Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2003, 20:44   #21
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas Heynderickx
ik geloof in

God de Almachtige Vader
Schepper van Hemel en Aarde
Jezus Christus zijn enige zoon
ontvangen van de Heilige Geest
geboren uit de maag Maria
geleden heeft onder Pontius Pilatus ( juist geschreven? )
de derde dag verezen uit de dood
opgestaan ten hemel
en zit aan de rechterhand van god

ik geloof in de

Heilige Katholieke Kerk
de gemeenschap van de Heilige
de vergiffenis van de zonden

en het eeuwig leven![/u][/i][/b]
Aan mijn lijf geen polonaise.
Ik geloof dat elke religie een mensenmaaksel is, dat vroeg of laat door handige harries misbruikt wordt als machtsmiddel om op de rug van de discipelen te teren.
Van al die goden en afgoden heb ik in de tijd dat ik op deze aardkloot rondstruin nog niks-nogabollen gemerkt. Enkel wat de mensen erover zeveren of hoe ze het misbruiken. Heel af en toe inspireerde die religieuze rimram al eens een goede ziel zoals bv J.S. Bach die een fraai pak religieuze muziek naliet. En zelfs bij hem stel ik me de vraag of het niet louter was om aan de wensen van zijn protestantse broodheren te voldoen. Wie weet welke prachtige jazz die man zou geïmproviseerd hebben, mocht hij onafhankelijk geweest zijn, en niet om den brode de slippen moeten dragen van de beheerders der Thomaskirche e.v.a.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2003, 21:55   #22
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Nog een belangrijk puntje:
Je bent moslim na het uitspreken van een eed, een eed die VOLLEDIG vrijwillig is afgelegd zonder dwang of zonder verplichtingen.
M.a.w. je hebt alles geaccepteerd, anders zou je de eed niet afleggen.

[size=5]Nu ja het breken van die eed heeft ernstige gevolgen, [/size][size=6]het is nu éénmaal de doodstraf[/size].


Kijk in de Amerikaanse strafwetboek en lees maar eens na wat er gebeurt bij meineed.
Zo denken nu de echte moslims over de Islam en over ex-moslims.

[size=6]Voor gelovige moslims verdienen afvallige (ex-) moslims de doodstraf ...[/size]

En Mustapha is dan nog een zogezegd "Westers gerichte Turkse moslim".

Wat zijn dan wel niet de ideeën van de fundamentalistische anti-westerse Arabische moslims?

Nu hebben jullie het eens van een echte moslim zelf gehoord en NIET van een "moslimhater".


Wat een prachtige godsdienst toch, die Islam, en hoe verdraagzaam toch...


Wat mij betreft : onmiddellijk verbieden die troep en op staande voet ALLE moskeeën in België afbreken.

Wie zulke ziekelijke ideeën als hierboven wil verspreiden hoort niet thuis in een beschaafde samenleving!

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 00:56   #23
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Doodstraf zit ingebakken in een staat dat de democratie "verdedigt" op aarde.
Dus ik zie niet wat er verkeerd is?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 01:31   #24
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Doodstraf zit ingebakken in een staat dat de democratie "verdedigt" op aarde.
Dus ik zie niet wat er verkeerd is?
De VS is zeker niet het enige land dat de democratie verdedigt en is zeker niet het land dat het meest democratische is!!
Het is ook niet omdat iets democratisch is dat het juist is. Als nu de meerderheid van de bevolking vindt dat Dutroux gestenigd mag worden wilt dit nog niet zeggen dat het correct is om dit te doen!!
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 09:13   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Eueueh.... ik heb hier een "woord"probleempje:

Wat is het verschil tussen een "eed" en een "gelofte"?

Me dunkt dat je als nieuwbakken moslima een "gelofte" aflegt (zoals kloosterlingen een gelofte afleggen als ze het klooster binnenstappen..., zoals men een gelofte aflegt als men huwt (for better and for worse .. nou ja), bij een doopsel (ik beloof dat kind zo goed mogelijk te begeleiden)

Een eed is volgens mij iets heel anders!
Een verklaring onder ede moet correct zijn, anders pleegt men meineed en dat is inderdaad strafbaar.

"ik zweer begot dat ik die gast ooit eens zijn hersens insla" is dan weer een eed die men beter niet volbrengt natuurlijk!

In die zin zie ik ook niet waarom Mustapha zich moet beroepen op de "eed" van nieuwbakken moslima's om de doodstraf te verantwoorden indien ze van gedacht veranderen!
(Je kan ook UIT het klooster stappen, UIT een huwelijk stappen, en kinderen NIET katholiek opvoeden als ze gedoopt werden, zonder daarvoor ineens TERDOOD gebracht te worden! Het zou hier nogal een bloederige toestand zijn zeg!)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 12:09   #26
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard

Hoi Circe,

Mustapha heeft het hier over de "tawheed", namelijk het uitspreken van de formule "le ilaha illa allah oua mohammed rasoulallah" (er zijn geen goden buiten Allah en Mohammed is zijn profeet),en de geloofsbelijdenis "shahada" (ashadou allah ...). Volgens moslims volstaat dit uitspreken om, zelfs op het nippertje voor je dood gezegd, in aanmerking te komen voor een heenkaartje naar het paradijs (jenna).
Het is noch een eed, noch een gelofte, je belooft niets, je zweert niets, je geeft je gewoon over zonder enige reserve. Deze geloofsbelijdenis is bindend voor de rest van je dagen volgens de Koran en op "uittreden uit de islam" staat in de Koran en in echte moslimlanden dus de doodsstraf.

Nu gelooft iedereen wat hij wil, op voorwaarde dat die godsdienst niet schadelijk is voor de gelovige zelf en voor de samenleving.


Dutch

http://faithfreedom.org
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 12:23   #27
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Sommige moslims geloven idd dat het uitspreken van de geloofsbelijdenis je ticket naar de hemel verzekert. Dat is echter totaal niet zo. De moslim komt pas op de Dag Des Oordeels in aanmerking voor de hemel (tenzij hij strijdt in de verdediging van het geloof), en enkel als de balans van alle handelingen in zijn leven positief uitvalt.
Toeristen worden wel eens verleid om de geloofsbelijdenis uit te spreken, omdat sommigen van oordeel zijn dat dat geldt als een bekering, en een succesvolle bekering is ook goed voor een plaats in de hemel. De meesten vinden echter dat de bekering enkel geldt als de bekeerling het meent.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:30   #28
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Dutch,
U valt door de mand!

Het uitspreken van er is maar 1 god en mohamed is zijn profeet is de Shahada men beste.

Hiermee eindig ik deze discussie, daar u niet weet wat het verschil is tussen Tawheed en Shahada.

HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAA

Kijk,
Shahada is louter en alleen het uitspreken van de eed. Ieder mens doet het op zijn manier!
La illaha i........... Er is geen god dan .....
Ashadoe alla illaha......... ik GETUIG DAT er geen....
In beide gevallen accepteer je de Islam volledig voor de 100% Wat je ermee daarna doet is Tawheed.

Tawheed is -om u te besparen van veel tekst- de shahada geloven met de volle overtuiging en je uw hart overgeeft aan de shahada.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:36   #29
dutch
Provinciaal Statenlid
 
dutch's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2003
Locatie: Darul Intisar
Berichten: 632
Standaard



Blij jou zo goedgezind te maken Mustapha.
Mijn antwoord was wèl een antwoord op de vraag van Circe. Ik blijf erbij dat het noch een eed, noch een gelofte is. Wat denk jij ervan?
En wat denk jij persoonlijk van de straffen in islam die staan op het "ex-moslimschap"? Vind jij ze democratisch, de mensenrechten respecterend?

Graag antwoord to the point.
Dat ik in jouw en andere moslimogen een onwaardige kafir ben, weten we al. Graag iets constructiefs. Ja?

Beste groeten,

Dutch

http://faithfreedom.org
dutch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:47   #30
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Ik zie tot hiertoe geen problemen.

In Amerika is de straf de dood na het plegen van een moord
In de Islam is de straf de dood na het plegen van meineed.

Echter de Islam is nog ietske democratischer daar je in alle sereniteit de Islam achterwege kan laten. Je legt de Shahada mondeling af dus het staat nergens geregistreerd. Je kan dus de Shahada verbreken zonder eveneens het de-registreren.
Als u ervoor kiest om in de hol van de leeuw te komen uitschreeuwen dat u de Islam definitief afzweert, moet je er maar de gevolgen van dragen. Zo simpel is het.

Mensenrechten is een zwak woord.
Weer naar Amerika, het behandelen van de mensen op Guantanamo is de ergste vorm van de mensenrechten schenden.
De manier van ondervraging door de Mossad is in strijd tegen alle mensenrechten.
Hoe de Russen te werk gaan in Tsjetsjenië is niet bepaald mensenrechten respecterend.
Laat ons dus eerst de mensenrechten respecteren in de o-zo voorbeeldige "westelijke" cultuur alvorens te zien naar de andere.

Op er nog een schepje bovenop te doen:
Democratie en mensenrechten is ver zoek in de westelijke wereld.
Sinds de show tegen Irak, plaats ik alle westelijke leiders op 1 lijn met hun Arabische leiders.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:56   #31
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Met dat verschil dat de eersten democratisch verkozen zijn, en de tweede groep niet.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 13:57   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Mustapha, het is toch niet omdat JIJ een arabisch woord verkeerd vertaalt naar het Nederlands, dat je daarom je discussie moet afsluiten?

Citaat:
Ashadoe alla illaha......... ik GETUIG DAT er geen....
hoe kan je iets getuigen als je het nog nooit GEZIEN hebt?
Het uitspreken van "ik getuig" is dus op zich al een leugen!


en zijdelings begin ik er zo langzamerhand een bloedhekel aan te krijgen dat gewone Nederlandse woorden op den duur niet meer gelden in deze Nederlandse contreien:

een hoofddoek is een hoofddoek en geen hijaab of zoiets
een gezichtssluier is een gezichtssluier en geen "ander soort woord"
en een gezichtssluier met een spleet is gewoon een gezichtssluier met een spleet!

en waarom mogen we ook niet gewoon muzelmannen of mohammedanen zeggen? Als dat onze taal is, is dat toch ONZE taal zeker?

WIJ mogen geen kaffers meer zeggen tegen zwarte mensen, maar muzelmannen mogen wél kafir zeggen tegen mij? Nou nou! hoe zou dat nu komen?

----------------

Dus mijn beste Mustapha: al die moeilijke woorden, waar je zelf de ballen van snapt waarschijnlijk, heet hier in het NEDERLANDS: een geloofsBELIJDENIS! en als ge van gedacht verandert wordt ge daarvoor helemaal NIET DOODGEMAAKT! gesnopen?

dutch heeft gelijk: het heeft helemaal NIETS met een eed, noch met een belofte of gelofte te maken!

En het is hier trouwens ook niet politiek correct om mensen die onze taal niet spreken vlakaf uit te lachen! maar als je zo voortdoet komt het er nog wel van dat het evenzeer politiek correct wordt: kwestie van multiculturele integratie van ONZE kant misschien?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:00   #33
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

Citaat:
een hoofddoek is een hoofddoek en geen hijaab of zoiets
een gezichtssluier is een gezichtssluier en geen "ander soort woord"
en een gezichtssluier met een spleet is gewoon een gezichtssluier met een spleet!
en een PC is een persoonlijke rekenaar!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:07   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

kotsmoske: omdat de fransen het "ordinateur" willen noemen, moet jij er geen Nederlandse vertaling aan gaan geven die op niets slaat.

Computer is een woord dat geen Nederlandse vertaling kent bij mijn weten!

Hoofddoeken en andere dingen die al 1400 jaar meegaan, die kennen we wel in een Nederlandse vertaling.

Goed en Fout zijn vb. twee Nederlandse woorden. Waarom heet dat ineens halal en haram?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 14:18   #35
Kotsmos
Minister-President
 
Geregistreerd: 7 mei 2002
Berichten: 4.137
Standaard

en jij vindt "gezichtsluier met een spleet" wel ergens op slaan? Waarom niet gewoon het Arabische woord gebruiken, dat veeeeeel makkelijker bekt?
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 15:21   #36
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

oh, vermits het natuurlijk hier ook een "nieuw" verschijnsel is, zullen we daar eens snel een goede nederlandse naam voor zoeken:

ik open daar een nieuwe topic "met poll" over!

see you!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 18:22   #37
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Oelalallalalalaaah.

Oelalalallalalalieh.

Oelalie Oelala.

Oelalala. Oelalala. Oelalala.

Illaalllaaaiieieieieeieaaalllllaaaaaaaaaaaaaah!





Wel dat Arabisch is niet moeleik, t"es gemakkeleik.

Vooral als je bij het uitspreken van bovenstaande klanken je inbeeldt dat je aan het overgeven bent en je tong in de zogenaamde "kotshouding" brengt.

Tegelijkertijd een beetje vals loensen helpt ook om de typisch arabisch-islamitische sfeer geloofwaardig te doen overkomen.



Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:11   #38
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Mustapha is dus door de mand gevallen ; men kan de islam wel binnen gaan maar niet uitgaan. Islam is dus een gevangenis.
ALs berber ben ik nooit "bekeerd" geweest tot de islam , ik ben erin "geboren". Heb dus nooit de keuze gehad om al dan niet te "getuigen".
En zo zijn er veel meer mensen.
zonder racisme en discriminatie zouden er nog veel meer "moslims" getuigen dat de shahada niet meer dan een bewering is zoals : mohamedanen zijn untermenschen er ook een is...

Ik getuig dat allah's ega me snachts bezoekt en sex met me heeft...
o alaat o alaat , nog , nog .......hmmmmm
succubi incubi
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:22   #39
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

De correcte geloofsbelijdenis is trouwens :

ashadoe ana la ilaha illalah, wa ashadoe ana mohamadoen rasoellolah

"Ik getuig dat er buiten de god er geen andere goden zijn, en ik getuig dat mohamed zijn boodschapper is"

Met het eerste gedeelte beken je je tot het monotheisme en met het tweede gedeelte tot de eigenlijke islam.

Het tegendeel van het eerste gedeelte is "shirk" (het toekennen aan god van metgezellen) en het tegendeel van het tweede maakt je tot een "kofaar" van de islam. Kofaar wordt meestal vertaald als ongelovige maar de eigenlijke betekenis is "ontkenner". Alle mensen zijn volgens de islam als moslim geboren, ......vandaar dan ook "getuigen" dat god bestaat.

wat mij betreft heeft de islam afgedaan, omdat ze hun geloofssysteem als vanzelfsprekend zien. Het leuke is ook dat moslims elkaar "monafiqeen" noemen (hypocrieten). Zodus wat is nu de ware islam.......
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2003, 19:51   #40
torvicx
Provinciaal Statenlid
 
torvicx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 651
Standaard

Mostapha is trouwens gewoon achterlijk : van mening veranderen is geen meineed. Zijn hersenen zien er geen graten in om iemand ter dood te brengen die van mening verandert. En dit gespuis wordt op handen gedragen in het links forum op deze site. Links juicht het dus toe dat mostapha de dood wil voor wie zijn mening veranderd. Hm, wat met ex-christenen die zich bekeren tot de islam ? Eerst beweren die christen te zijn en dat christus voor hun zonde gestorven is en na hun bekering "weten" ze het plotseling beter : judas stierf aan het kruis .........hm.....Zelf kunnen moslims met ex-aanhangers van andere godsdiensten uitpakken maar hun ex-geloofsgenoten risceren de doodstraf. Slimme moslims die in allah " de sluwste aller sluwsten" geloven maar doodsbang zijn voor het bestaan van ex-islam aanhangers, zo bang dat ze met de dood dreigen.
Het zal niet baten : ik ben een marokkaanse Rif-berber en ex-moslim en ik ken er nog , we are growing .......... 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
__________________
God is een coctail, ieder proeft wat die wil,
en atheisten zijn geheelonthouders....
http://www.stupidarab.com/index.html

http://agnostic.org
torvicx is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be