel of het wel nodig is dat de huidige wagens zo zwaar en zo breed zijn.
Voila, wie zegt dat wij met 1-2 ton moeten rondrijden?
Wie zegt er dat wij altijd alleen in een 5 personenwagen moeten zitten ?
Wie zegt dat wij altijd 200km/u moeten kunnen rijden en een motor moeten hebben die 200pk braakt ?
wie zegt dat wij altijd in 10 seconden naar 100km/u moeten kunnen optrekken


Ik zeg dat een 0.5liter de job ook doet, normaal is 20-30pk genoeg op 100km/u te rijden.

Ik zeg dat de type Smart, IQ, en andere zogenaamde stadswagentjes perfect voldoen om te pendelen, zij doen de job op de helft van de openbare ruimte.

Ik beweer ook dat je een auto kunt maken die 1liter verbruikt (zie 1liter wagen van volkswagen)

ik zeg dat de vervuiling van micele deelt door 5 als je met 1Liter wagens rondrijdt.

Ik zeg daaarom dat je niet moet panikeren als de mazout 3 keer duurder wordt, gaan wij nog altijd rijden, maar veel zuiniger, en ik zeg dat we best dat punt voorbereiden tegen anno 2020 bvb
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 00:10   #126
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Voila, wie zegt dat wij met 1-2 ton moeten rondrijden?
Wie zegt er dat wij altijd alleen in een 5 personenwagen moeten zitten ?
Wie zegt dat wij altijd 200km/u moeten kunnen rijden en een motor moeten hebben die 200pk braakt ?
wie zegt dat wij altijd in 10 seconden naar 100km/u moeten kunnen optrekken


Ik zeg dat een 0.5liter de job ook doet, normaal is 20-30pk genoeg op 100km/u te rijden.

Ik zeg dat de type Smart, IQ, en andere zogenaamde stadswagentjes perfect voldoen om te pendelen, zij doen de job op de helft van de openbare ruimte.

Ik beweer ook dat je een auto kunt maken die 1liter verbruikt (zie 1liter wagen van volkswagen)

ik zeg dat de vervuiling van micele deelt door 5 als je met 1Liter wagens rondrijdt.

Ik zeg daaarom dat je niet moet panikeren als de mazout 3 keer duurder wordt, gaan wij nog altijd rijden, maar veel zuiniger, en ik zeg dat we best dat punt voorbereiden tegen anno 2020 bvb
Ik ken iemand die zo'n smartje heeft gekocht als tweede wagen om te pendelen naar zijn werk.
Maar die verbruikt ook al geen sikkepit minder dan zijn andere.

Nu ja hij vind dat een leuk wagentje. Ik niet.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 07:46   #127
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken iemand die zo'n smartje heeft gekocht als tweede wagen om te pendelen naar zijn werk.
Maar die verbruikt ook al geen sikkepit minder dan zijn andere.

Nu ja hij vind dat een leuk wagentje. Ik niet.
De Smart is dan ook geen voorbeeld van zo'n lichte, milieuvriendelijke kleine wagen. Eerder van een modeverschijnsel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 08:16   #128
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik ken iemand die zo'n smartje heeft gekocht als tweede wagen om te pendelen naar zijn werk.
Maar die verbruikt ook al geen sikkepit minder dan zijn andere.

Nu ja hij vind dat een leuk wagentje. Ik niet.
Mambo zo'n cowboy stories ga je altijd wel kunnen opvissen, een auto van de helft van het gewicht verbruikt de helft.
En ik heb het al gezegd, een mens rijdt met een auto zoveel als de nafte kost en zijn marginaal uurloon kost..

Zet op de teller ipv 100km/u aan 6liter verbruik 6euro/uur, en ze rijden 7-10euro per uur..
Stijgt de diesel in kostprijs, dan rijden ze minder en trager, kopen ze een diesel die weer wat minder verbruikt en ze rijden weer harder...

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2010 om 08:16.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 08:29   #129
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Nu, de electrische wagen is niet een hybride/SUV zoals de fabrikanten maken
maar is vermoedelijk

GM - segway


Think


En waarom denk ik dat ? Het is nu niet omdat de huidige compromis met 'motor' eindigt in een robuuste zware wagen, dat de toekomstige compromis tussen 'motor' 'snelheid' 'verbruik' 'kostprijs' niet anders kan gemaakt worden. De kostprijs van een motor ligt veel lager, dus het concept van een electrisch voertuig met een 'kleinere batterij omdat hij minder verbruikt' is danook sneller gemaakt...
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 09:52   #130
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mambo zo'n cowboy stories ga je altijd wel kunnen opvissen, een auto van de helft van het gewicht verbruikt de helft.
Misschien als hij ook de helft rijd van een ander dan kan je wel eens gelijk hebben.
In alle andere gevallen, doe de toets en ga er mee rijden.
Iedereen kent hopelijk toch nog de 2 pk "de eend" ? Waarschijnlijk lichtste wagen ooit zowel in gewicht als motor. Wel dat verbruik ligt heden ten dage pakken hoger dan een veel zwaardere laat ons zeggen bmw diesel of zo. Veel hoger!

Citaat:
En ik heb het al gezegd, een mens rijdt met een auto zoveel als de nafte kost en zijn marginaal uurloon kost..

Zet op de teller ipv 100km/u aan 6liter verbruik 6euro/uur, en ze rijden 7-10euro per uur..
Stijgt de diesel in kostprijs, dan rijden ze minder en trager, kopen ze een diesel die weer wat minder verbruikt en ze rijden weer harder...
U onderschat de mens en zijn auto. De auto heeft voorrang op werk. Zeker bij ons hier.
Kan men zijn auto niet meer betalen met zijn uurloon, dan stopt men hier met werken en zoekt men zwartwerk + uitkering of beter betaald werk (die waarschijnlijk toch niet meteen te vinden is).

Bovendien maakt u met uw redeneringen steeds opnieuw markten kapot. Hogere prijzen doet de mensen niet stoppen met rijden, want er is dan ook geen geld om zuinigere wagens te kopen en de duurdere verbruikers gaan dan naar de minst betaalden omdat ze als "verbrand en dus goedkoper" op de markt van de tweedehands wagens terecht komen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 10:26   #131
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Misschien als hij ook de helft rijd van een ander dan kan je wel eens gelijk hebben.
In alle andere gevallen, doe de toets en ga er mee rijden.
Iedereen kent hopelijk toch nog de 2 pk "de eend" ? Waarschijnlijk lichtste wagen ooit zowel in gewicht als motor. Wel dat verbruik ligt heden ten dage pakken hoger dan een veel zwaardere laat ons zeggen bmw diesel of zo. Veel hoger!



U onderschat de mens en zijn auto. De auto heeft voorrang op werk. Zeker bij ons hier.
Kan men zijn auto niet meer betalen met zijn uurloon, dan stopt men hier met werken en zoekt men zwartwerk + uitkering of beter betaald werk (die waarschijnlijk toch niet meteen te vinden is).

Bovendien maakt u met uw redeneringen steeds opnieuw markten kapot. Hogere prijzen doet de mensen niet stoppen met rijden, want er is dan ook geen geld om zuinigere wagens te kopen en de duurdere verbruikers gaan dan naar de minst betaalden omdat ze als "verbrand en dus goedkoper" op de markt van de tweedehands wagens terecht komen.
Mambo, probeer eens met uw golf diesel of audi diesel 15liter te verbruiken zoals vroeger dat probleemloos kon met een benzinewagen. Als je in 2de vitess aan 4000toeren rondvlamt zal het misschien lukken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 10:27   #132
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Misschien als hij ook de helft rijd van een ander dan kan je wel eens gelijk hebben.
In alle andere gevallen, doe de toets en ga er mee rijden.
Iedereen kent hopelijk toch nog de 2 pk "de eend" ? Waarschijnlijk lichtste wagen ooit zowel in gewicht als motor. Wel dat verbruik ligt heden ten dage pakken hoger dan een veel zwaardere laat ons zeggen bmw diesel of zo. Veel hoger!



U onderschat de mens en zijn auto. De auto heeft voorrang op werk. Zeker bij ons hier.
Kan men zijn auto niet meer betalen met zijn uurloon, dan stopt men hier met werken en zoekt men zwartwerk + uitkering of beter betaald werk (die waarschijnlijk toch niet meteen te vinden is).

Bovendien maakt u met uw redeneringen steeds opnieuw markten kapot. Hogere prijzen doet de mensen niet stoppen met rijden, want er is dan ook geen geld om zuinigere wagens te kopen en de duurdere verbruikers gaan dan naar de minst betaalden omdat ze als "verbrand en dus goedkoper" op de markt van de tweedehands wagens terecht komen.
Mijn redenering is zo juist als maar kan, je moet dat niet in 1 dag en 1 nacht invoeren... je moet dat PLANNEN... Dus je voorziet een TAX parcours, net zoals je een parcours hebt voor zonnepanelen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 10:59   #133
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Trouwens ik ga u zeggen wat Muyters gaat bereiken met zijn taks

taksen beinvloeden het gedrag op het moment dat je ze moet betalen:
dus muyters gaat door zijn taks beinvloeden dat diesels minder gekocht worden ? Is dat goed voor onze CO2 ... nee want benzinewagens verbruiken meer. Dus muyters zal de vervuilen en de energieconsumptie opdrijven met die taks op diesels.

ALs je een auto koopt die 50% rendement op zijn motor haalt, en een andere auto haalt 25% rendement, wil dat gewoonweg zeggen dat de eerste de helft zal verbruiken van de 2de. Dus het rendement is cruciaal om de economie efficienter te maken. Je moet dus een hoge rendementsmotor stimuleren, en niet noodzakelijk daarom de 'zuinigste' of de minst stof makende' wagen..


In feite als je een taks invoert op CO2 gerelateerde vervuiling moet je dat consequent doen over gans de lijn: dus je voert een taks arato van het CEE norm verbruik bvb, wat inderdaad nog niets zegt in functie van het echte verbruik. Maar kom het is beter dat getal dan niets. Dus die taks gaat de aankoop remmen en de economie van de wagens remmen. Je gaat dus gewoon een goedkopere wagen kopen, maar niet noodzakelijk een zuinigere wagen zoals hier ook al aangeduid.

Idemdito als het gaat over het GEBRUIK van de wagen, wat benje met een taks op een auto die in feite maar 10.000km per jaar rijd, als een ander met een auto die 10% minder verbruikt daar 40.000km mee rijdt. Het is het gebruik die wel effectief vervuilt. En daar nijpt het schoentje. Dus hoe kun je beter het gebruik remmen en de gekoppelde vervuiling (dat was toch het doel) dan het gebruik te belasten.
Dus het beste is dat je taxeert wat vervuilt. Dus als je 3000liter mazout verbrandt of 1000liter mazout moet die laatste 3 keer meer betalen. En de simpelste methode is effectief het verbruik halveren door de taks te verdubbelen.

Nu zeg jijde economie gaat remmen. Dat is dus echt wel niet waar: de proof of pudding bestaat gewoon door te kijken hoeveel is het vlootgemiddelde in de VS en wat is het vlootgemiddelde in Europa ? Je ziet gewoon dat taxeren de consument zijn smaak verschoven heeft naar zuinigere auto's... Dus taxen leggen de economie niet plat, ze zorgen dat de zuinige wagens rendabel kunnen geproduceerd worden. De dag dat we de zuinigste wagens willen hebben van gans de wereld (en dat zou toch een doelstelling moeten zijn) moeten we gewoon de taksen een tandje opdrijven, neem een parcours van 5% -10% per jaar over 10 jaar.... En de consument rijdt ongeveer 10jaar met zijn auto, of de 'gasguzler' wordt uitgefaseerd, end e consumetn koopt stillekes aan de nog zuinigere auto.

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2010 om 11:00.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 11:10   #134
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Kijk om nog eens te illustreren

america zit aan 30miles per gallon = 7.8liter op 100km gemiddeld gebruik
gevonden in een wiki

en belgie zit schat ik aan 5.8liter/100km

http://www.bovagrai.info/auto/2009/6.5.html

Je ziet dat de taksen ons verplichten van gewoon zuinigere auto's te kopen, dus de markt trekt open en de consumenten besparen gewoon. De mobiliteit gaat niet kapot.
Integendeel,veranderingen zoals deze dwingen u om een zuinigere auto te kopen dus de omzet BNP gaat omhoog.

DUs het beste dat de overheid kan doen is een CO2 taks op alle brandstoffen invoeren... EN eentje die gaat tot 1euro per liter. En gelijktijdig uiteraard een daling van de belastingen want die taks is gigantisch

Laatst gewijzigd door brother paul : 2 december 2010 om 11:12.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 12:28   #135
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mijn redenering is zo juist als maar kan, je moet dat niet in 1 dag en 1 nacht invoeren... je moet dat PLANNEN... Dus je voorziet een TAX parcours, net zoals je een parcours hebt voor zonnepanelen.
Ja natuurlijk taxeren tot die markten geheel instorten. Dat is het simpelste.
Dat een bmw 320 diesel minder verbruik heeft dan uw eerste de beste hybride of wat dan ook van speelgoed wagentje maakt niet uit.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 14:01   #136
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ja natuurlijk taxeren tot die markten geheel instorten. Dat is het simpelste.
Dat een bmw 320 diesel minder verbruik heeft dan uw eerste de beste hybride of wat dan ook van speelgoed wagentje maakt niet uit.
Mambo, wat ik zeg is hetvolgende

stel dat China zijn honger naar energie verdubbelt, en nu reeds 14% van de petroleum opkoopt, kopen zij 30% op.
Dat wil zeggen met ongewijzigde produktie, of zelfs met 'peakoil produktie' dat china dat deel koopt wat wij niet meer kunnen kopen.

Dat wil zeggen dat de prijs vanzelf op 3 euro zal staan, zonder taksen.

Ik zeg Mambo, dat we erbest aan doen dat putn voor te bereiden waarom ?

noem het 'doemscenario' van 'peakoil' voorbereiden hoe moet je dat doen ?
wat zijn de alternatieven en hoe voorkom je dat de wereld stilvalt ?

Doodsimpel Mambo, je plant dus een gelijkmatige parcoursmatige verhoging van die prijs tot 3 euro, als de prijs daalt doe je die stijgen, als de prijs stijgt doe je de taxen dalen zodat hij niet teveel stijgt... een soort 'geprogrammeerde prijsverhoging'

Je weet dus op voorhand dat het drie euro zal worden, nu geloof je het niet natuurlijk, maar in feite als je logisch nadenkt over de wereld, kan het niet anders. En nu Mambo waarom zou je dat doen ?

Wel de economie die het best voorbereid is op dat punt, zal aan het langste touw trekken... de amerikanen zullen terug crashen, de chinesen zullen sputteren, en de europeanen zullen met hun efficiente economie doortrekken... zo zit dat in elkaar.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 15:37   #137
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Mambo, wat ik zeg is hetvolgende

stel dat China zijn honger naar energie verdubbelt, en nu reeds 14% van de petroleum opkoopt, kopen zij 30% op.
Dat wil zeggen met ongewijzigde produktie, of zelfs met 'peakoil produktie' dat china dat deel koopt wat wij niet meer kunnen kopen.

Dat wil zeggen dat de prijs vanzelf op 3 euro zal staan, zonder taksen.

Ik zeg Mambo, dat we erbest aan doen dat putn voor te bereiden waarom ?

noem het 'doemscenario' van 'peakoil' voorbereiden hoe moet je dat doen ?
wat zijn de alternatieven en hoe voorkom je dat de wereld stilvalt ?

Doodsimpel Mambo, je plant dus een gelijkmatige parcoursmatige verhoging van die prijs tot 3 euro, als de prijs daalt doe je die stijgen, als de prijs stijgt doe je de taxen dalen zodat hij niet teveel stijgt... een soort 'geprogrammeerde prijsverhoging'

Je weet dus op voorhand dat het drie euro zal worden, nu geloof je het niet natuurlijk, maar in feite als je logisch nadenkt over de wereld, kan het niet anders. En nu Mambo waarom zou je dat doen ?

Wel de economie die het best voorbereid is op dat punt, zal aan het langste touw trekken... de amerikanen zullen terug crashen, de chinesen zullen sputteren, en de europeanen zullen met hun efficiente economie doortrekken... zo zit dat in elkaar.
Wereldoorlog staat al met één voet binnen in dat geval.

U begrijpt, hoe goed uw motieven ook zijn er een punt komt dat men moet ingrijpen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 16:03   #138
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Wereldoorlog staat al met één voet binnen in dat geval.

U begrijpt, hoe goed uw motieven ook zijn er een punt komt dat men moet ingrijpen.
bane, gewoon slim zijn, en zorgen dat je aangepast bent. ZOnder vechten versla je de vijand;
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2010, 18:43   #139
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.141
Standaard

Trouwens muyters, die heeft het goed verkakt voor de voetbal, dus die zal zijn rijtaks wel op zijn buik kunnen schrijven, die krijgt nergens iets erdoor
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2010, 18:46   #140
PeterCC
Minister
 
Geregistreerd: 2 december 2007
Berichten: 3.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Neen, je hoeft enkel de studie te lezen, maar ik maak het je gemakkelijk op figuur 1 op het einde vd studie staat een grafiek waar te zien is dat een dieselauto tot 35 maal meer fijnstof-uitlaat uitstoot per personenkilometer. (je moet het blauwe stukje van de grafiekkolommen nemen)
(...)
Eerder heb je aangegeven dat een benzine geen fijnstof uitstoot. 35 maal 0 is nog altijd 0. Hoe zit dat dan?
PeterCC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be