Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 26 april 2005, 12:18   #21
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarom zou CD&V/N-VA moeten opstappen? Zij hebben het regeerakkoord toch niet geschonden?

En daarbij, blokkertjes. Hoe zouden jullie het gedaan hebben? Een stemming in de kamer? Het gevolg is geen splitsing want jullie zouden er nooit een meerderheid voor gehad hebben.

De franstaligen dwingen de alarmbelprocedure te hanteren? Het gevolg is geen splitsing, wel een nieuwe regering, maar ook daar zouden franstaligen in zitten die de boel blokkeren, met of zonder de PVV.

Hoe je het ook draait of keert, je zit in dit land met Vlamingen en Walen. Zolang de Walen niet mee willen werken, zit je muurvast. Je kan de regering eindeloos opnieuw laten vallen, maar dan nog hebben we niet wat we willen. Je kan stemming na stemming organiseren, maar dan nog hebben we niet wat we willen.

Tenzij een herhaaldelijk vallen van de regering leidt tot de splitsing van België, maar daar is de tijd jammer genoeg nog niet rijp voor.

Het janken aan de zijlijn is altijd gemakkelijk, zoals het Vlaams Blok nu al jaren aantoont.
Niet lullen maar doen he.
Geen 27 deadlines opstellen en die telkens weer laten voorbijgaan...
en je zit met Vlamingen en Walen omdat de Vlamingen te laf zijn om tegen de Walen te zeggen : zo zal het gebeuren of anders bol het maar af.

Trouwens ik heb enige tijd geleden gelezen dat de alarmbelprocedure slechts 1 keer kan gebruikt worden voor 1 voorstel. Dus laat ze nu maar bellen en na verkiezingen of na een nieuwe regering : gewoon dat voorstel opnieuw indienen he...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2005, 12:28   #22
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarom zou CD&V/N-VA moeten opstappen? Zij hebben het regeerakkoord toch niet geschonden?

En daarbij, blokkertjes. Hoe zouden jullie het gedaan hebben? Een stemming in de kamer? Het gevolg is geen splitsing want jullie zouden er nooit een meerderheid voor gehad hebben.

De franstaligen dwingen de alarmbelprocedure te hanteren? Het gevolg is geen splitsing, wel een nieuwe regering, maar ook daar zouden franstaligen in zitten die de boel blokkeren, met of zonder de PVV.

Hoe je het ook draait of keert, je zit in dit land met Vlamingen en Walen. Zolang de Walen niet mee willen werken, zit je muurvast. Je kan de regering eindeloos opnieuw laten vallen, maar dan nog hebben we niet wat we willen. Je kan stemming na stemming organiseren, maar dan nog hebben we niet wat we willen.

Tenzij een herhaaldelijk vallen van de regering leidt tot de splitsing van België, maar daar is de tijd jammer genoeg nog niet rijp voor.

Het janken aan de zijlijn is altijd gemakkelijk, zoals het Vlaams Blok nu al jaren aantoont.


En waarom is de tijd daar niet rijp voor, ? ...
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 12:30   #23
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Het komt erop neer van gewoon uwe poot stijf te houden en hem stijf te blijven houden, tot ze daar in de walonie met stakingen zitten tot en met omdat de walen hun personeel nie meer kunnen betalen omdat ze geen poen meer krijgen van ons...

Ge zet die met hunne rug tegen de muur en houd ze daar tot ge uw goesting krijgt, natuurlijk moete daar wel ballen voor hebben, ...
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 12:31   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Omdat men schrik heeft van zijn schaduw ... daarom....

djeezes laat mij ne keer mijn gangen gaan... ge zou wat meemaken...
't zal rap gedaan zijn met die zatte zever..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2005, 12:33   #25
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Met ons twee aan de macht Herr Flick... het zou verdorie nogal vooruit gaan..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2005, 12:34   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Met ons twee aan de macht Herr Flick... het zou verdorie nogal vooruit gaan..

Zijt maar gerust, achter 14 dagen zaten ze op hun knieën te smeken of ze den belgiek toch niet zouden willen splitsen, ...


En dan zeggen we goe, als wij Brussel krijgen,...
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 12:45   #27
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

We zouden samen moeten opkommen he Herr Flick,

op de lijst Flikkerdraad....

mmmm lijkt me wat roos aangebrand....

Seffens komt de Raf nog reklameren tegen die naam...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline  
Oud 26 april 2005, 13:06   #28
/\|cazar
Banneling
 
 
/\|cazar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 maart 2004
Berichten: 4.052
Standaard

benieuwd of Verhofstadt in het zadel zal blijven, ...
/\|cazar is offline  
Oud 26 april 2005, 13:17   #29
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwarte Spion
Het Vlaams Belang zou in de eerste plaats al niet in de regering gestapt zijn indien B-H-V niet gesplits werd.
Het zou eveneens geen kartel aangaan met een partij die niet eens uitgesproken nationalistisch is! Denk daar maar eens over na, laatste der NV-A-mohicanen!
En wat hadden jullie dan bereikt? Enkele stemmen meer ja, maar wat zou er DAADWERKELIJK aan deze kwestie gedaan zijn? Niets. En daar draait het om.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 26 april 2005, 13:19   #30
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Niet lullen maar doen he.
Geen 27 deadlines opstellen en die telkens weer laten voorbijgaan...
en je zit met Vlamingen en Walen omdat de Vlamingen te laf zijn om tegen de Walen te zeggen : zo zal het gebeuren of anders bol het maar af.
En in welke zin kan de N-VA dit in de FEDERALE regering bewerkstelligen? Daarvoor ligt de verantwoordelijkheid bij VLD en sp.a

Laatst gewijzigd door Vlaanderen_onafhankelijk : 26 april 2005 om 13:19.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 26 april 2005, 13:21   #31
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
En waarom is de tijd daar niet rijp voor, ? ...
Ik vrees dat een onafhankelijke Vlaamse staat niet zomaar in 1-2-3 internationaal erkend zal worden. Bovendien is er binnen de bevolking nog een te grote angst om zulke ingrijpende maatregel te nemen. Geleidelijk aan ontmantelen, stapje voor stapje, totdat er uiteindelijk niets meer overblijft van Belziek is vele malen beter dan bombastisch te verkondigen: "Morgenvroeg worden we wakker in een Vlaamse republiek!"

Trouwens, hoeveel van jullie kiezers zal daadwerkelijk een republiek verkiezen boven een monarchie? De N-VA is de enige echte Vlaams-republikeinse partij.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 26 april 2005, 13:27   #32
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik vrees dat een onafhankelijke Vlaamse staat niet zomaar in 1-2-3 internationaal erkend zal worden. Bovendien is er binnen de bevolking nog een te grote angst om zulke ingrijpende maatregel te nemen. Geleidelijk aan ontmantelen, stapje voor stapje, totdat er uiteindelijk niets meer overblijft van Belziek is vele malen beter dan bombastisch te verkondigen: "Morgenvroeg worden we wakker in een Vlaamse republiek!"

Trouwens, hoeveel van jullie kiezers zal daadwerkelijk een republiek verkiezen boven een monarchie? De N-VA is de enige echte Vlaams-republikeinse partij.
Dat laatste klopt helemaal niet.
Bourgeois heeft zelf gezegd als we ons aansluiten bij een grote partij is er geen Vlaams rechtlijnige partij meer.
daiwa is offline  
Oud 26 april 2005, 13:33   #33
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Dat laatste klopt helemaal niet.
Bourgeois heeft zelf gezegd als we ons aansluiten bij een grote partij is er geen Vlaams rechtlijnige partij meer.
Wat maakt dat uit met mijn argument? De N-VA is de enige partij die én Vlaams nationalistisch is en republikeins. Het VB is dan wel Vlaams-nationalistisch, maar haar kiezers gaan resoluut voor de monarchie, wat absoluut niet te rijmen valt met de Vl-nationale overtuiging.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 26 april 2005, 13:45   #34
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Wat maakt dat uit met mijn argument? De N-VA is de enige partij die én Vlaams nationalistisch is en republikeins. Het VB is dan wel Vlaams-nationalistisch, maar haar kiezers gaan resoluut voor de monarchie, wat absoluut niet te rijmen valt met de Vl-nationale overtuiging.
Kunt of wil u niet lezen wat Bourgeois heeft gezegd?


GEEN VLAAMS rechtlijnige partij meer
daiwa is offline  
Oud 26 april 2005, 13:48   #35
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
We zouden samen moeten opkommen he Herr Flick,

op de lijst Flikkerdraad....

mmmm lijkt me wat roos aangebrand....

Seffens komt de Raf nog reklameren tegen die naam...

Awel ja begint maar al slogans te bedenken, naar 't schijnt is da lekker populistisch, !
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 13:52   #36
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Ik vrees dat een onafhankelijke Vlaamse staat niet zomaar in 1-2-3 internationaal erkend zal worden. Bovendien is er binnen de bevolking nog een te grote angst om zulke ingrijpende maatregel te nemen. Geleidelijk aan ontmantelen, stapje voor stapje, totdat er uiteindelijk niets meer overblijft van Belziek is vele malen beter dan bombastisch te verkondigen: "Morgenvroeg worden we wakker in een Vlaamse republiek!"

Trouwens, hoeveel van jullie kiezers zal daadwerkelijk een republiek verkiezen boven een monarchie? De N-VA is de enige echte Vlaams-republikeinse partij.

Die internationale erkenning zal er rap genoeg komen als ze doorhebben met wie ze zaken doen of moeten doen...

Van vandaag of morgen moet het niet maar 't moet ook niet te lang meer duren, de walen zijn bezig ons leeg te zuigen, de parasieten, en daar moet een eind aan komen en de enige manier is met een onafhankelijk Vlaanderen, kijk als een staat als monaco en San Marino kan overleven dan kunnen wij dat zeker, zeker met de dienstensector achter ons die grotendeels vlaams is en die over heel de wereld leverd, en of contacten heeft.

Alleen een goeie publiciteit en diplomatie is vandoen.
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 14:01   #37
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Het komt erop neer van gewoon uwe poot stijf te houden en hem stijf te blijven houden, tot ze daar in de walonie met stakingen zitten tot en met omdat de walen hun personeel nie meer kunnen betalen omdat ze geen poen meer krijgen van ons...

Ge zet die met hunne rug tegen de muur en houd ze daar tot ge uw goesting krijgt, natuurlijk moete daar wel ballen voor hebben, ...
ballen ? daarvoor moet ge geschift zijn in mijn ogen..
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 26 april 2005, 14:11   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
en hoe gaan de nva-ertjes het doen ? van binnen de speellijnen ?
_______

Tutuurlijk, zolang het geen speeltijd is, mogen ze meespelen.
eno2 is offline  
Oud 26 april 2005, 14:36   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.190
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lyot
ballen ? daarvoor moet ge geschift zijn in mijn ogen..
Dus zijn alle walen geschift, ?


want zij zeggen op voorhand nee hé,... 't zij de vlamingen die alle keren kunnen plooien...
Herr Flick is offline  
Oud 26 april 2005, 18:12   #40
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

@Vlaanderen_onafhankelijk,
het VB is wel republikeins hoor
Ambiorix is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be