Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 augustus 2016, 21:42   #1
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard Francken regulariseert Scott Manyo definitief

BRON

Detail tekst:

Citaat:
De Kameroense scoutsleider uit Boortmeerbeek Scott Manyo heeft definitieve verblijfspapieren gekregen van staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA). Dat schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen zaterdag.
'Slimme' Francken doet het weer

Geef ze het voorbeeld hoe ze gemakkelijk en op welke manier geregulariseerd kunnen worden.

Dat ze daar maar snel iemand anders voor in de plaats zetten die wat meer haar op zen tanden heeft dan die Francken.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2016, 21:49   #2
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
BRON

Detail tekst:



'Slimme' Francken doet het weer

Geef ze het voorbeeld hoe ze gemakkelijk en op welke manier geregulariseerd kunnen worden.

Dat ze daar maar snel iemand anders voor in de plaats zetten die wat meer haar op zen tanden heeft dan die Francken.
Wie stelt ge voor?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 05:53   #3
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie stelt ge voor?
Dat is juist het probleem denk ik, in de zin van, wie wil zich dat op zijn/haar nek halen buiten niemand

p.s.

Francken wil boetes tegen procedureslag bij uitwijzing

Geloofwaardig? Euhhhhhhh??? Nee dus

Citaat:
Ook wil hij het mogelijk maken advocaten die voortdurend onterecht procederen, financieel te straffen.
Had men al véél eerder in leven moeten roepen want die zien dat toch alleen maar als
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 21 augustus 2016 om 05:58.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 07:50   #4
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Het kritieke punt bij heel dit gedoe is dat de staat geen geweld wilt gebruiken om hun wetten te handhaven. Dus vanaf morgen betaal ik of om het nog beter te zeggen niemand geen belastingen meer, want er zijn toch geen gevolgen als ik het niet zou doen.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 08:05   #5
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.597
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het kritieke punt bij heel dit gedoe is dat de staat geen geweld wilt gebruiken om hun wetten te handhaven. Dus vanaf morgen betaal ik of om het nog beter te zeggen niemand geen belastingen meer, want er zijn toch geen gevolgen als ik het niet zou doen.
Enkele jaren geleden dacht ik dat er een leraar het nieuws eens haalde omdat hij ook geen belastingen meer wilde betalen omdat hij met de huidige gang van zaken/het systeem niet akkoord was.

Ik geloof dat men de brave man snel op andere gedachten heeft weten te brengen toen.

Maar gelijk heeft u, als men de mensen hun veiligheid niet kan garanderen en onze gelden maar wegstromen naar wat gespuis dat ons land de EU komt overspoelen dan speelt inderdaad de gedachte om geen belastingen meer te willen betalen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 08:09   #6
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Burgerlijke ongehoorzaamheid werkt alleen wanneer er samenhorigheid is.
Die is er niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:01   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Het kritieke punt bij heel dit gedoe is dat de staat geen geweld wilt gebruiken om hun wetten te handhaven. Dus vanaf morgen betaal ik of om het nog beter te zeggen niemand geen belastingen meer, want er zijn toch geen gevolgen als ik het niet zou doen.
Dat zullen ze u dan heel snel duidelijk maken.
Als je de brief krijgt "Laatste aanmaning" wil dit niet zeggen dat ze je gerust gaan laten hoor!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:13   #8
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat zullen ze u dan heel snel duidelijk maken.
Als je de brief krijgt "Laatste aanmaning" wil dit niet zeggen dat ze je gerust gaan laten hoor!
Maar de vluchtelingen laten ze wel gerust en sjotten ze niet desnoods met geweld over de grens? Begrijp je mijn punt?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:21   #9
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Maar de vluchtelingen laten ze wel gerust en sjotten ze niet desnoods met geweld over de grens? Begrijp je mijn punt?
Ja, iedereen begrijpt je punt. Eerst was ik van plan om iets over vreemde schijtluizen te roepen.
Omdat het nogal klagerig zou overkomen deed ik dat maar niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:47   #10
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Ja, iedereen begrijpt je punt. Eerst was ik van plan om iets over vreemde schijtluizen te roepen.
Omdat het nogal klagerig zou overkomen deed ik dat maar niet.
Ach ja, niet dat 1 miljoen Vlamingen gaan blijven procederen tegen hun belastingsaangiftes. Totdat de staat zich wel genoodzaakt ziet om geweld te gebruiken. En dan kan iedereen met de dikke vinger naar de azielige zoekers wijzen, waarom wel geweld bij ons en niet bij hen?! En dan is de afgang wel compleet. Maar ja dan heb je wel het risico dat je je job verliest.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 09:54   #11
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

200.000 illegalen in België (pas op, een schatting van de staat zelf, je mag er dus naar alle waarschijnlijkheid nog rustig een pak bij doen) en men doet niets (of zo goed als niets).
Ik vrees dat er een derde éénmalige regularisatie voor de deur staat en daarna een vierde en een vijfde enz....
Het is gewoon wanbeleid, onder de voorgangers van Francken maar ook onder Francken zelf.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 10:50   #12
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
200.000 illegalen in België (pas op, een schatting van de staat zelf, je mag er dus naar alle waarschijnlijkheid nog rustig een pak bij doen) en men doet niets (of zo goed als niets).
Ik vrees dat er een derde éénmalige regularisatie voor de deur staat en daarna een vierde en een vijfde enz....
Het is gewoon wanbeleid, onder de voorgangers van Francken maar ook onder Francken zelf.
Het beleid zit gevangen in het eigen politiek correct keurslijf. Als men steeds maar focust op de rechten van het individu, kan men niets ondernemen. Illegalen zijn onwettig in het land en daar moet men tegen optreden. Maar dat gebeurt niet. Illegalen voelen zich daardoor ongenaakbaar en daar faalt het systeem enorm.

De eurocraten zijn lafbekken en zwakkelingen die liever een dictator zoals Erdogan geld in zijn pollen duwt om het vuile werk te laten opknappen, zodat zij hun handen in onschuld kunnen wassen.

Dat zootje in Calais, om maar een voorbeeld te nemen, terroriseert straffeloos heel de omgeving. Er wordt zo goed als niets tegen hen ondernomen. Want ... hun 'rechten' hebben absolute voorrang.

Alle illegalen opsluiten is onmogelijk wegens plaatsgebrek en vooral onbetaalbaar. Daarvoor heeft men het probleem te lang laten aanslepen. Hun aantallen zijn daardoor waanzinnig gegroeid.

Een zoveelste algemene regularisatie gaat geen oplossing bieden. Dat gaat Jan Modaal enorm veel geld kosten, met de het failliet van onze SZ. We zullen dan tot ons 80 jaar moeten werken, om dat zootje te onderhouden. En het gaat nieuwe illegalen aantrekken, want die verwachten dat zij ook ooit geregulariseerd zullen worden.

Er rest nog maar één oplossing: alle illegalen oppakken en voor de keuze stellen: onmiddellijk vrijwillig terugkeren naar hun thuisland of deportatie naar een afgelegen eiland, liefst in de Noordelijke IJszee. Wedden dat de illegalenplas snel zal opdrogen?
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 augustus 2016 om 10:53.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 11:04   #13
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Het beleid zit gevangen in het eigen politiek correct keurslijf. Als men steeds maar focust op de rechten van het individu, kan men niets ondernemen. Illegalen zijn onwettig in het land en daar moet men tegen optreden. Maar dat gebeurt niet. Illegalen voelen zich daardoor ongenaakbaar en daar faalt het systeem enorm.

De eurocraten zijn lafbekken en zwakkelingen die liever een dictator zoals Erdogan geld in zijn pollen duwt om het vuile werk te laten opknappen, zodat zij hun handen in onschuld kunnen wassen.

Dat zootje in Calais, om maar een voorbeeld te nemen, terroriseert straffeloos heel de omgeving. Er wordt zo goed als niets tegen hen ondernomen. Want ... hun 'rechten' hebben absolute voorrang.

Alle illegalen opsluiten is onmogelijk wegens plaatsgebrek en vooral onbetaalbaar. Daarvoor heeft men het probleem te lang laten aanslepen. Hun aantallen zijn daardoor waanzinnig gegroeid.

Een zoveelste algemene regularisatie gaat geen oplossing bieden. Dat gaat Jan Modaal nog veel kosten met de het failliet van onze SZ. We zullen dan tot ons 80 jaar moeten werken, om dat zootje te onderhouden. En het gaat nieuwe illegalen aantrekken, want die verwachten dat zij ook ooit geregulariseerd zullen worden.

Er rest nog maar één oplossing: alle illegalen oppakken en voor de keuze stellen: onmiddellijk vrijwillig terugkeren naar hun thuisland of deportatie naar een afgelegen eiland, liefst in de Noordelijke IJszee. Wedden dat de illegalenplas snel zal opdrogen?
Je moet goed begrijpen wat dat cijfer van 200.000 (maar doe er maar rustig 50.000 bij) wil zeggen.
Dat betekent dat er hier één persoon op 45 a 50 illegaal verblijft.
In dorpen zal dat misschien 1 op 5000 zijn maar in steden zoals Antwerpen of Leuven is dat 1 op 10 of 1 op 15.
Controleer in de grote steden en je pakt ze zo met bosjes op maar men doet niets of men geeft ze een papiertje "bevel het land te verlaten".
Dat is wanbeleid want dat men niets doet is snel geweten en binnen 5 jaar is in de grote steden dan 1 op 5 illegaal en kan je na 5 uur in de namiddag niet meer buiten komen of je wordt beroofd.
Niets doen begint enorm te lijken op schuldig verzuim. Vervolging van politici zal een thema worden.

Laatst gewijzigd door Pericles : 21 augustus 2016 om 11:06.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 11:11   #14
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Je moet goed begrijpen wat dat cijfer van 200.000 (maar doe er maar rustig 50.000 bij) wil zeggen.
Dat betekent dat er hier één persoon op 45 a 50 illegaal verblijft.
In dorpen zal dat misschien 1 op 5000 zijn maar in steden zoals Antwerpen of Leuven is dat 1 op 10 of 1 op 15.
Controleer in de grote steden en je pakt ze zo met bosjes op maar men doet niets of men geeft ze een papiertje "bevel het land te verlaten".
Dat is wanbeleid want dat men niets doet is snel geweten en binnen 5 jaar is in de grote steden dan 1 op 5 illegaal en kan je na 5 uur in de namiddag niet meer buiten komen of je wordt beroofd.
Niets doen begint enorm te lijken op schuldig verzuim. Vervolging van politici zal een thema worden.
Inderdaad en dat aantal groeit IEDERE dag aan. Francken kraait victorie als hij er enkelen heeft teruggestuurd. Lachwekkend. Hij weet blijkbaar niet dat die hier binnen de maand terug staan of hun kans gaan in de omliggende landen. Of omgekeerd: die vanuit Frankrijk of Nederland naar België 'verhuizen'.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 augustus 2016 om 11:16.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 11:14   #15
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad en dat aantal groeit IEDERE dag aan.
En het blijkt dat alleen maar donkerzwarte racisten daar tegen reageren...
En partijen die zichzelf partijwaardig noemen hebben zelfverklaard niets te maken met racisten...

Dus het probleem kan alleen maar verder verrotten...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 11:17   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
Inderdaad en dat aantal groeit IEDERE dag aan.
Het probleem is nochtans op te lossen of in ieder geval makkelijk snel in te dijken.
Die illegalen moeten van iets leven en moeten ergens wonen.
Bestraf gewoon hand en spandiensten aan illegalen zeer zwaar met boetes waarbij je je huis moet verkopen en een aantal jaren bak.
Huisvesten van een illegaal : 100.000 euro + 3 jaar bak.
Tewerkstellen van een illegaal : 200.000 euro + 5 jaar bak.
Het zal snel over zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 12:16   #17
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.038
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
En het blijkt dat alleen maar donkerzwarte racisten daar tegen reageren...
En partijen die zichzelf partijwaardig noemen hebben zelfverklaard niets te maken met racisten...

Dus het probleem kan alleen maar verder verrotten...
Klopt. Waar de gevestigde partijen op aansturen is regelrechte anarchie en in het begin was dat met een slakkengang van 5km/u en nu begint de trein toch wel zo langzaam aan vaart te krijgen om in ramkoers te liggen met totale chaos. Wie dan wint; dat zijn de sterken, slimmere, degene met betere technologie, grotere aantallen, enz.

Of iedereen stemt massaal in 2019 op het VB om er komaf mee te maken maar dat is dan misschien al op de valreep.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 12:16   #18
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.556
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het probleem is nochtans op te lossen of in ieder geval makkelijk snel in te dijken.
Die illegalen moeten van iets leven en moeten ergens wonen.
Bestraf gewoon hand en spandiensten aan illegalen zeer zwaar met boetes waarbij je je huis moet verkopen en een aantal jaren bak.
Huisvesten van een illegaal : 100.000 euro + 3 jaar bak.
Tewerkstellen van een illegaal : 200.000 euro + 5 jaar bak.
Het zal snel over zijn.
Moet men alleszins overwegen, dan zal ducske ook niet meer zo hoog van de toren blazen.

Maar ik vrees met uw voorstel dat illegalen nog meer de criminele toer zullen opgaan.

Ik vind dat verbanning naar een onbewoond, ver eiland de beste keuze is. Zij krijgen vooreerst de keuze om vrijwillig terug te keren naar hun thuisland. Bij weigering of herval, moet onverwijld deportatie volgen. Na een (half) jaar kan er eventueel een nieuwe vraag worden voorgelegd. Deze is dan definitief.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)

Laatst gewijzigd door Lukkas : 21 augustus 2016 om 12:18.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 12:27   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Ochgottekes ... voor één individu die zich ten dienste stelde van zijn medemensen in de gemeente, met om te beginnen zich de taal behoorlijk eigen te maken .... daar moet het beleid op afgerekend worden ....

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2016, 12:35   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.245
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Het probleem is nochtans op te lossen of in ieder geval makkelijk snel in te dijken.
Die illegalen moeten van iets leven en moeten ergens wonen.
Bestraf gewoon hand en spandiensten aan illegalen zeer zwaar met boetes waarbij je je huis moet verkopen en een aantal jaren bak.
Huisvesten van een illegaal : 100.000 euro + 3 jaar bak.
Tewerkstellen van een illegaal : 200.000 euro + 5 jaar bak.
Het zal snel over zijn.
Welke soort meerderheid ambieer je om dit voorstel er door te krijgen ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be