Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 26 april 2005, 22:46   #41
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
@Vlaanderen_onafhankelijk,
het VB is wel republikeins hoor
Waarom is een meerderheid van de kiezers dan pro-monarchie?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 26 april 2005, 22:59   #42
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarom is een meerderheid van de kiezers dan pro-monarchie?
Ik zeg toch, het VB is republikeins, de kiezers misschien niet.
Ambiorix is offline  
Oud 26 april 2005, 23:21   #43
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Raven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2004
Locatie: Nabij het Reigersnest
Berichten: 10.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarom zou CD&V/N-VA moeten opstappen? Zij hebben het regeerakkoord toch niet geschonden?

En daarbij, blokkertjes. Hoe zouden jullie het gedaan hebben? Een stemming in de kamer? Het gevolg is geen splitsing want jullie zouden er nooit een meerderheid voor gehad hebben.

De franstaligen dwingen de alarmbelprocedure te hanteren? Het gevolg is geen splitsing, wel een nieuwe regering, maar ook daar zouden franstaligen in zitten die de boel blokkeren, met of zonder de PVV.

Hoe je het ook draait of keert, je zit in dit land met Vlamingen en Walen. Zolang de Walen niet mee willen werken, zit je muurvast. Je kan de regering eindeloos opnieuw laten vallen, maar dan nog hebben we niet wat we willen. Je kan stemming na stemming organiseren, maar dan nog hebben we niet wat we willen.

Tenzij een herhaaldelijk vallen van de regering leidt tot de splitsing van België, maar daar is de tijd jammer genoeg nog niet rijp voor.

Het janken aan de zijlijn is altijd gemakkelijk, zoals het Vlaams Blok nu al jaren aantoont.
Belachelijke excuustruut. De CD&V/N-Va heeft het regeersakkoord niet geschonden... maar het is leuk te weten dat u dat geen reden vind om de regering op te zeggen.

Als ik een huis van u zou huren (contract) en ik betaal niet, dan ga jij het contract niet opzeggen omdat u het niet bent die het geschonden heeft. Ik zou er eens goed mee lachen.

Maar ik vraag mij af of de N-Va achterban er ook mee kan lachen... op u na heeft hier alvast niemand met een N-Va bannerke z'n kop laten zien.. Waarom zullen we er maar niet bijschrijven.
__________________
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!

Laatst gewijzigd door Raven : 26 april 2005 om 23:22.
Raven is offline  
Oud 27 april 2005, 08:20   #44
CHW
Burgemeester
 
CHW's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 januari 2005
Berichten: 513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Waarom is een meerderheid van de kiezers dan pro-monarchie?
Da's een gemakkelijke : omdat het migrantenstandpunt van VB (of het Vlaams-nationale standpunt) veel zwaarder doorweegt in hun keuze voor VB. Is toch logisch? Ik kan ook geen enkel partijprogramma vinden waar ik 100% achtersta dus neem ik maar wat het best bij me past (of wat ik het best vind passen bij een bepaald bestuursniveau).
CHW is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be