Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2019, 18:45   #41
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad. Tijd dat we zwaar beginnen te besparen, door bvb de ambtenarenpensioenen met onmiddellijke ingang te halveren, 20000 ambtenaren te ontslaan, de werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd, de "zieken" hun ziekteuitkering af te nemen, het aantal parlementairen te verminderen met minstens 30% enzovoort enzovoort
Raoul mag zelf in uniform de afgekeurden naar de Soylent Green Plant brengen. Op die manier lossen we het probleem van de gepensioneerde ambtenaren snel, efficiënt en humaan op.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 18:45   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.044
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
en uitkeringstrekkers krijgen het omwille van de problemen die hen overkomen.
Is dat zo?

Ik ken tal van uitkeringstrekkers die dat doen om in het zwart te kunnen gaan werken.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 19:11   #43
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Fatsoenlijke uitkeringen voor de invalide medemens is toch ook wel een belangrijk punt.
voor invaliden, geen enkel probleem. Voor "invaliden" daarentegen...
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 19:14   #44
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is zo. In België zijn we de 50% taxatie ondertussen voorbij. Dat is onhoudbaar. We staan helemaal aan de top in de geïndustrialiseerde wereld inzake taxatie/herverdeling van middelen.
U houdt te weinig over voor een kwaliteitsvol leven te leiden?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 19:16   #45
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Ik ken tal van uitkeringstrekkers die dat doen om in het zwart te kunnen gaan werken.
inderdaad. Ik maak soms in gezelschap het volgende gedachtenexperiment: eerst vraag ik of men iemand kent die er op uitkeringsvlak ergens de kantjes vanaf loopt (dat kan iemand zijn zoals jij hier aanhaalt, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden) Vervolgens gaan we er van uit dat tien mensen diezelfde persoon in gedachten hebben. Als je dat doortrekt kom je dus op 1 miljoen mensen in dit land. Als die pakweg per maand 900 euro trekt per maand, heb je dus al per maand 900 miljoen euro, ofte bijna 11 miljard per jaar dat we gewoon weggooien aan mensen die het niet verdienen.
Soms zegt er dan ene "jamaar er gaan veel minder mensen zijn die er de kantjes aflopen" Dat kan, hoewel het volgens mij nog conservatief geschat is dat me met tien personen dezelfde burger in gedachten hebben, ik persoonlijk kan gemakkelijk tien, twintig mensen opnoemen die er de kantjes aflopen. Maar goed, stel dat ze gelijk hebben en dat het maar één per twintig is. Dan is dat nog vijf miljard per jaar. En dan ga ik maar uit van een uitkering van 900 euro per maand. De meesten trekken veel meer. Maw: al wie beweert dat er niet meer kan bespaard worden in de sociale zekerheid, dwaalt
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 21:14   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad. Ik maak soms in gezelschap het volgende gedachtenexperiment: eerst vraag ik of men iemand kent die er op uitkeringsvlak ergens de kantjes vanaf loopt (dat kan iemand zijn zoals jij hier aanhaalt, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden) Vervolgens gaan we er van uit dat tien mensen diezelfde persoon in gedachten hebben. Als je dat doortrekt kom je dus op 1 miljoen mensen in dit land. Als die pakweg per maand 900 euro trekt per maand, heb je dus al per maand 900 miljoen euro, ofte bijna 11 miljard per jaar dat we gewoon weggooien aan mensen die het niet verdienen.
Soms zegt er dan ene "jamaar er gaan veel minder mensen zijn die er de kantjes aflopen" Dat kan, hoewel het volgens mij nog conservatief geschat is dat me met tien personen dezelfde burger in gedachten hebben, ik persoonlijk kan gemakkelijk tien, twintig mensen opnoemen die er de kantjes aflopen. Maar goed, stel dat ze gelijk hebben en dat het maar één per twintig is. Dan is dat nog vijf miljard per jaar. En dan ga ik maar uit van een uitkering van 900 euro per maand. De meesten trekken veel meer. Maw: al wie beweert dat er niet meer kan bespaard worden in de sociale zekerheid, dwaalt
Misbruik, ok, optreden.

Nog meer besparen in de SZ, alleen als de belastingen/taksen en accijnzen naar beneden gaan.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 21:19   #47
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Fatsoenlijke uitkeringen voor de invalide medemens is toch ook wel een belangrijk punt.
Invaliden die een strafblad hebben mogen creperen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 21:53   #48
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.383
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Invaliden die een strafblad hebben mogen creperen.
Wat hebben die misdaan misschien?
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 22:25   #49
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Is dat zo?

Ik ken tal van uitkeringstrekkers die dat doen om in het zwart te kunnen gaan werken.
Ik ken tal van mensen die soms heel tevreden zijn als ze zo een uitkeringstrekker kunnen vinden die in het zwart wat komt klussen.

Ken jij er veel die kwaad zijn opdat hun steuntrekkende poetsvrouw in het zwart komt poetsen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 22:29   #50
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad. Ik maak soms in gezelschap het volgende gedachtenexperiment: eerst vraag ik of men iemand kent die er op uitkeringsvlak ergens de kantjes vanaf loopt (dat kan iemand zijn zoals jij hier aanhaalt, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden) Vervolgens gaan we er van uit dat tien mensen diezelfde persoon in gedachten hebben. Als je dat doortrekt kom je dus op 1 miljoen mensen in dit land. Als die pakweg per maand 900 euro trekt per maand, heb je dus al per maand 900 miljoen euro, ofte bijna 11 miljard per jaar dat we gewoon weggooien aan mensen die het niet verdienen.
Soms zegt er dan ene "jamaar er gaan veel minder mensen zijn die er de kantjes aflopen" Dat kan, hoewel het volgens mij nog conservatief geschat is dat me met tien personen dezelfde burger in gedachten hebben, ik persoonlijk kan gemakkelijk tien, twintig mensen opnoemen die er de kantjes aflopen. Maar goed, stel dat ze gelijk hebben en dat het maar één per twintig is. Dan is dat nog vijf miljard per jaar. En dan ga ik maar uit van een uitkering van 900 euro per maand. De meesten trekken veel meer. Maw: al wie beweert dat er niet meer kan bespaard worden in de sociale zekerheid, dwaalt
Als niemand nog iets in het zwart laat doen in zijn huis of aan zijn auto krijgen we ook een paar miljard meer binnen.
In plaats van wat Polen uw badkamer te laten renoveren in het zwart kan je altijd een officieel renovatie bedrijf inschakelen. Je zal dan 3X zo veel betalen maar je krijgt een factuur betaalt BTW en eerlijk is eerlijk.
Breng dat eens ter sprake in uw gezelschap maar zijt voorzichtig want er zouden er enkelen kunnen heel bleek worden.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 september 2019 om 22:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 22:56   #51
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als niemand nog iets in het zwart laat doen in zijn huis of aan zijn auto krijgen we ook een paar miljard meer binnen.
In plaats van wat Polen uw badkamer te laten renoveren in het zwart kan je altijd een officieel renovatie bedrijf inschakelen. Je zal dan 3X zo veel betalen maar je krijgt een factuur betaalt BTW en eerlijk is eerlijk.
Breng dat eens ter sprake in uw gezelschap maar zijt voorzichtig want er zouden er enkelen kunnen heel bleek worden.
En wat is de uiteindelijke conclusie nu Fred.....

Want daar komt het uiteindelijk op neer...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 23:01   #52
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik ken tal van mensen die soms heel tevreden zijn als ze zo een uitkeringstrekker kunnen vinden die in het zwart wat komt klussen.

Ken jij er veel die kwaad zijn opdat hun steuntrekkende poetsvrouw in het zwart komt poetsen ?
Eigenlijk ken ik niemand die steuntrekker is.
__________________
Economisch vluchteling afkomstig van de Rodenbachstede,binnenkort het Cyriel Verschaeve-dorp.
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 23:06   #53
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik geloof dat de PS drie keer heeft geprobeerd om met de PTB toch maar een akkoord te vormen. Waaruit is volgens u gebleken dat er ooit een miniscule opening van die laatste was?
Ze hebben driemaal met elkaar gesproken. Blijkens de getuigenis van Hedebouw werd Di Rupo lijkbleek toen voorgesteld werd de ministerlonen te halveren...
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2019, 23:15   #54
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
inderdaad. Ik maak soms in gezelschap het volgende gedachtenexperiment: eerst vraag ik of men iemand kent die er op uitkeringsvlak ergens de kantjes vanaf loopt (dat kan iemand zijn zoals jij hier aanhaalt, maar er zijn ook nog andere mogelijkheden) Vervolgens gaan we er van uit dat tien mensen diezelfde persoon in gedachten hebben. Als je dat doortrekt kom je dus op 1 miljoen mensen in dit land. Als die pakweg per maand 900 euro trekt per maand, heb je dus al per maand 900 miljoen euro, ofte bijna 11 miljard per jaar dat we gewoon weggooien aan mensen die het niet verdienen.
Soms zegt er dan ene "jamaar er gaan veel minder mensen zijn die er de kantjes aflopen" Dat kan, hoewel het volgens mij nog conservatief geschat is dat me met tien personen dezelfde burger in gedachten hebben, ik persoonlijk kan gemakkelijk tien, twintig mensen opnoemen die er de kantjes aflopen. Maar goed, stel dat ze gelijk hebben en dat het maar één per twintig is. Dan is dat nog vijf miljard per jaar. En dan ga ik maar uit van een uitkering van 900 euro per maand. De meesten trekken veel meer. Maw: al wie beweert dat er niet meer kan bespaard worden in de sociale zekerheid, dwaalt
U hebt gelijk,ik heb er zo eentje in de familie....die is zelf te lui om zijn rollen in de dag omhoog te trekken...

Maar aan de andere kant heb ik dus mijn eigen dochter....

Die heeft dus een aangeboren handicap,spina bifida occulta....

22 jaar heeft het dus geduurd voor haar handicap van overheidswege werd erkend,en uiteraard zonder terugwerkende kracht....

Vindt u zulks nog normaal....

Laatst ging ze voor een rolstoel voor haar omdat stappen met krukken haar steeds moeilijker afgaat...

Dat was weeral een heel gevecht met de overheidsdiensten,met als resultaat dat de grootste kosten weer voor haar zijn...

Als ik nu de staat kan kloten op het gebied van zwartwerken om voor mij klusjes te komen doen zal ik het heus niet laten...

Diezelfde staat heeft mij 22 jaar lang gekloot door te weigeren haar aangeboren handicap te erkennen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:20   #55
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.095
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De 400 helpdesk medewerkers die via een extern bedrijf maar exclusief voor KBC werken wiens contract zal stopgezet worden zijn wel degelijk afdankingen. Maar idd, strikt technisch, is dat geen KBC personeel.
Tja, als een onderneming zich helemaal afhankelijk laat worden van toeleveringen aan een veel groter bedrijf, dan weet je dat dit de prijs is die je moet betalen wanneer er in dit groter bedrijf gesnoeid wordt. Naar wie kan hier met een “beschuldigende” vinger gewezen worden?
En verder nog dit, in een vrije markt-economie is de hoofdtaak van een onderneming niet een tewerkstellingsmachientje te zijn maar wel haar productiviteit voldoende te sturen zodat ze leefbaar blijft in een sterk concurrerende omgeving. Als dat slechts kan lukken met lagere personeelskosten en dus een geringere tewerkstelling dan moet het maar. Ik vind dat in dit geval KBC het op een zeer menselijke wijze heeft aangepakt.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:33   #56
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
De 400 helpdesk medewerkers die via een extern bedrijf maar exclusief voor KBC werken wiens contract zal stopgezet worden zijn wel degelijk afdankingen. Maar idd, strikt technisch, is dat geen KBC personeel.
dan moet hij maar afgeven op dat extern bedrijf hé. Dat bedrijf moet die mensen maar aan boord houden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:34   #57
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
U houdt te weinig over voor een kwaliteitsvol leven te leiden?
Dat is het punt niet. Ik zal de laatste zijn om te pleiten voor amerikaanse toestanden waar men om puur ideologische redenen de belastingschijven te laag legde. Een kwaliteitsvolle overheid vergt middelen, en het principe van herverdeling is een beleidskeuze waar ik volledig achter sta.
Maar aan alles is een onder en een bovengrens. Als de helft van mijn inkomen terugvloeit naar de staat, plus dan nog een hoop pestbelastingen, dan is het evenwicht zoek.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:35   #58
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat is het punt niet. Ik zal de laatste zijn om te pleiten voor amerikaanse toestanden waar men om puur ideologische redenen de belastingschijven te laag legde. Een kwaliteitsvolle overheid vergt middelen, en het principe van herverdeling is een beleidskeuze waar ik volledig achter sta.
Maar aan alles is een onder en een bovengrens. Als de helft van mijn inkomen terugvloeit naar de staat, plus dan nog een hoop pestbelastingen, dan is het evenwicht zoek.
En als er dan de helft van mijn inkomen naar de staat vloeit, verwacht ik veel betere tegenprestaties.

We krijgen te weinig terug voor wat we betalen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:36   #59
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
voor invaliden, geen enkel probleem. Voor "invaliden" daarentegen...
Dan is er ook nog de vraag : wat doen we met 'invaliden' die sacochen gaan pikken ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2019, 08:38   #60
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Ze hebben driemaal met elkaar gesproken. Blijkens de getuigenis van Hedebouw werd Di Rupo lijkbleek toen voorgesteld werd de ministerlonen te halveren...
Door met dergelijke quatsch af te komen gaf PTB duidelijk aan dat het hen niet menens was om in een coalitie te stappen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be