Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2008, 18:00   #21
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Da's lachen ja, het doet me denken aan de volksunie die uit elkaar valt
De meest succesvolle operatie uit de Belgische geschiedenis? De Volksunie en haar ideeën zijn op dit moment absoluut dominant in het Vlaamse partijenlandschap.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:21   #22
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard Hervormingen BUB-dictatuur

Beste mensen,

Ter titel van officiële inlichting:

Hans Van de Cauter, licentiaat in de rechten en stichter van de B.U.B. heeft 5jaar de partij "geleid". Het resultaat daarvan is dat de B.U.B. meer leden heeft zien vertrekken dan aankomen en de B.U.B. aldus behalve in West-Vlaanderen, nergens staat.

Hans Van de Cauter, claimt de websiterechten van de B.U.B.. Daarnaast "kroont" hij zichzelf als Nationaal Voorzitter (een kinderdroom) en verwijdert op de website eigenhandig, prompt alle namen van bestuursleden die ooit maar om voorzittersverkiezingen zouden vragen. (nationaal ondervoorzitter Ruben Cottenjé, nationaal Protocollair Attaché Patrick Ryckier, voorzitter van Antwerpen Laurent Kiebooms, ondervoorzitter van Brabant Hans Goddé...en de volledige besturen van de Provincie West-Vlaanderen (goed voor 85% van de B.U.B.-leden)
Gezien de statuten van de partij is dit aldus volkomen ongeldig. STATUTEN - STATUTS oktober 2007.doc

B.U.B.-dictator, Hans Van de Cauter zijn onbeschaamdheid kent geen grenzen want op 18 februari 2008 rooft hij de volledige partijkas leeg om het op zijn persoonlijke bankrekening te plaatsen 068-2417677-76 (deze rekening draagt de naam van de B.U.B., maar uitsluitend Hans Van de Cauter heeft daar zicht op en kan met die rekening handelen). Dit is volledig buiten de legitimatie van de statuten als van de Raad van Bestuur gebeurd.

Hans(worst) Van de Cauter besluit terecht op zijn website (http://www.BelgischeUnie.be) dat zijn partij aldus 5 leden (lees: dissidenten)telt.

De Raad van Bestuur van de B.U.B. start nu een tuchtprocedure bij de Statutaire Commissie van de B.U.B. onder het voorzitterschap van François Wolters. De website http://www.BelgischeUnie.be - http://www.UnionBelge.be wordt dan ook niet langer als de officiële website van de B.U.B. erkend door de Raad van Bestuur van de partij.

Deze paleisrevolutie zonder paleis, wordt ongetwijfeld vervolgd...
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:25   #23
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Beste mensen,

Ter titel van officiële inlichting:

Hans Van de Cauter, licentiaat in de rechten en stichter van de B.U.B. heeft 5jaar de partij "geleid". Het resultaat daarvan is dat de B.U.B. meer leden heeft zien vertrekken dan aankomen en de B.U.B. aldus behalve in West-Vlaanderen, nergens staat.

Hans Van de Cauter, claimt de websiterechten van de B.U.B.. Daarnaast "kroont" hij zichzelf als Nationaal Voorzitter (een kinderdroom) en verwijdert op de website eigenhandig, prompt alle namen van bestuursleden die ooit maar om voorzittersverkiezingen zouden vragen. (nationaal ondervoorzitter Ruben Cottenjé, nationaal Protocollair Attaché Patrick Ryckier, voorzitter van Antwerpen Laurent Kiebooms, ondervoorzitter van Brabant Hans Goddé...en de volledige besturen van de Provincie West-Vlaanderen (goed voor 85% van de B.U.B.-leden)
Gezien de statuten van de partij is dit aldus volkomen ongeldig. Bijlage 30731

B.U.B.-dictator, Hans Van de Cauter zijn onbeschaamdheid kent geen grenzen want op 18 februari 2008 rooft hij de volledige partijkas leeg om het op zijn persoonlijke bankrekening te plaatsen 068-2417677-76 (deze rekening draagt de naam van de B.U.B., maar uitsluitend Hans Van de Cauter heeft daar zicht op en kan met die rekening handelen). Dit is volledig buiten de legitimatie van de statuten als van de Raad van Bestuur gebeurd.

Hans(worst) Van de Cauter besluit terecht op zijn website (http://www.BelgischeUnie.be) dat zijn partij aldus 5 leden (lees: dissidenten)telt.

De Raad van Bestuur van de B.U.B. start nu een tuchtprocedure bij de Statutaire Commissie van de B.U.B. onder het voorzitterschap van François Wolters. De website http://www.BelgischeUnie.be - http://www.UnionBelge.be wordt dan ook niet langer als de officiële website van de B.U.B. erkend door de Raad van Bestuur van de partij.

Deze paleisrevolutie zonder paleis, wordt ongetwijfeld vervolgd...
Hahahahahaha! En voor de zoveelste keer wordt de vuile BUB-was buitengehangen. Jongens, hou dit nou toch eens intern, stelletje amateurs.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:29   #24
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Hahahahahaha! En voor de zoveelste keer wordt de vuile BUB-was buitengehangen. Jongens, hou dit nou toch eens intern, stelletje amateurs.
De vuile was is te lezen op http://www.BelgischeUnie.be, bovenstaand bericht was alleen de "naakte" waarheid en aldus de rechtzetting.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:50   #25
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hertog van Gelre's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2005
Locatie: De Nederlanden
Berichten: 16.099
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
De vuile was is te lezen op http://www.BelgischeUnie.be, bovenstaand bericht was alleen de "naakte" waarheid en aldus de rechtzetting.
Die site doet een beetje raar...
Maar misschien mag ik u één van uw eigen spreuken meegeven:
Citaat:
(In verstandhouding kunnen kleine dingen groeien,
in onenigheid gaan zelfs de grootste dingen teloor.)
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 18:55   #26
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Die site doet een beetje raar...
Maar misschien mag ik u één van uw eigen spreuken meegeven:
Het siert U
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 19:12   #27
Paracelsus
Minister
 
Paracelsus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Locatie: bij de meisjes van Mokroje
Berichten: 3.104
Standaard

Citaat:
De nieuwe partijraad van de B.U.B. heeft beslist op haar vergadering van 23.02.2008 dat om ons doel te bereiken, d.w.z. de creatie van een nieuw unitair en meertalig België, het absoluut noodzakelijk was de partij te professionaliseren door de uitbouw van haar intellectuele basis, zonder dewelke geen enkele partij kan overleven.
Ze zijn er wel een beetje laat mee zou ik zo zeggen.

Als ik het goed begrijp is er nu een scheuring ontstaan met aan ene zijde de groep HansVDC/Longheval/Yammine en aan de andere kant de groep Cottenjé/Wolters?

Een dergelijke splitsing komt natuurlijk niet echt ten goede aan wat een unitaire partij zou moeten voorstellen.

edit:
http://www.belgischeunie.be/forum/forum.php
Citaat:
Il semblerait que d'autres aient "disparu".

Ruben Cottenjé et toute la Flandre Occidentale, la Flandre Orientale, Koen Koekelbergh de Geel, l'ancien président du Hainaut, ...
Citaat:
Rien n'a disparu, cher Waterschoot, mais le parti a estimé qu'une refonte complète s'imposait pour le professionnaliser face aux nombreux défis communautaires qui nous attendent. On va faire un travail en profondeur en commençant par la base du parti: aggrandir la base intellectuelle, revoir son organisation et remodeler son programme. Ce travail prendra quelques semaines, voire quelques mois, mais il est nécessaire si notre parti veut jouer son rôle politique, c'est-�*-dire créer une nouvelle Belgique unitaire. On entre petit �* petit dans le stade de la maturité.

Laatst gewijzigd door Paracelsus : 25 februari 2008 om 19:32.
Paracelsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 19:31   #28
BUB
Schepen
 
BUB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2006
Berichten: 446
Stuur een bericht via Instant Messenger naar BUB
Standaard

Beste

met het noemen van het triumviraat over het luchtledige Hans Van de Cauter/Longheval en het internetkarakter Yammine zijn ook meteen alle leden van deze eerste groep gekend. De andere groep draait inderdaad rond de heren Cottenjé, Wolters, Ryckier, Goddé en eerdere verdrevenen van Hans Van de Cauter.

Het verschil deze keer is echter dat de eerste groep terechtstaat voor de statutaire commissie wegens kapen van de website en diefstal van partijgelden

Laatst gewijzigd door BUB : 25 februari 2008 om 19:33.
BUB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 20:20   #29
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Allee, dat weten we dan ook weer...

Verder nog iets?
Ja.
Belgique wordt weer unitair dankzij Hans van de Cauter, en het Vlaams-nationalisme is op sterven na dood.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2008 om 20:41.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 20:41   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BUB Bekijk bericht
Beste

met het noemen van het triumviraat over het luchtledige Hans Van de Cauter/Longheval en het internetkarakter Yammine zijn ook meteen alle leden van deze eerste groep gekend. De andere groep draait inderdaad rond de heren Cottenjé, Wolters, Ryckier, Goddé en eerdere verdrevenen van Hans Van de Cauter.

Het verschil deze keer is echter dat de eerste groep terechtstaat voor de statutaire commissie wegens kapen van de website en diefstal van partijgelden
Na 'het stralende ego' dat Patriot Hans toedichtte, vervolgt Ruben Cottenjé vandaag met 'het luchtledige Hans Van de Cauter'.

Toch gaat deze halve gare dief met hoogmoedswaan, wiens club nu al een derde keer opsplitst, Belgique opnieuw unitariseren, hoor!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 20:50   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Het valt mij op dat zowel Kim als Patriot moeite hebben met de teloorgang van hun oude club en geen kwaad woord willen gezegd hebben over de fraaie stichter ervan.....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 20:55   #32
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het valt mij op dat zowel Kim als Patriot moeite hebben met de teloorgang van hun oude club en geen kwaad woord willen gezegd hebben over de fraaie stichter ervan.....
De BUB is een afgesloten hoofdstuk voor mij. Ik zie het nut van "natrappen" niet in.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 21:50   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Omdat de bub een afgesloten hoofdstuk is voor jou was je er dus als eerste bij om... niet na te trappen....

http://forum.politics.be/showpost.ph...34&postcount=2
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2008 om 21:50.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:00   #34
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam Bekijk bericht
Vijf jaar regeerde Hans I over de BUB. De président-fondateur bleef aan de macht door opmerkelijke mediacampagnes (Wilmots), grensverleggende partijstandpunten (mutualiteit voor huisdieren) en vooral: geen voorzittersverkiezingen.

In juli 2007, onder druk van de basis, tolereerde Hans I dan toch voorzittersverkiezingen. Er was één tegenkandidaat: François Wolters, (in de media steevast afgeschilders als braaf, tikkeltje sloom en eerlijk). Wolters won, onverwacht en verpletterend: hij haalde zes stemmen, Hans I haalde er twee.

Wolters werd voorzitter, Hans I en Ruben Cottenjé werden ondervoorzitter. De twee ondervoorzitters hadden slechts een kleine maand nodig om Wolters weg te pesten. En toen was er dus geen voorzitter.

Ruben eistte nieuwe voorzittersverkiezingen. Hans I vond dat niet nodig: als de winnende kandidaat vertrekt, dan wordt de nadere kandidaat voorzitter. En dat is Hans I zelf.

Ruben is taaier dan Wolters: Hans had meer dan zes maand nodig om hem weg te pesten. Maar nu is het hem gelukt: Hans I is opnieuw voorzitter voor vijf jaar, en Ruben is voor altijd uit de partij.
Waar blijf jij je informatie toch halen?
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:16   #35
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat de bub een afgesloten hoofdstuk is voor jou was je er dus als eerste bij om... niet na te trappen....

http://forum.politics.be/showpost.ph...34&postcount=2
Wat is de relevantie van dit soort posts eigenlijk? Vooral blijven pretenderen dat de BUB je totaal niet interesseert omdat het maar een minipartijtje is dat nooit boven de kiesdrempel geraakt maar sommigen zie je hier enkel maar threads openen als het over de diezelfde kleine partij gaat.

Beetje zielig, niet?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:17   #36
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het valt mij op dat zowel Kim als Patriot moeite hebben met de teloorgang van hun oude club en geen kwaad woord willen gezegd hebben over de fraaie stichter ervan.....
Trouwens, ik zou het erg op prijs stellen als je eindelijk zou inzien dat ik niets meer met de BUB te maken heb.

Ik verwijs toch ook niet constant naar jouw politiek verleden?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:29   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wat is de relevantie van dit soort posts eigenlijk? Vooral blijven pretenderen dat de BUB je totaal niet interesseert omdat het maar een minipartijtje is dat nooit boven de kiesdrempel geraakt maar sommigen zie je hier enkel maar threads openen als het over de diezelfde kleine partij gaat.

Beetje zielig, niet?
Mij interesseert een halve gare advokaat met hele gare pretenties, en iedereen die het bij hem aftrapte maar niet wil natrappen, wél hoor.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:32   #38
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Mij interesseert een halve gare advokaat met hele gare pretenties, en iedereen die het bij hem aftrapte maar niet wil natrappen, wél hoor.
Ik wist niet dat jij je interesseerde voor mij? Jezus zeg, het is al ver gekomen.

Koop eens een ander dagblad of zo, daar staan interessantere dingen in.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:34   #39
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Ik verwijs toch ook niet constant naar jouw politiek verleden?
Tja, wat zou er het ergste zijn? Mijn verleden of mijn heden? VU en N-VA-er geweest zijn of VB stemmen of helemaal niet?

Ik blijf in alle geval Vlaams-nationalist, maar jij bent geen unitarist gebleven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 25 februari 2008 om 22:35.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 februari 2008, 22:35   #40
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Tja, wat zou er het ergste zijn? Mijn verleden of mijn heden? VU en N-VA-er geweest zijn of VB stemmen of helemaal niet?
Dat is aan jou om uit te maken.

Ik ben iemand die in het heden leeft en naar de toekomst kijkt. Het verleden laat ik liever voor wat het geweest is. Meestal heb ik er voldoende uit geleerd.

Zou jij misschien beter ook doen.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be