Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Jürgen Verstrepen (Lijst Dedecker) - 5 tot 11 februari Voormalig radiogeweld, presenteerde enkele talkshows op radio en televisie. Stapt in 2004 in de politiek en is verkozen als Vlaams volkvertegenwoordiger. Voorvechter van vrije meningsuiting en actief in de mediacommissie in het Vlaams Parlement. Op 17 april 2007 kondigde Verstrepen zijn overstap naar de Lijst Dedecker aan na een dispuut met VB-voorzitter Frank Vanhecke.

 
 
Discussietools
Oud 5 februari 2007, 22:38   #41
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
deze "straffe" commentaar is zowat dezelfde als de acties en verwezenlijking in het Vlaams parlement van hetzelfde individu
u wilt dingen realiseren met uw "bruut geweld" zekers?
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 5 februari 2007, 22:39   #42
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
deze "straffe" commentaar is zowat dezelfde als de acties en verwezenlijking in het Vlaams parlement van hetzelfde individu
doelt u niet op "van dezelfde partij"
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 6 februari 2007, 04:57   #43
Patrik
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 27 januari 2007
Berichten: 366
Standaard Grondbeginselen, Programma en Jurgen Verstrepen

Wij wachten nog steeds op een antwoord van JV welke grondbeginselen
van het VB door hem niet aanvaard worden en welke hij wil ombuigen
binnen de partij.

Zelfs over het Nederlands blijft hij zeer stilletjes.

We wachten in spanning op zijn antwoord.

Hij heeft nog niets fundamenteel beantwoord.
Patrik is offline  
Oud 6 februari 2007, 07:27   #44
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Juist. Overigens, de Vlaams-nationalisten moeten niet zo hoog van de toren blazen:het Vlaam-Nationalisme hield de Vlaamse onvoogding voor minstens 30 �* 40 jaar tegen.

Immers, begin 1918 vielen de ‘Pruisen’ (de Duitsers) ons land binnen.
Godwin.
Discussie om zeep.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 6 februari 2007, 09:34   #45
Jürgen Verstrepen
 
 
Jürgen Verstrepen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Wij wachten nog steeds op een antwoord van JV welke grondbeginselen
van het VB door hem niet aanvaard worden en welke hij wil ombuigen
binnen de partij.

Zelfs over het Nederlands blijft hij zeer stilletjes.

We wachten in spanning op zijn antwoord.

Hij heeft nog niets fundamenteel beantwoord.
U mag lang in spanning wachten hoor. Het Nederlands? Welke probleem is er? Ik zie er geen hoor.
Grondbeginselen?
Ik verwijs graag naar de mijne via
http://jurgenverstrepen.typepad.com/...eke_begin.html
__________________
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be
Jürgen Verstrepen is offline  
Oud 6 februari 2007, 09:46   #46
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
U mag lang in spanning wachten hoor. Het Nederlands? Welke probleem is er? Ik zie er geen hoor.
Grondbeginselen?
Ik verwijs graag naar de mijne via
http://jurgenverstrepen.typepad.com/...eke_begin.html
Het is algemeen geweten dat Brussel onze hoofdstad en gelegen op Vlaams grondgebied of tenminste er bestaande als een enclave hoofdzakelijk Franstalig is.
Elk congres van het VB eindigt met de bekende slogan ' Eigen volk eerst '.
Nu wou ik van u vernemen of Brusselaars voor het VB tot het eigen volk behoren en wat het VB juist met dat eigen volk bedoelt ? Kunt u een definitie van het eigen volk geven of gaat u persoonlijk niet akkoord met deze slogan en ziet u hem het liefst verdwijnen ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 09:47.
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 09:51   #47
Jürgen Verstrepen
 
 
Jürgen Verstrepen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth Bekijk bericht
Het is algemeen geweten dat Brussel onze hoofdstad en gelegen op Vlaams grondgebied of tenminste er bestaande als een enclave hoofdzakelijk Franstalig is.
Elk congres van het VB eindigt met de bekende slogan ' Eigen volk eerst '.
Nu wou ik van u vernemen of Brusselaars voor het VB tot het eigen volk behoren en wat het VB juist met dat eigen volk bedoelt ? Kunt u een definitie van het eigen volk geven of gaat u persoonlijk niet akkoord met deze slogan en ziet u hem het liefst verdwijnen ?
Ik stel intern ook deze vraag wat 'eigen volk eerst' betekent. U zal mij die slogan niet horen roepen. Ik geloof wel in eigen cultuur eerst, een soort leitcultuur waar we trots op kunnen zijn en iedereen die zich daar naar wil schikken is welkom.. ongeacht ras, afkomst etc...
Eigen volk eerst is niet mijn politiek lijn. Alleen kan je niet overleven en evolueren. Nogmaals: wie is dat Eigen volk? Definities ontbreken blijkbaar en dan is het gevaarlijk algemeen want wie gaat dan bepalen wat en wie Eigen volk is? ...
__________________
Freedom of speech weblog www.jurgenverstrepen.be
Jürgen Verstrepen is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:00   #48
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik stel intern ook deze vraag wat 'eigen volk eerst' betekent. U zal mij die slogan niet horen roepen. Ik geloof wel in eigen cultuur eerst, een soort leitcultuur waar we trots op kunnen zijn en iedereen die zich daar naar wil schikken is welkom.. ongeacht ras, afkomst etc...
Eigen volk eerst is niet mijn politiek lijn. Alleen kan je niet overleven en evolueren. Nogmaals: wie is dat Eigen volk? Definities ontbreken blijkbaar en dan is het gevaarlijk algemeen want wie gaat dan bepalen wat en wie Eigen volk is? ...
Hetzelfde geldt voor een "leitcultuur". Dat is toch een even zinledig begrip? Wie gaat bepalen wat dat is? Hoe ga je mensen dwingen om zich daarnaar te schikken? Eigen cultuur eerst is niets anders dan eigen volk eerst in een andere verpakking. Misschien is het zelfs nog erger...

Laatst gewijzigd door Edina : 6 februari 2007 om 10:26.
Edina is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:06   #49
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik geloof in een onafhankelijk Vlaanderen en zelfbeschikking. Hopelijk is dat duidelijk. De manier waarop we dat moeten bereiken is volgens mij economische (re)evolutie met steun van... Europa. De staat België bestaat hoe langer hoe minder, zeker als Vlaanderen blijft evolueren en ontwikkelen. Nu nog de Belgicisten naar frankrijk jagen en dan komen we er wel...

Links-flaminganten zou ik liever als bondgenoten willen zien. Uiteindelijk moet je met een onafhankelijk Vlaanderen verder met zowel links als rechts. Rechts alleen is niet realistisch..
Beste Jurgen, is het niet zo dat het VB gewoon contraproductief werkt voor de "Vlaamse zaak"? Jongeren associëren de Vlaamse symbolen onmiddellijk met extreem-rechts (danku VB) en verwerpen ze dus. Er zijn heel wat Vlamingen die een afkeer hebben gekregen voor alles wat Vlaams is, omdat het VB onze symbolen zo heeft besmeurd.

Daarenboven hebben de Franstaligen een ideaal wapen om tegen ons te gebruiken. Ook in hun pers wordt Vlaanderen afgeschilderd als racistisch, wat dan vaak wordt overgenomen door buitenlandse media.

Hoe je het ook draait of keert, het Vlaams Belang besmeurt het imago van Vlaanderen.
Zeno! is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:17   #50
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik stel intern ook deze vraag wat 'eigen volk eerst' betekent. U zal mij die slogan niet horen roepen. Ik geloof wel in eigen cultuur eerst, een soort leitcultuur waar we trots op kunnen zijn en iedereen die zich daar naar wil schikken is welkom.. ongeacht ras, afkomst etc...
Voor mij is zich schikken naar de wetten eigenlijk al voldoende want wat moeten we anders bijvoorbeeld met de Orthodoxe Joden doen die in Antwerpen al eeuwenlang hun eigen tradities wensen te behouden en dat ook echt doen. Zolang je maar de wetten van een land respecteert. Niet iedereen lust bloemkool met bechamel, gelukkig, dat maakt eten zo boeiend.
Wat doet u overigens in een partij waarvan u het uithangbord niet deelt.
Daar kunt u zich toch niet goed voelen, op uw plaats ?



Citaat:
Eigen volk eerst is niet mijn politiek lijn. Alleen kan je niet overleven en evolueren. Nogmaals: wie is dat Eigen volk? Definities ontbreken blijkbaar en dan is het gevaarlijk algemeen want wie gaat dan bepalen wat en wie Eigen volk is?
Voor mij is het heel gemakkelijk, eigen volk is iedereen die vreedzaam met anderen wilt samenleven en positief samenwerkt aan een harmonieuze samenleving. Een eigen volk dat ijvert in het belang van allen ......
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.

Laatst gewijzigd door labyrinth : 6 februari 2007 om 10:19.
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:26   #51
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 23 november 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.781
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Eigen volk eerst is niet mijn politiek lijn.
Je bent tegen de anti-holebi koers van je partij, je gaat niet akkoord met de -overigens afschuwelijke- slogan 'Eigen Volk Eerst'.... dan vraag ik me af: waarom heb je dan gekozen voor het VB? Waarom jezelf zo buiten spel zetten?
Zeno! is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:29   #52
labyrinth
Eur. Commissievoorzitter
 
labyrinth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2004
Locatie: SchoonPlaneet
Berichten: 9.907
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Je bent tegen de anti-holebi koers van je partij, je gaat niet akkoord met de -overigens afschuwelijke- slogan 'Eigen Volk Eerst'.... dan vraag ik me af: waarom heb je dan gekozen voor het VB? Waarom jezelf zo buiten spel zetten?
Ja, waarom moet hij zichzelf zo kwellen ?
__________________
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen
Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één .
Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel.
labyrinth is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:47   #53
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jürgen Verstrepen Bekijk bericht
Ik stel intern ook deze vraag wat 'eigen volk eerst' betekent. U zal mij die slogan niet horen roepen. Ik geloof wel in eigen cultuur eerst, een soort leitcultuur waar we trots op kunnen zijn en iedereen die zich daar naar wil schikken is welkom.. ongeacht ras, afkomst etc...
Eigen volk eerst is niet mijn politiek lijn. Alleen kan je niet overleven en evolueren. Nogmaals: wie is dat Eigen volk? Definities ontbreken blijkbaar en dan is het gevaarlijk algemeen want wie gaat dan bepalen wat en wie Eigen volk is? ...
Het siert je zulke uitspraken te doen, maar met deze ingesteldheid zal je het niet lang meer uitzingen bij het VB.
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:48   #54
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het siert je zulke uitspraken te doen, maar met deze ingesteldheid zal je het niet lang meer uitzingen bij het VB.

toch wel hoor, die strekking is altijd al aanwezig geweest zelfs
Anna List is offline  
Oud 6 februari 2007, 10:56   #55
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel hoor, die strekking is altijd al aanwezig geweest zelfs
Enlighten me, in de bijna 30 jaar dat het VB bestaat heb ik nog niemand anders weten ingaan tegen DE strijdkreet van de partij.
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 11:11   #56
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Enlighten me, in de bijna 30 jaar dat het VB bestaat heb ik nog niemand anders weten ingaan tegen DE strijdkreet van de partij.
heb het over de interne kritiek op het 70-punten prog v FDW wegens 'strategisch contraproductief'
... als oppositiepartij moet je immers wel de fouten in van de politieke meerderheid aanduiden, maar mag je NOOIT je alternatief uitwerken, want dan nodig je de meerderheid uit om als het ware oppositie te voeren tegen een voorstel ... dat verlies je als oppositiepartij altijd ...

(Verhofstadt maakte in de jaren 80 slechts één keer die fout, en bleef daardoor eigenlijk een keer te lang in de oppositie ...)
Anna List is offline  
Oud 6 februari 2007, 11:13   #57
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch wel hoor, die strekking is altijd al aanwezig geweest zelfs
Ik zie dan ook weinig verschil tussen "eigen cultuur eerst" of "eigen volk eerst". Andere verpakking, zelfde inhoud.
Edina is offline  
Oud 6 februari 2007, 11:16   #58
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb het over de interne kritiek op het 70-punten prog v FDW wegens 'strategisch contraproductief'
... als oppositiepartij moet je immers wel de fouten in van de politieke meerderheid aanduiden, maar mag je NOOIT je alternatief uitwerken, want dan nodig je de meerderheid uit om als het ware oppositie te voeren tegen een voorstel ... dat verlies je als oppositiepartij altijd ...

(Verhofstadt maakte in de jaren 80 slechts één keer die fout, en bleef daardoor eigenlijk een keer te lang in de oppositie ...)
Mijnheer Verstrepen had het hier over "eigen volk eerst" waar hij NIET zou achterstaan.
Pietje is offline  
Oud 6 februari 2007, 11:48   #59
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Zeno!;2407420Jongeren associëren de Vlaamse symbolen onmiddellijk met extreem-rechts (danku VB) en verwerpen ze dus.
Er zijn ook jongeren die niet blindelings ingaan op de eeuwigdurende haatmantra's van het establishment...gelukkig maar. De statistieken geven mij, als ik het goed heb , daarin gelijk.

Citaat:
Er zijn heel wat Vlamingen die een afkeer hebben gekregen voor alles wat Vlaams is, omdat het VB onze symbolen zo heeft besmeurd.
Velen hebben het eindelijk door dat die stategische hetze niet alleen afgezaagd is maar ook de "last line of defence" voor datzelfde establishment.



Citaat:
Daarenboven hebben de Franstaligen een ideaal wapen om tegen ons te gebruiken. Ook in hun pers wordt Vlaanderen afgeschilderd als racistisch, wat dan vaak wordt overgenomen door buitenlandse media.
Zelfs in het buitenland begint men stilaan eens verder te kijken dan de Waalse en establishmentpers.Denk je dat ze zich daar niet afvragen hoe het komt dat er in het programma van die "racistische" partij geen greintje racisme te bespeuren is?

In het buitenland zijn er meer en meer mensen die zich een breuk lachen met de al te doorzichtige conotatie van "racisme" wanneer het over wetsvoorstellen gaan die in hun eigen land reeds lang gemeengoed zijn.




Citaat:
Hoe je het ook draait of keert, het Vlaams Belang besmeurt het imago van Vlaanderen.
close but no sigar...niet het Vb is hier schuldig maar de schutkring rond een vrijheidspartij wegens het al lang niet meer geheime agenda van datzelfde establishment.
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 februari 2007 om 11:50.
Fieseler is offline  
Oud 6 februari 2007, 11:51   #60
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Mijnheer Verstrepen had het hier over "eigen volk eerst" waar hij NIET zou achterstaan.
er zijn er wel meer hoor die die slogan nog nooit over hun lippen kregen ...
Anna List is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be