Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 juni 2018, 15:00   #321
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

En nog eentje waarin ik het over de termijn heb die ik, volgens uw reactie, "bewust buiten beschouwing zou laten":

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Uw "natuurlijk" in uw eerste zin slaat nergens op, omdat de wetgever krijtlijnen aangeeft en bijgevolg die vrijheid weldegelijk beperkt. Een vrouw mag bij ons niet buiten de wettelijke termijn een abortus ondergaan. Daarom zie je dat Belgische vrouwen soms in buitenlandse abortuscentra opduiken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 15:07   #322
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ongelofelijk. U beargumenteert totaal niet. U stelt vragen als antwoord op een vraag. En uzelf veroordeelt zo'n gedrag.

En hierover gaat het:

Dat durf je niet, omdat je van jouw juistheid uitgaat, terwijl ongeveer iedereen dat tegenspreekt. De spookrijder die vindt dat alle anderen spookrijders zijn.
Elders noem je jezelf standvastig, wat betreft jouw uitspraken. Ik noem het fanatiek, en fanatiekelingen zijn niet in staat tot discussies. Wat ook blijkt.
Kortom, iemand die morele bezwaren heeft tegenover abortus, is volgens u "een fanatiekeling".

Blijkbaar zijn mensen dat niet, wanneer ze voor abortus zijn. Uit de reacties van iemand als alice merk ik evenwel dat het fanatisme heel zeker te vinden is in het pro-abortuskamp. Net zoals ik dat aan den lijve heb ondervonden in mijn tijd bij Pro Vita.

Het blijft een merkwaardig gegeven dat u blijkbaar uw eigen benadering niet wilt of kunt omschrijven. Is uw houding tegenover abortus slechts "een visie"? Of beschouwt u het recht op abortus als onaantastbaar, waardoor uw eigen visie evengoed te omschrijven valt in de bewoordingen die u mij verwijt?

Ik heb trouwens al meermaals onderstreept dat ik mijn visie inderdaad als onlosmakelijk verbonden zie met mijn visie op het menselijk leven. En die visie is natuurlijk verbonden met het geloof dat ik belijd. Ik zie niet in waarom u dan afkomt met "u durft" dat niet uit te spreken. Dit heb ik op dit forum al vele malen aangegeven. Om welke reden zou ik mij daar als gelovige over moeten schamen?

Mij bekruipt de indruk dat u ook tot die fanatiekelingen behoort die geen weg kunnen met andersdenkenden en al zeker niet met mensen bij wie het geloof een belangrijke rol speelt in het leven. Het toont aan hoe enggeestig u dan wel in het leven staat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 16:46   #323
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.184
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Komende van een man die op een publiek forum geen drie posts kan maken zonder grafisch seksueel te worden.
Daarom kent hij het probleem uit eerste hand.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 20:31   #324
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Blijkbaar zijn mensen dat niet, wanneer ze voor abortus zijn.
Ik ken maar weinig mensen die voor abortus zijn, ttz, die willen dat de wet abortus oplegt aan vrouwen die er geen willen. Hoewel het niet ondenkbaar is. Zo zou je kunnen een "een kind" politiek invoeren, die een gedwongen abortus oplegt aan vrouwen die zwanger zijn van een tweede kind. Of een "betaal belasting op zwanger zijn" wet, die vrouwen die die belasting niet betalen, dwingen tot abortus. Of die mensen met bepaalde minder gewenste eigenschappen dwingen tot abortus. Er zijn dus misschien redenen om voor abortus te zijn (wettelijk afgedwongen abortus). Maar ik denk niet dat er veel zulke mensen zijn.

De enige vraag die zich stelt, is:
moeten anderen zich moeien met wat er in het lichaam van een vrouw gebeurt op die vrouw na, en haar hun "visies" opdringen, of laten we die vrouw doen met haar lichaam wat ze wil ? Maw, is een vrouwenlichaam een soort van openbaar goed waar de gemeenschap over beslist wat, of is het haar lichaam en is ze er baas over ? Koeien bijvoorbeeld, hebben geen totaal zelfbeschikkingsrecht over hun lichaam, het behoort de boer toe. Misschien zijn vrouwenlichamen ook zo iets, ik weet niet.

De symmetrie van "er zijn mensen die tegen abortus zijn", ttz, die een vrouw willen VERBIEDEN van zekere dingen te doen met haar lichaam, is van haar willen die dingen OP TE LEGGEN natuurlijk, niet van haar vrij te laten beslissen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 juni 2018 om 20:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 20:45   #325
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.272
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, iemand die morele bezwaren heeft tegenover abortus, is volgens u "een fanatiekeling".

Blijkbaar zijn mensen dat niet, wanneer ze voor abortus zijn. Uit de reacties van iemand als alice merk ik evenwel dat het fanatisme heel zeker te vinden is in het pro-abortuskamp. Net zoals ik dat aan den lijve heb ondervonden in mijn tijd bij Pro Vita.

Het blijft een merkwaardig gegeven dat u blijkbaar uw eigen benadering niet wilt of kunt omschrijven. Is uw houding tegenover abortus slechts "een visie"? Of beschouwt u het recht op abortus als onaantastbaar, waardoor uw eigen visie evengoed te omschrijven valt in de bewoordingen die u mij verwijt?

Ik heb trouwens al meermaals onderstreept dat ik mijn visie inderdaad als onlosmakelijk verbonden zie met mijn visie op het menselijk leven. En die visie is natuurlijk verbonden met het geloof dat ik belijd. Ik zie niet in waarom u dan afkomt met "u durft" dat niet uit te spreken. Dit heb ik op dit forum al vele malen aangegeven. Om welke reden zou ik mij daar als gelovige over moeten schamen?

Mij bekruipt de indruk dat u ook tot die fanatiekelingen behoort die geen weg kunnen met andersdenkenden en al zeker niet met mensen bij wie het geloof een belangrijke rol speelt in het leven. Het toont aan hoe enggeestig u dan wel in het leven staat.
Dit gaat over uw uitspraak over homo's. Bij de les blijven Jan.
Even van onderwerp veranderen...
En van mensen vanalles verwijten of beliegen, ook eens in eigen boezem kijken...
Een bloemlezing van één willekeurige dag in 24 posts

Citaat:
Dat schrijft u heel zeker, want u geeft toe het niet te weten
U daarentegen begon alles te verwerpen. Zomaar.
Een redelijk mens schaamt zich wel wanneer hij uitdrukkelijk toegeeft iets te verwerpen zonder te weten waarom.
Ok, we zijn bij het punt gekomen waarop u dus toegeef: "Ik verwerp dat gewoon om tegendraads te doen".
En dan blijft u het antwoord schuldig.
Met bijzondere aandacht lees ik uw berichten. Juist daardoor stel ik vast hoe het allemaal als los zand aan elkaar hangt.
U blijft hier op hetzelfde been dansen. Raar dat u nog geen last hebt van krampen...
Beste alice, ik heb al meermaals de vraag gesteld hoe het toch komt dat u er maar niet in slaagt te lezen wat mensen schrijven. Ook hier.
Oei, was de vraag iets te moeilijk?
Wel, alice, u bent er weer in geslaagd niet te lezen wat er in mijn bericht(en) stond.
En daar komt totaal geen antwoord op.
Dan vraag ik u: heeft u dan argumenten om dat te stellen?
Waarop is die afwijzing dan gebaseerd? Op uw onwetendheid?
Alleen: waar zijn uw argumenten? Of beperkt uw reactie zich tot een bepaalde opgestoken vinger?
De enige die dat veroorzaakt, is de slordige, onverantwoordelijke burger. Uw oprispingen wijzen trouwens op een totaal gebrek aan burgerzin.
We storten al lang geen afval meer, net zoals we ook geen afvalemmer meer buitenzetten waar we alles in stoppen zoals in de jaren tachtig. Het lijkt erop dat de tijd bij u heeft stilgestaan.
U bent als iemand die met honderd man tegelijkertijd door een kerkdeur wil gaan.Het lukt niet.Probeer het maar eens.
Ik lach met uw pleidooi voor een spreekverbod.
Hahaha! U beweert iets, maar geeft geen argumenten.
Het blijft natuurlijk een dovemansgesprek bij iemand die er blijkbaar geen enkel moreel probleem mee heeft dat pril menselijk leven aan stukken wordt gezogen of geknipt.
U droomt blijkbaar nog steeds van een rokende en stomende Hooge Maey...
Uw verbeten en uitermate vijandige manier van reageren maakt me duidelijk dat er abortus een bijna duivelse aanval is op de menselijke waardigheid.
Kijk eens aan, lees ik hier een nederige bekentenis dat uw visie wel eens fout kan zijn?
Ik lees een hoop vragen, maar dat toont niet aan dat uw beginuitspraak enige waarheid bevat. Een stelling onderbouw je nu eenmaal niet door argumenten te vervangen door vragen.
Bijna allemaal verwijten aan een ander waar je jezelf doorlopend schuldig aan maakt. Vooral het laatste.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 10 juni 2018 om 20:48.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:11   #326
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Dit gaat over uw uitspraak over homo's. Bij de les blijven Jan.
Geen enkel probleem.

Hiermee weten we echter nog steeds niet hoe u uw eigen benadering ziet. Het lijkt er alles van te hebben dat u juist hoog houdt wat u mij verwijt, nl. dat u uw visie als de enige ware ziet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:32   #327
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wel, alice, is het niet merkwaardig dat u pas nu zo reageert, terwijl u mij al meer dan eens verweten hebt het eens te zijn met de houding van die bakker. Toen heb ik geen enkele keer van u gelezen dat "we niet in de Amerika wonen en dat het dus geen zin heeft dat erbij te sleuren". En al zeker niet toen de bakker eerst in het ongelijk werd gesteld door de rechtbank.

Nu het Hooggerechtshof anders oordeelt, luidt het dat het blijkbaar geen zin heeft om over deze zaak te praten.

U draait als een windhaan.
Excuseer? "Pas nu reageer?" Ik heb een leven, dit forum is amusement, en u verliest wanneer ik uw lening lees, uw zin voor realiteit.
Ik reageer op uw voorbeeld, wat verwacht u dan?
Dat u dergelijk gedachtengoed aanhangt, zegt iets over u en uw opvattingen. Dat u dit uitgelegd moet worden!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:36   #328
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Excuseer? "Pas nu reageer?" Ik heb een leven, dit forum is amusement, en u verliest wanneer ik uw lening lees, uw zin voor realiteit.
Ik reageer op uw voorbeeld, wat verwacht u dan?
Dat u dergelijk gedachtengoed aanhangt, zegt iets over u en uw opvattingen. Dat u dit uitgelegd moet worden!
Proest! U gaat weer eens compleet de mist in. Die "pas nu reageer" slaat op het feit dat u zich blijkbaar pas nu druk maakt over het feit dat het om een Amerikaanse zaak gaat. Dit is des te merkwaardiger, daar u nogal triomfantelijk deed toen er een veroordeling werd uitgesproken. Nu het Hooggerechtshof de man vrijpleit, is het naar uw eigen zeggen "plotseling" niet meer relevant.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:39   #329
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Leugen? Ontkent u nu dat er vrouwen zijn die naar Nederland trekken om een abortus te laten uitvoeren die naar Belgisch recht niet meer is toegelaten maar wel in Nederland?

En ja, het gaat om de termijn - een nuance die ik heel goed in beeld hebt gebracht (en waarover u bijgevolg dus nu liegt). En die termijn beperkt nu eenmaal die "zelfbeschikking" van de vrouw in de tijd.
En hup, daar gaan we weer...Wat is er lastig om te begrijpen Jan?
Om zelfbeschikkingsrecht wordt helemaal niet geschonden omdat de ingreep hoe dan ook gebonden is aan een periode, die in Nederland iets langer is dan hier. De meeste vrouwen nemen in het begin van een zwangerschap de beslissing of ze het kind willen of niet.
Daar gaan ze niet even een maandje of vijf over nadenken, omdat we vinden dat dit vanuit zelfbeschikkingsrecht zou moeten kunnen.
Wie de ingreep laat uitvoeren, weet dat je binnen een termijn moet beslissen.
Omdat het binnen die periode veilig kan gebeuren. En ja Jan, want je bent voorspelbaar, over die periode is in landen onderling een verschillend beleid.
Ik lieg ook helemaal niet, maar wijs op uw bewust manipuleren, want dan kun je weer bladzijden lang vullen, toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:43   #330
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En hup, daar gaan we weer...Wat is er lastig om te begrijpen Jan?
Om zelfbeschikkingsrecht wordt helemaal niet geschonden omdat de ingreep hoe dan ook gebonden is aan een periode, die in Nederland iets langer is dan hier. De meeste vrouwen nemen in het begin van een zwangerschap de beslissing of ze het kind willen of niet.
Daar gaan ze niet even een maandje of vijf over nadenken, omdat we vinden dat dit vanuit zelfbeschikkingsrecht zou moeten kunnen.
Wie de ingreep laat uitvoeren, weet dat je binnen een termijn moet beslissen.
Omdat het binnen die periode veilig kan gebeuren. En ja Jan, want je bent voorspelbaar, over die periode is in landen onderling een verschillend beleid.
Ik lieg ook helemaal niet, maar wijs op uw bewust manipuleren, want dan kun je weer bladzijden lang vullen, toch?
Natuurlijk is de vrijheid niet meer absoluut en wordt het zelfbeschikkingsrecht ingeperkt door de termijn.

U komt trouwens weer af met die giller "binnen die periode veilig kan gebeuren".

In Nederland is die termijn anders.

Betekent dat dus dat de Belgische artsen minder expertise hebben dan de Nederlandse? Dat ze in Nederland iets veilig kunnen uitvoeren wat niet kan in België?

U liegt natuurlijk. Dat staat hier als een paal boven water. U beweerde immers dat ik het aspect "termijn" bewust buiten beschouwing zou laten. De door mij nog eens geciteerde berichten tonen het leugenachtige van uw bewering.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:44   #331
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Proest! U gaat weer eens compleet de mist in. Die "pas nu reageer" slaat op het feit dat u zich blijkbaar pas nu druk maakt over het feit dat het om een Amerikaanse zaak gaat. Dit is des te merkwaardiger, daar u nogal triomfantelijk deed toen er een veroordeling werd uitgesproken. Nu het Hooggerechtshof de man vrijpleit, is het naar uw eigen zeggen "plotseling" niet meer relevant.
Hilarisch, wanneer u zich behoorlijk uitdrukt, ontstaan er minder misverstanden.
Kunt u een stoppen met uw projectie? Want om mij triomfantelijk te zien worden is iets anders nodig dan de mening van een religieuze fanaticus gedreven door zelf bedacht heilig vuur.
En nog blijven kraaien, het gaat over welk gedachtengoed jij aanhangt Jan.
Je droomt van een wereld waar vrouwen geen zelfbeschikkingsrecht meer hebben, vast heel duivels of zo, en waar homo's gediscrimineerd worden.

En nee, wat ze in Amerika met dit soort haat en discriminatie doen boeit me niet nee. Wel wat u hier uitdraagt..uit naam van een God notabene.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:45   #332
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En nee, wat ze in Amerika met dit soort haat en discriminatie doen boeit me niet nee. Wel wat u hier uitdraagt..uit naam van een God notabene.
Het boeide u nochtans wel... toen de bakker veroordeeld werd. Nu de bakker wordt vrijgepleit, is het niet meer relevant.

Ik herhaal het: u gedraagt zich als een windhaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:49   #333
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk is de vrijheid niet meer absoluut en wordt het zelfbeschikkingsrecht ingeperkt door de termijn.

U komt trouwens weer af met die giller "binnen die periode veilig kan gebeuren".

In Nederland is die termijn anders.

Betekent dat dus dat de Belgische artsen minder expertise hebben dan de Nederlandse? Dat ze in Nederland iets veilig kunnen uitvoeren wat niet kan in België?

U liegt natuurlijk. Dat staat hier als een paal boven water. U beweerde immers dat ik het aspect "termijn" bewust buiten beschouwing zou laten. De door mij nog eens geciteerde berichten tonen het leugenachtige van uw bewering.
Uw mening illustreert uw onvermogen om op argumenten te reageren.
En u doet prompt wat ik al had voorspeld, hilarisch gewoon...
Nee, ik moet me niet verantwoorden of toe lichten waarom Nederland een andere termijn hanteert. Ik stel vast dat dit zo is, meer niet en zie gene enkel verband met uw vermeend probleem, ons zelfbeschikkingsrecht wat verkloot zou zijn...aardig dat u daar zo bezorgd om bent! Klopt dit wel met uw pogingen om via democratische weg juist die keuze te ontnemen?

Wie graag liegt en draait en keert, manipuleert in discussies ben je zelf Jan.
Dat je mij daarvan beschuldigd raakt mijn kouwe kleren niet
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:49   #334
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het boeide u nochtans wel... toen de bakker veroordeeld werd. Nu de bakker wordt vrijgepleit, is het niet meer relevant.

Ik herhaal het: u gedraagt zich als een windhaan.
Arme man...het ging over jouw opvattingen Jan...en maar blijven kraaien...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:50   #335
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uw mening illustreert uw onvermogen om op argumenten te reageren.
En u doet prompt wat ik al had voorspeld, hilarisch gewoon...
Nee, ik moet me niet verantwoorden of toe lichten waarom Nederland een andere termijn hanteert. Ik stel vast dat dit zo is, meer niet en zie gene enkel verband met uw vermeend probleem, ons zelfbeschikkingsrecht wat verkloot zou zijn...aardig dat u daar zo bezorgd om bent! Klopt dit wel met uw pogingen om via democratische weg juist die keuze te ontnemen?
Bijgevolg klopt uw redenering niet over "veilige periode". Anders kan dit niet anders dan betekenen dat de artsen in België de expertise missen die ze in Nederland wel hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:51   #336
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Arme man...het ging over jouw opvattingen Jan...en maar blijven kraaien...
Neen, hoor. Het gaat al enkele berichten over uw gedraai: wat eerst wel relevant was, is het nu niet meer. Louter omdat de uitslag van de rechtszaak u niet bevalt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:53   #337
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wie graag liegt en draait en keert, manipuleert in discussies ben je zelf Jan.
Dat je mij daarvan beschuldigd raakt mijn kouwe kleren niet
Als u beweert dat ik lieg, mag u gerust een bewijs geven. Ik heb echter aangetoond dat u loog toen u beweerde dat ik het aspect termijn bewust probeer uit het licht te zetten.

Leg de bewijzen maar op tafel, beste alice!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:56   #338
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik ken maar weinig mensen die voor abortus zijn, ttz, die willen dat de wet abortus oplegt aan vrouwen die er geen willen. Hoewel het niet ondenkbaar is. Zo zou je kunnen een "een kind" politiek invoeren, die een gedwongen abortus oplegt aan vrouwen die zwanger zijn van een tweede kind. Of een "betaal belasting op zwanger zijn" wet, die vrouwen die die belasting niet betalen, dwingen tot abortus. Of die mensen met bepaalde minder gewenste eigenschappen dwingen tot abortus. Er zijn dus misschien redenen om voor abortus te zijn (wettelijk afgedwongen abortus). Maar ik denk niet dat er veel zulke mensen zijn.

De enige vraag die zich stelt, is:
moeten anderen zich moeien met wat er in het lichaam van een vrouw gebeurt op die vrouw na, en haar hun "visies" opdringen, of laten we die vrouw doen met haar lichaam wat ze wil ? Maw, is een vrouwenlichaam een soort van openbaar goed waar de gemeenschap over beslist wat, of is het haar lichaam en is ze er baas over ? Koeien bijvoorbeeld, hebben geen totaal zelfbeschikkingsrecht over hun lichaam, het behoort de boer toe. Misschien zijn vrouwenlichamen ook zo iets, ik weet niet.

De symmetrie van "er zijn mensen die tegen abortus zijn", ttz, die een vrouw willen VERBIEDEN van zekere dingen te doen met haar lichaam, is van haar willen die dingen OP TE LEGGEN natuurlijk, niet van haar vrij te laten beslissen.
Jan zou goed figuren in een rolletje van de serie The Handmaid's Tail
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 21:57   #339
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Jan zou goed figuren in een rolletje van de serie The Handmaid's Tail
Ja..gewoon griezelig toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2018, 22:03   #340
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als u beweert dat ik lieg, mag u gerust een bewijs geven. Ik heb echter aangetoond dat u loog toen u beweerde dat ik het aspect termijn bewust probeer uit het licht te zetten.

Leg de bewijzen maar op tafel, beste alice!
Zeg man, je mening is nogal overspannen...wanneer jij er nood aan hebt de discussie na te lezen, moet je dit vooral zelf even doen, goed? Dan kom je het ook vanzelf tegen.
Je hele stelling is een leugen, want jij beweert dat het zelfbeschikkingsrecht beperkt wordt omdat er een periode aan de abortus verbonden is.
Alsof dat ergens iets met mekaar te maken heeft!
Nee, maar argumenten leest u gewoon niet, Dat ligt lastig wanneer het heilige vuur je drijft?
En dan begint steevast dezelfde techniek, u manipuleert, slaat zijwegen in, dendert voorbij ieder redelijk argument en ondervraagt.
Zo denkt u controle te hebben, triomfantelijk om dat vermeende gelijk...uw mening getuigt van geestelijke armoe in mijn ogen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be