Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 mei 2023, 12:22   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Morgen is het weer flamingantische zottendag. Gelukkig sterven ze uit zoals de dino's.
De BUB hoeft niet eens uit te sterven. Dat clubje van belgicistische Vlamingenhaters heeft nooit iets betekent.

Het BUBbelclubje van Hans Van de Cauter, dat terug naar het unitarisme wilde, splitste al snel in drie delen. Bruno Yaminne, nickname B-Warrior was één van de stichters en schopte het tot BUBbel van het jaar.

Cedric Vloemans, nicknaam Nello, was de stichter van UNIE. De partij had als belangrijkste programmapunt het voortbestaan van de Belgische staat. Tevens was UNIE voorstander van de Belgische monarchie. De hoogste score die UNIE ooit behaalde met de verkiezingen was 0,12%.
Nello draaide zijn hand niet om voor een leugen. Dat kan ik bewijzen.
Bruno noemde hem een venijnig manneke.

Ruben Cottenje, een homoseksuele mannequin, hielp de BUB een handje met splitsen, en bracht Union Belge ter wereld. Ik kreeg een poosje voor de BUB Van advocaat Hans van de Cauter het levenslicht zag twee mails in belabberd Nederlands van de Brugse "de dauphin", als reactie op een lezersbrief van mij. Hij was een vurige minnaar van het Belgisch vvorstenhuis.
Ruben hekelde de houding van alle traditionele partijen. Hij verweet hen het blindelings achterna hollen van de separatistische partijen, en schreef zelfs een brief naar de paus om zijn beklag te maken.

In 2011 begroeven de Belgisch gezinde partijen de strijdbijl en herenigde ze zich in de Belgische Alliantie, samen met de BUB, CDF en Unibelgium.
In oktober 2012 gingen ze voor de eerste keer samen naar de kiezer voor de provincie- en gemeenteraadsverkiezingen.
Door de teleurstellende verkiezingsresultaten en het opdoeken van kartelpartners CDF en Unibelgium, hield het kartel op te bestaan.

Citaat:
3 augustus 2018.
Lijst Burgemeester van Ruben Cottenjé (42) komt bij de komende gemeenteraadsverkiezingen niet meer op. De flamboyante Bruggeling kapt zelfs volledig met politiek. “Mijn stemadvies voor mijn achterban: stem Vlaams Belang!” Verrassend want Cottenjé was in het verleden nog de nationale voorzitter van Belgische Unie – Union Belge (BUB).
https://kw.be/nieuws/politiek/ruben-...vlaams-belang/
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2023, 13:46   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.049
Standaard

Bob Vangeel, nickname Patriot, liep van frustratie over naar de VLD. Hij plaatste in 2004 deze brief van Bruno Yammine op Politics.be:
Citaat:
DE ONBREEKBARE VOLKSGEEST

Vaderlandsliefde is een belangrijke en noodzakelijke herberg in deze onzekere tijden. Alle inwoners van staten zijn doorgaans fier op hun natie. In België proberen politici mensen te doen geloven dat ze geen Belg mogen zijn, maar Vlaming of Waal moeten zijn. Onder meer vanuit die optiek is het nauwelijks verwonderlijk te noemen dat het Belgisch volk –ons volk- zich in de steek gelaten voelt door haar leiders; Wij moeten onze medeburgers vertellen dat er hoop is. Dat we vertrouwen hebben in een betere toekomst die kan bereikt worden door een teruggrijpen naar de waarden van ons gedeeld collectief geheugen, naar de wortels van onze volksgeest.

Deze volksgeest is wat ons bindt, onze hoop, gedachten en wensen die ons, bovenal, tot Belg verheffen. Belg zijn is een eretitel, want het impliceert deel uitmaken van een staat die de parel is van Europa, het epicentrum van de Europese politieke en economische activiteit. Belgen zijn vreedzaam, maar waakzaam. Laten wij duidelijk maken dat we deze waakzaamheid moeten koesteren, zeker in deze tijd van politieke intriges door mensen die de band met hun volk verloren of, erger, doorgeknipt hebben.

De volksgeest is sterk, onbreekbaar, altijd aanwezig. De kracht die ervan uitgaat zegt ons dat we een sterk België willen. Een sterk en verenigd België. Daar kunnen we trots op zijn, wij moeten de wereld tonen dat we Belg zijn. We mogen niet vergeten dat vele landen ons het burgerschap van deze schitterende natie benijden.

Als we willen dat onze kinderen en kleinkinderen nog in een verenigd land leven, moeten we nu ingrijpen en de Wetstraat laten voelen: jullie krijgen ons niet kapot, ons volk leeft!

Laten we trots zijn om Belg te mogen zijn. Maar deze trots is ook een wapen dat men niet uit onze handen slaan kan, een gebalde vuist als het moet, een uitgestoken hand als het kan. Hard naar de buitenwereld die ons vaak bedreigt, zacht voor onze mensen. Voor de Belgische mannen, vrouwen en kinderen.

Onze vrienden moeten deze boodschap uitdragen waar ze gaan. Ons volk mag niet vergaan, België moet herenigd, verenigd worden, wij willen één land met één regering. Deze woorden: eenheid, volksgeest, zelfverzekerdheid zijn geen loze kreten. Het gaat immers om de waarheid, van de Belgen, voor de Belgen. Het moet.
Bruno Yammine
https://forum.politics.be/showpost.p...46&postcount=1

Drie jaar later, op 19 jun 2007, schreef Bruno de GESCHIEDENIS VAN DE B.U.B. op het "BLOKFORUM" van Politicsinfo.net....

Hij deed dat in drie delen. Teveel om er de forumleden mee lastig te vallen. Maar een greepje uit het BUB-verhaal maakt al veel duidelijk.

Citaat:
Van 2002 tot 2007 was ik kaderlid van de BUB (www.belgischeunie.be). In die vijf jaar veranderde veel. Mijn verhaal.

De B.U.B. is opgericht in juli 2002, maar kent haar feitelijke ontstaan in het najaar van 2001 toen ik Hans Van de Cauter, thans voorzitter leerde kennen via het discussieforum van ... CD&V. Via Hans werd ik in contact gebracht met BPlus (www.bplus.be), een drukkingsgroep voor een vernieuwd, federaal België. Binnen BPlus hebben zijn we, zeker na de "konfederalistische wending" van CD&V beginnen te ageren voor de oprichting van een probelgische partij. Informele contacten volgden elkaar op. De eerste partijvergadering - er was toen nog wel geen partij - vond plaats te Leuven, in het bijzijn van Alexander Thierens, Hans ik en - later - Tony Van de Calseyde (thans werkzaam binnen BPlus). Volgens Tony was het belangrijker om te werken aan een stevige koepelorganisatie (BPlus), maar Hans en ik vonden dat de tijd rijp was voor een partij. Via verscheidene internetfora poogden we onze argumentatie te verfijnen. Toen de BUB uiteindelijk werd opgericht - na een aantal pogingen van m.n. Hans om onze doelen of via Vivant of als "Vlaamse" tegenhanger van de CDH te verwezenlijken, was het juli 2003. We waren toen nog steeds met drie, informeel wel gesteund door Geoffroy Coomans (gemeenteraadslid Brussel voor de MR). Toch waren er ook jongeren die onze rangen vervoegden (nu wat heet jong, ik was zelf 21). Bij een vergadering in het najaar van 2002 waren er naast Hans, Alexander en ik, nu ook Bob Vangeel (thans lid OPEN VLD, www.bobvangeel.tk) en Kim Roovers aanwezig (http://kim-roovers.skynetblogs.be/). Ook Mevrouw Bianca Debaets (www.biancadebaets.be), binnen CD&V een moedig tegenstander van confederalisme ontbrak niet op het appel. Toen ze hoorde dat we een partij gingen vormen (in de zin van deel te nemen aan de verkiezingen), haakte ze af. Ze vond acties tegen de N-VA (die toentertijd actie voerden met speelgoedautootjes, om de Waalse "diefstal" van een gezinsauto/jaar/Vlaams gezin) nuttiger en meende dat ons unitaristisch programma utopisch was. Op die bewuste vergadering merkte Antwerpenaar Jacques Deckers ook nog op dat we ernaar moesten streven dat elke provincie haar vlag moest buitenhangen, zoals in Zwitserland. Een ander lid, een West-Vlaming (de naam ontgaat mij) bleek dan weer eerder de partij te willen misbruiken om zijn eigen zaak (audio- en tv-apparatuur) te kunnen spijzen...

Meteen was de kern van de BUB gevormd, die eigenlijk vooral geconcentreerd was op de as Antwerpen-Brussel-Namen (en eigenlijk nooit écht van die as is kunnen wegraken). Voor Namen was de presidente Mevrouw Valérie Mosseray, toenmalige vriendin de voorzitter. De Antwerpse gelederen werden vervolledigd door Yann Verbeeck - jarenlang onze webmaster - en Cedric Vloemans.

Hoe dan ook, op 18 mei 2003 haalden we 10.034 stemmen binnen. Dat aantal klinkt misschien belachelijk laag, maar zonder fondsen, met een campagne gevoerd door een team van – pakweg – tien man, van wie sommigen misschien zelfs nog een partijkaart van een andere partij droegen (citaat van één lid: “ik was lid van het Blok en ik wilde eigenlijk de PFB, Partij der Fortuynistische Belgen oprichten”) was dit echt wel een hoopgevende score. Maar waar verkiezingscampagnes mensen verzamelen, treken inter-electorale periodes mensen uiteen. En dat begon al de avond der verkiezingen zelf, toen de Voorzitter – die uitgerekend nu de hele tijd ageert tegen de particratie zegde, en ik citeer: “er is zoiets als Realpolitik, we zouden beter bij VLD en MR gaan, onder supervisie van, bijvoorbeeld, Herman Decroo”. Ik protesteerde toen en velen anderen met mij – onterecht, achteraf bezien en dus gingen we door als autonome partij.

Het kan opmerkelijk en zelfs verwonderlijk klinken, maar ook binnen een kleine partij vormen zich algauw baronieën. De grootste baronnie was de Brusselse, waar Christian Debatty (oud-fdf) en zijn vriend, de eerder aangehaalde Alain Mahiat de plak zwaaiden. In die tijd was ik ondervoorzitter en ik heb toen – ik geef toe – een abdominabel debat gevoerd tegen NiVeaan Bart De Wever (quote BDW: “nooit, ook niet bij het Blok, ben ik zo een fanaticus tegengekomen”) In een verhitte discussie die maand liet ik me bovendien ontvallen – via mail – dat al wie tegen België was, te gepasten tijde zijn straf niet zou ontlopen.
Ondanks alles voel ik een zekere sympathie voor Bruno. Hij is ook maar een mens en bedoelt het niet alleen goed, hij mankeert doorgaans ook de verregaande hypocrisie van de meeste belgicistjes op dit forum.
Misschien speelt het feit dat Bruno een vurige verdediger was van Paarsgeel, en pro een coalitie was met de partij van die vervloekte De Wever, ook een rol.

Ik vind het ook grappig hoe overtuigend Bruno de eer verdedigde van Albert II. Hoe overtuigd Bruno ervan was dat Albert geen scheefpoeper was zoals zijn koninklijke voorvaderen, maar nét als Albert zelf, het vaderschap van een buitenechtelijke dochter ontkende.

Bruno Yammine is Doctor in de geschiedenis, auteur bij Knack en zegt wat hij denkt, en toch wist hij zijn kinderlijk naïeve inborst te bewaren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2023, 06:29   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Wat is uw conclusie nu Knuppel?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2023, 01:36   #64
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.601
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is uw conclusie nu Knuppel?
Dat ze nog niet aan de nieuw Vlonders patatjes zit...
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 22:32   #65
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

De conclusie is dat een regio nooit een NATIE kan zijn hé.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2023, 16:24   #66
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
De conclusie is dat een regio nooit een NATIE kan zijn hé.
Vertel dat maar eens aan je Franstalige vrienden uit Quebec.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2023, 01:24   #67
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.684
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Bob Vangeel, nickname Patriot, liep van frustratie over naar de VLD. Hij plaatste in 2004 deze brief van Bruno Yammine op Politics.be:


https://forum.politics.be/showpost.p...46&postcount=1

Drie jaar later, op 19 jun 2007, schreef Bruno de GESCHIEDENIS VAN DE B.U.B. op het "BLOKFORUM" van Politicsinfo.net....

Hij deed dat in drie delen. Teveel om er de forumleden mee lastig te vallen. Maar een greepje uit het BUB-verhaal maakt al veel duidelijk.



Ondanks alles voel ik een zekere sympathie voor Bruno. Hij is ook maar een mens en bedoelt het niet alleen goed, hij mankeert doorgaans ook de verregaande hypocrisie van de meeste belgicistjes op dit forum.
Misschien speelt het feit dat Bruno een vurige verdediger was van Paarsgeel, en pro een coalitie was met de partij van die vervloekte De Wever, ook een rol.

Ik vind het ook grappig hoe overtuigend Bruno de eer verdedigde van Albert II. Hoe overtuigd Bruno ervan was dat Albert geen scheefpoeper was zoals zijn koninklijke voorvaderen, maar nét als Albert zelf, het vaderschap van een buitenechtelijke dochter ontkende.

Bruno Yammine is Doctor in de geschiedenis, auteur bij Knack en zegt wat hij denkt, en toch wist hij zijn kinderlijk naïeve inborst te bewaren.
Het was alle dagen lachen geblazen met die kolder fratsen van BUB.
Teksten die een paar dagen op het scherm van je PC bleven plakken volgens Hans.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be