Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 februari 2015, 13:40   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard PVDA : palliatieve zorgers en bruggepensioneerden

Het vergt engagement. En moed. Om dag in dag uit klaar te staan voor iemand die je dierbaar is, en ernstig ziek. Ik kan er over getuigen. Over palliatieve zorgers en mantelzorgers. En dan zegt deze regering: jammer dat je moet zorgen voor een vriendin met kanker. Jammer dat je moet zorgen voor een zoontje met autisme spectrum stoornis. Werkloze mantel- en palliatieve zorgers worden voortaan opgejaagd. Net zoals bruggepensioneerden. Dat is geen besparingsmaatregel, schrijf ik deze week in Knack, wel een pestmaatregel

Ook bruggepensioneerden worden opgejaagd wild. Ondanks alle beloftes. De voorbije dagen kreeg ik meer dan 900 e-mails van bruggepensioneerden die eindelijk, na een zware loopbaan, van een welverdiende rust konden genieten, maar nu plots weer de arbeidsmarkt worden opgejaagd. Negenhonderd getuigen! Mensen die vragen wat een woord nog waard is. Mensen die terecht zeggen dat de regering beter investeert in nieuwe stabiele banen, in plaats van bruggepensioneerden, mantelzorgers en palliatieve zorgers op te jagen.

Als sociale partij blijven wij actie voeren tegen dit harteloos beleid. Ben je zelf (bijna) bruggepensioneerd? Laat je stem horen, en doe mee met onze protestactie.

Solidariteitsgroeten,

Peter Mertens, nationaal voorzitter PVDA

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2023, 16:25   #2
Astrodamos
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 december 2011
Locatie: Godsheide
Berichten: 1.103
Standaard

Je levenseinde in eigen regie nemen, en het onverwachte voor zijn: dat is wat Marijke Wieërs (73) doet. Ze heeft eierstokkanker en is uitbehandeld. Vorige week gaf ze een afscheidsfeest voor al wie in haar leven belangrijk is geweest. ‘Sterven is in onze maatschappij iets afschuwelijks, maar je kunt er ook iets moois van maken.’

ik hou van creatieve mensen
Astrodamos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2023, 09:12   #3
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wat heeft dit met het oude topic te maken ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 10:11   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat heeft dit met het oude topic te maken ?
Jongens toch, wat een miserabel gezeik weer!

Waarom is er met jou geen deftige discussie mogelijk, Henri?
Wat stoort je aan de begripvolle en medelevende reactie van de enige persoon die inhoudelijk op deze draad reageerde?
Waarom slaag jij daar met geen geweld in?
Begrijp jij niet wat het woord PALLIATIEVE betekent?

Ik snap het al! Het is de kritiek op jouw aanbeden dweilregering die jou ergert!

IK ben ook van plan om de regie van mijn eigen levenseinde zélf in handen te nemen.
Iedereen die mij kent heeft respect voor mijn keuze. En zo hoort het!

Het vergt ongetwijfeld inzet, moed en vooral LIEFDE om er te zijn voor een geliefde die zijn naderende dood in de ogen kijkt. Ik verkies het om dat scenario te vermijden. De dag dat ik zwaar hulpbehoevend word maak ik er een eind aan.

Als er iets is waar palliatieve patiënten geen behoefte aan hebben dan is het aan ongevoelige regimeslaafjes.

Terwijl heel Frankrijk op zijn kop staat omdat Macron de pensioenleeftijd van 62 op 64 jaar brengt wil jouw anti-sociale partij voor vrijheid en vooruitgang de mensen tot hun 67 laten werken. Dat betekent in de meeste gevallen: tot ze erbij neervallen! In Vlaanderen toch, want over de werklozen in Brussel en Wallonië piepen ze niet, NET ALS JIJ, want dan hebben ze de PS tegen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 mei 2023 om 10:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 11:54   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 79.997
Standaard

Mertens en heel zijn pvda mogen het weten: mijn gevoel voor solidariteit is echt, maar tegelijk ook beperkt.
Enkel wie echt ziek is, enkel wie echt tegen zijn wil werkloos is ... enz. zou van mijn solidariteit mogen genieten. Niet zoals die charels van communisten het zich willen voorstellen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2023, 11:35   #6
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.135
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat heeft dit met het oude topic te maken ?
Het levenseinde is anti-liberaal.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 07:20   #7
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mertens en heel zijn pvda mogen het weten: mijn gevoel voor solidariteit is echt, maar tegelijk ook beperkt.
Enkel wie echt ziek is, enkel wie echt tegen zijn wil werkloos is ... enz. zou van mijn solidariteit mogen genieten. Niet zoals die charels van communisten het zich willen voorstellen.
Iets tegen de communisten ?
De redactie laat Mertens a.h. woord in #1.
We leven in een VRIJ land.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2024, 08:02   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Iets tegen de communisten ?
De redactie laat Mertens a.h. woord in #1.
We leven in een VRIJ land.
Ik heb daar heel veel tegen.
Welkom in de echte wereld.
De wereld waar er gewerkt moet worden voor de welstand van het land.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be