Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 oktober 2018, 12:23   #41
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat zijn dan mensen die in de loop van jaren, hun situatie verbeterd hebben. En de maximale huurprijs betalen, in tegenstelling tot wie niet wil/ kan zorgen voor verbetering en dus weinig blijft betalen.
Of foefelt...bijvoorbeeld meneer en mevrouw X.
Ze zijn getrouwd en krijgen een sociale woning.
ze gaan uit mekaar, meneer huurt ergens iets wat hij door verhuurd aan een illegaal en woont eigenlijk wel gewoon bij mevrouw X. Niet officieel natuurlijk, waardoor mevrouw X een heel lage huur heeft, met recht op omniostatuut, verhoogde kinderbijslag, al of niet bijpassingen of uitkeringen wanneer ze werkt of juist niet.

Dit gebeurd ook, maar valt nauwelijks op.
Idd.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 12:51   #42
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.618
Standaard

Citaat:
De inkomensgrenzen voor 2018 zijn :

24.452 euro voor een alleenstaande persoon zonder personen ten laste
26.500 euro voor een alleenstaande persoon met een handicap
36.676 euro, verhoogd met 2.050 euro per persoon ten laste voor andere gezinstypes
https://www.wonenvlaanderen.be/socia...ngsvoorwaarden
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 14:33   #43
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Een inkomen is iets ...klompen goud of een vette bankrekening hebben is nog iets heel anders. Volgens mij wordt of kan dat helemaal niet worden gecontroleerd.
Controleer al maar eens het inkomen van een zelfstandige die daar woont ?
In Brussel is de voorwaarde dat je de laatste tien jaar geen eigen woning mag hebben gehad. Heb jij echter 10 jaar geleden 5 eigen huizen verkocht zal niemand vragen wat je met dat fortuin hebt gedaan. Dat geld mag gerust nog ergens op een of andere bankrekening staan of in uw koffer liggen.
U bent dan in de voorwaarden om een sociale woning te betrekken met bijvoorbeeld je pensioentje.

Was jij het niet die me wat wereldvreemd noemde ?
Hoeveel met een inkomen van 1400 netto kunnen zich goudklompen of vette bankrekeningen veroorloven ?

En waarom zou een zelfstandige die net 5 huizen heeft verkocht in een sociale woning gaan wonen ?

Jij altijd met je wereldvreemde hypotheses...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 14:40   #44
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoeveel met een inkomen van 1400 netto kunnen zich goudklompen of vette bankrekeningen veroorloven ?

En waarom zou een zelfstandige die net 5 huizen heeft verkocht in een sociale woning gaan wonen ?

Jij altijd met je wereldvreemde hypotheses...
Omdat ze het profiteren niet kunnen laten?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 14:49   #45
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoeveel met een inkomen van 1400 netto kunnen zich goudklompen of vette bankrekeningen veroorloven ?

En waarom zou een zelfstandige die net 5 huizen heeft verkocht in een sociale woning gaan wonen ?

Jij altijd met je wereldvreemde hypotheses...
Om op je vraag te antwoorden misschien opdat dat lekker goedkoop is ? Er zijn meer hebzuchtige en gierige mensen dan dat je denkt. Ook zijn er mensen die weinig interesse hebben in een luxe woning en liever hun geld aan andere dingen spenderen.

Maar even naar een kennis van mij.

Ik heb een vriend die in een sociale woning woont. Normaal loon net als zijn vrouw. Ze hebben nu het huis geerft van de moeder van zijn vrouw die enige dochter is. Huis is verkocht voor 320.000 euro.
Denk jij dat er iets gaat veranderen voor hun ? En zij zijn ook helemaal niet van plan om te verhuizen want ze wonen er graag en goed. Maar mensen die zo een som erven zijn toch niet echt arm of wel ? Ik weet het niet gezien ik wereldvreemd ben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 14:50   #46
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Omdat ze het profiteren niet kunnen laten?
Ben jij nu ook al wereldvreemd ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 14:51   #47
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Hoeveel met een inkomen van 1400 netto kunnen zich goudklompen of vette bankrekeningen veroorloven ?

En waarom zou een zelfstandige die net 5 huizen heeft verkocht in een sociale woning gaan wonen ?

Jij altijd met je wereldvreemde hypotheses...
U zou toch moeten weten dat er een groot verschil is tussen inkomen en vermogen: Er zijn schatrijke mensen die officieel zelfs 0,0 euro inkomen hebben.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 15:15   #48
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Om op je vraag te antwoorden misschien opdat dat lekker goedkoop is ? Er zijn meer hebzuchtige en gierige mensen dan dat je denkt. Ook zijn er mensen die weinig interesse hebben in een luxe woning en liever hun geld aan andere dingen spenderen.

Maar even naar een kennis van mij.

Ik heb een vriend die in een sociale woning woont. Normaal loon net als zijn vrouw. Ze hebben nu het huis geerft van de moeder van zijn vrouw die enige dochter is. Huis is verkocht voor 320.000 euro.
Denk jij dat er iets gaat veranderen voor hun ? En zij zijn ook helemaal niet van plan om te verhuizen want ze wonen er graag en goed. Maar mensen die zo een som erven zijn toch niet echt arm of wel ? Ik weet het niet gezien ik wereldvreemd ben.
Als zij daar toch zo graag wonen zal het geen probleem zijn om het huis te verkopen denk ik.
Ik ken trouwens ook mensen die ergens graag wonen maar moeten verhuizen omdat hun woning moet gerenoveerd worden.
Iemand anders moet verhuizen omdat die woning te groot is volgens zijn gezinssamenstelling.
Dat is nu eenmaal het nadeel van wonen in een sociale woning.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 15:21   #49
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
U zou toch moeten weten dat er een groot verschil is tussen inkomen en vermogen: Er zijn schatrijke mensen die officieel zelfs 0,0 euro inkomen hebben.
Duits systeem invoeren, daar kijken ze naar al uw vermogen om te bepalen wat je krijgt.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 15:44   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Als zij daar toch zo graag wonen zal het geen probleem zijn om het huis te verkopen denk ik.
Ik ken trouwens ook mensen die ergens graag wonen maar moeten verhuizen omdat hun woning moet gerenoveerd worden.
Iemand anders moet verhuizen omdat die woning te groot is volgens zijn gezinssamenstelling.
Dat is nu eenmaal het nadeel van wonen in een sociale woning.
Ja dat is wel allemaal. Maar ik wil enkel schrijven dat er een wezenlijk verschil is tussen inkomen en vermogen. Kijk maar naar studiebeurzen. Kinderen van artsen hebben er al eens recht op terwijl de kinderen van een postbode naast de boot vallen. Terwijl ik denk dat het vermogen van een goede arts heel wat groter zal zijn dan van de eenvoudige postbode als die van nergens anders wat heeft gekregen of geerft.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 16:05   #51
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja dat is wel allemaal. Maar ik wil enkel schrijven dat er een wezenlijk verschil is tussen inkomen en vermogen. Kijk maar naar studiebeurzen. Kinderen van artsen hebben er al eens recht op terwijl de kinderen van een postbode naast de boot vallen. Terwijl ik denk dat het vermogen van een goede arts heel wat groter zal zijn dan van de eenvoudige postbode als die van nergens anders wat heeft gekregen of geerft.
Klopt, zelfstandigen hebben nu eenmaal een laag loon.
Zij kunnen immers een flink deel van hun loon in de zaak steken.
Maar ik snap niet wat dat met sociale woningen te maken heeft.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 17:23   #52
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Een sociale woning dient om in te wonen. ALs je een huis hebt om in te wonen heb je geen sociale woning nodig, dan kan iemand anders daar in wonen, wachtenden genoeg.
In een porsche, blokken goud of een rolex kan je niet wonen, een mobilhome is een twijfelgeval.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 17:57   #53
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een sociale woning dient om in te wonen. ALs je een huis hebt om in te wonen heb je geen sociale woning nodig, dan kan iemand anders daar in wonen, wachtenden genoeg.
In een porsche, blokken goud of een rolex kan je niet wonen, een mobilhome is een twijfelgeval.
..dat klopt natuurlijk niet altijd...soms is dat onmogelijk.

Daar komt dan nog bij dat het in conflict staat met het recht om in vrijheid te kunnen kiezen waar je wil wonen. (volgt uit de vrijheid van beweging, art. 2 Protocol No.4 EVRM.)

En het wordt al helemaal te gek als men gaat rekenen met % eigendom van een onroerend pand.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 20:19   #54
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een sociale woning dient om in te wonen. ALs je een huis hebt om in te wonen heb je geen sociale woning nodig, dan kan iemand anders daar in wonen, wachtenden genoeg.
In een porsche, blokken goud of een rolex kan je niet wonen, een mobilhome is een twijfelgeval.
De helft van de Amerikanen woont in een zogenaamde trailer of stacaravan.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 20:35   #55
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Altijd gedacht dat SC-woningen bestemd waren voor de minderbedeelden maar is blijkbaar helemaal niet zo. Die woningen zijn het woord sociaal totaal onwaardig.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 20:39   #56
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De helft van de Amerikanen woont in een zogenaamde trailer of stacaravan.
Dat was hier ooit ook zo, enfin niet de helft.
Maar dat is nu verboden, men mag daar zijn domicilie niet meer zetten.
Ik denk dat er een pak daklozen minder zouden zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 20:59   #57
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dat was hier ooit ook zo, enfin niet de helft.
Maar dat is nu verboden, men mag daar zijn domicilie niet meer zetten.
Ik denk dat er een pak daklozen minder zouden zijn.
Ik begrijp ook niet waarom men zijn domicilie niet in een stacaravan mag hebben. Sommige van die caravans zijn echt luxueuze woonsten. In onze contreien lijkt men wel geobsedeerd door bakstenen en cement.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2018 om 21:00.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 21:02   #58
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.834
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Een sociale woning dient om in te wonen. ALs je een huis hebt om in te wonen heb je geen sociale woning nodig, dan kan iemand anders daar in wonen, wachtenden genoeg.
In een porsche, blokken goud of een rolex kan je niet wonen, een mobilhome is een twijfelgeval.
Dit bedoel ik nu. Je mag bezitten wat je wil tot zelfs eigenaar zijn van voetbalclubs maar riskeer je niet van een oude krotwoning te kopen ergens in het oerwoud of je vliegt buiten
Ik begrijp dat dat de regels zijn maar sta me toe dit een heel bedenkelijke regel te vinden.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181004_03807798

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 oktober 2018 om 21:03.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 21:02   #59
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik begrijp ook niet waarom men zijn domicilie niet in een stacaravan mag hebben. Sommige van die caravans zijn echt luxueuze woonsten. In onze contreien lijkt men wel geobsedeerd door bakstenen en cement.
Woningen in recreatie gebied mag het evenmin.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2018, 21:02   #60
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.354
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Indomitable Bekijk bericht
Altijd gedacht dat SC-woningen bestemd waren voor de minderbedeelden maar is blijkbaar helemaal niet zo. Die woningen zijn het woord sociaal totaal onwaardig.
Er is helemaal niets voor de minderbedeelden, die mensen worden bekeken als een lastige bijzaak voor organisaties zoals o.a. het OCMW.

Al de organisaties die zich bezig houden met 'sociaal' te zijn, op welke manier dan ook, bestaan allemaal in de eerste plaats voor zichzelf.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be