Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 12 oktober 2019, 15:52   #1461
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Laatste minuut. Maar kijk de eerste minuten ook maar. Kan voor niemand kwaad. Beetje Bill Hicks op zijn tijd. Altijd goed.

Nu naar mijn persoonlijke ervaringen heb ik toch altijd wat de indruk gehad dat een zachtaardige mens in 99 % van de gevallen gewoon zachtaardig blijft wat hij ook mag drinken of roken of eten. Ik heb zelden zachtaardige mensen zien veranderen in agressievelingen zelfs al waren ze stomdronken....meestal waren ze enkel nog wat platter dan in nuchtere toestand.
Anderzijds merkte ik ook dat mensen met een kort lontje na het roken van een joint ook niet plots gingen veranderden in heel begripvolle zachte mensen. Trieste mensen zag ik zelden heel uitbundige mensen worden en uitbundige heel zelden stille mensen.
Wel heb ik de indruk dat cannabis meer de gemoedstoestand van het moment gaat uitvergroten dan Alcohol.Een joint roken als troost is niet direct een goed idee volgens mij. Om even alle zorgen te vergeten vind ik Alcohol dan weer een betere optie

Het is volgens mij allemaal heel persoonsgebonden alsook spelen de gemoedstoestand de sfeer en het gezelschap van het moment een grote rol hoe men reageert op een verdovend middel.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 12 oktober 2019 om 15:58.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 14:48   #1462
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nu naar mijn persoonlijke ervaringen heb ik toch altijd wat de indruk gehad dat een zachtaardige mens in 99 % van de gevallen gewoon zachtaardig blijft wat hij ook mag drinken of roken of eten. Ik heb zelden zachtaardige mensen zien veranderen in agressievelingen zelfs al waren ze stomdronken....meestal waren ze enkel nog wat platter dan in nuchtere toestand.
Ik ken nochtans genoeg mensen waarvan men altijd zegt: "Goeie gast, maar blijf uit zijn buurt als hij gezopen heeft." En dat is echt niet hier en daar een uitzondering.

Ik heb altijd de indruk dat alcohol minder empatisch maakt. Iemand die te veel gezopen heeft vind altijd dat hij gelijk heeft, houdt geen rekening met anderen en wordt sneller aggressiever naar mensen die hij niet graag heeft. De sociale omgang wordt ook maar zelden bevorderd door overdreven alcohol-gebruik.
Een paar pintjes kan prima werken maar zodra er wat teveel naar binnen zijn gegoten gaat het fout. Vechtpartijen op fuiven, feestjes, bruiloften ed. breken ook meestal niet uit aan het begin van de avond eh?

Citaat:
Anderzijds merkte ik ook dat mensen met een kort lontje na het roken van een joint ook niet plots gingen veranderden in heel begripvolle zachte mensen. Trieste mensen zag ik zelden heel uitbundige mensen worden en uitbundige heel zelden stille mensen.
Ook hier ken ik persoonlijk toch ook genoeg mensen die ik liever tegenkom met een joint te veel op dan met een pint te veel op.
De manier van denken verandert bij cannabisgebruik op een heel andere manier dan bij alcohol-gebruik.
Het kan een puur persoonlijke indruk zijn maar ik heb het idee dat iemand onder invloed van cannabis minder snel een discussie zal laten ontsporen omdat je onder invloed van cannabis veel beter in staat bent je in te leven in de denkwereld van je discussiepartner.

Citaat:
Wel heb ik de indruk dat cannabis meer de gemoedstoestand van het moment gaat uitvergroten dan Alcohol.
Over het algemeen zou dat kunnen maar ook hier weer geef ik een aggressieveling toch liever een jointje dan een Duvel als ik er later nog mee op pad moet.

Citaat:
Een joint roken als troost is niet direct een goed idee volgens mij. Om even alle zorgen te vergeten vind ik Alcohol dan weer een betere optie
Puur persoonlijk vind ik dat totaal niet.
Alcohol laat je inderdaad sneller vergeten maar daar heb je volgens mij niets aan als troost. Want na de alcohol zit je weer met hetzelfde gevoel.
Cannabis laat je helderder nadenken over je probleem. En volgens mij is het bij troost net beter dat je nadenkt over het probleem dat dat je het probeert weg te spoelen.
Maar dat is puur persoonlijk. Ik heb het er met anderen nog niet over gehad hoe cannabis en alcohol een invloed kunnen hebben op momenten van verdriet of gemis.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 15:26   #1463
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik ken nochtans genoeg mensen waarvan men altijd zegt: "Goeie gast, maar blijf uit zijn buurt als hij gezopen heeft." En dat is echt niet hier en daar een uitzondering.

Ik heb altijd de indruk dat alcohol minder empatisch maakt. Iemand die te veel gezopen heeft vind altijd dat hij gelijk heeft, houdt geen rekening met anderen en wordt sneller aggressiever naar mensen die hij niet graag heeft. De sociale omgang wordt ook maar zelden bevorderd door overdreven alcohol-gebruik.
Een paar pintjes kan prima werken maar zodra er wat teveel naar binnen zijn gegoten gaat het fout. Vechtpartijen op fuiven, feestjes, bruiloften ed. breken ook meestal niet uit aan het begin van de avond eh?


Ook hier ken ik persoonlijk toch ook genoeg mensen die ik liever tegenkom met een joint te veel op dan met een pint te veel op.
De manier van denken verandert bij cannabisgebruik op een heel andere manier dan bij alcohol-gebruik.
Het kan een puur persoonlijke indruk zijn maar ik heb het idee dat iemand onder invloed van cannabis minder snel een discussie zal laten ontsporen omdat je onder invloed van cannabis veel beter in staat bent je in te leven in de denkwereld van je discussiepartner.


Over het algemeen zou dat kunnen maar ook hier weer geef ik een aggressieveling toch liever een jointje dan een Duvel als ik er later nog mee op pad moet.


Puur persoonlijk vind ik dat totaal niet.
Alcohol laat je inderdaad sneller vergeten maar daar heb je volgens mij niets aan als troost. Want na de alcohol zit je weer met hetzelfde gevoel.
Cannabis laat je helderder nadenken over je probleem. En volgens mij is het bij troost net beter dat je nadenkt over het probleem dat dat je het probeert weg te spoelen.
Maar dat is puur persoonlijk. Ik heb het er met anderen nog niet over gehad hoe cannabis en alcohol een invloed kunnen hebben op momenten van verdriet of gemis.
Ja ik volg je mening grotendeels.
Bij mij persoonlijk werkt Alcohol afstompend....ik wordt er gevoellozer van en durf wel meer. Ik denk dat de meeste onderzoeken al wel hebben aangetoond dat Alcohol meer de agressie in de hand werkt dan dat cannabis dat doet.
Bij cannabis wordt ik eigenlijk gevoeliger en zeker ook wel meer meelevend. Ik heb de indruk eigenlijk voorzichtiger te worden.
Mijn zintuigen lijken ook scherper te worden terwijl dat bij Alcohol net omgekeerd is.
Uit mijn naaste ervaringen denk ik dat dit min of meer algemeen is....maar ook wel fel persoonsgebonden.
Wat ik wel vind en dat beide substanties gemeen hebben is dat er veel afhangt van hoe je gemoedstoestand is alvorens te gebruiken.
Een fles Champagne die je kraakt om iets te vieren zal naar mijn mening anders vallen dan diezelfde fles kraken om een verlies proberen te verwerken.
De joint die men thuis rookt onder volwassen vrienden tijdens het beluisteren van zijn favoriete muziek zal anders vallen als deze die men zou roken in een stress situatie.
Mijn vraag is ook naar wat zou mijn keuze gaan in een stress situatie ...volgens mij eerder naar een Wodka dan naar een joint.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 oktober 2019 om 15:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 16:03   #1464
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Ik vind ook de soorten die men gebruikt niet altijd dezelfde uitwerking hebben. Zo heb ik de indruk dat ik me anders voel na (veel) wijn dan na (veel) wodka. Ik voel me bijvoorbeeld lekkerder na 2 trappisten dan na 5 gewone pilsbieren
Ik hoor toch dikwijls rondom mij mensen die zeggen dat ze daar of daar slechter tegen kunnen....er uiteraard van uitgaande dat het alcoholgehalte dat men binnenkrijgt ongeveer gelijk zou zijn

Met cannabis heb je dat nog meer. Wegens het illegale karakter weet men zelden wat men in handen krijgt. De eigen kweek uiteraard buiten beschouwing gelaten.

Ik had vroeger wel eens cannabis waar ik alleen en vooral hoofdpijn van kreeg. Van andere werd ik dan eerder zenuwachtig dan rustig.
Gelukkig was het merendeel wel van goede kwaliteit.
De verhouding CBD-THC moet gewoon goed zitten. Maar wegens het illegale karakter heeft men weinig optie om te kiezen welke soort je het best bevalt.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 16:34   #1465
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik vind ook de soorten die men gebruikt niet altijd dezelfde uitwerking hebben. Zo heb ik de indruk dat ik me anders voel na (veel) wijn dan na (veel) wodka. Ik voel me bijvoorbeeld lekkerder na 2 trappisten dan na 5 gewone pilsbieren
Ik hoor toch dikwijls rondom mij mensen die zeggen dat ze daar of daar slechter tegen kunnen....er uiteraard van uitgaande dat het alcoholgehalte dat men binnenkrijgt ongeveer gelijk zou zijn

Met cannabis heb je dat nog meer. Wegens het illegale karakter weet men zelden wat men in handen krijgt. De eigen kweek uiteraard buiten beschouwing gelaten.

Ik had vroeger wel eens cannabis waar ik alleen en vooral hoofdpijn van kreeg. Van andere werd ik dan eerder zenuwachtig dan rustig.
Gelukkig was het merendeel wel van goede kwaliteit.
De verhouding CBD-THC moet gewoon goed zitten. Maar wegens het illegale karakter heeft men weinig optie om te kiezen welke soort je het best bevalt.
Het gaat daarbij gewoon over welke high je het beste vindt.

Ook bij alcohol.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:22   #1466
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Bij cannabis wordt ik eigenlijk gevoeliger en zeker ook wel meer meelevend.
allez jong! NOG gevoeliger en NOG meelevender? En het aantal dt fouten, gaat dat mee de hoogte in?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik heb de indruk eigenlijk voorzichtiger te worden.
Mijn zintuigen lijken ook scherper te worden terwijl dat bij Alcohol net omgekeerd is..
maar dan is ... cannabis een tovermiddel!

hoe komt dat toch dat de meeste mensen dat niet weten en gij wel!

Vooruit, ge moet die blijde boodschap verkondigen!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:43   #1467
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
allez jong! NOG gevoeliger en NOG meelevender? En het aantal dt fouten, gaat dat mee de hoogte in?
maar dan is ... cannabis een tovermiddel!

hoe komt dat toch dat de meeste mensen dat niet weten en gij wel!

Vooruit, ge moet die blijde boodschap verkondigen!
Inderdaad cannabis is een tovermiddel. Zie uw vriend. Zonder cannabis was hij al lang dood geweest. Maar dankzij cannabis kwam hij weer tot leven.

Hij wil zelfs terug gaan voetballen.....zo springlevend voelt hij zich weer.

Op u moest hij niet rekenen ...jij liet hem in de steek. Meelevendheid is u vreemd. Walgelijk is dat....en hij is enig kind. Durf jij zijn ouders nog onder ogen komen

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 oktober 2019 om 17:49.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:50   #1468
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Mijn vraag is ook naar wat zou mijn keuze gaan in een stress situatie ...volgens mij eerder naar een Wodka dan naar een joint.
Ik kies een fikse boswandeling dan (neen, niet het drankje).
__________________
Disclaimer: de hierboven geschreven mening strookt niet altijd met de werkelijke gedachtengang van zijn auteur. Sjans.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:55   #1469
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik kies een fikse boswandeling dan (neen, niet het drankje).
Je zal je stilaan moeten haasten om nog wat bos te vinden

https://www.demorgen.be/nieuws/esser...lijk~b308f228/
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:56   #1470
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
allez jong! NOG gevoeliger en NOG meelevender? En het aantal dt fouten, gaat dat mee de hoogte in?
Komende van degene die 200 landen in de wereld telt, die 98% van die 200 gelijk stelt aan 198, die in 2017 ging stemmen,... lijkt me dit me een duidelijk geval van pot en ketel.

Citaat:
maar dan is ... cannabis een tovermiddel!

hoe komt dat toch dat de meeste mensen dat niet weten en gij wel!
De meeste mensen weten dit wel. Jij bent blijkbaar 1 van de weinige die dat nog steeds niet weten (of niet willen weten).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door druginfoteam.nl
GEWENSTE EFFECTEN:
...
Zintuigen (zien, horen, ruiken voelen, proeven) werken intensiever en subtieler.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door druglijn.be
THC verhoogt de zintuiglijke gevoeligheid (kleuren en muziek lijken bijvoorbeeld intenser)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drugadvies.nl
Andere waarneming door intensere prikkels van de zintuigen. Muziek, eten, drinken, aanrakingen worden vaak intenser beleefd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb
Vooruit, ge moet die blijde boodschap verkondigen!
Dat doen bovenstaande websites al hoor.
Websites waar jij overigens (als het je een beetje uitkomt) ook maar al te graag naar verwijst (druglijn bv.)
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : 15 oktober 2019 om 18:01.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 17:58   #1471
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja ik volg je mening grotendeels.
Bij mij persoonlijk werkt Alcohol afstompend....ik wordt er gevoellozer van en durf wel meer. Ik denk dat de meeste onderzoeken al wel hebben aangetoond dat Alcohol meer de agressie in de hand werkt dan dat cannabis dat doet.
Bij cannabis wordt ik eigenlijk gevoeliger en zeker ook wel meer meelevend. Ik heb de indruk eigenlijk voorzichtiger te worden.
Mijn zintuigen lijken ook scherper te worden terwijl dat bij Alcohol net omgekeerd is.
Uit mijn naaste ervaringen denk ik dat dit min of meer algemeen is....maar ook wel fel persoonsgebonden.
Wat ik wel vind en dat beide substanties gemeen hebben is dat er veel afhangt van hoe je gemoedstoestand is alvorens te gebruiken.
Een fles Champagne die je kraakt om iets te vieren zal naar mijn mening anders vallen dan diezelfde fles kraken om een verlies proberen te verwerken.
De joint die men thuis rookt onder volwassen vrienden tijdens het beluisteren van zijn favoriete muziek zal anders vallen als deze die men zou roken in een stress situatie.
Mijn vraag is ook naar wat zou mijn keuze gaan in een stress situatie ...volgens mij eerder naar een Wodka dan naar een joint.
Veel zal inderdaad van de persoon afhangen.
Ikzelf heb graag de juiste combinatie alcohol/cannabis maar die is moeilijk te bereiken en nog veel moeilijker vast te houden.
3 Westmalle tripels en dan een paar trekjes van een simpele White Widow ofzo is bij mij ideaal.
Maar daarna wordt het moeilijk. Meer drinken en ik wordt er ziek van, meer blowen en ik val in slaap...
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 18:01   #1472
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik kies een fikse boswandeling dan (neen, niet het drankje).
Nee, inderdaad, niet het drankje.

Ik vraag mij trouwens af waarom ze dat spul boswandeling hebben genoemd.
Het doet mij helemaal niet aan een bos denken, ik vind het eerder een tropisch smaakje.
Schrobbeleir of Jaegermaister, die zou je ook nog boswandeling kunnen noemen maar boswandeling zelf... nee, geen goeie naam.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 18:05   #1473
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.320
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Ik kies een fikse boswandeling dan (neen, niet het drankje).
Toen ik vroeger ging mountainbiken rookte ik onderweg altijd op een rustig plekje een jointje. Wel steevast na de rit, als ik nog max. een kilometer of 5 moest fietsen...
Niets is zo ontspannend als op zo'n moment (razende hartslag van het fietsen) ergens bij een vijvertje gaan zitten, een jointje rollen en het allemaal van je af laten glijden.
En als je dan alle geluiden die bij zo'n bos horen hoort moet echt niemand mij vertellen dat cannabis de zintuigen niet versterkt.

Jammer dat ik wegens rugproblemen niet meer aan fietsen toe kom.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:13   #1474
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
harriechristus zit al in mijn negeer lijst, nu gij ook. Doet 'm de groeten.
amai geertvdb da's wel een zeer grote eer na nog geen tiental posts.
Maar ja ... het was te verwachten, niet... nu ge weer met uw rug tegen de muur staat
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:15   #1475
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geert gaat weer lopen Zet er niet te veel op je lijst of de eenzaamheid wenkt

Je kan dan wel nog altijd reageren op je eigen posts zoals Werkman doet.
jep idd... Ik dacht net hetzelfde ... gaan lopen om maar niet met zijn eigen leugens geconfronteerd te worden
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:17   #1476
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Onze wet, vrijheid van godsdienst.
ah...ik wist niet dat die me het recht garandeerde van er eentje op te steken.
Kwestie van eerst 10 weesgegroetjes op te zeggen voor ze aan te steken
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:30   #1477
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Nu naar mijn persoonlijke ervaringen heb ik toch altijd wat de indruk gehad dat een zachtaardige mens in 99 % van de gevallen gewoon zachtaardig blijft wat hij ook mag drinken of roken of eten. Ik heb zelden zachtaardige mensen zien veranderen in agressievelingen zelfs al waren ze stomdronken....meestal waren ze enkel nog wat platter dan in nuchtere toestand.
Anderzijds merkte ik ook dat mensen met een kort lontje na het roken van een joint ook niet plots gingen veranderden in heel begripvolle zachte mensen. Trieste mensen zag ik zelden heel uitbundige mensen worden en uitbundige heel zelden stille mensen.
Wel heb ik de indruk dat cannabis meer de gemoedstoestand van het moment gaat uitvergroten dan Alcohol.Een joint roken als troost is niet direct een goed idee volgens mij. Om even alle zorgen te vergeten vind ik Alcohol dan weer een betere optie

Het is volgens mij allemaal heel persoonsgebonden alsook spelen de gemoedstoestand de sfeer en het gezelschap van het moment een grote rol hoe men reageert op een verdovend middel.
...er zijn anders uitzonderingen op die regel hé

Engeltjes zoals die van het blok en Schild & vrienden veranderen na het drinken van wat pintjes blijkbaar in de goorste racisten

klik : 'VB-voorzitter Tom Van Grieken reageert wel minder furieus dan zijn collega in Mechelen. “De uitspraken van Thomas zijn dom en totaal onaanvaardbaar, maar hij heeft er spijt van. Het is gebeurd in een dronken bui.”'
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:34   #1478
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ah...ik wist niet dat die me het recht garandeerde van er eentje op te steken.
Kwestie van eerst 10 weesgegroetjes op te zeggen voor ze aan te steken
Ik wist niet dat het van uw geloof toegelaten was.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:35   #1479
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
...er zijn anders uitzonderingen op die regel hé

Engeltjes zoals die van het blok en Schild & vrienden veranderen na het drinken van wat pintjes blijkbaar in de goorste racisten

klik : 'VB-voorzitter Tom Van Grieken reageert wel minder furieus dan zijn collega in Mechelen. “De uitspraken van Thomas zijn dom en totaal onaanvaardbaar, maar hij heeft er spijt van. Het is gebeurd in een dronken bui.”'
Maar, valt dat niet onder de rubriek "grappen"?

We kunnen toch niet ernstig veronderstellen dat hij zich echt een neger "wil aanschaffen"?

Moppen zijn toch toegelaten.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2019, 20:38   #1480
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Je zal je stilaan moeten haasten om nog wat bos te vinden

https://www.demorgen.be/nieuws/esser...lijk~b308f228/
Geen nood ... het patenteren voor het op fles zetten van de laatste stukjes groen in Vlaanderen biedt een oplossing in afwachting dat al die spijbelaar-studentjes hun diploma halen en met een goede oplossing komen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be