Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2023, 13:51   #141
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.762
Standaard

e605
Alles van gesluierde moet eraan.
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 18:01   #142
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Bij de aankoop van een laptop ook even kijken of die een HDMI aansluiting heft.

Zo sluit ik bijvoorbeeld een TV scherm dat ik nog had staan op de laptop aan.

Handig voor mijn moeder die slechtziende is.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 19:03   #143
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
...

Dus kom, dat is vergelijkbaar he. 700 Euro voor ne PC is OK, maar dat zijn de prijzen tegenwoordig nie meer he bij Apple. Als ge een licht computerke wilt bij Apple dan zit ge rap boven de 1500 Euro. Terwijl ge voor 600 Euro of zo al een vergelijkbaar machientje hebt qua processing, geheugen en disk in de PC wereld.

Mijn vermoeden van hun overstap van intel processoren naar M is waarschijnlijk om de flagrante vergelijking niet meer kunnen te maken

Maar pas op, het zijn goei producten bij Apple. Ze zijn betrouwbaar, fluide, veilig en als ge in dat appel wereldje uw gading vindt, dan werkt alles prima.
Licht hoeft-ie voor mij niet te zijn, hij staat hier op mijn buro dus een formaat van een macmini is ideaal. De tijd van de grote 'computer-bakken' is voor mij wel voorbij. En een laptop hoeft ook niet.
Ik heb een goei scherm, goei toetsenbord en muis,... dus een zo klein mogelijke desktop is voor mij ideaal.

Maar duur,... ja misschien wel.
Al heeft Apple nog steeds een MacMini (M2 processor) voor rond de €700.
Wel heeft die het typische Apple-euvel nl. een harde schijf met een grootte naar de normen van 10 jaar geleden.

En dat was vroeger geen probleem, je kon HD vervangen, geheugen bijsteken,...

Maar bij de nieuwste MacMini's zit het geheugen en de HD blijkbaar op het moederbord vastgesoldeerd.
Dus goed kiezen bij de bestelling want nadien niet (of toch niet op een simpele manier) te upgraden.
Qua HD kan je je nog altijd behelpen met een externe maar dat is, zoals gezegd, eigenlijk ook maar 'behelpen'...

Dat steekt me wel tegen vooral omdat Apple nog steeds belachelijke prijzen voor HD en Ram vraagt...

Voorlopig blijf ik dus maar bij mijn 2012 Macmini i7....
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 19:30   #144
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Wel heeft die het typische Apple-euvel nl. een harde schijf met een grootte naar de normen van 10 jaar geleden.

En dat was vroeger geen probleem, je kon HD vervangen, geheugen bijsteken,...

Maar bij de nieuwste MacMini's zit het geheugen en de HD blijkbaar op het moederbord vastgesoldeerd.
Dus goed kiezen bij de bestelling want nadien niet (of toch niet op een simpele manier) te upgraden.
Dat is inderdaad het typische "probleem" van Apple, je kan niks meer upgraden, ze verkopen U een al redelijk dure basisversie met belachelijk schijfken, en als ge een groter wilt kost U dat stukken van mensen voor wat ge op Amazon voor 100 Euro zou kunnen kopen, maar ze hebben het onmogelijk gemaakt om het zelf te doen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 10:51   #145
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.580
Standaard

Mocht uw laptop geen HDMI port hebben dan is dat nog geen wereldprobleem.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be