Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2010, 22:13   #101
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ondanks het verfoeilijke programma Undercover Lover, heeft VT4 nu wel eens een goed programma : De Jeugd van tegenwoordig. Daar worden zogenaamde ''hippe'' jongens en meisjes van 2006 onderworpen aan een gezond katholiek regime van een internaat uit de jaren '50. Je merkt dat die stoere, zelfverzekerde jongeren op zeer efficiënte manier getemd worden. Ik moet wel toegeven het regime bijwijlen zeer hard is en soms strafkampallures heeft en wat mij betreft niet nodig om alle jongeren op die manier aan te pakken.

Toch kan een soorgelijk regime nuttig zijn om onhandelbare en/of criminele minderjarigen aan te pakken. Moesten we ook eens rondhangende (Noord)Afrikaanse jongerenbendes onder een stevig katholiek kostschoolregime onderwerpen, ik denk dat ze snel zouden willen terugkeren naar hun eigen land.

Wat het algemeen onderwijs betreft, pleit ik niet voor een volledige terugkeer van dit schoolregime, maar een groot aantal punten mogen toch terugkomen.

- het gebed voor iedere les
- regelmatig met de klassen naar de kerk gaan
- aandacht voor een deftige kledij
- stoute kinderen mogen ook een lijfstraf krijgen
- veel aandacht voor het aanleren van katholieke normen en waarden binnen een gezond nationaal solidaristisch kader (strekking Cyriel Verschaeve)
- beleefdheid tegenover de leerkrachten, directie en het schoolpersoneel
- keiharde aanpak van sigaretten, softdrugs, alcolhol en dergelijke op school

Meer over dit programma:

http://www.vt4.be/dejeugdvantegenwoordig/
Deelnemen aan alle lessen.
Verplichte studie.
5 uren sport.
Bij onvoldoendes een weekend niet naar huis.

Daar wordt ge een man van. Kameraadschap is ongelooflijk.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:14   #102
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat moest in ons stedelijk atheneum ook, hoor. Ook tijdens de jaren '90. Recht blijven staan tot de leraar zei dat je mocht gaan zitten, opstaan als de directeur binnenkwam. En in mijn lagere school (jaren '80) waren er ook nog een aantal leerkrachten met vrij losse pollen.
De voorvallen die ik meemaakte dateren dan ook van uit de lagere school en gaan tot eind jaren 70, begin jaren 80. In de middelbare school heb ik geen fysieke straffen meer zien uitdelen, hoogstens een leraar bij wie het potje overkookte die alles wat zich op de lessenaar van de opstandige leerling bevond met een welgemikte uithaal op de vloer keilde.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:24   #103
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN
 
From_Vlaanderen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2008
Locatie: Kempen
Berichten: 22.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De voorvallen die ik meemaakte dateren dan ook van uit de lagere school en gaan tot eind jaren 70, begin jaren 80. In de middelbare school heb ik geen fysieke straffen meer zien uitdelen, hoogstens een leraar bij wie het potje overkookte die alles wat zich op de lessenaar van de opstandige leerling bevond met een welgemikte uithaal op de vloer keilde.
Gelijk heeft hem.
Kennis bijbrengen is belangrijker dan opvoeden.
__________________
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2010, 22:25   #104
mamiemee
Burger
 
Geregistreerd: 3 november 2010
Berichten: 153
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
De voorvallen die ik meemaakte dateren dan ook van uit de lagere school en gaan tot eind jaren 70, begin jaren 80. In de middelbare school heb ik geen fysieke straffen meer zien uitdelen, hoogstens een leraar bij wie het potje overkookte die alles wat zich op de lessenaar van de opstandige leerling bevond met een welgemikte uithaal op de vloer keilde.
Bij mij op school was het al in de kleuterklas van: kindjes die in hun broek geplast hadden moesten met hun natte onderbroek op hun hoofd in de hoek gaan staan. Kindjes die (teveel) praatten moesten met een opgeplakte lange tong in de hoek staan. Ook ezelsoren uit papier op het hoofd zetten was toen de mode...De eerste die dat met één van m'n kl.kinderen probeert zal het geweten hebben . Gelukkig gebeurt dat nu niet meer.
mamiemee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 mei 2019, 07:34   #105
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ondanks het verfoeilijke programma Undercover Lover, heeft VT4 nu wel eens een goed programma : De Jeugd van tegenwoordig. Daar worden zogenaamde ''hippe'' jongens en meisjes van 2006 onderworpen aan een gezond katholiek regime van een internaat uit de jaren '50. Je merkt dat die stoere, zelfverzekerde jongeren op zeer efficiënte manier getemd worden. Ik moet wel toegeven het regime bijwijlen zeer hard is en soms strafkampallures heeft en wat mij betreft niet nodig om alle jongeren op die manier aan te pakken.

Toch kan een soorgelijk regime nuttig zijn om onhandelbare en/of criminele minderjarigen aan te pakken. Moesten we ook eens rondhangende (Noord)Afrikaanse jongerenbendes onder een stevig katholiek kostschoolregime onderwerpen, ik denk dat ze snel zouden willen terugkeren naar hun eigen land.

Wat het algemeen onderwijs betreft, pleit ik niet voor een volledige terugkeer van dit schoolregime, maar een groot aantal punten mogen toch terugkomen.

- het gebed voor iedere les
- regelmatig met de klassen naar de kerk gaan
- aandacht voor een deftige kledij
- stoute kinderen mogen ook een lijfstraf krijgen
- veel aandacht voor het aanleren van katholieke normen en waarden binnen een gezond nationaal solidaristisch kader (strekking Cyriel Verschaeve)
- beleefdheid tegenover de leerkrachten, directie en het schoolpersoneel
- keiharde aanpak van sigaretten, softdrugs, alcolhol en dergelijke op school

Meer over dit programma:

http://www.vt4.be/dejeugdvantegenwoordig/
Ze kunnen evenwel niet tippen aan de jeugd in de tijd van Die Alte Kameraden in de jaren ‘40.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be