Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 maart 2016, 11:55   #21
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.039
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer ze na vijf jaar nog geen Nederlands spreekt, van een uitkering leeft, maar wel een F+ kaart heeft omdat ze hier vijf jaar is, zie ik niet in waarom we geen eisen moeten stellen, ook aan deze mevrouw!

Of moeten we wachten tot ze trouwt met man uit het Rifgebergte en we weer een eerste generatie op weg moeten helpen?
Denk het niet! Nu wanneer ze niet werkt kan die man niet over komen, dat is al een stap in de goede richting...
Nee, niet allerlei hulporganisaties moeten het werk doen maar die mevrouw zelf, er zijn meer dan voldoende voorzieningen!
Toch om onnozel van te worden hoe u mensen afschildert als hulpeloze wezens die niet kunnen.
Vijf jaar ?? Ik ken Chinezen die na zes maanden al heel goed hun plan trokken.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 11:59   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat onderste gedeelte de eigenlijke test, Schoof?
Gaat ge een beetje lachen met mijn dyslectische kennis van de toegepaste informatica ? Mij belachelijk maken daarmee Op mijne leeftijd ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:20   #23
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat onderste gedeelte de eigenlijke test, Schoof?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:20   #24
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Is dat onderste gedeelte de eigenlijke test, Schoof?
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:22   #25
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gaat ge een beetje lachen met mijn dyslectische kennis van de toegepaste informatica ? Mij belachelijk maken daarmee Op mijne leeftijd ?

.
Ge kent mij ondertussen toch hè, Schoof?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:23   #26
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wow... weinig nieuws onder de zon.

Ik zie niet in wat met deze verklaring nóg meer zal worden bereikt op gebied van integratie.

Idd, niets nieuws onder de zon. Alleen moeten de moslims dat nog altijd eens willen aanvaarden. En dat is nog altijd niet het geval.

als ze onze waarden niet willen aanvaarden, moeten ze ze maar allemaal deporteren. Zelfs die origineel westerse mensen die zich achteraf bekeerd hebben.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:34   #27
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Een asielzoeker moet eerst wel als dusdanig erkend worden, zoniet is hij/zij een economische gelukzoeker en wordt uitgewezen. Voor de rest geldt:
Waarom zou je een integratietoets geen deel laten uitmaken van recht op erkenning?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 12:45   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.251
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou je een integratietoets geen deel laten uitmaken van recht op erkenning?
Omdat het feit van erkenning moet berusten op de toestand in het land van oorsprong.

En omdat het nog altijd mogelijk is, eens de situatie in het thuisland geklaard, dat de asielzoeker geen asiel meer nodig heeft, en kan terugkeren.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 13:36   #29
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Misschien heeft ze kinderen, volgt ze een opleiding, werkt ze... enz. ? Het leven gaat verder na het binnen komen, hé. Volgens mij kun je die categorieën al niet meer terug sturen.
Rechten, maar geen plichten?
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 14:03   #30
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Wow... weinig nieuws onder de zon.

Ik zie niet in wat met deze verklaring nóg meer zal worden bereikt op gebied van integratie.
Euhm... de inspanning om te integreren moet van de ingewekene komen nietwaar? Of valt voor u gaan samenhokken in Borgerocco of Molenbekistan ook onder de noemer integratie?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2016, 14:07   #31
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom zou je een integratietoets geen deel laten uitmaken van recht op erkenning?
Nadenken helpt: hoe kan iemand die hier pas gearriveerd is plots al geintegreerd zijn?
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:03   #32
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer ze na vijf jaar nog geen Nederlands spreekt, van een uitkering leeft, maar wel een F+ kaart heeft omdat ze hier vijf jaar is, zie ik niet in waarom we geen eisen moeten stellen, ook aan deze mevrouw!

Of moeten we wachten tot ze trouwt met man uit het Rifgebergte en we weer een eerste generatie op weg moeten helpen?
Denk het niet! Nu wanneer ze niet werkt kan die man niet over komen, dat is al een stap in de goede richting...
Nee, niet allerlei hulporganisaties moeten het werk doen maar die mevrouw zelf, er zijn meer dan voldoende voorzieningen!
Toch om onnozel van te worden hoe u mensen afschildert als hulpeloze wezens die niet kunnen.
Alice toch, wat verzin je allemaal? Wie is we? Inburgeringscursussen zijn al verplicht. En geen immigrant trouwens die wakker ligt van wat uw eisen zijn.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 1 april 2016 om 10:26.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:05   #33
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Alice gekje toch, wat verzin je toch allemaal? Wie is we? Inburgeringscursussen zijn al verplicht. En geen immigrant trouwens die wakker ligt van wat uw eisen zijn.
Ik zal de eisen stellen; alleen katholieken mogen binnen al de rest buiten. Dat maakt het allemaal wat makkelijker.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:07   #34
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Idd, niets nieuws onder de zon. Alleen moeten de moslims dat nog altijd eens willen aanvaarden. En dat is nog altijd niet het geval.

als ze onze waarden niet willen aanvaarden, moeten ze ze maar allemaal deporteren. Zelfs die origineel westerse mensen die zich achteraf bekeerd hebben.
Deporteren naar...? Zie hoe de westerse imperialistische reflex weer naar boven komt. NEE, de hele wereld behoort NIET aan u toe.
Anno 2016 lukt dat "deporteren" sowieso zonder dubbele landenverdragen nooit en die gaan er ook NOOIT komen om moslims te verplaatsen.

Laatst gewijzigd door Guinevere : 1 april 2016 om 10:09.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:08   #35
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Rechten, maar geen plichten?
Wat? Iemand die kinderen op Belgisch grondgebied opvoedt, een opleiding volgt of werkt enz... heeft geen plichten of wat?
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:11   #36
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Deporteren naar...? Zie hoe de westerse imperialistische reflex weer naar boven komt. NEE, de hele wereld behoort NIET aan u toe.
Anno 2016 lukt dat "deporteren" sowieso zonder dubbele landenverdragen nooit en die gaan er ook NOOIT komen om moslims te verplaatsen.
Als moslims niet kunnen leven zonder hun opium (islam); dan mogen ze ergens anders spuiten gaan zetten. Die naalden zijn nogal vervuilend en als ze hun drugs niet krijgen beginnen ze van alles kapot te maken.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:22   #37
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Euhm... de inspanning om te integreren moet van de ingewekene komen nietwaar? Of valt voor u gaan samenhokken in Borgerocco of Molenbekistan ook onder de noemer integratie?
Ja, waarom niet? Iemand kan ook perfect geïntegreerd geraken in Borgerhout of Molenbeek en daar blijven wonen.

Integratie is trouwens een wisselwerking (met uw omgeving). Wat regeltjes die van bovenaf worden opgelegd, gaan van nieuwkomers geen vlaamsnationalisten maken of van Borgerhoutenaars Schildenaars ofzoiets. Ik vind het zelfs niet kunnen dat er dit onder integratie wordt verstaan. Zeg dan gewoon assimilatie zoals het Vlaams belang.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:26   #38
Guinevere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 augustus 2014
Locatie: BE
Berichten: 9.477
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Als moslims niet kunnen leven zonder hun opium (islam); dan mogen ze ergens anders spuiten gaan zetten. Die naalden zijn nogal vervuilend en als ze hun drugs niet krijgen beginnen ze van alles kapot te maken.
Bruine cafépraat interesseert me niet. Maar oké, als mensen niet met moslims willen samenleven, mogen ze van mij ook best zelf ophoepelen.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:30   #39
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Ja, waarom niet? Iemand kan ook perfect geïntegreerd geraken in Borgerhout of Molenbeek en daar blijven wonen.

Integratie is trouwens een wisselwerking (met uw omgeving). Wat regeltjes die van bovenaf worden opgelegd, gaan van nieuwkomers geen vlaamsnationalisten maken of van Borgerhoutenaars Schildenaars ofzoiets. Ik vind het zelfs niet kunnen dat er dit onder integratie wordt verstaan. Zeg dan gewoon assimilatie zoals het Vlaams belang.
Natuurlijk als België zou worden aangevallen door een agressor dan trekt niemand aan hetzelfde zeel. Wat het Vlaams Belang wil is dat onze "moslims" bij een voetbalwedstrijd België-Marokko ze supporteren voor België (Vlaanderen) ipv voor Marokko.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2016, 10:33   #40
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Bruine cafépraat interesseert me niet. Maar oké, als mensen niet met moslims willen samenleven, mogen ze van mij ook best zelf ophoepelen.
De kleur interesseert mij niet, de religie wel. Dringt het nu nog niet door tot je dikke schedel?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be