Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Discussie gesloten
 
Discussietools
Oud 29 augustus 2008, 23:33   #1
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard bannen en strafpunten

Is het mijn idee of wordt er hier de laatste tijd wel héél kwistig omgesprongen ben strafpunten en bans?

Een nieuwe moderator die besluit "grote kuis" te houden?

Sta me toe te zeggen dat het de sfeer op het forum niet ten goede komt. Een forum leeft maar bij de gratie van degenen die er op posten. En veel van de "oudere" posters worden momenteel verbannen zonder duidelijk aanwijsbare reden, of met een reden die nauwelijks een ban rechtvaardigt.
lomeanor is offline  
Oud 29 augustus 2008, 23:41   #2
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Het kan zijn want ik kreeg voor de eerste keer verrassend een maandje ban. Ik had het niet verwacht en mocht me niet verdedigen. Het was een zekere starfire. nu het zei zo we zijn geen kleine kinderen. Jammer dat het vaak lang duurt om te connectoren tot dit forum.
Het blijft te groot forum om alles te kunnen lezen.
Internaut is offline  
Oud 29 augustus 2008, 23:47   #3
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Af en toe een grote kuis kan geen kwaad.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline  
Oud 30 augustus 2008, 00:07   #4
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Af en toe een grote kuis kan geen kwaad.
Beter constant "kleine kuisjes" doen dan één grote waarmee je de hele sfeer verziekt.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 01:07   #5
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk?
Groentje-18 is offline  
Oud 30 augustus 2008, 02:35   #6
Dope
Gouverneur
 
Dope's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 1.335
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk?
seizoen, van Dale 2 a = deel van het jaar waarin een instelling haar gewone functies uitoefent, bv. waarin een schouwburg geregeld voorstellingen geeft of gedurende hetwelk een sportcompetitie of de wedstrijden van een bep. sporttak plaatsvindt (plaatsvinden)

Laatst gewijzigd door Dope : 30 augustus 2008 om 02:36.
Dope is offline  
Oud 30 augustus 2008, 08:46   #7
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 30 augustus 2008, 11:39   #8
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.
Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 11:41   #9
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het valt me op dat er de laatste tijd minder gepost wordt.
Ofwel is dat maar een vertekening door het feit dat het nu uitgaansavond/begin van het weekend/herexamens/vakantieperiode is, ofwel heb ik een verkeerde indruk? ...
... het zou ook kunnen dat de kwaliteit hoger wordt geacht dan de kwantiteit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 30 augustus 2008, 12:05   #10
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."
Moet ge loyauteit aan een forum opbrengen? Verder, wat ge eerst zegt, zegt men al twee jaar.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 12:06   #11
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
... het zou ook kunnen dat de kwaliteit hoger wordt geacht dan de kwantiteit.
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 12:11   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?
*knip*
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door Starfire : 31 augustus 2008 om 22:28.
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 12:14   #13
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?
Ik moet je gelijk geven. Dit is volgens mij te wijten aan het feit de moderatie strenger optreedt tegen overtreding van auteursrechten. Een goed artikel kan het begin zijn van een goeie discussie. Zelf een tekst in elkaar knutselen als basis van discussie wordt al iets lastiger.
En dit terwijl ik er zeker van ben dat er kranten zijn die er absoluut geen probleem mee hebben. Integendeel, het zorgt voor meer publiciteit.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline  
Oud 30 augustus 2008, 13:06   #14
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Inderdaad. Veel mensen keren zich af van het forum of posten alleszins veel minder.

Laat ons zeggen dat het "vuur" uit het forum is. De motivatie van de leden reikt niet meer tot aan de "sterren."
Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.
robert t is offline  
Oud 30 augustus 2008, 13:27   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

De "visie" dat P.be achteruit boert en dat het slecht geleid wordt &c., drijft al enkele jaren aan de oppervlakte.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door Starfire : 31 augustus 2008 om 23:04.
lombas is offline  
Oud 30 augustus 2008, 13:45   #16
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.
Hier kan ik me in vinden. Ik sluit me ook aan bij degenen die vinden dat hier de laatste tijd vreemd gemodereerd wordt.

Iemand die in K&K ironisch opmerkte dat (ten tijde van de Nekschot-discussie) een nekschot misschien wel een oplossing was voor makers van dt-fouten werd permanent geband wegens 'oproep tot geweld'.

Drosophila, misschien niet de ideologische vriend(in) van velen maar altijd met inhoudelijke onderbouwing postend, kreeg 5 strafpunten aan haar broek wegens het één keer plaatsen van een Calimero wegens spammen. Dat is er vér over. Terwijl Peter Johan in een eerdere discussie aangaf dat de 'straf' op zoiets alleen een waarschuwing hoort te zijn.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:33   #17
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Die indruk heb ik dus ook. Tezamen met een verschraling van de inhoud. Er wordt lang doorgeboomd op bestaande topics, terwijl bepaalde grote nieuwsfeiten hier soms 2 dagen niet besproken worden. Beetje raar.
Ja inderdaad, en ik blijf erbij dat sommige individuen de communicatie enorm bemoeilijken omdat geweten is dat ze blijven doorbomen op randfeiten of een discussiestijl hanteren die heel onwenselijk is en je met een ambetant gevoel achterlaat. Zo wordt er voorkomen dat een discussie echt in de diepte wordt gevoerd en laten een hele hoop mensen het afweten, gewoon omdat ze het er niet meer voor over hebben.
Enkel degenen met een olifantenvel, of degenen met een ijzersterke mening waar ze niet meer van afwijken en die ze kost wat kost willen doorcommuniceren naar anderen (maar helaas ook oogkleppen dragen wat de discussies niet bevordert), of degenen die hier vooral zitten om te lezen wat anderen schijven, blijven.
Het groepje met een genuanceerde, ouderbouwde en niet-dogmatische mening en aangename discussiestijl dunt zienderogen uit.

Ik wil trouwens niet zeggen dat ik niet val in één van deze of meerdere categorieen, want ik zit hier ondertussen ook al een jaar. Al houd ik bij sommige posts mijn hart vast omdat ik al kan voorspellen wie er zal afkomen met alweer een gelijkaardige net-niet of net-wel persoonlijke opmerking. Dit is naar niemand een persoonlijke aanval toe, maar iets wat ik vaststel over heel het forum.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 augustus 2008 om 15:35.
Groentje-18 is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:34   #18
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Zaag dan niet en doe er wat aan. Ge zijt wel veel aan het zagen tegenwoordig, niet? Eerst is 't hier te min en in Ierland zo zoet, nu dit.

Neemt toch eens iets in handen. Ge moet keuzes maken in 't leven.
Dat heb ik juist gedaan. Ik ben immers geen mod, lombas.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:36   #19
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Die indruk heb ik ook. Als je ziet hoe waardevolle posters als knuppel en Rob Roy (die ik allebei persoonlijk ken)
het gewoon laten afweten zijn daar redenen voor. Wie een poging doet tot grondige analyse is eraan voor de moeite. De meest stupiede oneliners zijn tegenwoordig het populairst. Wat kan je eraan doen? Niks, vrees ik.
Inderdaad. Het vertrek van onder andere knuppel en rob roy heeft het forum geen goed gedaan. En nu de ban van Van Maerlant...

Wij kunnen er niets aan doen, behalve de moderatie te waarschuwen. Hopelijk veranderen ze hun koers voor hun forum leeg loopt. Zij hebben het hier voor het zeggen, dat is waar. Maar zonder posters is er geen forum.
lomeanor is offline  
Oud 30 augustus 2008, 15:37   #20
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Van de kwaliteit schiet al helemaal niets meer over. Kijk maar hoe lang het duurt eer de actualiteit besproken wordt, hoeveel er "stil ligt." Enkel een paar oude discussies blijven nietszeggende posts opstapelen. Noemt u dat kwaliteit?
Dat er nauwelijks nog actuele kwesties worden besproken is me ook opgevallen. Vroeger was ieder bediscussieerbaar nieuwsfeit hier een hot item. Tegenwoordig moet je ernaar zoeken. En als je er zelf post, ook al zijn het redelijk shockerende feiten, kraait er geen haan naar.

Maar de copy-rights zullen hier misschien ook tussenzitten?
Groentje-18 is offline  
Discussie gesloten


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be