Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 september 2015, 13:53   #1
Silver Surfer
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 september 2015
Berichten: 5
Standaard Zilver kopen ervaring (thesilverhouse.be)

Hallo,

Om persoonlijke redenen ben ik al een tijdje aan het kijken om zilver te kopen.
Na lang zoeken ben ik terecht gekomen bij www.thesilverhouse.be

Ik vroeg me af of hier al mensen zilver hebben gekocht via die website?
Ik zou graag jullie ervaringen eens horen.. is dit een betrouwbare website?

En ik vroeg me ook af als je later dan van plan bent om je zilver te verkopen. (munten) Hoeveel % houden de officiële aankopers ongeveer af van de actuele zilverprijs?


Alvast bedankt

Laatst gewijzigd door Silver Surfer : 15 september 2015 om 13:56.
Silver Surfer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 07:53   #2
t-boneSteak
Burger
 
Geregistreerd: 5 juli 2012
Berichten: 121
Standaard

Ik heb zeker goede ervaring met het moederhuis achter thesilverhouse.

Dat is eigenlijk een website die opgestart is door The House, een aantal winkels dat al veel langer bestaat; https://www.the-house.be/nl/winkels/

Persoonlijk heb ik het niet zo met online bestellen en door de postbode laten afleveren, het is al bij al nogal veel geld om kwijt te spelen, en als de postbode een paar keer zo'n klein pakketje dat toch vrij veel weegt moet afleveren bestaat de kans dat ie kan raden wat er in zit.

Ik zelf ga meestal naar Sint-Niklaas of Gent om het zelf af te halen. Tegenwoordig meer naar gent vanwege de afstand en de openingsuren, maar die winkel is recent en vroeger moest ik naar Sint-Niklaas.

Bel gewoon even je bestelling door naar Geert of William en ga het afhalen, je krijgt toch dezelfde prijzen als online.

Wat betreft de verkoopprijs (als jij verkoopt), die liggen grotendeels in lijn met de gangbare bied/laat prijzen die je overal kan googlen. Let er wel op dat je voor sommige munten een hoge premie betaalt. Zo zie ik dat een kookaburra op dit ogenblik een 3 euro duurder is dan een philharmoniker. Die premie ben je meestal bij verkoop kwijt en je zal aan de prijs/gewicht uitbetaald worden (tenzij je er in slaagt iets zeldzaams in goeie staat te bewaren).
Je kan die dingen kopen omdat je ze mooi vind, maar als je het puur als belegging doet neem dan de munten waar je het minste premie op betaalt.
t-boneSteak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2015, 08:56   #3
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Silver Surfer Bekijk bericht
Hallo,

Om persoonlijke redenen ben ik al een tijdje aan het kijken om zilver te kopen.
Na lang zoeken ben ik terecht gekomen bij www.thesilverhouse.be

Ik vroeg me af of hier al mensen zilver hebben gekocht via die website?
Ik zou graag jullie ervaringen eens horen.. is dit een betrouwbare website?

En ik vroeg me ook af als je later dan van plan bent om je zilver te verkopen. (munten) Hoeveel % houden de officiële aankopers ongeveer af van de actuele zilverprijs?


Alvast bedankt
Deze vraag hoort niet thuis op een politiek forum, ook niet op een subforum waar de economische aspecten van de politiek het thema zijn, maar op een beleggersforum.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2015, 12:41   #4
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.254
Standaard

@Silver Surfer: 2 Belgische leveranciers die de moeite waard zijn om te bekijken, Europesegoudstandaard met vestiging te Turnhout, en Goud999 met depot in Genk om fysieke levering af te halen. Wat betreft zilver, koop nieuwe munten, hoe groter het gewicht van de munt hoe goedkoper, beter 1 munt van 10 ounce kopen dan 10 van 1 once, per slag voor de munt word ook geld aangerekend. Kijk naar munten met beperkte oplage, die bouwen verzamelwaarde op vb de Kookaboora munt 1 ounce met certificaat, te koop bij goud999 voor 63 euro. Ook interressant zijn de munten met dierenafbeelding van de Lunar ll reeks, momenteel afbeelding met Geit (jaar van de Geit) , voor 2016 wordt dat afbeelding met aap(jaar van de aap),
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 22:16   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.410
Standaard

Om hier een followup aan te geven:

https://www.faillissementsdossier.be...lverhouse.aspx
Citaat:
Op 14-07-2017 is The Silverhouse te Brussel (Brussel) door de rechtbank in Brussel failliet verklaard. Het ondernemingsnummer is 523990040. De (hoofd)activiteit van The Silverhouse is detailhandel, met uitzondering van de handel in auto's en motorfietsen.
https://www.companyweb.be/gratisBTWo...&vat=523990040
Profit/Loss (euro)
2014 +7877
2015 +8033
2016 -433638
Er zijn dus nogal wat gedupeerden (betalen, niet geleverd krijgen).
Zo zie je, opletten geblazen, ook met gerapporteerde goede ervaringen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be