Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 augustus 2018, 13:28   #41
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Klopt ook niet helemaal.
Je mag slechts 10.000ha onbewerkte landbouwgrond overhouden.
Dit wil zeggen, dat als je 2.000.000ha bezit die je bewerkt en 9.000ha die je nog nooit hebt bewerkt, je niks kwijt speelt.
Bij bewerken bedoelt men wel zelf in ZA aanwezig zijn en de werkzaamheden daar zelf onder controle hebben.
2.000.000ha bezitten die je door derde laat bewerken en waravan je enkel de pachtgelden int vanuit je kasteel in Wells, telt niet als bewerken.
En ZA vindt dat die gronden dan toebehoren aan de pachters en niet aan de verpachter in zijn kasteel ver weg van ZA.
Die gronden zijn immers enkel in handen gekomen van de verpachten dankzij schenkingen door het Britse koningshuis aan voorvaderen die de Zuid Afrikaanse bevolking opgejaagd en gedood heeft.
dank voor de correctie. Is het niet zo dat vele van die 'landbouw'gronden die de grootgrondbezitters vrezen kwijt te raken in feite 'game farms' zijn, oftewel stukken waar wat wilde dieren lopen die af en toe worden afgeschoten als hobby of gefotografeerd? Ik kan me wel voorstellen dat die in luxe levende mensen het niet fijn vinden hun hobby's die duizenden hectaren in beslag nemen te verliezen op hun eigen privaat stukje grond. Maar misschien kunnen die gronden voor de economie inderdaad beter doorgespeeld worden aan landloze boeren. Mits die toegang krijgen tot krediet (het grote probleem in Zimbabwe) zou dat ZA ten goede komen.

Laatst gewijzigd door Bach : 25 augustus 2018 om 13:29.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 13:41   #42
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Als ze het goed doen zou het inderdaad een goeie zaak kunnen zijn, maar dan gaan ze wel vlug duidelijkheid moeten scheppen. Volgens mij laat de wet toe om alles in te pikken en dan ga je als boer geen investeringen meer doen.

Bepaalde gronden hebben ze al willen kopen aan 1/10 van de prijs maar die wou niet verkopen.

Game farms zouden gewoon moeten verboden worden en omgevormd naar natuurgebied, als ze daarin ZA al interesse hebben of het geld voor willen vrijmaken. Wat willen ze met die game farm doen die nu ingepikt wordt? Landbouw van maken kan niet zo makkelijk, momenteel is het gewoon stelen en uitdelen aan vriendjes.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 13:52   #43
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
dank voor de correctie. Is het niet zo dat vele van die 'landbouw'gronden die de grootgrondbezitters vrezen kwijt te raken in feite 'game farms' zijn, oftewel stukken waar wat wilde dieren lopen die af en toe worden afgeschoten als hobby of gefotografeerd? Ik kan me wel voorstellen dat die in luxe levende mensen het niet fijn vinden hun hobby's die duizenden hectaren in beslag nemen te verliezen op hun eigen privaat stukje grond. Maar misschien kunnen die gronden voor de economie inderdaad beter doorgespeeld worden aan landloze boeren. Mits die toegang krijgen tot krediet (het grote probleem in Zimbabwe) zou dat ZA ten goede komen.
Nee, het gaat weldegelijk over de grote boerderijen, die vanuit het buitenland gerund worden.
Het gaat dus over de grote boomgaarden die in Engelse handen zijn.
De grote akkerbouwbedrijven die vanuit Londen worden gerund.
De grote veekwekerijen waarvan de winsten naar de Engelse adel gaat en de ZA boeren tegen armoedlonen op werken.
De gronden waar de meeste game farms zich op bevinden, zijn natuurreservaten en mogen enkel voor die bezigheden gebruikt worden.
ZA staat dit gewoon toe, omdat de overheid dan niet moet opdraaien voor de kosten die daaraan verbonden zijn en zij zo zelf minder boswachters moet inzetten tegen de stropperij.
De ZA overheden profiteren dus langst verschillende kanten van die game farms, naast werkgelegenheid en belastingsinkomsten, besparen die dus kosten voor de overheid en ze worden gerund door mensen die in ZA wonen.
Die gronden zijn trouwens door de ZA overheden zelf verkocht en hebben dus ook daar voor inkomsten gezorgd.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 16:55   #44
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Nee, het gaat weldegelijk over de grote boerderijen, die vanuit het buitenland gerund worden.
Het gaat dus over de grote boomgaarden die in Engelse handen zijn.
De grote akkerbouwbedrijven die vanuit Londen worden gerund.
De grote veekwekerijen waarvan de winsten naar de Engelse adel gaat en de ZA boeren tegen armoedlonen op werken.
De gronden waar de meeste game farms zich op bevinden, zijn natuurreservaten en mogen enkel voor die bezigheden gebruikt worden.
ZA staat dit gewoon toe, omdat de overheid dan niet moet opdraaien voor de kosten die daaraan verbonden zijn en zij zo zelf minder boswachters moet inzetten tegen de stropperij.
De ZA overheden profiteren dus langst verschillende kanten van die game farms, naast werkgelegenheid en belastingsinkomsten, besparen die dus kosten voor de overheid en ze worden gerund door mensen die in ZA wonen.
Die gronden zijn trouwens door de ZA overheden zelf verkocht en hebben dus ook daar voor inkomsten gezorgd.
Waarom zijn 2 luxe game farms dan de eerste boerderijen die geviseerd worden door de overheid?

https://www.express.co.uk/news/world...-ramaphosa-anc

Volgens mij is de verdeling van luxe gronden naar politieke vriendjes de eerste fase van het plan.

Veel boomgaarden zijn wijnhuizen die in het buitenland worden beheerd, ik zeg niet dat een neger dit niet zou kunnen maar daar is toch wel een specifieke kennis, passie en zeer langdurige visie voor nodig om dat te runnen. Ik vrees dat we de laatste jaren van Zuid-Afrikaanse wijn gaan meemaken.

Boerderijen het zelfde, investeringen zijn berekend op minstens 10 jaar en langer, je kunt dat niet zomaar overnemen. Zeker als boeren stoppen met investeren zoals het er nu naar uit ziet.

Zuid-Afrika wordt een nog grotere ramp dan het nu al is, ik zie dit niet goed gaan.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 25 augustus 2018 om 17:17.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 18:00   #45
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Waarom zijn 2 luxe game farms dan de eerste boerderijen die geviseerd worden door de overheid?

https://www.express.co.uk/news/world...-ramaphosa-anc

Volgens mij is de verdeling van luxe gronden naar politieke vriendjes de eerste fase van het plan.

Veel boomgaarden zijn wijnhuizen die in het buitenland worden beheerd, ik zeg niet dat een neger dit niet zou kunnen maar daar is toch wel een specifieke kennis, passie en zeer langdurige visie voor nodig om dat te runnen. Ik vrees dat we de laatste jaren van Zuid-Afrikaanse wijn gaan meemaken.

Boerderijen het zelfde, investeringen zijn berekend op minstens 10 jaar en langer, je kunt dat niet zomaar overnemen. Zeker als boeren stoppen met investeren zoals het er nu naar uit ziet.

Zuid-Afrika wordt een nog grotere ramp dan het nu al is, ik zie dit niet goed gaan.
Veel boerderijen hebben interessante zaken in de bodem steken (mineralen, ertsen...).

Even terzijde: kijk even naar de volgende data (jaar van aankomst van de verschillende bevolkingsgroepen).

__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 25 augustus 2018 om 18:06.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 19:00   #46
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Veel boerderijen hebben interessante zaken in de bodem steken (mineralen, ertsen...).

Even terzijde: kijk even naar de volgende data (jaar van aankomst van de verschillende bevolkingsgroepen).

En wat met de San?

Trouwens ik ken er nog zo eentje:

DE USA

Aankomst Walen: 1624
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2018, 21:51   #47
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
En wat met de San?

Trouwens ik ken er nog zo eentje:

DE USA

Aankomst Walen: 1624
Dat bedoelt Libro ook, historisch hebben de zwarten dus niet meer recht op dat land dan de blanken. De bestaande stammen werden uitgeroeid.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 06:43   #48
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Waarom zijn 2 luxe game farms dan de eerste boerderijen die geviseerd worden door de overheid?

https://www.express.co.uk/news/world...-ramaphosa-anc

Volgens mij is de verdeling van luxe gronden naar politieke vriendjes de eerste fase van het plan.

Veel boomgaarden zijn wijnhuizen die in het buitenland worden beheerd, ik zeg niet dat een neger dit niet zou kunnen maar daar is toch wel een specifieke kennis, passie en zeer langdurige visie voor nodig om dat te runnen. Ik vrees dat we de laatste jaren van Zuid-Afrikaanse wijn gaan meemaken.

Boerderijen het zelfde, investeringen zijn berekend op minstens 10 jaar en langer, je kunt dat niet zomaar overnemen. Zeker als boeren stoppen met investeren zoals het er nu naar uit ziet.

Zuid-Afrika wordt een nog grotere ramp dan het nu al is, ik zie dit niet goed gaan.
Kijk eens wie de eigenaars zijn en vanwaaruit ze beheerd worden.
En kijk eens waar die Game Farms liggen.
En dan nog een kleine fout in de berichtgeving

Citaat:
Zuid Afrikaans president Cyril Ramaphosa begint met de onteigening van blanke boeren, zonder enige compensatie en puur op basis van hun huidskleur. Obama steunt deze man

South Africa begins seizing land from white farmers

Het plan was al langer bekend maar wordt nu ook uitgevoerd.

Ramaphosa advocates seizing land without compensation

Racisme is blijkbaar een voorrecht waar enkel zwarten over mogen klagen
En dat terwijl ze meer krijgen voor hun gronden de Belgische landbouwers die onteigend worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 09:34   #49
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.938
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat bedoelt Libro ook, historisch hebben de zwarten dus niet meer recht op dat land dan de blanken. De bestaande stammen werden uitgeroeid.
Het is voor sommigen blijkbaar moeilijk te vatten, dat blanken ook historische aanspraken op Afrikaans grondgebied hebben. Laat staan dat ook maar iets de huidige situatie zou kunnen goedpraten.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 10:43   #50
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het is voor sommigen blijkbaar moeilijk te vatten, dat blanken ook historische aanspraken op Afrikaans grondgebied hebben. Laat staan dat ook maar iets de huidige situatie zou kunnen goedpraten.
Er zijn inderdaad Blanken die historische aanspraken op gronden in ZA kunnen maken.
Maar het gaat dan wel om Blanken die in ZA leven en werken, ZA-nationaliteit hebben en daar al meerdere generaties land bewerken.
Veel van deze landbouwers Nederlandse voorvaderen en behoren niet tot de grootgrondbezitters, maar tot de werkende landbouwers.
Sommige van die families hebben tijdens de Engelse bezetting zelfs delen van hun bewerkte grond zien overgaan in handen van Engelse adel.

Deze link geeft ene inzicht over de houding van sommige blanke boeren.

https://www.mo.be/es/node/25514
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 12:54   #51
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Kijk eens wie de eigenaars zijn en vanwaaruit ze beheerd worden.
En kijk eens waar die Game Farms liggen.
En dan nog een kleine fout in de berichtgeving

En dat terwijl ze meer krijgen voor hun gronden de Belgische landbouwers die onteigend worden.
Je beweerde dat Game Farms geen targets zouden zijn, het lijkt me duidelijk van wel al is dit ook weer een speciaal geval. De aankoop zou met de bedoeling zijn om het te ontginnen binnen het Makhado mining project, een rechter zou dan een billijke prijs moeten vastleggen.

Het zou dus niet zonder compensatie zijn al lijkt het me bedenkelijk wat ze ervoor zouden krijgen.

https://www.newsweek.com/south-afric...armers-1081286

.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 15:13   #52
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er zijn inderdaad Blanken die historische aanspraken op gronden in ZA kunnen maken.
Maar het gaat dan wel om Blanken die in ZA leven en werken, ZA-nationaliteit hebben en daar al meerdere generaties land bewerken.
Veel van deze landbouwers Nederlandse voorvaderen en behoren niet tot de grootgrondbezitters, maar tot de werkende landbouwers.
Sommige van die families hebben tijdens de Engelse bezetting zelfs delen van hun bewerkte grond zien overgaan in handen van Engelse adel.

Deze link geeft ene inzicht over de houding van sommige blanke boeren.

https://www.mo.be/es/node/25514
Uit uw link:

Citaat:
Hoge ambtenaren in Zuid-Afrika sluiten grootschalige onteigening uit. Wel is het waarschijnlijk dat er een beleid komt waarbij selectieve onteigening, een landbelasting en verkaveling gecombineerd worden. Een Braziliaans initiatief kan hierbij tot voorbeeld dienen. In Brazilië wordt braakliggende landbouwgrond onteigend en verdeeld onder boerenfamilies. Zij krijgen gesubsidieerde leningen om het land te exploiteren. Tegelijkertijd worden ook gewoon boerderijen verkocht op de vrije markt. (JS/ADR)
Dit is dus een methode waar ik 100% achter sta; detail na text Tegelijkertijd (..) enkel laatste als opkopers van alle rassen zijn; dus geen rassendiscriminatie


Of topic; Daarnaast moet er een internationale regel komen dat onder speciale voorwaarden handel in de horen van neushorens toelaat. Deze horens leveren belachelijk veel op; zoveel dat het (veel) lucratiever is dan drugshandel.

Ipv runderen te houden, met stal, likstenen, bijvoeder, dierenarts, etc; geef die aspirnat boeren de kans om links om of rechtsom neushorens te kweken.

Ipv van deze prachtige dieren te doden; vedoof deze zaag de hoorn er van en de (keuter) boer kan met dit bedrag voor jaren misschien decennia vooruit, mits hij/zij goed met het geld om gaat. (oeps)

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 augustus 2018 om 15:19.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2018, 15:36   #53
Frankenstein
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 april 2008
Berichten: 6.442
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
1.Denk nu niet dat ze in AZ achterlijk zijn, die weten ook dat als ze massaal Europeanen gaan vermoorden, ze binnen de kortste tijd zelf het slachtoffer van hun daden zijn.
Die hebben immers allang gezien wat er in de andere Afrikaanse landen gebeurd en wat daar de gevolgen zijn van het massaal verdrijven van de blanken.
ZA heeft echter weinig nieuw te bieden aan China en zal daarom ook niet kunnen rekenen op Chinese steun.
Wat ZA te bieden heeft hebben de andere Afrikaanse landen immers ook te bieden en die zijn allang onder Chinese controle.
ZA weet dus dat als ze te veel tegen de Europese schenen stampen, Europa gaat ingrijpen, er zitten immers te veel Europeanen in ZA opdat Europa niet zou reageren bij massale moorden op blanken.
1.Dat betwijfel ik; in de negercultuur komt sabotage veel en opzettelijk voor; ook bij Javanen zie ik dit veel overigens in maar is nu even off topic.


Dingen kapot maken (gewoon) uit jaloezie; of de pest hebben aan (..) vergis je niet hierin. Dit is een hardnekkig cultureel probleem bij deze mensen. **

En dit schudt ik niet zomaar uit mijn mouw, menig geschiedkundig boek maakt melding hiervan op de slavenplantages destijds. Maar ach die blanke kon niet voorstellen dat die (domme) negertjes hiertoe in staat waren..



*** Herinner u nog de tweet die (de Z.Afrikaans) Elon Musk de wereld instuurde dat ze een saboteur in de Tesla fabriek te pakken hadden genomen. Hij (Elon Musk) is opgegroeid in die cultuur.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 26 augustus 2018 om 15:47.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be